Concursul de Eleganta Sinaia – Editia a VI-a – 25 iunie 2016

Retromobil Club Romania, a organizat sambata 25 iunie 2016 a VI-a editie a Concursului de Eleganta, sub Inaltul Patronaj al Majestatii Sale Regele Mihai I al Romaniei, in parteneriat cu Primaria Orasului Sinaia si Muzeul National Peles.

Evenimentul este inscris in calendarul Federatiei Internationale a Vehiculelor Istorice – F.I.V.A. organism care-si desfasoara activitatea, la aniversarea a 50 de ani de la fondare, sub egida UNESCO.

Juriul international al concursului, prezidat anul acesta de vicepresedintele F.I.V.A. dl. Laszlo Tomcsany, a selectat un numar de 30 automobile care au fost expuse pe Domeniul Regal Peles.

La eveniment au participat vehicule istorice detinute de colectionari din Romania (26), Bulgaria (4), Ungaria (1) si Republica Moldova (1). Cel mai vechi automobil participant la eveniment a fost produs de firma REO (SUA) in anul 1907, o marca expusa in premiera in Romania, alaturi de Lagonda.

Concursul de Eleganta Sinaia a fost organizat pentru prima data de Automobil Clubul Regal Roman (A.C.R.R.) in urma cu mai bine de opt decenii, in doua editii (1934 si 1935). Traditia s-a pastrat si in epoca moderna, an de an la eveniment fiind prezenti reprezentantii Casei Regale a Romaniei . La editia din acest an va participa ASR Principesa Maria.

Reluarea acestui eveniment cu vehicule istorice, incepand din anul 2011, de catre Retromobil Club Romania (R.C.R.) a readus automobilele de colectie in Sinaia, unde din 1983 si pana la inceputul anilor 90 s-au desfasurat constant evenimente de acest gen.

Concursul de Eleganta Sinaia este cel mai important eveniment organizat in Romania cu vehicule istorice, participarea la aceasta competitie fiind visul oricarui colectionar.

Pe langa titlul de `Best of Show`, acordat castigatorului concursului si de premiie pe grupe, au fost decernate opt premii speciale. Dintre acestea cel mai ravnit este `Premiul publicului` acordat in baza votului spectatorilor prezenti la Sinaia si care vor avea la dispozitie 1500 de formulare pentru a-si exprima preferintele.

La aniversarea a 80 de ani de la victoria lui Petre Cristea (1909-1936) in Raliul Monte Carlo 1936, Retromobil Club Romania dedica editia din acest an a Concursului de Eleganta Sinaia memoriei marelui pilot roman. Nu intamplator fiica pilotului, nascuta anul victoriei, poarta numele de Gloria. Dna Gloria Cristea s-a numarat in acest an printre invitatii de onoare la parada desfasurata la Castelul Peles, primind din partea R.C.R. o placheta aniversara.

Retromobil Club Romania multumeste pe aceasta cale tuturor celor care si-au adus contributia la reusita evenimentului, precum si miilor de spectatori sositi in fiecare an la concurs din intreaga tara.

Rezultatele Concursului de Eleganta Sinaia 2016

Castigatorul CES 2016

Best of Show – Packard Super Eight (1936) – Tiriac Collection

Premii speciale acordate
Premiul publicului – GAZ M21-01 (1958)
Premiul Special al Juriului – Dodge DU (1935) & familia Girlea (Iasi)
Premiul special acordat de sponsorul principal R.C.R Allianz Tiriac – Renault 12 TS Break (1970)
Premiul de restaurare – Mercedes 220 B (1953)
Cel mai vechi automobil participant la concurs – REO Model G (1907)
Premiul de conservare – Mercedes 230 S (1965)
Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pentru a participa la concurs – Citroen DS 21 Pallas (1970) – Adrian Pintea (Ungaria – 720 km)

Premii acordate pe grupe

Antebelice Cabriolet
1. Packard Super Eight (1936) – Tiriac Collection (Bucuresti) 2. REO Model G (1907) – Axel Kohnen (Bucuresti)

Antebelice Sedan
1. Ford A Town Sedan (1931) – Razvan Badulescu (Bucuresti)
2. Dodge DU (1935) – Gabriel Girlea (Iasi)
3. Willys Knight 70 (1928) – Paul Sindie (Bucuresti)

Postbelice Sedan
1. Triumph Renown 2000 (1952) – Restaurari Auto Balint (Brasov)
2. GAZ M21-01 (1958) – Serghei Maldur (Republica Moldova)
3. Renault 12 TS Break (1970) – Horatiu Popa (Brasov)

Postbelice Cabriolet
1. Mercedes 220 B (1953) – Iacob Epure (Bucuresti)
2. Lagonda 3.0 DHC I (1953) – Axel Kohnen (Bucuresti)
3. Mercedes 350 SL (1972) – Alin Muresan (Targu Mures)

Postbelice Coupe
1. Chevrolet Corvette C2 (1967) – Camil Perian (Bucuresti)
2. Mercedes 300 SE Coupe (1965) – Oleg Tataru (Ploiesti)
3. Porsche 912 (1967) – Dimitar Dimitrov (Bulgaria)

Fabricat in Romania
1. Dacia 1300 (1969) – Danut Crainiciuc ( Suceava) 2. Dacia 1100 (1969) – Ioan Vlad (Baia Mare) 3. Dacia 1300 (1973) – Weisz Iosif (Baia Mare)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.