Toyota Auris 1.2l D-4T Luna

Toyota Auris 1.2l D-4T Luna

Incredere castigata cu fiecare kilometru. Asta scrie pe noile modele Toyota Auris, cel putin asa am vazut pe cele doua Auris incercate de mine. O sa radeti, dar chiar asta iti imprima masina, iti da incredere, cu fiecare kilometru.

Sigur, stiu ca nu va intereseaza sentimentalismele mele, probabil ati dat deja “Play” primului film. Si inteleg de ce, pentru ca sunt filmele in care prezint primul motor turbo, de cilindree mica, produs de Toyota.

Adica 1.2l D-4T, ca sa fim mai exacti, desi prin listele de preturi si brosuri o sa il gasiti ca 1.2l T sau 1.2 Turbo. Nu e rau, in toate ipostazele, e acelasi motor.

Adica 1.2, 4 cilindri in linie, ciclu Otto plus Atkinson, intercooler si turbo racite cu lichid, greutate mica, nu e asa ca v-am trezit interesul?

Da, o sa ziceti, dar are doar 116 CP, mult mai putin decat concurenta. Asa, si? Tot face 0-100 in 10,1 s si bate 200 km/h. Pentru ca masina e aerodinamica…

Si pe la 150 km/h are doar 3000 rpm, in treapta a 6-a, adica liniste si consum decent.

Poate am uitat sa mentionez de la inceput, ca nu e nou doar motorul, si masina are un foarte substantial facelift: de la sasiu, insonorizare, echipari, dotari, display-uri, jante, lumini LED, pana la ergonomia interiorului…

Asa ca, vizionare placuta!

10 Responses

  1. Stefan says:

    Felicitari pentru prezentare si pentru efortul de a releva informatii utile si pe cat posibil obiective, despre masinile pe care le-ai testat. Toyota s-a orientat spre fiabilitate si este un atuu important al lor pe piata auto. Am vazut ca ai avut posibilitatea sa faci drive-test cu mai multe masini echipate cu motoare pe benzina pana la 1,2 litri. Oferta pe piata auto este destul de mare, de aceea te-as ruga daca poti sa formulezi o parere obiectiva, care crezi ca este cel mai bine adaptat motor pe benzina pana la 1,2 litri, la marimea si greutatea caroseriei, de pe masinile din clasa compacta pe care le-ai testat. Care masina te-a multumit cel mai mult (lasand la o parte aspectul/designul), care imbina cel mai bine confortul, stabilitatea, consumul, etc , cu performantele masinii. Motoarele fiind relativ noi (unele chiar foarte recente), nu prea se pot emite pareri obiective despre fiabilitatea lor. O persoana interesata, cu greu ar avea posibilitatea sa faca drive-test asa cum sunt cele din prezentarile tale, de aceea sunt utile si informatiile reale din test, nu doar cele prezentate pe hartie de producatori.

  2. Flo says:

    Salut Robert,

    Daca ar fi sa alegi intre Noul Auris si noul Civic 5D ce ar fi?
    Ordinea prioritatilor, stabilitate, confort, reprize, consum.

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      In primul rand trebuie sa o alegi pe cea care iti place tie, in rest sunt comparabile, eu as alege Civic pentru automata cu 9 trepte si motorul diesel foarte bun. Nu inseamna ca Auris nu e foarte bun, trebuie sa iti identifici nevoile, ce faci cu masina, cat o tii, cati km, nu le poti departaja pe stabilitate, confort, reprize doar din ce spun eu, eu sunt inerent subiectiv, oricat de obiectiv incerc sa fiu…

  3. 71doru says:

    In sfarsit o masina Toyota care din punct de vedere estetic nu imi displace ! Acelasi lucru il pot spune si despre noul Avensis la care bordul in mod special, chiar mi se pare reusit.
    Intamplarea face sa fi urcat pentru a doua oara in Auris cu doar doua zile inainte de aceasta prezentare, asa ca o am proaspat in memorie. Fata de vechiul Auris, din punct de vedere estetic, saltul este urias. Nu pot sa spun ca o gasesc chiar frumoasa, dar macar interesanta da. Reuseste sa transmita fara echivoc ca este o japoneza, mi se pare ca chiar are mutra de japonez. Pentru calitatea perceputa de mine la interior eu acord nota 8, sub Mazda 3, Golf si Focus. Nu mi-au placut butoanele de pe volan iar ecranul tactil este pozitionat cam prea jos si orientat aproape perfect vertical. Nu imi place de asemenea lipsa de consecventa in ceea ce priveste forma aeratoarelor, cele de langa usi sunt rotunde amintind putin de Mercedes pe cand cele centrale au o forma aproape dreptunghiulara ramase parca asa de la un model mai vechi.
    Bordul mi s-a parut prea vertical, masiv pe inaltime, este drept ca in felul acesta se castiga mai mult spatiu.
    Referitor la acest nou motor se vede ca s-au straduit, au optat pentru solutii tehnice costisitoare, rezultatul insa eu il consider doar mediocru chiar in materie de consum.
    Intercooler-ul acela, chiar daca inteleg rostul pozitiei lui acolo, deranjeaza vizual, da impresia unei improvizatii.
    Comparand datele oficiale cu motorul acela in trei cilindri premiat 3 ani la rand, lucrurile stau cam asa:
    998cm3 ; 125CP ; 170Nm(1400-4500rot/min); 108 CO2; 5,7 /4,1 /4,7 l/100km ; 193km/h ; 0-100 km/h in 11″; 1280kg.
    1200cm3; 116CP; 185Nm(1500-4000rot/min); 132 CO2; 7,2 /4,9 / 5,7 l/100km; 200km/h; 0-100 km/h in 10,1″; 1240kg.
    Fratele meu a facut Cluj-Craiova cu acel motor in 3 cilindri cu un consum de 3,9l/100km, valoare pe care am tinut sa o vad cu ochii mei afisata in bord. Evident a condus la consum, nu in conditiile din acest test.
    De remarcat viteza maxima care arata intr-adevar ca Toyota este mai aerodinamica.
    Atipic pentru un motor pe benzina, am remarcat ca zona rosie pe turometru incepe de la 5600rot/min, probabil ca nu
    acolo taie gazul, cred ca au facut-o pentru a te descuraja sa treci de turatia de putere maxima.
    Faptul ca suspensia si directia sunt reusite pentru mine conteaza foarte mult. Sper si frana sa fie la fel de buna.

  4. Tibi Mirta says:

    Salutari !

    Mi-a placut prezentarea pe care ai facut-o, imi place si masina, dar ce ofera Toyota din punct de vedere al motorizarilor pentru piața europeana e prea putin ! In gama compacta nu au nici macar un motor de 150 de CP sau mai mult ! Daca echipau Aurisul cu un 1.6 turbo, pe la 150 de CP, as fi fost foarte interesat de achizitie! Alt lucru care ma nemultumeste e ca ansamblul motor/cutie de viteza CVT, oferit in aceasta gama, e cel mult mediocru în privinta comportamentului dinamic !

    Am o Corolla E 15, sunt multumit de ea, dar pentru urmatoarea masina, tot o compacta, dar break, vreau un motor mai puternic si o cutie automata, iar Toyota n-are nimic de oferit ! Sincer, sunt dezamagit de modul in care Toyota abordeaza piața europeana !

    Multumiri pentru acest site si pentru munca pe care o depui !

    Stima,

    Tibi

    • turatiimaster says:

      E stilul lor, n-ai ce face, in general Toyota nu s-a pozitionat sportiv in aceste segmente, compact si mediu, au sportive foarte misto, insa mai exotice. Toyota vinde fiabilitate, Mazda sport, Honda la fel, daca stai bine sa te gandesti si Honda doar de curand a inceput sa vina cu motoare adaptate pietei europene. Nici ei, nici Mazda, nu au cutii cu dublu ambreiaj (ceea ce nu e neaparat un lucru rau).

    • Laj says:

      @ Tibi Mirta . Apare in curand si Subaru Levorg : SAWD 1.6 turbo 171 CP station wagon . Dupa ce conduci un Subaru ramai impresionat .

  5. Stefan says:

    Salut Robert, comentariul meu e offtopic, dar astept cu foarte mare interes sa vad un test detaliat facut de voi cu noul Hyundai Tucson in varianta 2.0 CRDI 185 CP AT AWD L+ . Eu am vazut masina in showroom insa m-ar ajuta parerile unui profesionist inainte sa cumpar. Multumesc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.