Am condus, cumva în premieră pentru România, noul Auris de la Toyota, în cadrul lansării internaţionale din Belgia. Şi am descoperit o maşină foarte interesantă, ultramodernă şi totuşi atât de… Toyota.
Până când vom primi unul în România, să-l filmăm detaliat, o să vă povestesc rapid despre cum am găsit eu noul Auris: la fel de aerodinamic dar mai bine echipat şi rafinat, cu un exterior redesenat şi tehnologie de iluminare LED, în plus având sub capotă surprize.
Două motorizari noi aduc Toyota în rând cu lumea şi cerinţele zilelor noastre, un diesel de cilindree mică, 1.6l si 112 CP, cu 270 Nm, precum şi un 1.2l turbo de 116 CP şi 185 Nm.
În plus, motoarele rămase sunt revizuite serios, toate însă pun accent pe fiabilitatea şi economia care a caracterizat şi până acum propulsoarele Toyota şi îndeplinesc, în mod evident, normele de poluare Euro 6.
Un loc aparte îl are ăi faimosul hibrid Toyota, nou grup motopropulsor de 1,8l fiind acum mai ecologic şi mai economic, cu o medie de doar 3,5l/100 km şi 79g CO2/km.
Combinând aceste motorizări eficiente cu transmisii corecte, cu 6 rapoarte sau Multidrive S (CVT), pe platforme tehnice uşoare şi având o caroserie foarte aerodinamică (în ambele versiuni de caroserie), rezultatele sunt surprinzătoare: performanţe dinamice foarte bune şi consumuri declarate interesante.
Sigur, n-au rămas neatinse suspensiile şi direcţia, noul Auris are acum un alt feeling, mult mai precis şi mai european, cu suspensii McPherson faţă ajustate şi două tipuri de suspensie pe spate, funcţie de motorizări. Modelele cu 1,33l şi 1,4D-4D au suspensii mai convenţionale, tip bară de torsiune, în timp ce restul dispun de suspensie independentă cu braţe duble.
Ce am perceput în habitaclu, conducând şi noile motoare dar şi un 1.6l cu Multidrive S, precizia direcţiei e alta, în zona de 60-80 km/h şi de asemenea zgomotele sunt mult mai bine filtrate, fie că vorbim de sunetul motoarelor sau de gălăgia pneurilor.
Nici interiorul nu a rămas neschimbat, pe lângă noi materiale găsim un sistem infotainment complet nou, cu un display generos, de 7″, şi o serie de măsuri de siguranţă activă, grupate sub denumirea Toyota Safety Sense: Pre-Colission System, Lane Departure Alert system, Automatic High Beam şi Road Sign Assist.
Acum că v-am plictisit cu detaliile, vă reamintesc că le voi prezenta pe larg video, când va fi momentul, şi voi intra adânc şi în tehnologia existentă pe noile motorizări.
Vă spun doar câteva chestii care mi s-au părut excepţionale, despre ultimele motorizări. Deşi aparent puterea şi cuplul nu sunt spectaculoase, existând motoare concurente cu valori net superioare, totuşi există unele amănunte la care eu ţin.
Să le iau pe rând. Motorul 1.2l turbo, vine cu o serie de chestii tehnice foarte interesante: 4 cilindri în linie, turbo, injecţie directă, VVT-iW (o nebunie cu Dual Variable Valve Timing intelligent Wide – motorul ştie să funcţioneze în ciclu Otto şi în anumite ipostaze în ciclu Atkinson), galerie de evacuare integrată, galerie de admisie şi conducte din material compozit, plus un raport de compresie foarte mare pentru un turbo, 10:1.
Impresionant este şi intercoolerul integrat, răcit cu apă, nu cu aer, alături de alte tehnologii noi, respectiv răcirea cu jet de ulei a pistonului, capul acestuia fiind inundat de ulei separat de uleiul din baia de ulei, pentru un control mai bun al temperaturii în fiecare zonă.
Rezultatul final e destul de impresionant, motor fără vibraţii, 0-100 în 10,1 s şi o viteză maximă de 200 km/h, la un consum combinat de 4,7l/100 km (jante de 15″).
Dieselul de 1.6l e cel puţin la fel de dornic de atenţie, foarte silenţios şi vivace, trage bine de la turaţii foarte joase, are reviziile la 20 000 km, deci costuri mai scăzute de întreţinere, plus performanţe excelente, cu 0-100 în 10,5 s şi viteză maximă 190 km/h.
Doar o frază mai zic, despre hibridul Auris, aparent mai mult de 50% din vânzările europene de Auris au avut motorizare hibridă!!! Cam cât de tare e chestia asta?
La toate cele de mai sus, adaugăm fiabilitatea Toyota. Asta e tot, pentru restul va trebui să aşteptaţi filmele, o să vă arăt pe viu chestiile interesante ale noului Auris.
Toyota face masini foarte bune. Eu am un Avensis si sunt foarte multumit de ea!
Am condus de curand masina, modelul hibrid cu motor de 1.8 si un mare minus l-a primit cutia de viteze. Se tureaza exagerat de mult pe ambele moduri de condus (Eco si Power).
Pe distante lungi (300+ km) scaunele nu sunt confortabile deloc.
O consider o masina potrivita pt oras si distante medii.
E firesc, hibridul pentru asta e, pentru oras si raza scurta sau medie. Pentru long drive e mai potrivit un diesel. Comportamentul cutiei e normal, CVT privilegiaza confortul si economia, nu dinamica, o CVT asa face cand este solicitata.
Cand putem vedea filmele?
O sa iau masina in septembrie, pentru filmări.
Am condus recent noul auris 1.2 turbo aproximativ o ora prin oras. Motorul e destul de ok, masin se simte destul de teapana si consumul e acceptabil, aprox 8.5 % strict in oras cu AC pornit pe toata perioada.
Eu am un Yaris de 6 ani , luat nou si tot in acest timp am schimbat o lama de stergator si becuri la faruri, i ar cand vine vorba de consum 3.9 – 4 L in afara si 4.5 – 5 in oras. Toyota face masini fiabile …
Japonezii sunt in urma rau, la toate capitolele, cred ca faceti misto cand vorbiti de o masina “ultramoderna”.
Daca aparitia unui motor turbo de mic litraj va entuziasmeaza atat de tare ma declar dezamagit.
Acelasi hybrid cu care faceau furori acum 10-15 ani cu minime modificari.
Taci scrin are si Dacia de ceva vreme, iar restul senzorilor si sistemelor de asistenta nu-s Toyota ci Siemens sau Bosch, si din nou sunt prezente pe majoritatea modelelor de volum lansate din 2013 incoace.
Toyota nu va avea niciodata success in Europa cu masini care exceleaza in mediocritate, aici au de invatat de la kia/hyundai care vin tare din urma si castiga piata.
Vorbim de nr. 1 mondial, sper ca stii asta, sa vii cu glume ca acest comentariu nu merita nicio replica. Ca in Europa au doar 5% din piata e una, dar sa fii nr. 1 mondial si sa iti zica cineva ca nu stii sa faci masini, e cel putin amuzant. Mai citeste putin despre Toyota si ultimele motoare si pe urma poate mai discutam.