Suzuki Vitara 1.6l DDIS ALLGRIP Spirit

Suzuki Vitara 1.6l DDIS ALLGRIP Spirit

“Sa se dea cate una la fiecare, sa ajunga pentru toata lumea”, ar putea fi un slogan pentru noul Suzuki Vitara. Intampinat cu un entuziasm neasteptat de public, modelul japonez e o nuca tare in segmentul sau, fiind plin de atribute de luat in seama. Si Suzuki nu se opreste aici.

Cand veti urmari filmele cu Vitara 1.6l DDIS, deja pe piata Suzuki a mai aruncat niste bombe: o noua motorizare turbo de 1.4l, o noua transmisie automata dublu ambreiaj pe motorizarea diesel, dezvoltata “in house”.

Adica se intampla chestii bune si e pacat sa nu va uitati cu atentie la acest Suzuki. Ofera in acest moment combinatia care lipseste multor concurenti directi: motorizari fiabile si economice, diesel si benzina, de cilindree relativ mica, transmisii automate si automate cu dublu ambreiaj, tractiunea integrala ALLGRIP.

Poate ca nu e cel mai rafinat model, poate ca nu are cea mai buna suspensie si nici cel mai bun feedback pentru cel ce conduce, insa mixul pe care il ofera, de tehnologii, calitate, spatiu si pret, e, cel putin in acest moment, imbatabil.

47 Responses

  1. Dragos says:

    Buna ziua!
    Am o alegere foarte greu de facut: Renault Captur sau Suzuki Vitara?
    Pe scurt:
    Renault Captur: 1.2 TCe, Intens, manuala 6T, xMod, clima
    Vitara: 1.6 AllGrip, Passion

    Ambele aduse in zona de pret 16.000 EUR (cu oferte de la dealer).
    Va fi condusa 80% din timp pe drumul la/de la serviciu (cam 40 km zilnic, in regim jumatae oras, jumatate afara). Familie de 3 membri, cel mai mic de 8 ani. Fara off road, cu ceva probleme iarna la iesitul in bulevard pe zapada.
    Intentionez sa o tin cel putin 5 ani.

    Nu reusesc sa ma hotarasc, mi-ar fi de mare ajutor un punct de vedere.

    Multumeac anticipat!

    • turatiimaster says:

      Captur, pentru ca fara offroad All Grip-ul e mai degeaba tot timpul, in timp ce cu X-Mod poti iesi la bulevard la nevoie. Captur e cel mai vandut model din segment, si nu degeaba.

  2. Nae Mihaiu says:

    debia asteptam sa vedem cum se comporta, si mai ales diferentele.

  3. Nae Mihaiu says:

    Bravo, mi-au placut toate, … pe cand noul SX4 Cross? comparataiv cu VITARA

  4. Tudor says:

    Buna seara, doresc sa cumpar o Vitara numai ca dupa ce am studiat filmele, masinile in showroom ( nu erau disponibile atunci nici o varianta pentru drive test) si am vorbit cu o proprietara de Vitara benzina, cutie automata si 7,4 l/100 consum mediu afisat pe bord, am o dilema in a alege benzina sau diesel. Lucrez in afara Buc, fac cca 55 km zilnic de DN1 dus-intors, pe orice vreme/vremuri :), copii la gradinita etc. Rezulta un minim de 12 mii km fara a pune si drumurile prin Bucuresti sau iesirile de week-end sau excursiile cu familia. Nu vreau cutie automata….nu imi place, am condus si nu ma incanta ideea. Din punct de vedere buget, daca astept programul rabla 2017 ma pot inscrie in maxim varianta passion. Dat fiind conditiile date….ce sfat imi puteti da? Diesel-ul isi traieste ultimii ani?

    • turatiimaster says:

      Eu cred ca dieselul isi traieste ultimii ani. Eu personal as lua un Vitara S benzina turbo, automat, dar pretul e ridicat. De vazut un diesel cu TCSS, daca si acolo pretul e mare, atunci 1.6 benzina, manual sau automat. La sub 15 000 km anual, nu cred ca dieselul renteaza iar viitorul, 5-7 ani orizont de timp, va aduce probabil o suprataxare pentru diesel.

  5. Marian says:

    Multumesc mult pentru urari, oricand cu mare placer va stau la dispozitie pentru o completare a reviewului cu noul Vitara S.
    Va datorez acest moment placut dvs, intrucat reviewul Vitara 1.6 benzina facut in primavera a cantarit enorm in luarea deciziei. Apoi cand am vazut prezentarea la Frankfurt a noului S am schimbat comanda cu acest model.

