Volkswagen Tiguan 2.0l TDI 4Motion DSG7 COMFORTLINE

Volkswagen Tiguan 2.0l TDI 4M DSG7 Comfortline

Un model atat de galonat avea nevoie de un urmas pe masura, asa ca era de asteptat ca noul Tiguan sa fie o (r)evolutie in segment, macar si pentru faptul ca ani la rand a dominat piata europeana, ca cifra de vanzari.

N-am avut noroc la impartirea masinilor de test, ne-a cazut la zar un model Comfortline, cu ceva optionale, o masina foarte reusita si care mi-a placut, insa as fi vrut sa va arat o varianta Highline, macar pentru tehnologia LED si display-ul superb . Tot raul spre bine, macar putem incerca sa luam si un Highline ulterior…

Foarte interesant, insa previzibil cumva prin prisma contextului international in care se afla VW de ceva vreme, preturile pentru noul Tiguan sunt semnificativ mai mici decat in cazul versiunii precedente, cel putin in variantele entry-level.

Comfortline sau nu, modelul de test se ducea spre 35 000 euro, avand motorizarea 2.0l TDI, 4Motion si DSG7.

Cu exceptia suspensiei care face zgomote cam mari la trecerea peste denivelari, impresia mea despre noul Tiguan, chiar si intr-o versiune medie de echipare, cum este Comfortline, ramane pozitiva si ma declar foarte incantat de prestatia masinii in general.

In stilul VW, caroseria a ramas sobra insa performanta aerodinamic, se cunoaste imediat ca e un Tiguan, dupa parerea mea anumite linii abordand chiar segmentul premium.

28 Responses

  1. gabi says:

    Salut Robert,
    Imi poti spune te rog ce informatii ai despre motorul 1.4 Tsi 125cp?
    Am primit o oferta pentru un Tiguan cu motorizarea de mai sus(21000 euro TVA inclus) si nu prea stiu daca merita banii acestia. Imi place Tiganul in ideea in care este mare dar nu stiu cat de fiabila este si nici nu stiu daca motorul este prea mic pentru dimensiunile masinii.

    Multumesc

  2. Marius says:

    Se merita activ info display?

  3. Marius says:

    Salutare.Se merita banii pentru activ info display?

    • turatiimaster says:

      Dupa mine, nu. Daca ai bani, adica iti iei o masina full, da, e frumos sa il ai, dar merge masina si fara el.

  4. Mihai says:

    Preturile de la Q3 au scazut in prezent (ajung la nivel de Tiguan), se pregateste schimbarea de generatie. In plus, din septembrie intra in vigoare WLTP (care inlocuieste NEDC si implica reautorizarea masinilor) un motiv in plus de a se scapa de stocul de Q3.
    Dpdv tehnic adica tot ce tine de masina cum ar fi motorul, cutia DSG, mentenanta, fiabilitate (nu ma intereseaza briz-brizuri de genul MMI, harti, mufe USB) considerand ca masina va fi condusa in oras dar si pe trasee in tara (si spatiul din Q3 e suficient), ce recomanzi la aceeasi suma: Q3 sau Tiguan?

  5. Claudiu Dedu says:

    Salutare Robert..sunt in pragul unei noi achizitii…dar m am opintit intre doua variante…kia sportage gt line..si Tiguan Rline cu 2 litru TDI 150hp…ce mi recomanzi..cu precizarea ca Tiguanul are aproximativ 10000 km rulati in teste la Porsche
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt masini bune, mergi cu amandoua si ia ce iti place, eu prefer Kia pentru garantia de 7 ani.

      • Claudiu Dedu says:

        Consumul urban..l-au verificat la amandoua?! Sau doar extraurban?…multumesc mult
        Ps problema este ce cei de la kia nu vor sa minlase masina decat 10 minute ..15 maxim..cei de la vw ..mi o vor lasa 2 zile…iar eu am o priblema cu consumul urban..vreau sa consume cat de putin …si eram curios sa stiu..avand in vedere ca tu le ai avut pe amandoua in test..care este mai economa in oras
        Mulțumesc

  6. akeem says:

    Inteleg ce vrei sa zici, dar dupa mine castigul in economie de carburant e mult prea mic fata de ce inseamna uzura componentelor cutiei, macar si daca te gandesti numai la cate cicluri de angajat-scos din viteza ai intr-un interval oarecare de timp. Poate sa te bucuri la inceput, dar cand incepe sa dea rateuri dupa 100.000 km si sa platesti o cârca de bani sa schimbi una-alta pe la cutie… Sincer, toate briz-briz-urile astea tehnice care complica mult o masina si care cresc exponential posibilitatea unei defectiuni doar pentru cateva sute de grame de carburant economisit mi se par doar chestii de marketing si atat. E ca si solutia suspendarii unor cilindrii cand se detecteaza o sarcina partiala a motorului. Chiar merita toate complicateniile alea pt 1L de benzina la 100 km? Ce naiba, e o jumate de pachet de tigari. Iti iei Cayenne cu motor V8 si stai sa te uiti la 5 lei?
    Cat despre ideea cu acceleratul si apoi scosul din viteza, nu trebuie sa consideri ca imparti consumul la doi pur si simplu. Pentru ca fortele care se impotrivesc miscarii actioneaza in acelasi sens si la accelerare si la mersul din inertie. Oricum e demonstrat ca cel mai mic consum este cel obtinut printr-un mers constant.

