Regele pick-up-urilor s-a intors, dar e oare suficient ca sa strigam “traiasca Regele?”. Am incercat un Hilux, model 2016, versiunea de top ca motorizare si echipare, pe piata din Romania, si, recunosc, am fost surprins mai placut decat credeam…
Probabil cel mai dur sasiu din segment, cu rezerva greutatii suplimentare (in anumite versiuni se bate cu Ranger la masa la gol), cu un interior spectaculos, uimitor sa spui asta despre un interior de Toyota, si totusi eu o spun, noul Hilux isi reclama tronul. Dar nu va fi usor.
Nu are cum sa fie o treaba facila, nu cu un motor limitat la 150 CP si 400 Nm, valori altfel onorabile, insa afisate lejer de motorizarile de mijloc ale concurentei. Versiunile de top ale acestora vin cu puteri mai mari si valori de cuplu net superioare.
Si, desi motorul Toyota este silentios, rafinat, sasiul rigid si cutia automata care schimba rapid iti spun intr-un glas: “vrem mai multa putere”. 2.4 e un motor bun, dar nu cand VW arunca un V6 in joc si nici cand generatia anterioara de Hilux avea un 3l impresionant.
In rest, am incercat sa prezint masina cat am putut de bine, sper ca am reusit. Dati-i un motor pe masura si va fi din nou regele categoriei, pana atunci “latratul” concurentei mie mi se pare ca se aude destul de tare…
Cum scriam mai devreme, a fost o grea alegere intre Hilux si D-MAX, am mers pe hilux pana la urma.
Numai ce l-am vazut in curte la dealer, si vroiam sa mentionez, ca nu am vazut pe nicaieri spus desi am citit tot ce am gasit despre modelul Hilux 2020, se pare ca de anul asta au instalat un buton de curatare DPF si in modelele de Europa, desi nu prea au auzit de probleme mari la 2.4
Oricum e foarte bun de avut si ar trebui sa fie prezent pe orice diesel modern..
Ma bate gandul sa cumpar un pick-up maxim de 3 ani vechime, , am facut drive test un hilux nou, mi-a placut mult.
Momentan am un landcruiser 120, 3.0d dar deja cam isi arata varsta si am inceput sa am probleme cu el..
Ma tot gandesc la ISUZU, singura retinere e comfortul in spate, unde sta copilul. Nu e pentru munca ci joaca, o sa am cel mai probabil doar un hardtop de la alu cab si doar in concedii lungi o sa fiu incarcat . Sincer am fost la drive test cu el, dar am condus numai gol, avea doar un cover dinala pe bena..
Masina va fi folosita doar in excursii de week-end si calatorii lungi in conceddi, gen Maroc, Armenia, Georgia.. ( in aprilie planuiesc un tur off road al Marocului )
Deci si suportul service e important.
Pe de alta parte cu ISuzu nu trebuie sa car adblue cu mine si ma ingrjorezer sistemul asta pacatos. …
Stiti ceva de suportul pentru Isuzu in africa/asia ?
Grea alegere.
Isuzu daca are hardtop e confortabil si in spate, masina e relativ dura in primele mii de km, pe urma se face fix cum trebuie. Nu stiu cum e suportul pe Africa/Asia, insa stiu ca sunt relativ frecvente acolo, alaturi de Toyota.
Respect opinia ta , insa goana asta a scaderii noxelor cu orice pret vine cu niste restrictii tehnice care ….exact , afecteaza fiabilitatea unui motor . Astia de activam in domeniul auto cam stim ce inseamna razboiul noxelor. Tehnologia in sine de reducere este dincolo de motor , pe evacuare …nu in tehnologia motorului . Problema masinilor moderne o reprezinta greutatea . Greutatea afecteaza consumul. Consumul da cantitatea de noxe . Pana la urma o fi Europa o piata importanta dar noile norme sunt absurde si pretentiile sunt irealizabile in conditiile pastrarii unei anumite fiabilitati . Sunt omologate pick-up-uri facute de producatori care sunt in plin scandal de noxe . In fiecare zi asistam la o noua ” dezvaluire cutremuratoare ” ( cum spun publicatiile de scandal ) vis-a-vis de o noua incercare de a insela noxele . Sunt niste reguli care avantajeaza anumiti producatori pentru ca economia europeana are nevoie sa-si vanda propriile creatii , nu cele aduse de pe alte continente . Nu inghit chestia asta cu noxele . sorry …parerea mea .
