Ford EcoSport 1.0l EcoBoost Titanium

Vestea buna e ca se va fabrica la Craiova, acolo unde deja se face si motorul 1.0l EcoBoost. Vestea mai putin buna, mai avem de asteptat pana atunci, un an jumatate, doi. Pana atunci, l-am condus si nu e asa e rau cum zic carcotasii.

Modelul anterior a avut o serie de probleme, va povestesc pe larg despre ele si rezolvarea lor la modelul de fata. Una peste alta, rezultatul e decent si mie mi-a placut experienta cu masina.

Evident, are plusuri si minusuri, le-am evidentiat pe toate. Si totusi, cand vezi pe motor “Made in Romania”, te simti mandru, nu ai cum altfel, si asa va fi si cand toata masina se va fabrica la Craiova.

Tinuta de drum e mult imbunatatita, aproape ca se manevreaza ca un Fiesta, in ciuda inaltimii mai mari, iar culoarea e grozava pe EcoSport.

Conduceti unul, vorbim pe urma.

26 thoughts on “Ford EcoSport 1.0l EcoBoost Titanium

  1. Laurentiu

    Salut Robert

    Cum apreciezi ca se percep in habitaclu vibratiile motorului de 1.0 125cp ( fie pe Focus fie pe Ecosport , fiind motoare in 3 cilindri ) ? Ma refer la relanti , si cand prornesti A/C .

    Multumesc

    • turatiimaster

      Salut, nu te deranjeaza, sunt facute foarte bine, sa nu se simta.

  2. anonim

    http://www.autopista.es/reportajes/articulo/motores-3-cilindros-gasolina-diesel-potencia-real# aici aveti puterea reala a motoarelor in trei ciclindri-salutari la toti….

  3. anonim

    aici pe site gasiti puterea reala amotoarelor in trei ciclindri: Todos los motores y coches de tres cilindros del mercado,surprinzator puterea e mai mare fata de cartea tehnica

  4. Brasoveanu Florin

    Așteptăm un test cu noul mercedes b180 benzina 122cp!

  5. raz

    Pe cand un test cu Megane 4 GT si Talisman Tce 200?
    Eventual si ceva masini mai sport: Civic Type R, Focus RS…Clio RS am vazut ca atintestat deja.

    Spor!

    • turatiimaster

      O sa urmeze toate, deja s-au filmat Megane GT si Talisman dCi EDC.

  6. Florian

    Am auzit pe undeva expresia ca “daca iei turbo benzina, te bucuri de performante dar bagi cu caruța bani in ele si plangi pe urma”, este cumva adevarat? Se referea in mod special la motoarele moderne afectate de downsizeing.

    • turatiimaster

      Nu e chiar asa, eu personal as cumpara un turbo benzina, gen 0,9l TCe sau 1.0l EcoBoost, cele mai mari ca cilindree sunt superbe dar in general consuma destul de mult.

  7. cristi

    L-am vazut si eu la noi in oras(una bucata)…era pe o sraduta unde era si un captur.?nu stiu ce poate ford ,dar la prima intil ire fata in fata e 1-0 pt captur..sint in cautare de un suv de oras si se pare ca deocamdata (in opinia mea fireste )suzuki vitara nu prea are concurenta..ar mai fi in ordine captur si yeti,…chiar si kadjar cu al lui 1.2 benzina si nivelul de jos al dot la 14900 face cu ochiul(doar ca asta e prea mare pt oras)

  8. Florian

    Fara indoiala un motor excelent dar, daca nu vrem Ford, ce ne puteti spune de 1,2 puretech turbo de la PSA, mai ales daca s-a auzit ceva legat de fiabilitatea acestuia, ca sunt cativa ani de cand a aparut si parca a fost si premiat?

    • turatiimaster

      Si 1.2 PT e super misto, dupa mine e chiar mai rafinat decat EB, cand am condus prima oara 1.2 PT habar n-am avut ca e in 3 cilindri si pot sa simt 3 cilindri de la 1 km.

