Renault Megane 1.6l dCi Intens

Nu am ascuns faptul ca Megane GT mi se pare o oferta irezistibila in segmentul compact, insa fanii diesel asteptau cu interes altceva. Noul Megane cu 1.6l dCi, iata-l, nu are 4CONTROL, insa e la fel de dezirabil.

Pentru amatorii de condus rapid si consumuri decente, e masina ideala, motorul ramane la fel de spectaculos si polivalent.

Sasiul e impecabil desi odata obisnuit cu un sasiu 4CONTROL nu prea mai vrei masina fara, totusi tinuta de drum si comportamentul general sunt comparabile cu orice misca din partea concurentei.

Sincer, odata cu rafinarea transmisiei EDC, de care am povestit la ultimele modele Renault testate, deja nu mai concep un Megane fara EDC. In lista mea ramane pe primul loc tot modelul GT, dar pentru pasionatii de transmisie manuala, acest model e ce trebuie.

Probabil se va vinde extraordinar nu doar catre persoane fizice, pare o combinatie foarte buna pentru flote, pret bun, fiabilitate, costuri decente de intretinere, finantare deosebita.

Si asteptati noul Megane Sedan. Pare sa fie o noua bijuterie in gama.

26 thoughts on “Renault Megane 1.6l dCi Intens

  1. Draghia Emanuel

    Buna ziua.
    Motorul 1.6 dci de 130 cp este construit identic cu cel de 160 cp , pistoane, biele etc, diferenta fiind data doar de cele 2 turbine? Ma intereseaza din punctul de vedere al unui upgrade de soft stage 1. va multumesc

  2. manolache ionut

    mersi frumos

  3. manolache ionut

    salut

    imi poti spune te rog o parere despre cum ar trebui condus acest motor 1.6 dci 130 cai megane sedan imperecheat cu cutia manuala de 6 trepte
    la ce turatie ar trebui schimbate treptele pt a Evita pe viitor probleme cu admisie -egr-turbo-injectoare!
    si in mers la ce turatie ar trebui tinut constant respectand vitezele legale : ex : 2500 ture treapta 4 sau 1900 ture treapta 5
    Motorina folosesc doar cea scumpa de la romp !

    ms frumos

    • turatiimaster

      Schimbi uzual la 2300-2500 rpm, la condus sportiv schimbi la 4000, in mers constant sa nu stea foarte mult sub 1800 rpm.

  4. Ionel

    Robert, as dori o recomandare, avand in vedere experienta pe care ai acumulat-o pana in prezent.
    Strict intre autoturismele Ford Focus sedan ecoboost de 1,5 (150 CP) si Renault Megane sedan de 1,6 dci (130 CP) pe care ai recomanda tinand seama in special de urmatoarele criterii :sa fie confortabil , tinuta de drum decenta, sa-ti ofere siguranta, in special atunci cand faci o depasire sa aiba rezerva de putere, bine insonorizat, cat mai fiabil, iar consumul sa fie unul rezonabil pentru cele doua categorii de motorizari din care fac parte.
    Eu momentan parcurg cam 12000 km pe an, nu exclud ca in viitor ( un an sau doi) sa creasca nr de km, tinand seama poate de o mutare din actuala localitate de domiciliu.
    Acum detin un Focus pe benzina din 2008, iar inainte de asta am avut doar benzinare, insa nu ar fi o problema sa trec pe diesel.
    De la ambele autoturisme sus-mentionate ma intereseaza echiparile de varf Titanium si Intens. Din pacate Renault nu ofera si motorizare pe benzina turbo pe Intens.
    Multumesc.

    • turatiimaster

      Cred ca la 12 000 anual n-are rost diesel, deci ti-am raspuns.

      • Ionel

        Asadar, daca se prefigureaza o naveta zilnica la munca de circa 50 km dus-intors, merg pe diesel.

  5. swiss

    Ca si dinamica peugeot e superioara: mai usoara cu aprox 110 kg, cuplu mai mare cu 25NM si livrat la o turatie mai mica. Si pe hartie sta mai bine cu 1s pe 0-100 km/h respectiv la viteza maxima 207 km/h peugeot fata de 197 km/h megane. Consumul trebuie sa fie mai mic la peugeot (este mai usor si are o aerodinamica mai buna). Daca la exterior nu poti sa alegi ..eu as alege peugeot.

