Ford Mondeo 2.0l EcoBoost 240 CP AT Titanium

Ford Mondeo 2.0l EcoBoost 240 CP AT Titanium

Ford Mondeo, in versiunea de varf, 2.0l EcoBoost 240 CP AT Titanium, intr-adevar o masina medie reprezentativa in segment. De fapt, prin gama de motorizari si transmisii, e cam singura despre care se poate spune ca o poti pune alaturi de un Passat.

O sa urmeze si un test cu Mondeo 2.0l TDCi 150 CP AWD, pana atunci, nu uitati, cel mai tare Mondeo e asta.

Cutie automata conventionala cu 6 trepte, motor benzina puternic si economic pentru puterea oferita, tehnologie de top, iar cand ridici hayonul, parca te uiti intr-un pick-up, asa e spatiul de bagaje – vrea cineva mai mult?

E drept, pretul unui Titanium e incredibil de mic, insa cand pui pachetele de optiuni pe el, se duce bine spre 40-45 000 euro, insa la tehnologiile oferite parca e totusi suficient de atragator in comparatie cu liderul segmentului.

Mondeo, in aceasta echipare si cu dotarile suplimentare cu care era garnisit, poate sta relaxat la semafor alaturi de orice model de clasa medie, chiar si premium, mai ales ca lungimea totala apropie lejer de un Mercedes-Benz clasa E…

Obligatoriu de vazut in cazul in care va cautati un model in aceasta categorie si daca nu consumul de carburant este prioritatea, exista o singura varianta: 2.0l EcoBoost 240 CP.

37 Responses

  1. alex says:

    ba nene stie vreunul consumul sau va dati in barci aiurea ?

  2. Geoge says:

    Salut Robert am mare ajutor de tine imi poti explica mai precis ce inseamna FORD Performance ce face el mai exact .

    • turatiimaster says:

      Ford Performance e denumirea data diviziei care se ocupa de dezvoltarea modelelor sportive din gama Ford, similar cu M la BMW, AMG la Audi, RS la Renault, etc.

      • Geoge says:

        Ms Robert tine-o tot asa mi-a placut foarte mult testul cu Mondeo AWD pacat ca nu esti prezent pe un canal TV.

  3. Fyl says:

    daca dealerii Ford n-ar da discount-uri de ~25% la pretul de lista (fata de sub 10% la VW/Skoda, masini nefabricate inca) preturile finale ar fi mai apropiate (la dotari similare) intre Mondeo si Passat sau Superb iar lumea ar cumpara si mai multe masini VAG (nu ca n-ar avea saracii vinzari, de asta si discount-uri mici) in detrimentul Ford …

    si Opel are discount-uri mari ca sa vinda, la restul insa (Hyundai, Mazda, PSA, Toyota, Honda) ori pretul de lista e mai mic ori lasa peste 10% din pret numai la masini din stoc … sa fie sanatosi si sa continue sa se intrebe de ce au procente aproape subunitare din piata

    • Iulius says:

      Man … nu stiu ce sunteti toti in limba dupa vag :)) chiar sunt masini proaste nu mi s a parut vreodata ca ar avea CEVA , ORICE, specific marcii si prin care sa se diferentieze.. in schimb la Ford chiar am simtit asta, ca au ceva aparte doar al lor. Nu as alege niciodata un VAG contra unui Ford, plecand de la motoare de rahat, DSGu ala WOW care se strica mereu si tot asa.. bleah. Si inca ceva, PASSAT NU E premium, baliverna asta numai in RO o auzi unde nu stie lumea prea multe despre masini.. ca dac ar stii n ar fi atatea VAG uri :))

  4. cristian says:

    Cred ca la raport calitate pret Superb sta mai bine, tot parerea mea.
    Mersi.

  5. cristian says:

    corect, nici eu nas cumpara un Passat ptr ca e scump, dak as avea banii aia as lua fara ezitare un CC dar dak as avea banii sa imi permit o masina decenta din clasa medie m-as duce mai degraba pe un mazda 6, i40 sau varianta mai spatioasa si mai ieftina a Passatului care este Superb.
    Parerea mea, strict parerea mea.

    • bancher says:

      Superbul este doar cu cateva sute de euro mai ieftn decat Passat-ul. Nu merita sa faci un downgrade doar ptr max 500 euro.