Pai daca nu inghiti chestia cu noxele, intreaba tu la Toyota de ce nu aduc motorul 2.8 177 CP in Europa, pe Hilux? O sa vezi ce contine raspunsul. Si da, noxele sunt in legatura directa cu greutatea masinii, pentru ca aceasta influenteaza direct consumul de carburant, recte noxele. Ai un Hilux greu, ai emisii mari, ai un Hilux usor, emisiile scad, nu extraordinar, dar scad, una e sa ai 220 g CO2 alta e sa ai 197 g CO2… Legat de regulile care avantajeaza anumiti producatori, de ce ar avea cineva ceva special cu Toyota? Adica daca te referi la modele japoneze, Navara are motor de 190 CP si se vinde in Europa, L200 (cel mai usor pick-up) are motor de 181 CP si se vinde in Europa, Isuzu are motor de 164 CP si se vinde in Europa, deci unde e logica, eu nu o vad? Exista motorizari de 3l si 3.2 pe pick-up-uri care se vand in Europa? Exista. Atunci de ce Toyota nu aduce 2.8 in Europa, ca nu vor? Cand clientii plang in showroom dupa motorul mare?
Eu stiu ca in Germania ( de exemplu ) se aduc motoarele de 2.8 Motorul este acelasi de pe Land Cruiser si are acelasi regim de omologare . Ca nu se aduc la noi este o alta problema . Probabil ca studiul de piata arata ca nu merita o omologare pe tip . Nu sunt neaparat fan Toyota ( desi imi plac ) dar vreau sa scot in evidenta ca posesorul de pickup vrea anumite caracteristici de la masina lui . Prima fiind fiabilitate si rezistenta la abuzuri , pentru ca un pickup va fi abuzat daca va fi folosit pentru ce a fost el facut . Eu am avut doar masini de generatie pana in 2006 , cu motoare mult mai slabe , cu putere sub 116 CP si cuplu pana in 260 Nm . Masinile de acum , toate , aproape dubleaza cifrele acestea . Pentru un pickup este mai mult decat suficient . De aceea nu mi se pare relevant sa judecam o masina pentru ca franeaza mai slab decat concurenta cu 3 metri ….desi o face mai bine decat modelul precedent . Nici de faptul ca accelereaza mai lent cu o secunda . Pe hartie , un amarok da clasa la oricare pickup de pe piata europeana. Pentru pus la munca nu as vrea niciodata amarok. E fain , e bun , e tehnologizat …dar mie imi trebuie o bruta care sa nu sufle greu in noroaie . Un sasiu de neam prost , niste unghiuri cinstite , un reductor adevarat , macar un blocant pe spate ….nu vreau sa fac raly-raid cu pickup-ul . Vreau sa car cu el greutati prin vaduri si rape pline de bolovani si noroaie . Acesta este sensul postarilor mele , nicidecum vreo intentie de polemica sau de tinut partea vreunui producator .
Si eu am avut D-Max 2009, 2.5 136 CP, cu LSD pe spate, in teren greu era imbatabil. Si confort, si incredere in masina, directia era ca o stanca dupa 7 ani de utilizare, in timp ce la cel din 2013 deja volanul statea stramb dupa escapade offroad. Cam tot ce e acum pe piata e prea complex pentru a fi fiabil in conditii grele. Si includ aici si Hilux si D-Max.