  6. Radu

    Mulțumesc!

  7. Radu

    Intentionez sa fac o achizitie auto frantuzeasca in aceasta clasa si oscilez intre Peugeot 308 cu motorul benzina 1.2-130 cp si noul megane TCE 130 cp.
    Ma puteti ajuta cu o sugestie care poate ar inclina balanta.?
    multumesc!

    • Iuli

      Cauta pe youtube ca era un test m4 vs peugeot exact pe motorizare benzina

    • turatiimaster

      Ambele sunt foarte ok, motorizarile sunt similare, eu cred ca trebuie sa te orientezi mai mult spre cea care iti place ca stil, care simti ca ti se potriveste. Motorul benzina 1.2l de la Peugeot este foarte bun, realmente m-a impresionat, insa e comparabil cu 1.2l TCE, asa ca nu sunt probleme, ia ce iti place.

    • Cazimir

      Scuză-mă ca întreb de ce franceza, ai testat și alte mașini? Au pretul mult mai bun? Megane e fain dar daca vrei pt cei 130 de cai s-ar putea sa te înșeli din cate m-am documentat nu se misca mai bine decat focus sau astra 125p și paradoxal nici macar ca si golf 1.0 TSI 115cp. Pe repriza 80-120 minim e la fel ca i30 aspirat iar mazda 120cp o si întrece.

      Eu m-as uita la ecoboost 150cp sau astra 150cp nu e diferența mare de pret si merita o parte vei recupera la revanzare.

      • Iuli

        Si de curiozitate, fata de dci, ecoboostul ce consum are extraurban? Pt dci e undeva 5,6 6 la viteza de autostrada

      • Radu

        Pentru ca au ceva aparte,imi plac cum sunt desenate ambele,atat la exterior cat si la interior.

        E foarte posibil sa ai dreptate cu performantele concurentei,dar in cazul meu e pur si simplu chestie de gust personal si de o experienta pozitiva cu o alta frantuzoaica de la peugeot.

        Mazda era alegerea, daca mai aveam 20 de ani 🙂

        • swiss

          Ca si dinamica peugeot e superioara: mai usoara cu aprox 110 kg, cuplu mai mare cu 25NM si livrat la o turatie mai mica. Si pe hartie sta mai bine cu 1s pe 0-100 km/h respectiv la viteza maxima 207 km/h peugeot fata de 197 km/h megane. Consumul trebuie sa fie mai mic la peugeot (este mai usor si are o aerodinamica mai buna). Daca la exterior nu poti sa alegi ..eu as alege peugeot.

  8. Cris

    Prin modul in care se conduce (motor, directie, frane, cutie de viteze, aspect, comportament rutier). Mi a placut cum schimba cutia (eu aveam o octavia 2 fl 1.8 tsi dsg – ca termen de comparatie), cum trage motorul si cum se aude in turatii (fara a exagera am fost la lansarea mini cooper john cooper works, pe care l am condus pe circuitul de la academia titi aur din titu si mi s a parut cam la fel, pastrand proportiile…). Franele foarte bune, directia la fel, masina fiind comfortabila si in modul rs. Interiorul este ok pt gusturile mele, nu am nici o pb cu tableta de care se vaita unii sau altii pe diverse forum uri. Ulterior am condus talisman 1.6 dci 160 cp edc, care nu mi s a parut la fel de spectaculos ca megane ul gt…la talisman aveam pretentii de comfort, dar nu mi s a parut atat de comfortabil precum ma asteptam

  9. Dorin

    Cris, ai putea detalia un pic prin ce te-a impresionat Megane 4 GT. Eu am facut test-drive cu Megane 4, 1.5 dci 110 CP, dar cu Megane 4 GT nu am facut si nu cunosc diferentele dintre ele. Am citit reviews-uri bune despre GT, chiar si Robert cred ca vorbea cu apreciere despre Megane 4 GT.

  10. Cris

    Dorin – eu am avut octavia 3, dar suspensia este rigida comparativ cu megane 2 sedan. Am condus megane 4 gt si 1.5 dci de 110 si ambele mi s au parut super….gt ul cel putin m a impresionat pozitiv. Si eu astept sedanul cu nerabdare…un 1.2 cu edc as incerca, in echipare intense, dc va exista…altfel megane gt combi

  11. Bodoghera

    Buna ziua.