  6. Sebastian says:

    Si la ce mai este, mai tare, Passat-ul?
    Ce as enumera eu:
    – interior (vizual, materiale) – PLUS pentru Passat: materiale mai bune, atentie la detalii
    – 2.0 TSI 280CP, 2.0TDI 240CP (dar cati isi vor cumpara asa ceva cand un highline de acest gen se invarte la 40 mii?
    – DSG-ul mai rafinat
    Altceva mai avem?

    Eu de exemplu am de vreo 3-4 luni noul Mondeo BiTurbo 210CP cu PowerShift.
    Si nu ca sunt multumit, abia astept sa plec la birou ca sa ma urc in ea. Nu as lua Passat sau ceva spre premium decat daca, intr-adevar, mi s-ar dubla venitul peste noapte. Si in niciun caz motorizari de volum.

    Despre asta vorbim, nu? Raport calitate/pret.

  7. cristian says:

    deocamdata si din nou merg pe jos

  8. Georg says:

    Salut Rober daca ar fi sa alegi din FORD MONDEO si vw passat pe care ai alegio probabil passatul nu l ai condus dar presupun ca ti- ai facut o ideie despre ea.

    • turatiimaster says:

      Depinde de ce bani ai, la echipari similare Passat e mai scump. Emotional imi place mai mult Mondeo, insa Passat e mai tare la multe, inclusiv interior si portbagaj.

      • Eu says:

        Nu cred. ai vazut porbagajul unui mondeo hantchback? poate la passat e la fel de mare., desi nu cred, dar spatiul pr unde introduci obiectele in portbagaj la passat este mult mai mic.. de aici si inutilitatea unui portbagaj mare…

        • turatiimaster says:

          La spatiu e mai mare Passat, nu discutam despre avantajul unui hatchback, in Mondeo poti baga obiecte mult mai mari decat in Passat, insa daca bagi mingiute sau cutiute, intra mai multe in Passat, de aia in litri e mai mare portbagajul de Passat.

  9. Sebi says:

    Cristian…ce masina conduci acum?

  10. cristian says:

    Salut si La multi ani
    Urmaresc review-urile tale cu interes si imi plac chiar dak nu sunt de acord cu tot ce spui, da e normal toti suntem subiectivi , e clar, cum de altfel si eu sunt subiectiv akm si e parerea mea personala cand spun ca e mediu Mondeo, arata bine dar arata numai dak iei o versiune superioara care evident e mai scumpa in rest e normal, fara prea mari schimbari fata de gen precedenta, sa fim seriosi akm si sa admitem ca nu e diferenta mare, nu prea arata a masina noua ci mai mult un facelift, chiar dak multi nu sun t de acord da cam asta e, plus si-a pierdut singurul lucru care o facea mai interesanta, in afara de spatiu, nu mai e lider in clasa la tinuta de drum, mazda 6 se conduce mai sportiv, finisaj interior la fel pierde in favoarea Skodei Superb ca sa nu pomenesc de Passat , si sa nu uitam ca trebuie sa apara noua Insigna care va arata ceva in genu CC si oricum interioru de Opel arata mai bine.
    Pe scurt dupa mine Mazda 6 e in fata urmata de Superb, i40(mie imi place mai mult decat Mondeo) iar Passat e lider in clasa care e cea mai apropiata de clasa premium nu Mondeo cum e sugerat in video
    Inca ceva si termin, vad ca modelul testat are echiparea Titanium, eu ma uit mult si pe carbuyer si e interesant cum ptr ro au lasat acelas bord cu butoanele de pe consola centrala vechi de park vad bordu de la Mondeo din 2004 si ptr Anglia are alt finisaj si butoane, ceea ce mi se pare naspa, adica ptr ro ce e mai ieftin.
    Mersi mult si tot sper la niste teste cu masini si din gama Skoda, VW. Mersi ptr Leon cupra.

  11. cax says:

    Nici vorba. Noile generații de mazda 2,3,6 cx-urile nu mai au nici o treaba cu ford. Ford a renunțat la acțiunile deținute la mazda în perioada crizei 2008-2010 de la 20% a ajuns la o cotație de 2% in prezent. Nu mai are nici o legătura.