  9. remus

    Am avut demult un Focus nou benzina de 1,6 si 100 cp, vreo 14.000 euro, a fost ok, suspensia independenta spate era un atu, pozitie comoda la volan, dinamica decenta, dupa 70.000 km si vreo 3 ani troncanea ca o caruta desi nu l-am bagat pe drumuri proaste si am avut grija de el. Apoi am trecut pe o Fiesta noua luata prin 2011 benzina de 1,4 si 84 cp, cu consum mixt declarat de 4 l si ceva la suta. Sub 8 l la suta nu a stat, la mers cu viteza legala in localitati si intre 100 si 135 in afara lor. Bord de casetofon ieftin si sclipos, iarna geamurile electrice se blocau din cauza apei ce intra pe langa geamul usii si ingheta, depasirile greu de facut daca motorul nu avea macar 4500 ture, scaunul soferului imi provoca constant dureri de spate. Am facut pasul inapoi de pe Fiesta pe un Logan 1,6 mpi si 90 cp din famile, mai vechi insa excelent intretinut si a fost sarbatoare, scaun mai comod, aceleasi depasiri facute cu 3500 ture, doar suspensia moale ma incurca, consum mixt de circa 6,5 la suta, pe ansamblu o masina mai ieftina era clar mai buna.

    Ca sa comparam mere cu mere, o Vitara 4×2, benzinara aspirata de 1,6 cu tabla subtire si suspensie spate neindependenta si dura dar evident mai fiabila ii da clasa Fordului Eco Sport din orice pozitie, chiar si la dinamica: 11,5 secunde pana la 100km/h fata de 12,7 secunde, ca sa nu mai vorbim de dotari, pret si consum. Am mers cu o Vitara 4×4 cateva mii de km, inclusiv dincolo cu autostrada multa, consum combinat de 6 la suta.

    Nu-mi place sa spun asta mai ales ca se va fabrica la noi, dar daca acest Eco Sport ar fi cu 4000 de euro mai ieftin, tot Vitara sau Duster as alege.

    • andrei

      E haios comentariul. Posibil să fi avut foarte mare ghinion cu două forduri la rând dar nici măcar Dacia nu zice că ar face mașini mai bune decât Ford la modul absolut ci doar mașini mai convenabile ca preț. Ceea ce poate fi tot un fel de mai bun dar la modul relativ.

      • remus

        Focusul a fost chiar OK, au aparut cam repede troncanelile, am fost de vreo 2 ori pentru asta in service la Ford, nu i-au dat de capat, poate nu era mare lucru si nu se pricepeau mesterii. N-am avut rabdare sa mai insist, oricum incepuse sa imbatraneasca, am scapat de el.
        Cu Fiesta e alta poveste, a venit ca masina de firma, nu l-am ales eu. Era de 1,25 l si 82 cp, m-am uitat acum pe specificatii, retinusem gresit 1,4 si 84.
        Mi-a placut cum arata la exterior.
        Nu e comparat nimic la modul absolut, doar strict in ce priveste:
        – dinamica ,
        – pozitia la volan,
        – consumul,
        unde Logan 1,6 mpi 90 cp a fost superior Fiestei = surpriza pentru mine. La trenul de rulare Fiesta era superior …
        Fiecare marca are modele mai reusite sau mai putin reusite.
        Cat despre Eco Sport si cat de grosolan e lucrat ia uitati-va in primul film al lui Robert despre Eco Sport la minutul 06:09 ce luft mare se vede la pragul stanga, cel cu plastic, in zona din dreptul imbinarii dintre aripa stanga fata si usa soferului.
        Apropo de afirmatia mea cea cu 4000 euro, acest Eco Sport costa 19250 euro si un vitara cool 2wd costa acum 13650 euro, trebuia sa zic in loc de 4000 euro, 5600, atata e diferenta. Parerea mea …

        Vorbesc in cunostinta de cauza, acum conduc o vitara passion 4wd de 1,6 benzina si sunt destul de multumit, e comoda, stabila si sigura, desi are cuplul motor relativ mic, specific aspiratelor, depasirile se fac lejer daca retrogradezi, iarna asta la schi zburda pe unde alte masini trebuiau tractate, consuma aproape ca o masina pe motorina. Si da e o masina fara pretentii, asa cum se vrea si Eco Sportul doar ca asta e si lowcost.

        Oricum li s-a suit repede la cap si celor de la Suzuki ca pe suzuki.ro vad ca au scos oferta de vitara cool (cea mai joasa ca echipare si pret) cu allgrip (4×4) . Pana nu demult puteai sa iei si vitara cool cu 4×4.

        • remus

          Completare:
          Ieri, pe suzuki.ro nu mai era oferta pt. Vitara cool allgrip, imi pare rau ca n-am facut un printscreen, azi a reaparut oferta, e 15300 euro. Am mai vazut cel putin odata probleme pe site-ul lor.

          • rue

            Am mers putin in test cu un passion care cu 1400 euro fata de COOL face din ea o masina suficienta. Nu am putut sa verific consumul in conditii normale fiind o distanta relativ scurta. Am sugerat reprezentantei ca ar fi ok un test peste un weekend cu masina dar nu sunt deschisi la asa ceva prea usor desi ar putea face CASCO pe banii celui care cere masina pe acea perioada. La inchirieri nu gasesti masina asta sa zici ca o testezi cumva. Cum sunt consumurile acelea fantastice declarate de suzuki, mai ales cel urban si unde?