    Un test drive cu un Octavia? De preferinta 1.4 tsi? Sau e mai greu sa faci test drive cu masini din grupul VAG?

  12. Dorin

    Eu am facut test drive cu Megane 4 1.5 dci 110 CP si se comporta bine, este mai agil ca Megane 2 sedan 1.5 dci 85 CP ( pe care-l am si eu), dar simti denivelarile pe drum mai pronuntat ca la sedan sau comparativ cu Talisman, unde se simte diferenta de clasa.
    Robert, care masini din clasa compacta non premium au confort bun la rulaj (nu scutura, nu sunt prea zgomotoase si nu au suspensia rigida) si au o tinuta de drum buna ?

    • Iuli

      Am facut si eu cu dci de 110, e ok bineinteles fata de 85 de acum, dar avand in vedere ca nu sunt genul care schimba masina la 4 , 5 ani vreau sa iau motorul de 1,6 care e cu totul altceva decat 1.5, si ma refer la tehnologii si componente, nu neaparat de putere.
      Am o mare dilema si cu combinatia de 110 cu edc, care mi ar placea de minune, dar parca nu pot renunta la acest 1.6
      Am facut si cu 1,2 tce care e o bijuterie, ai impresia ca e motor electric, atat de bine e insonorizat, se aude doar un fasait cand se tureaza, dar nu exista echipare intens si nu stiu cum ar merge la viteze de 140/150, daca mai are rezerve sau e prea turat.
      Si cu dci mai am o problema, cu dpf astea, am tot citit despre ele, la asta de 85 n am avut grija asta.

      • Dorin

        Eu circul aproximativ 11.000-12.000 de km anual si normal ar fi sa ma orientez spre benzina. Dar, deoarece nici eu nu schimb masina des (actuala o am din 2007), cred ca si la un diesel s-ar amortiza cheltuiala intr-o perioada mai lunga de timp. Dieselul este economic dar mai zgomotos si cu service-ul si mentenanta mai scumpe. Nu sunt vitezoman si doresc confort la rulare, ceea ce ma face sa ma orientez spre un sedan, fiindca acestea au in general suspensiile setate pentru confort fiind considerate masini de familie (eu am inlocuit la suspensia cu PDG la Megane 2 sedan cu suspensie standard si nu mai are ruliu ca o barca). Filtrele de particule sunt o pacoste daca rulezi mult prin oras si nu se poate face regenerarea/curatarea filtrului. Astept aparitia noului Megane 4 sedan de care aminteste Robert ca fiind o bijuterie, vom vedea. Alternative ar fi Octavia, Corolla, Mazda3 sedan, Focus, Civic sedan (noul Civic are motor 1.5 turbo), Elantra si AstraK sedan cand va aparea.

  13. Iuli

    Merci pentru raspuns Robert, e timpul sa schimb meganul din dotare, care nu mi a facut nicio surpriza neplacuta timp de 9 ani, si a facut treaba de fiecare banut, am motorul de 85 dci, am simtit uneori nevoia de mai multi cai si sunt convins ca dci de 130 e suficient pentru mine, ramanea de clarificat tinuta de drum a masinii, sper ca sedanul sa ramana la fel de bine facut chiar daca va fi de la turci.

  14. Iuli

    Salut, poti sa ma ajuti cu o parere despre tinuta de drum a meganului, ma refer aici la stabilitate la viteze mari de autostrada si in curbe.
    Eu detin un megane 2 sedan cu acel pachet pdg si se simte destul de nesigura si neinchegata pe drumuri serpuite si in viteza, acolo unde altele se comporta mai bine.
    Probabil ca nu atinge tinuta focusului care e considerata printre cele mai bune, dar exista un progres real pe partea asta? Sau suspensia e setata tot mai mult spre confort? Astept cu interes lansarea sedanului in toamna.
    Merci!

    • turatiimaster

      E stabil, nu se compara cu generatia veche, oricum aveai pachet drumuri grele, din cauza lui aveai senzatia de nesiguranta, caroseria era inaltata fata de un Megane sedan normal. Megane-ul de azi n-are nicio legatura cu cel vechi, e cu totul alta masina, e comparabil cu Focus, daca ma intrebi pe mine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.