  12. Marius says:

    Eu nu sunt fan Ford, dar recunosc ca masina asta e superba. Mi-a placut si reviewul f mult. Consumul e mare, dar raportat la greutatea masinii si la puterea dezvoltata, e ok.
    La Multi Ani si spor la treaba! La cat mai multe recenzii tot asa reusite in anul care a inceput! 🙂

  13. ANV says:

    Noul Ford C-max e in plan pentru test?

  14. cristi says:

    Parca am vazut la dvs un review cu 140 cp ceva de genul blackand red edition sau viceversa,ma rog poate gresesc eu

  15. cristi says:

    Hmmm,mie mi s-a parut doar o masina care se incadreaza in peisaj atit si nimic mai mult…in schimb mi-a placut acea fiesta cu motor de 1l 140cp si cutie automata…daca ar fi avut si loc in spate macar cit un corsa(model 2011.pe care il detin) as fi facut si pe dracu-n patru s-o achizitionez(qm incercat un fiesta cu 4 usi si nu prea mi-a plqcut spatiul din spate,eu avind 1.8m)..in rest ,la multi ani si review-uri cit mai multe….ps sa nu dam cu pietre,sintem oameni si deci,subiectivi prin definitie!

    • turatiimaster says:

      Fiesta are 100 CP si cutie automata, si mie imi place foarte mult. Dar conduci din spate, doar intreb, pe mine spatiul in spate ma lasa rece, daca ai loc in fata cum trebuie, restul nu e important.

  16. Eugen says:

    Mondeo nu e lider in clasa la nici o categorie relevanta: motorizari si fimisaje- Passat, spatiu interior si portbagaj- Superb, greutate- este cea mai grea masina din clasa, consum- este medie, pret- mediu. Pe de alta parte, nu inteleg cum puteti sa comparati masina asta cu masini din clasa premium, diferentele fiind evidente incepand cu platformele tehnice, solutiile constructive mult mai sofisticate adoptate de acestea (de curiozitate uitati-va la suspensia spate de la Mondeo si de la o masina premium din tripleta germana si o sa vedeti o diferenta IMENSA), materialele utilizate la platforma tehnica etc. In al treilea rand, masina acesta este deja uzata moral (este prezenta de 3 ani pe piata americana sub un alt nume)- rusinica Ford, incearca sa ne vanda un produs tehnic invechit ca fiind ceva nou! In plus, design-ul este aproape identic cu cel al vechii generatii, eu unul nu le deosebesc pe strada decat cu mare dificultate (la Titanium este acea grila plina de crom si poate stopurile spate)- lucru care imi displace profund.

    • turatiimaster says:

      Eu nu am comparat Mondeo cu modele premium, am spus ca nu mi-e rusine cu Mondeo nici daca stau langa un seria 3, A4 sau Clasa C, si este o realitate. Mondeo e mare cat un clasa E, e cumva normal sa fie printre modelele grele din segment, atata timp cat obosesti mergand pe langa el. Una peste alta e o masina destul de reusita, cu multa tehnologie la bord, la un pret decent, si pretul intra in ecuatie, nu doar portbagajul si spatiul, daca astea ar fi criteriile definitorii am umbla toti cu trenul. Mondeo ramane o prezenta relevanta si impresionanta pe sosea, din multe puncte de vedere. Deschiderea hayonului e realmente incredibila si ofera posibilitati de transport pe care ceilalti nu le au.

    • Mihai says:

      no offence, dar daca nu le deosebesti pe strada decat cu dificultate, se cere un control oftalmologic 🙂 Sunt alte faruri, alta grila, alte proiectoare, alta pozitionare a numarului, alt design al capotei care se deschide fara sigla si asa mai departe… Diferentele sunt multe si evidente.
      Exagerari exagerari, preferinte ca preferinte, dar sa pastram o decenta 🙂

    • Mihai says:

      Iar greutatea din punct de vedere al sigurantei si al rigiditatii caroseriei de multe ori este un lucru bun.
      E prea banal sa spui despre o masina : ‘vai, e cu 50 sau 100 de kg mai grea’ fara sa stii motivele din spatele cifrelor.
      Da, probabil se va regasi in consum extra greutatea, dar mai mult de atat mi se pare absurd sa spui fara sa stii foarte bine motivele din spatele masei suplimentare.