    Si pana la urma eu cred ca prea ne agatam de amaratul ala de litru in loc sa ne bucuram de masina asa cum e ea, ca doar de-aia am cumparat-o, sa o conducem, nu sa stam cu ochii pe consumul instantaneu din ceasul de bord.

  7. Cazimir says:

    E vreo problema daca folosesti coasting (scoti din viteza) la o masina cu cutie manuala? Afecteaza ceva la motor , transmisie..?

    • turatiimaster says:

      Da, eu nu recomand folosirea acestei metode, in plus, la o cutie manuala, nu e neaparat o masura economica.

    • Akeem says:

      Da, e foarte rau sa faci asta:
      1. Nu beneficiezi de frana de motor si trebuie sa calci tot timpul pedala de frana. Pe un drum serios gen Transfagarasan, pe la jumatea coborarii vei avea frane asa de incinse ca eificienta lor va tinde catre zero si te poti trezi peste parapet daca vii mai tare si e ud pe jos sau prinzi nisipul de pe margine. Ca idee, coboara o panta in frana de motor (o sa vezi tu care e treapta adecvata fara sa supraturezi) astfel incat la un echilibru intre gravitatie si compresia motorului masina se duce la vale lin fara sa ai nevoie sa mai lucrezi din pedale.
      2. Arborele secundar se invarte cu o turatie proportionala cu viteza rotilor, arborele primar sta pe loc doarece e decuplat ambreiajul. Asta fac si pinioanele si sincroanele de pe arborele secundar. Iti dai seama miscare relativa si uzura intre cele doua…
      3. Nu ai nicio economie, dimpotriva. Un motor la relanti consuma acolo cateva sute de g la 100km, unul la peste 1500 rotatii dar cu pedala neatinsa are consum 0.
      4. Inchipuie-ti cazul, foarte putin probabil, ca ar trebui sa accelerezi brusc (nu stiu, vine un berbec tare din spate si realizezi ca se opreste in tine daca nu o calci nitel…)

      • Cazimir says:

        1. Sunt de acord în oarecare măsură dar am niște obiecții. Ideea mea e sa nu folosești frână deloc nici de pedala. Nu ma refer la coborârea efectiva pe panta ci după ce ai coborât panta poți sa rulezi mult mai mult scos din viteza decât cu frână de motor. Sau accelerezi pe drum plat pana la o viteza după care scoți din viteza. Obiectia mea la ce ai zis tu e ce faci cu o automata din asta care scoate din viteza nu ai problema cu suprasolicitarea frânelor?

        2. Nu ai aceeași problema la automata care face coasting ?

        3. La fel aceeași problema la automata care face coasting?
        Consumul la relanti e minim poți sa rulezi mult mai mult scos din viteza decât cu frână de motor. Cu frână de motor chiar dacă ai consum zero vei rula mult mai puțin pt ca frână de motor de încetinește.

  8. Marius says:

    Aici e un interviu cu tipul care s-a ocupat de dezvoltarea platformei pt noul Tiguan si vorbeste despre ce spunea si Robert, ca tinuta de drum e mai rigida si suspensia e conceputa in aceeasi idee. Poate e un raspuns la zgmotul suspensiei de care povesteste Robert in review. https://youtu.be/AhpQSLac3HM?t=3337

  9. IULIAN says:

    Salut
    Vad ca se face referire forte putin despre motoarele pe benzina alui TIGUAN . Care este prerea voastra . 125 cp nu este prea mic ? 150 cp nu este prea mult scos din motor de 1.4 ? Ce recomnazi pentru o masina cu rulaj mediu spre mic ?

    • Cazimir says:

      125 CP prea mic pentru ce? Depinde de ce isi doreste fiecare. Are 200nm cuplu sprintul de 0-100 face in 10.5 secunde. Pentru un suv e mai mult decat decent. Eu am o compacta aspirata care are 125 nm face sprintul in 12.5 sec. Recent m-am intors din concediu , facut 2500km plin , portbagaj plin + cutie portbagaj plina fara probleme depasiri, munte autostrada…

      Parerea mea nu merita 2000 euro in plus pentru un sprint cu o secunda mai bun la varianta 150 CP. Mai bine iei ceva dotari sau benzina, casco revizii ce vrei tu.

  10. Adrian says:

    Salut,

    In momentul de fata care crossover crezi ca are cel mai bun raport calitate pret (pe care merita sa dai banii).
    As vrea sa stiu o varianta pentru tractiune 4×2 si o varianta pentru tractiune 4×4. Am vazut in reviewul la Vitara ca pentru 4×4 tu consideri Vitara a fi un best buy dar totodata ai zis ca pentru 4×2 Vitara nu ar fi chiar cea mai buna alegere.
    Varianta 4×2 o iau in considerare din motive de buget de achizitie evident.
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Salut, sunt multe variante acum, daca bugetul e limitat, Captur, Vitara, Juke, Vitara are un pret bun si performante decente pe 4×4. Pe 4×2 mie imi place Captur, cutie EDC, fie diesel, fie benzina turbo, depinde cati km faci.

