Ford Romania ne-a invitat pe circuitul MotorPark, sa descoperim noul Ford Mustang, modelul 2015. Recunosc, a fost o experienta grozava, am condus ambele motorizari disponibile pentru Europa, in conditii de circuit, adica asa cum trebuie condus un Mustang, plus drumul de la Bucuresti la circuit, in regim de strada.
Sper sa ajungem sa facem si un review detaliat, pana atunci va spun doar ca e o masina superba, pentru cei care isi permit, nici macar nu e scumpa pentru senzatiile pe care le ofera…
Ramane un model cu o istorie aparte, un simbol american si, mai mult decat atat, este cel mai vandut model sport din lume, in 2015.
1964
$2.500 – prețul la care se vindea primul model
418.812 unități vândute
James Bond “Goldfinger”;
1965 primul Fastback
Începând cu 1969: Mach1 (4.6l, 305 HP), Boss 302 (5.0l, 290 HP) și Boss 429 (7.0l, 380 HP)
Pace car la Indianapolis 500
1974
386.000 unități
Mai mic, cu un consum optimizat
Cobra II și King Cobra (4.9l, 133 HP)
1979
Injecție electronică de combustibil (1986
1994
Noul motor V8 după 30 de ani
4.6l, 215 HP
Noul design Edge cu contururi mai ascuțite, pasajele roților mai generoase și prize de aer în caroserie
2005
Direcție servo-asistată electric, stopuri LED
Producția este mutată din Dearborn la Flat Rock
4.6l, 315 HP
2015
Ford Mustang sosește în Europa
Mustang intră într-o piață de aproximativ 200.000 unități, la nivel european, adresându-se clienților din segmente multiple. Este un produs ‘european’, cu motorizări optimizate, conform normelor europene, tehnologii și pachete adaptate special pentru Europa. Aduce la viață segmentul S non-premium.
Pentru Europa, sunt disponibile doua motorizari: 2,3l EcoBoost de 317 CP si 434 Nm, precum si faimosul V8 de 5l, TiVCT, cu 422 CP si 524 Nm. Caroseriile sunt tip coupe sau convertible. Detalii complete pe www.ford.ro.
Suspensie spate independentă
“Pachet Performance” standard în Europa
Piese performante
Tuning ESP / ABS
Frâne superioare la GT (Brembo)
Drive Modes (Normal/Sport+/Track/Wet & Snow)
Line lock (blocare roti fata oferind posibilitatea incalzirii pneurilor spate)
Launch control
Airbag genunchi – pasager
Capotă habitaclu din trei straturi – la Convertible
Radio CD cu sistem SYNC Gen II,
voice control si touchscreen, display 8 “,
9 difuzoare, comenzi audio pe volan (standard)
Peste 2200 unitati la nivel european
58 unitati in Romania
Preturile variaza intre 37 000 si 44 000 euro pentru varianta Coupe si intre 41 000 si 48 000 pentru Convertible.
Foarte tare masina,mi-ar placea sa am asa ceva in garaj.