      • Marius says:

        Bineinteles ca ai dreptate, de aceea cauta sa reduca toti producatorii greutatea. In plus, la diferentele de design as adauga reproiectarea brichetei si a suportului pentru ochelari. In alta ordine de idei, ti-as sugera sa nu ai tu grija de problemele mele oftalmologice- Slava Domnului, vad foarte bine. PS Suedezii aia ce zic de greutatea falsa declarata de Ford (cu 100 kg peste cea declarata de producator)- banuiesc ca e tot un plus, nu?

        • Fyl says:

          toata lumea minte mai mult sau mai putin la masa declarata in talon (in general cea pentru dotari minime) fata de masa reala … al meu Mondeo mk5 are 1595kg in talon si 1775kg in certificatul de conformitate si nu am AWD, plafon panoramic/trapa, cirlig, jante de 18/19, rezerva full-size, scaune electrice, optionale care adauga multe kg fiecare (ma rog, pentru AWD este declarata oficial o alta greutate de pornire)… btw, suedezii aia descoperisera ca masina avea 279kg peste cea oficiala (cea din brosura/manual)

          masa mai mare are multe dezavantaje dar si un avantaj clar, in caz de impact cu o alta masina (deci nu cu un obiect nedeformabil), masina cu masa mai mica va avea mai mult de ‘suferit’ … dar mai bine sa nu ajungem acolo si sa continuam sa ne plingem de consumul suplimentar adaugat de cele 100-200kg in plus fata de concurenta directa (din nou, presupunind ca aceia mint mai putin … oh, wait, cine sa-i mai creada dupa ultimul scandal)

  17. swiss says:

    Cea mai buna combinatie in clasa asta mi se pare skoda superb.

  18. Ion says:

    Nu inteleg la ce te-ai referit cand ai spusca ”Mazda 6 mai are de lucrat pana sa ajunga la motorizari de genul lui Mondeo ” . Mazda 6 2.5 N/A 192CP A/T face 0-100 in 7,8sec si o viteza maxima constructiva de 223km/h . Mondeo Titanium 2.0 Ecoboost 240CP A/T face 0-100 in 7,9sec si o viteza maxima constructiva de 240km/h ….Deci in afara de viteza maxima ceva mai mare, nu vad cu ce ar fi mai prejos decat Mondeo Titanium ? Plus ca Mazda 6 vine cu dotari care acest Mondeo nu le ofera nici in varianta Vignale, cum ar fi HUD si alte cateva. Cu consideratie,

    • turatiimaster says:

      Motorul de la Mazda are 2.5l, impozit mare, pe reprize nu face fata la 2l EcoBoost, care e turbo. Dar Mazda 6 e usoara (compromis, lumea se mai plange de zgomote la vant si alte zgomote de rulare) si de aceea are performante sa le spunem comparabile cu Mondeo si consum scazut. Portbagaj mult mai mic. E o masina buna insa nu cred ca bate Mondeo. Eu sunt fan al masinilor Mazda, toate imi plac, urmeaza si un test cu Mazda 6 diesel break AWD.

      • Ionut says:

        Salut si La multi ani petru 2016!
        As aduce o completare: atat generatiile vechi cat si generatiile noi de la Ford si Mazda au fost dezvoltate in joint venture – dupa cum se stie Ford a detinut participatie la Mazda multi ani – de aici si colaborarile: Mazda 3 & Ford Focus, BT200 si Ranger, Mazda 6 si Mondeo. Sigur, tehnologiile sunt personalizate pe linii diferite si urmeaza traditii si concepte diferite, de asta Mazda merge inca “aspirat” la benzina si Ford e pe “turbo”. Insa multe dintre componente, gen trenurile de rulare, tractiunea integrala, unele motorizari ( de ex. dieselul de 2.2L) sunt sau au fost impartite si dezvoltate de ambele marci. Fiecare insa trebuie sa isi pastreze si sa isi promoveze traditia in piata chiar daca la o privire mai atenta se observa similitudini “mecanice” gen acelasi volum la portbagaj, lungime, ampatament similar chiar si acelai litraj la rezervor. Deci nu cred ca diferentele constructive sunt majore ci mai degraba setarile de confort si sportivitate sunt diferite in functie de fiecare marca, altfel ar fi toate la fel, nu? 🙂
        Spor la treaba! 🙂

    • bancher says:

      doar pe hartie e mai puternic motorul 2.5litri de la Mazda…in realitate, pe reprize, este inferior si fata de Skoda Superb 1.8 TSI si fata de Mondeo 2.0 ecoboost.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.