  11. Ionutz says:

    Robert ! Mersi pentru raspuns. Sa inteleg ca motorizarile superioare au toate suspensie independenta. Suspensia independenta/Multi-link este net superioara suspensiei low-cost cu punte rigida spate ( cu osie ca la caruta ) . Din nefericire versiunile de pret sub 30 mii de la VW / Skoda/ Seat, ofera o punte rigida, chiar si Audi modele de sub 40 mii ofera o astfel de suspensie low-cost. Trist daca ne gandim ca pana si modele Daewoo veneau cu o suspensie independenta superioara celei de pe VW sau chiar Audi care ofera punte rigida.

    @Andrei. De acord, diferenta intre o suspensie independenta si una semi, este destul de mica. Dar diferenta dintre o suspensie independeta si o punte spate low-cost cu brat tras si punte rigida intre cele doua axe, este diferenta de la cer pana la pamant.

    -Avantajele puntii rigide: ieftina si usor de intretinut

    -Dezavantajele puntii rigide: influenteaza negativ dinamica si confortul la rulare

    La Suspensia Multi-link sau independenta cum folosesc ceilalti producatori, lucrurile stau exact pe dos. Este o solutie extrem de costisitoare si complicata dar care face toti banii pentru felul in care imbunatateste comportamentul masinii la rulare.

  12. cristim says:

    Odata cu alegerea la configurarea masinii a suspensiei cu reglare adaptiva – DCC , s-ar putea oare scapa de zgomotele “ciudate” ?

    • turatiimaster says:

      E posibil ca masina fiind prea noua sa fie mai rigida suspensia, poate dupa cateva mii de km se mai lasa. Cu DCC in mod clar suspensia e altfel, se poate regla si ai mod Confort, pentru confort, evident.

  13. Ion says:

    Salut Robert,
    Intre Tiguan 2016 si Mazda CX 5 ce recomanzi?
    Ma gandesc la motorizare diesel si echipare highline la Tiguan( echivalent Mazda).
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Personal imi place foarte mult Mazda CX-5 insa pot sa spun ca Tiguan 2.0l TDI Highline cu 190 CP sau varianta si mai tare a motorizarii 2l TDI, sunt alegeri fara greseala in segment. Masina presteaza incredibil.

  14. Dan says:

    Salut,

    Utmaresc de ceva vreme prezentarile tale. Sunt ff detaliate si interesante. Legat de tiguan. Ma gandeam destul de serios sa cumpar aceasta masina…nu am apucat sa fac drive test. Dupa aceasta prezentare vreau sa vad saca pretul de 30000euro este justificat. Intr adevar se pot auzi zgomote ciudate ale suspensiei. Nu cred ca e normal pt segmentul asta de pret. Sa fie totusi din cauza asamblarii in mexic? Spuneai intr un test xa nu are importanta unde e asamblata masina, dar sa nu uitam de Mercedes ML prima generatie fabricat in SUA, sau de Jetta care e fabricata in mexic cu un nivel de asamblare mult sub golf. Nu stiu corolla la turci cum e…pana ma urma si mana de lucru face diferenta plus ca nu cred eu ca vw cara piesele din europa in mexic ca sa le asambleze. Sogur au gurnizori locali sau din zona….lucru care influenteaza asupra calitatii iar cand dai 30k nu cred ca ti doresti sa auzi asa ceva.

    Cu stima.

    • turatiimaster says:

      Atentie, pentru piata Europeana Tiguan 5 locuri se produce la Wolfsburg, Germania, doar varianta cu 7 locuri va fi asamblata in Mexic, fabrica Puebla. Astea sunt informatiile pe care le am la ora asta.

  15. Ionutz says:

    Salut Robert ! Modelul testat ce tip de suspensie avea pe puntea din spate ? Din cate s-a mai zis, masinile Grupului VAG vin echipate cu o suspensie hi-tech multi-link numai pe versiunile superioare de motorizare . Restul vin cu punte rigida spate, adica o suspensie low-cost precum cea a Daciei Logan. Marea dezamagire, este faptul ca pana si marca premium Audi ofera pe modele cu echipare inferioara cele de varf : Audi TT 2016, Audi Q2, Audi Q3, AudiA3/A4 o suspensie spate low-cost, desi in mod natural, la o masina premium te-ai astepta la o tehnica la fel de premium nu low-cost.

    • turatiimaster says:

      Modelul testat avea suspensie independenta pe spate, deci nimic low cost. Nu am idee cum e la Trendline, insa Comfortline si Highline au independenta, cel putin pe variantele cu 4Motion.

    • andrei says:

      Ca o curiozitate, faptul că are suspensie independentă sau semi-independentă nu are nicio relevanță în mare majoritate a situațiilor de condus. Și sunt absolut convins că dacă ați conduce două mașini la care singura diferență ar fi tipul de suspensie nu ați fi capabil să faceți diferența.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.