            • remus

              Oras mic, resedinta de judet sub 100.000 locuitori, media consumului urban undeva intre 7 si 8 l /100 km, am scos in urban si 6 l/100 km mergand la ore cu trafic redus, am avut si 10-11 l/100 km in trafic greu, pe distante scurte. Depinde de context si talpa.
              Partea spectaculoasa e la drum lung unde cel mai adesea consumul e de 5,1 – 5,4 l/100km, fara autostrada, la mers constant, economic cu maxim 110 km/h. La un astfel de drum a consumat si 4,8 l/100 km, n-am depasit insa 90 km/h.
              La forja sustinuta consumul sare pe la 6,4.
              Drum de Grecia, circa 1/4 autostrada cu130 km/h, consum combinat 6,0 l/100 km.
              La 130 km/h din ce am vazut se duce spre 7-7,4.
              Masina e cu allgrip, motor 1,6 VVT benzina.

              • rue

                Multumesc Remus! Se pare ca e comparabil sau mai mic cu consuml dar in motorina ce l aveam la Mitsubishi Outlander 2.0 did cu exceptia la drum intins unde cel mai putin a fost 6.1% si vit medie 75..80 km/h iar vit era in afara la 100-120 iar pe autostrada cam peste 7.4%.
                Vitara se pare o masina convenabila, designul interior este slab si din pacate la 15 000 cat costa primul nivell benzina allgripp (cool) nu are tempomat inclus si nici nu se prea poate adauga in reprezentanta din ce mi au zis.
                Cred ca e rau cu sistemul de finantare suzuki unde dobanzile sunt normale in lumea unde dacia/reno/nissan au dobanzi chiar zero.
                Este posibil la anul ce vine sa nu mai avem rabla.

                • remus

                  Vitara passion allgrip benzina 1,6 costa acum 16750 euro. Din rabla poti reduce cu minim 1000, poti trata direct cu vanzatorul, are interes sa te ajute. Daca ai tu rabla, reduci 1500. Apoi e practica la vanzatorii suzuki sa se dea bonus vopseaua monocroma, adica 400 euro, daca stii sa ceri desigur si aici vine partea delicata, nu sunt sigur ca sunt de acord cu o astfel de reducere daca nu platesti integral, oricum situatia difera de la vanzator la vanzator, merita sa mergi la mai multi. Daca te multumesti cu vopseaua alba:
                  16750-1000-400=15350 euro sau chiar
                  16750-1500-400=14850 euro (daca ai rabla)
                  pentru un passion. Si uite ca dracul nu mai e asa negru. Si daca n-ai toti banii poti apela la alta sursa de finantare astfel incat lor sa le platesti integral si sa beneficiezi de orice reducere posibila. Trebuie inainte sa-ti faci bine socotelile.
                  Sursa de documentare este si forumul suzuki-club.ro, pe sectiunea new vitara, dar trebuie sa ai rabdare sa inoti printre multe informatii, unele inutile.

    • RR

      Logan mai confortabil si mai bun decat ford fiesta?

      • turatiimaster

        Nu incape comparatie intre ele, crede-ma, Logan e o masina foarte corecta si care mie imi place mult, cu o suspensie confortabila si in general o masina ok. Insa Fiesta e altceva, cand o sa conduci un Fiesta, o sa intelegi de ce e referinta clasei din care face parte.

      • remus

        Am mai spus, nu compar generic modelele Fiesta si Logan, ci:
        – Logan 1,6 mpi 90 cp, euro 3 (vechitura): 128 nm la 3000 ture;
        – Fiesta 1,25 mpi 82 cp: 114 nm la 4000 ture.
        Dupa parerea voastra cu care poti face o depasire mai usor?

        Despre comoditatea la volan s-a pronuntat hernia mea de disc, in Logan era mai discreta.

        Am avut destule drumuri prin tara si am tras tare, la Fiesta motorul fiind slabut consuma mult. Fordurile in general sunt mai gurmande.

        Fiesta l-am condus 3 ani, cam 2000-2500 km pe luna, Loganul il am si acum, are 10 ani, nu m-am indurat sa-l dau, n-as capata pe el nici o ceapa degerata si merge bine, e masina de tavaleala.

