Nissan X-Trail 1.6l dCi X-Tronic Tekna

Nissan ramane o referinta in domeniul SUV-urilor de orice marime, iar X-Trail, desi tot mai orientat spre sosea, in trend cu tendintele mondiale, se dovedeste inca un vehicul multifunctional deosebit.

Inca de la primul test cu noua generatie am specificat ca printre slabiciunile modelului pe piata europeana se numara lipsa combinatiei cutie de viteze automata/tractiune integrala si inca mai sper ca problema va fi rezolvata cumva.

Pana atunci, am testat si o versiune 1.6l dCi cu X-Tronic, cutia CVT ajunsa la ultimul stadiu de dezvoltare, iar surprizele au fost mari, pentru prima data am intalnit un comportament dinamic aproape identic cu cel al unei masini cu transmisie automata conventionala: un mare plus pentru X-Tronic.

In rest, exista cateva diferente intre cele doua modele testate, firesc, unul avea 5 locuri, altul 7, versiunile de echipare erau identice, deci usor de comparat si observat ce e altfel.

Pentru cei care se pot lipsi de tractiunea integrala, solutia 1.6l dCi cu X-Tronic pare excelenta, transmisia s-a dovedit excelenta atat in oras cat si pe zonele de viteza, raspunsul prompt il puteti vedea in filme. Fata de alte cutii de viteze similare, pot sa il numesc un comportament impecabil.

Evident, cuplul mare si reactivitatea motorului diesel foarte bun si-au adus contributia la acest mod de raspuns al transmisiei.

28 thoughts on “Nissan X-Trail 1.6l dCi X-Tronic Tekna

  1. Cernat emil

    Salut , va rog sa ma ajutati de 2 saptamani umblu sa imi cumpar un suv dar nu ma pot decide in plan si test drive am avut x trail ,tucson si tiguan . Vizual am vazut skoda kodiaq si pe internet renault koleus. Ce conditi vreau sa indeplineasca suvul sunt : 4*4,motorina ( motor 2000) ,’cutie automata plus mai multe dotori ( incalzire in scaune , faruri cu led sau daca sunt cu halogen sa aiba lupa , volan incalzin , camera etc) , sa nu depaseasca 35.000€ si sa fie cat mai mare. Tucsonul mi a placul la condus in varianta premium plus 4*4 motor 2000 cai 181 cutie automata 6 viteze pret 29.000€ ( se aplica niste discounturi) dar la interior mi se pare ieftin lucrat , are din punctul meu de vedere cel mai urat interior , si este si cel mai putin spatioasa. Cutia trage f bine , motorul sprinten am avut o cam 2 ore in test drive si mi a placut cum ,, merge,, dar interiorul este slabut. X trail l am testat 45 minute varianta 1600 131 cai motorina 4*4 manuala , din start precizez opinia mea motorul este slab masina nu are putere , am intrat cu ea pe niste damburi ,gropi mari , teren accidentat s a comportat f bine , spre deosebire de tucson . La interior este mare cu scaunle date la maxim in.spate stai lejer in spate la 1,85 si 100 kg , interiorul este mai bine lucrat dar nu exceleaza mi se pare putin invechit . La exterior farurile sunt cu halogen si bat f prost deoarece nu au lupa , si aici este marea problema ca sa ai faruri led cu lupa trebuie trecut la nivelul urmator de echipare , care ma obliga de exemplu la trapa , piele , scaune electrice , hayon electric si alte care efectiv nu ma intereseaza . Problema la motorul slab se rezolva deoarece pot trece la motor de 2.0 177 cai automata , desi acest tip de automata nu ma da pe spate. Pretul masini daca optez pentru ultimul nivel de echipare cu motor 2.0 4*4 x tronic este 35000€ . La tiguan ma incadrez la highline 2,0 tdi 150 cai manuala , pret 33000€ , f frumoasa la interior mult peste tucson si nissan , exterior mi a placut , spatiu interior cel mai mic ,mai mic ca la tucson. De condus se conduce bine . Problema este ca eu am un tiguan 1,4 tsi 150 4*4 2011 manual cumparat nou de la pbn si am facut cu el pana acum 40000 km , fix dupa ce a iesit din garantie mi s a spart un piston , am fost la service , mi au facut dosar si mi au zis ca piese se da gratis dar platesc manopera de 4000 lei . Cand s a spart pistonul aveam 25000 km revizi si tot facute la ei . De atunci masina numai merge cum era pana la problema am.fost la ei sau uitat au zis ca e in regula ca nu are nimic , de atunci m.am.jurat ca numai cumpar nimic de la ei. Skoda kodiaq desi eram indoit mi a placut , este f mare la interior mai mare ca x trail , interiorul nu e wow dar arata bine , eu am mai avut 2 masini skoda una o.am ai acum.octavia 2 cumparata de noua 2005 efectiv nicio problemă nimic. Ca motorizare 2000 tdi 150 cai automata 7 viteze nivelul doi de echipare ambition pus optionale de 2500€ pe ea. Asa estetic mi a placut sincer va zic , dar e primul model skoda nu stiu ce sa zic. La renault care nu sunt fan nu prea imi place , pana am vazut koleos pe intern mi a placut f mult interior wow , esterior frumos de motor si performante nu stiu mare lucru nici de pret . Am fost in showroom nici ei nu stiau , m am uitat la kadjar la interior si nu era urat ca materiale folosite si design , m am uitat pentru koleos cum mai lucreaza renault . Ce parere aveti ? Daca am gresit cu ceva sau m am.exprimat gresit imi cer scuze este prima data cand abordez subiectul asta pe internet. Multumesc.