    • kim_vl says:

      A, bun venit ! Pentru inceput as dori sa va intreb cum schimba cutia automata, schimba rapid sau nu, se simte cand schimba (poate ati condus si cu o cutie cu dublu ambreiaj, spre comparatie) ? De motor ce ne puteti spune ? Se simt cei 220 Nm, are vana ? Ce greutate are masina trecuta in CIV ?

      • Nicolae Zoicas says:

        Cutia automata, in modul de conducere Automat, prizele sunt mai lungi, dar in modul Sport cutia dchimba vitezele promt.

  6. turatiimaster says:

    Primul client fericit, un foarte amabil domn, m-a cautat si putem filma masina daca cei de la Suzuki nu aduc una la test, multumesc si felicitari pentru achizitie: https://www.youtube.com/watch?v=7CrjiC2NSvA&feature=player_embedded

    • kim_vl says:

      Foarte frumoasa. S-o foloseasca cu placere ! Te rog sa-i transmiti ca asteptam de la dansul pareri, mai ales despre cutia automata, poate chiar aici, pe blogul asta.

  7. kim_vl says:

    Am mers azi (avand un pic de timp liber) intr-un showroom Suzuki in speranta ca voi gasi o masina cu cutie automata la test. N-am avut noroc; singura cu cutie automata era bagata la cutiuta in showroom. In rest, in interior si in curte era plin de Vitara. Cei de acolo mi-au spus ca deja fabrica din Ungaria nu mai face fata comenzilor, ei vanzand in ultima luna aproape 40 de bucati. Tind sa-i cred avand in vedere ca zilnic vad prin oras (unul cu vreo 100.000 locuitori) intre 2 si 5 Vitara.

  8. Andrei says:

    Pe cand un test cu fratiorii de concern Jeep Renegade / Fiat 500x? Eventual in versiunile cu automata in 9 trepte, o raritate in acest segment. Felicitari pentru testele pe care le faci.

    • turatiimaster says:

      Nu am raspuns la intrebarea asta, am solicitat sprijin la reprezentantii Jeep si Fiat, in acest sens, sa spunem ca raspunsul se lasa inca asteptat.

  9. Un comentator says:

    As avea o rugaminte: va rog sa nu va transformati in Cancan (vezi Promotor sau Automarket) si sa permiteti comentarii de genul celor ale lui kim_vl (nick-ul imi pare foarte cunoscut de pe alte forumuri unde este la fel de toxic). Eu intru aici pentru ca se fac teste relativ complete (fata de ce este acum pe piata romaneasca media) si se spun pareri pertinente din partea redactorului. Inteleg ca trebuie si rating, dar impresia mea este ca s-a lasat stacheta cam jos in ultimele luni la comentarii. Legat de Vitara, am vazut-o live, am intrat in ea, per ansamblu o masina corecta cu minusurile ei evidente (plasticele de calitate proasta, unele solutii de ergonomie deficitare) dar la pretul asta merita.

    • turatiimaster says:

      Kim e comentator vechi aici, nu am vazut niciodata sa atace pe cineva nejustificat. Eu insumi respect acest principiu, daca cineva imi vorbeste frumos, vorbesc frumos, daca imi vorbeste urat, ii raspund la fel. Mi se pare o chestiune de respect. Aici nu e Cancan si nu va fi, insa intamplator cunosc comentariile lui foarte bine, nu cred ca a avut mai mult de doua iesiri nejustificate si are sute de comentarii. Din punctul meu de vedere, situatia va ramane asa cum e.

      • Robert says:

        Robert, sunt de parere ca pe orice forum, indiferent de tematica si de nivelul de pregatire in domeniu al comentatorilor (si al creatorilor de continut/moderatorilor deopotriva) nu trebuie sa existe “atacuri” la adresa celorlalti comentatori. In definitiv suntem oameni, nu caini de lupta sa sarim imediat la gatul cui ne besteleste marcile preferate de masini sau cui indrazneste sa zica ceva “de rau” de producatorii … de masini (puteti inlocui punctele cu “americani”, “europeni”, “japonezi” sau cu ce doriti). Prin definitie suntem subiectivi (suntem oameni, nu?) si ne place sau nu, trebuie sa acceptam cu totii asta. Faptul ca unii interpreteaza un apelativ la adresa unei masini drept jignire spune multe despre cum se poate escalada o discutie in contradictoriu. Si eu m-am simtit jignit pe acest forum cand am fost trimis pe situri de desene animate (ca la masini nu ma pricep) si cand mi s-a spus ca nu stiu ce vorbesc si am reactionat, zic eu civilizat, cerand interventia moderatorului. Oamenii pur si simplu ar trebui sa citeasca ce spun toti ceilalti – bune, rele – si sa isi formeze o opinie pe care sa o foloseasca in interes propriu. Am pus un comment, este parerea mea (buna, proasta, ridicola, amuzanta) si evident ca in momentul in care apare un reply agresiv la ea ma simt dator sa imi apar opiniile, ripostez si polemica escaladeaza in folosul nimanui… Exista o mie de posibilitati de a polemiza intr-un mod neutru, netargetat, in asa fel incat sa combatem niste idei/opinii/judecati pe care le consideram gresite! Eu zic ca merita sa incercam!