        • andrei

          Cu ambele poți face o depășire atâta timp cât nu te aștepți să fie mașini de curse astfel încât la o călătorie normală chiar nu văd ce mari probleme ar putea apărea. Pe de altă parte, Loganul e incredibil de slab, cel puțin comparat cu Fiesta, în ceea ce privește stabilitatea în curbe (dar hai că asta nu e prea important dacă, repet, conduci normal și nu te visezi pilot de curse) și la frânare, fapt ce poate deveni periculos. Altfel, Loganul e mai confortabil în general (cu excepția cazurilor în care iei și curbe) dar nu mi se pare că stai mai comod la volan, din contră, poziția la volan mi se pare mult mai bună în Fiesta. Despre consum acum nu îmi aduc aminte nimic specific dar, la fel, la un condus normal nu cred să fie mari diferențe. Și, sincer, nu prea înțeleg acestă obsesie a unora pentru „dinamică” la mașini de stradă, mai ales din clasa mică. Chiar nu contează și, oricum, cam toate au primele trepte scurte deci poți pleca de la semafor suficient de repede cât să nu deranjezi pe nimeni. Ca să nu mai spun că depinde enorm de mult de la șofer la șofer iar noi, majoritate, oricum nu prea avem mare habar să accelerăm cum trebuie schimbând și treptele de viteză corect în același timp. Apropo, cutia de viteze de la Logan iar nu mi se pare că ar fi vreo referință și mi se pare mult mai ok cea de la Fiesta. Ca să nu mai vorbim despre răspunsul și feedback-ul general al comenzilor, frână, ambreiaj, volan.

  10. Mihai

    Am studiat si eu de curand un Ecosport intr-un showroom Ford.
    Mi-a lasat aceeasi impresie: ca s-a facut oarecum rabat de la calitatea traditionala Ford. Fiind parcat langa o Fiesta care costa aproape jumatate, se puteau vedea destul de bine diferentele de calitate, in favoarea Fiestei.
    Masina pare simpatica la prima vedere si robusta dar sufera din foarte multe puncte de vedere: pretul mult prea mare, finisaje oarecum neglijente atat la bord cat si la exterior, multe plastice cu aspect ieftin, chinezesc. Finisajele “cromate” de pe unele elemente de plastic mi se par specifice pietei Asiatice/Orientul Mijlociu.

    Scaunele spate sunt intr-adevat smechere, prin modul de pliere, dar nu ajuta foarte mult la transportul unor obiecte mari, deoarece spatiul obtinut nu are o adancime foarte mare. O bicicleta nu va incapea niciodata in interior, decat poate cu rotile scoase. Pe de alta parte, cu o Fiesta am transportat odata 2 biciclete demontate plus bagaje pentru o saptamana de concediu. Si Fiesta costa muuult mai putin. Si am reusit sa urc si pana la releul de pe Istrita cu ea intr-o primavara 🙂

    Prin comparatie cu o Fiesta sau B-Max, singurul avantaj ar fi garda la sol mare. Dar cine cumpara un Ecosport nu cred ca va avea nevoie de acea garda mai mult de 2 ori pe an. Poate numai la borduri prin oras.

    Prin comparatie cu ceilalti concurenti: un Renault Captur este mult mai ieftin si destul de apropiat dpdv al calitatii, Peugeot 2008 se poate cumpara cu motorizare 1.6 e-Hdi la acelasi pret cu 1.0 EcoBoost ( avem o diferenta mare de consum si feeling intre cele doua motoare) si e mai mare si mai bine finisat la interior, Nissan Juke e mai kinky si ar atrage mai mult o domnisoara care il foloseste in oras… deci nu prea stiu in ce nisa s-ar incadra aceasta masina. Poate un corporatist burlac care sa tina masina maxim 2 ani pana isi gaseste o prietena si se insoara 🙂

    Daca dupa inceperea productiei la fabrica de la Craiova vor scadea preturile si vor aparea finisaje mai “europene”, probabil ca va incepe sa concureze cu Captur. Dar nici Renault nu va sta degeaba pana in 2018.

    • vionut

      Exact aceeasi senzatie am avut-o si eu cand am “pipait” EcoSport-ul intr-un showroom. Plastic mult si prost calitativ. Pe langa B-MAX-ul craiovean, e muuult in urma. Numai daca pipai plasticul/cauciucul de pe bord se simte imediat. Bancheta din spate e cu sezut foarte drept si incomod. Ceva mai ok sunt scaunele din fata. Un portbagaj meschin (si aici mi se pare ca B-MAX-ul e mult mai bun).
      OK, Ecosport si B-Max sunt categorii diferite, de acord. Dar Ecosport-ul nu merita banii ceruti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.