    • turatiimaster

      Nu stiu ce sa zic, nu am condus nici Kodiak nici Koleos, ambele sunt mari, si X-Trail e mare si stie offroad mai bine decat primele doua. Depinde de gust, incercati sa faceti drive-test cu fiecare in parte, o sa va decideti singur. Eu personal as lua o Kia Sorento de banii astia. 7 ani garantie, motorul 2.2 e superb si nici cu 2l nu mi-e rusine, full, sub 35000, una dintre cele mai subapreciate masini pe care le-am condus, in realitate merge de tuna.

      • Cernat emil

        Am fost la reprezentanta kia din baneasa si la modelul sorento au discount 10% si pretul minim la o veraiune slabut dotata este 37.000 € . Si mie imi place mult sorento si interior si exterior si motorizare dar un model full este peste 40.000€.

  2. kim_vl

    A aparut in sfarsit motorul de 2.0 si 177 cai (si ) in combinatie de 4×4 si cutie automata CVT Xtronic. O fi ceva de CVT-ul asta ? Merita combinatia asta ?

    • turatiimaster

      Rabdare si apare.

      • kim_vl

        https://www.nissan.ro/gama/modele/x-trail/motorizari.html
        Robert (pt. ca ai experienta cu ambele cutii de viteza), ce ai alege intre Nissan X-trail 2.0 dCi 177 CP X-tronic CVT si Mazda CX-5 2.2D 150 sau 175 CP 4X4 AT6, facand abstractie de pretul de achizitie (am impresia asemanator cu discount-uri) si taxele ulterioare (mai mari la Mazda) ?
        Fara sa intru in amanunte, X-trail imi pare ceva mai robust pt. un offroad usor.

        • turatiimaster

          Mazda cu automata cu convertizor cred ca e mai desteapta decat X-Trail-ul cu CVT, dar sa avem putina rabdare, sa cer un X-Trail sa il filmam.

      • kim_vl

        O sa astept sa vad si cum se va pozitiona si cu ce noutati va veni noul Eclipse Cross de la Mitsubishi.

  3. Razvan

    Salut, Robert!

    Mulțumiri încă o dată pentru ce faci, perseverență și minuție.

    Profit de acest review la X-Trail pentru a-ți lansa o întrebare. Un bun prieten dorește un SUV, cu tracțiune integrală, dotări bune, și 7 locuri (fiindcă are și copil mic și animale de companie care trebuie plimbate prin munți). Buget – ca preț de listă, maxim 35000 de euro. Pentru moment s-a orientat spre Mitsubishi Outlander și eventual X-Trail. Cu un plus pentru Mitsubishi. Ce ai sugera? Ca dinamică, fiabilitate, robustețe, costuri cu reviziile, ușurință de a comanda piese de schimb la nevoie etc. Ai și vreo altă eventuală sugestie de marcă/model? Mulțumesc anticipat!

    • turatiimaster

      Ambele variante sunt bune, sa arunce un ochi și la Kia Sorento, o mașină superba, complet subapreciata în România.

      • Razvan

        Mulțumesc pentru răspunsul prompt.

        Sorento echivalentă ca dotări e sensibil mai scumpă, cu câteva mii de euro bune peste X-Trail și Outlander. A văzut Sorento, dar i-a plăcut mai mult stilul Outlanderului la interior. Exteriorul… e cu totul altă poveste. :))

        • turatiimaster

          E la reducere Sorento acum, e de vazut.