        • turatiimaster says:

          De aceea si moderez aceste comentarii, tocmai pentru a evita agresivitati inutile, in fond vorbim de masini, nu de concepte cosmice.

    • kim_vl says:

      D-le Comentator macar aveti curajul si dati-va cel putin nick-ul adevarat. S-ar putea sa gasim lucruri interesante exact despre subiectul pe care l-ati deschis. Nu ma puteti acuza pe mine de lipsa de obiectivitate, mai ales cand vorbim despre niste fiare; daca vorbeam despre oameni poate va credea cineva. Dar cand cineva numeste o masina de care sunt interesat si eu “junghi” sau “motorizare facuta din soft E5/E6” (ca sa dau numai doua exemple de pe pagina asta – poate ati fost chiar dvs. ?) atunci ma simt jignit si reactionez de 10 ori mai soft, dar nu ma las.
      Iar daca vreti sa vorbim de obiectivitate va pot da detalii despre aspecte pozitive si negative despre 7 masini noi (modele diferite, producatori europeni si asiatici) pe care le-am avut/le am in posesie. Iar despre restul cred ca imi dati voie sa-mi spun parerea cat mai pertinent. Da, intr-adevar, pe mine nu ma pot influenta brand-ul sau “cifrele de vanzari” si multi sunt deranjati de asta. Da, sunt omul care daca s-ar lua dupa “cifrele de vanzari” ar cumpara o Dacia sau un Opel sau un Renault in detrimentul unui VW sau Skoda iar daca s-ar lua dupa brand ar cumpara o Honda sau un Range sau un Volvo in detrimentul unui BMW sau Audi (si am avut bani pt. oricare dintre aceste marci). Dar pt. asta nu am jignit niciun doritor/posesor de masini din a 2-a categorie.

    • kim_vl says:

      Si cred ca am fost mai obiectiv si decat dvs. Daca cititi postarile mele vedeti detalii tehnice documentate (dimensiuni, performante motoare, consumuri, tipuri de transmisii, cutii, distributii etc.) atat din fisele tehnice cat si din masinile pe care am pus mana. Daca dvs. vi se pare pertinent un comentariu cum ca “plasticele sunt de calitate proasta” (poate ati vrut sa spuneti ca sunt tari, ceea ce e o diferenta, proaste pot fi imbinarile, lufturi etc.) atunci la fel de pertinent o sa fiu si eu cand zic ca Vitara e foarte fiabila desi de-abia s-a lansat.

  10. Nica says:

    Buna ziua d-le Adam.
    Am achizitionat acest model însa nu am condus pana acum un motor diesel.
    Stiu ca ai scris un articol despre cum se conduce un motor diesel dar m-ar interesa la acest motor daca este bine să schimb vitezede la turatiile indicate în bord-am impresia ca daca as merge dupa cum se arată în bord, motorul ar fi subturat.
    Multumesc anticipat pentru răspuns

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, indicatiile din bord sunt cele legate de conducerea economica a masinii, pentru sanatatea motorului, mai tineti cont, din cand in cand, de sfaturile mele din articolul respectiv.

    • kim_vl says:

      Puteti detalia un pic despre model, pret de achizitie, livrare. discount ?

  11. slv says:

    Foarte bun testul, in sfarsit ai iesit in off-road cu noul Vitara. E clar ca-ti place mult masina…

    Cred ca e o alegere optima, in acest moment e peste Duster la motorizari, cuplu, dotari si design. Duster e mai capabil in off-road.

    Daca tot ai iesit pe camp, am o propunere pentru tine: un test cu regele regilor Mercedes G-Klasse. Crezi ca e posibil si daca da, cand? Mi-as dori mult un G si mai ales impresiile tale!