      • Mihail Marcu

        sorento e o masina buna, din pacate la dotari similare cu x-trail costa cu 10.000 eur mai mult.

        • turatiimaster

          Sorento are totusi un motor tare si o cutie automata conventionala foarte buna. Pana cand apare 2.0l dCi pe X-Trail, nu prea se pot compara.

  4. Andrei

    Daca tot ai laudat cvt lui xtrail sa stii ca si subaru are un cvt foarte bun.Daca ai face un test si cu Subaru Outback ar fi foarte interesant.

  5. Mihail Marcu

    salut
    review interesant – multumim

    cum ti s-au parut performantele dinamice? cum e la condus? se simte a masina sau e ceva gen ‘cutie’ pe roti? in sensul ca nu da niciun feeling la condus…

    • turatiimaster

      Merge bine si se simte a masina.

  6. Dan

    Salut Robert,pe cand vedem si noi un Subaru Forester(sau alt model Subaru in afara de XV) la drive test?Stiu ca importatorul e cam subred,insa se poate discuta cu dealerul de la Brasov si nu cred ca ar zice nu.Oricum,jos palaria vis-a-vis de reportajele pe care le faci.Toate cele bune.

  7. George

    Salut am o intrebare de ex focus rs,st,mustang gt 350,fiesta st ,ford f-150 raptor aceste modele sunt construite 100 la 100 de ford sau se mai implica si alte companii

    • turatiimaster

      Se implica si alte companii.

  8. andrei

    Din ce am inteles de la un dealer din Romania, la anul se va pune un nou motor 2L diesel pe acest X-trail care zic eu ca ar fi mai ok – nu stiu cum se comporta acest 1.6 cu 5/7 persoane in masina + bagaje pe drumuri de munte.

    Desi din clase diferite…ce varianta ai alege intre X-trail 1.6 diesel 4×4 si noul Sportage 1.6 T-GDI 4×4 cu 7DCT?

    Ca o bila neagra pt Nissan (cel putin in Romania) mi s-au parut exagerat de scumpe reviziile – sareau de 1600 EUR pt cei 3 ani/100.000km de garantie in timp ce la Kia Sportage pt cei 7 ani/150.000 km totalizau 2650 RON. Ambele aveau reviziile la 30.000 sau 1 an.

    • turatiimaster

      Mie imi place foarte mult Sportage cu DCT, chiar ma gandesc foarte serios sa imi iau unul. Atentie cu reviziile, ca m-am interesat, la Sportage 1.6l T-GDi uleiul se schimba anual sau la 15 000 km, nu costa foarte mult (o revizie 6-700 lei), insa nu e la 30 000, ci la 15 000. X-Trail e o clasa mai sus, ca marime, insa da, e usor submotorizat si lipsa combinatiei 4×4 cu automata il penalizeaza. Altfel e o masina foarte ok.

      • andrei

        Eu intelesesem de la dealer (cei din Baneasa) ca la 15000km se face o inspectie (in care nu neaparat se schimba ceva la masina). Si mie mi se pare mult intervalul de 30000 insa chiar si cu revizia la interval mai mic, pt 7 ani tot se iese cu pretul total sub valoarea reviziilor de la Nissan in doar 3 ani – care by the way e o garantie destul de mica pt o masina care sare de 28.000 iar rata de depreciere este destul de mare la ei (in perspectiva revanzarii dupa perioada de garantie)

        • turatiimaster

          Automat ai facut alegerea corecta.

    • Mihai

      1.6 tgdi are 15000 km intervalul de revizie la Hyundai, nu cred sa difere la Kia.
      2.0 crdi are 30000.

  9. Cazimir

    Eu am avut un soc cand m-am urcat intr-un x-trail pe randul doi am dat cu capul de plafon desi am doar 1.80m.

  10. Daniel

    Forumurile din UK erau la un moment dat pline de proprietari suparati pe acest CVT pus pe Qashqai si XTRAIL. Stii despre vreun recall? AI observat ca in regim de autostrada CVT tine motorul mai turat pe auto decat pe manual in viteza a 7-a? Asta spuneau cei din UK.

    • turatiimaster

      Pai asta cu motorul mai turat pe auto cred ca se vede si in filmele mele, nu stiu ce sa zic, nu cunosc daca are vreun recall sau nu, insa actualul X-Tronic e destul de revizuit, si ca fiabilitate si in ceea ce priveste comportamentul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.