  12. 71doru says:

    Am fost ieri la SAB , am urcat in toate masinile si le-am analizat pe indelete.
    Nu mi-a placut ambianta din Vitara, nici cat este de incapatoare. M-am simtit ceva mai bine in S-Cross.
    Inca o data am constat ca si Mazda CX-3 ofera prea putin spatiu pentru cei din spate.
    Eu as alege Fiat 500X, este simpatica, incapatoare, garda mare la sol, motoare bune, bine lucrata, tinuta buna de drum .
    Nu sta prea bine la volumul portbagajului.

    • kim_vl says:

      Eu am gasit pt. Fiat 500X o garda la sol intre 162 si 179 mm (in functie de versiune) fata de 185 mm la Vitara (la toate versiunile). Fiat 500X arata si el foarte bine (se da o doamna cu el prin oras), e mai “fashion” asa, fata de Vitara. Parca nu l-as vedea pe drumurile pe care a mers Robert cu Vitara. Motorizarile par OK, un pic cam ciudate combinatiile de motoare, transmisii si cutii. M-am uitat un pic (pt. n-am avut rabdare altfel) pe lista de preturi si optionale si ca sa aduci un 500X la dotarile Vitarei la versiunile de varf, de exemplu, te indrepti spre 30000 Euro.

  13. kim_vl says:

    Per ansamblu (cu bune si cu rele) cred ca e cea mai buna (“cea mai corecta”) alegere in segment sub raport pret/calitate/dotari/performante. Voi ce parere aveti ?

  14. kim_vl says:

    Multumiri si felicitari pt. review ! Foarte reusit !
    Ce atarna pe sub masina in spatele rotii dreapta fata ?
    Conform fiselor tehnice Suzuki, garda la sol la toate modelele este 18,5 cm, nu 17 (17, de exemplu, are ASX).
    Zgomotul motorului e mare la exterior, dar la interior e ok datorita insonorizarii. Motorul in sine e intr-adevar zgomotos.
    O bila alba (sau mai multe) pt. acceleratii, turatii si consum. La Qashqai-ul meu 1.6 dCi 130 CP 320 Nm 4×4 MT6 la 130 km/h am pe bord peste 2500 rpm si un consum instant in jur de 7.
    Offroad-ul usor pe care il fac si eu e cel precum din filmarile tale si drumuri practicabile de deal si munte. Imi place la nebunie sa ma plimb mai ales pe ploaie chiar si printre lanurile de porumb sau prin paduri. In acest context, dar si pt. naveta sotiei (total 80 km/zi extraurban, 20 zile/luna) si concedii (si la mare si la munte) tu ce ai alege, Robert, intre 1.6 diesel TCSS 4×4 si 1.4 Boosterjet AT6 4×4 ? Nu ma intereseaza aspecte legate de km/an sau diferenta de pret diesel/benzina. Ai amintit ceva tu acolo in filmare dar nu-mi dau seama la care motor pe benzina te-ai referit. Dar indeosebi pt. oras, un turbo pe benzina ar avea aceleasi probleme ca si un diesel ?

    • turatiimaster says:

      Era un capac de plastic, indoit, un fel de protectie de dedesubt, din cauza ca s-a indoit, tot iesea dintr-o gaura in care se clipsa in mod normal. Nimic deosebit, au fost multi care au tras de masina mai mult decat putea, s-a indoit capacul ala, cred ca l-am pus de 3 ori la loc, mai devreme sau mai tarziu iesea.

      Pana nu conduc un 1.4 Boosterjet si un 1.6 diesel TCSS nu pot sa ma pronunt. Pentru oras probabil ca benzina se simte mai bine, mai putin zgomot, si nici nu omori motorul, insa diferentele de consum in oras pot fi mari. Un diesel bun ia 6-7 in oras, o benzina 1.4 Turbo poate lua 10-11, in conditii grele, daca mai punem si ca sunt automate…

      • kim_vl says:

        Am inteles cu orasul, dar strict pt. extraurban in conditiile amintite mai sus ce ai alege intre 1.6 diesel TCSS 4×4 si 1.4 Boosterjet AT6 4×4 ?

  15. memex says:

    motorul de 1.6 diesel a preluat tehnologia fiat, dar noul 1.4 turbo benzina? l-au dezvoltat ei sau tot in parteneriat cu fiat? pt ca ma gand ca fiat deja avea de ceva ani un motor de 1.4 turbo in mai multe variante de putere, dar care nu era absolut deloc economic…

  16. cristi says:

    Si distributia pe curea a evoluat…de ex in cartea de service la peugeotul meu 308 hdi scrie ca aceasta curea se schimba la 10 ani sau 240000 km in conditii usoare de exploatare sau 180000 daca masina se exploateaza in conditii grele…posed si un auto pe benzina care are distributie pe lant si inafara zgomotului specific ,daca vrei sa-l schimbi ai mult mai mult de lucru deoarece lantul e in interiorul motorului…deci as zice ca la ora asta distributia pe curea e mult mai “confortabila”…

  17. Nicu says:

    Vitara, Auris, numai tentative de masini in ultima vreme. Vreau sa vad si eu un review la o piesa grea gen Octavia sau Superb.
    Daca nu vi le da importatorul poate le gasiti de inchiriat. Puteti sa va ghidati dupa cifrele de vanzari, singurele care conteaza: oamenii sunt interesati de Dacia, Skoda, VW, Ford, Renault, nu de junghiuri nipone.

    • turatiimaster says:

      Eu sunt convins, insa cei de la Porsche Romania nu. Mai vedem.

    • kim_vl says:

      Macar nu jigni niste producatori, posesori sau doritori de “junghiuri”. Ca tot adusesi vorba, perechea junghiului, tusea, a cam pus stapanire pe grupul VW. Iar apropos de Vitara, mergi prin showroom-uri si vezi ce entuziasm a produs si ce vanzari si comenzi s-au inregistrat in cele cateva luni de la lansare. Si-apoi mai vorbim.

      • ascona '83 says:

        haha, superb sau octavia piesa grea… 1.9 tdi l-au aruncat la gunoi dupa cativa ani, de bun ce era, nu indeplinea norme de poluare. 2.0 tdi manca ulei precum un wankel de la mazda initial. dup-aia probleme cu injectoare… chestii europewide, nu doar pe europa de est. masini grele, si atunci erau la fel de bune pentru prostime.

    • kim_vl says:

      Si inca ceva. Eu (si multi altii) sunt interesat nu de ce e mai ieftin, nu de ce e mai scump, nu de ce e mai laudat, ci de cine ofera cel mai bun raport pret/dotari/performante/optiuni/costuri postachizitie/fiabilitate s.a.m.d. E destul de complicat; e mai usor sa spui “imi iau un Golf ca are si vecinu'” sau “imi iau un BMW sa plec primul de la semafor”. Chestia cu cifrele de vanzari la unii ca mine nu tine. Mie nu mi-ar placea sa iau o masina pe care o pot vedea din 5 in 5 metri, dar nici sa epatez. Uite, un exemplu bun pe care l-am observat la femei: sa stii ca o femeie nu-si va cumpara niciodata o rochie, o poseta, un pantof daca stie ca le-a mai vazut la cineva din anturajul apropiat sau relativ apropiat. Revenind la masinile noastre, desi in ultimii ani am bagat 50-60 mii de Euro in masini noi, niciodata nu mi-a trecut prin gand sa-mi iau masina poporului (german sau ceh) sau vreun bemveu sau cercurile olimpice. Uite asa, nu vreau, nu ma intereseaza “Cifrele de vanzari”.

    • andrei says:

      inca unul interesat de motorizari euro 4 facute E5 / E6 din “soft”

    • Ovi says:

      Da ma. Lasa-ma sa ghicesc. Ai crescut intr-o casa in care tot ce venea din Germania era divinizat. Daca tu consideri “piesa grea” Skoda, probabil abia ai bani de o Octavia, visezi la Passat si iti doresti un Audi. Toate TDI bineinteles.

  18. George says:

    Multumim pentru testul de fata, mai ales ca ati depus dublu efort. Succes in continuare!

  19. Silvache says:

    Robert,

    La un moment dat in cateva cadre se vede ca atarna ceva pe dedesubt pe dreapta fata, probabil un capac de plastic. Cei de la Radacini nu verifica masinutza inainte sa o deie spre testare?

    • turatiimaster says:

      Era un capac de plastic, indoit, un fel de protectie de dedesubt, din cauza ca s-a indoit, tot iesea dintr-o gaura in care se clipsa in mod normal. Nimic deosebit, au fost multi care au tras de masina mai mult decat putea, s-a indoit capacul ala, cred ca l-am pus de 3 ori la loc, mai devreme sau mai tarziu iesea.

  20. Gabi_r says:

    De abia astept sa vad testul cu Vitara S pentru ca doresc cuplu pentru cand ies in afara soselei si comfort in oras.

  21. Sergiu says:

    Salut Robert,

    Felicitari pentru prezentare, foarte bine facuta si detaliata. Am testat si eu vara aceasta care a trecut acest Suzuki vitara cu motorizarea 1.6 benzina, dar mi s-a parut ca pe autostrada la 120-130 km/h zgomotul de rulare era destul de ridicat totusi, am avut impresia ca de la pneuri se auzea destul de tare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.