Fara suparare ….dar nu cred ca unii oameni inteleg ideea de pick-up. Exista un raport invers proportional dat de complexitatea tehnologiei si fiabilitatea mecanismului . Toyota nu ” ramane ” la doar 150 CP pentru ca nu poate scoate mai mult . Hiluxul este o autoutilitara . Franeaza mai prost decat concurenta , dar mult mai bine decat generatiile anterioare …care deja franau mult mai bine decat generatiile anterioare lor si care , soc si groaza , erau destul de eficiente si puteau fi conduse . Accelereaza mai prost decat concurenta ..pentru ca nu-i gandita ca masina sport. Motorul , cutia sunt mai bune decat la modelul precedent . A picat testul elanului dar sa fim seriosi , un pick-up nu se conduce ca o berlina de clasa medie . Pe mine , ca utilizator de pick-up ma intereseaza doar sa nu se strica cand sunt in noroi pana la jumatatae usilor . In rest , designul este o chestiune de gust . singurele lucruri pe care le-as fi facut eu in plus ar fi fost sa reduc bara aia imensa de pe spate ( si inutila ) si sa tai din botul ala ascutit macar 10 cm. FAceam dintr-o masina de 530 cm una de 500. Cine face off-road cu asa ceva stie ce inseamna 30 de cm mai putin . Enorm ! in rest nu as schimba nimic . M-am dat cu un Hilux nou. Mi-a placut . & clase peste Rangerul meu vechi ( de care inca sunt indragostit cu toate micile neajunsuri gen : galagie mare inauntru , acceleratie destu lde greoaie , interior cam arhaic ) .
Nicio suparare, insa eu sunt utilizator de pick-up adevarat din 2009 incoace, adica de pick-up la care si Toyota saluta, si Hilux-ul nou, desi o masina remarcabila, cu cel mai bun sasiu pentru offroad, si per total o masina foarte buna, nu are motorul pe care il merita, si imi mentin afirmatia la orice ora. Si motorul lor a ramas la 150 CP nu pentru ca nu puteau sa il faca de 180 sau de 190 CP, si nici pentru fiabilitatea legendara (Isuzu ce o mai zice, ca motoarele lor dau ora exacta la treaba asta oricand), ci pentru ca nu indeplinesc normele de poluare in vigoare in Europa. Altfel, Toyota putea aduce 2.8-ul nou, care e altceva si care ar fi putut concura lejer cu restul modelelor concurente, dar ies din schema de emisii permisa… Din pacate, cine a avut Hilux 3.0 si a condus noul Hilux, plange cu lacrimi amare dupa vechiul si intr-adevar fabulosul motor Toyota de 3l.
http://imgur.com/2WPCWNs
Sta tot timpul la 1100?
Nu,cate 8-12 minute dupa mers domol in oras in general.
Are legatura cu sistemul de tratare a noxelor, probabil.
Daca stai mult in oras, Elantra, motorul nu are turbo si e mai fiabil. Daca mergi mult afara, oricare din ele, dar mai dinamic va fi Megane.
Salut! Cate turatii trebuie sa aiba la relanti toyota hilux 2017? Mie imi sta la 1100-1200 turatii.
750-800 rpm ar trebui sa aiba, insa atentie, la frig majoritatea pick-up-urilor au un sistem de incalzire rapida care tureaza motorul automat (la mine la Isuzu la rece sta la 1400 rpm), fie la buton, fie automat (cum am eu), e posibil ca si la Hilux sa fie la fel, deci daca afara e frig, sub 10 grade, e posibil sa ai turatie mai mare la relanti pentru ca asa trebuie sa fie. Daca la temperatura de regim turatia sta tot la 1100-1200 rpm, atunci nu e in regula, e o turatie prea mare.
Nu,la Hilux nu se tureaza motorul automat la temperaturi exterioare coborate.Acest lucru se poate realiza doar de la buton ,turatia la relanti ridicandu se la 1100 rpm .
Dupa cum spuneam mai sus problema legata de turarea motorului la relanti cred ca este cauzata de implementarea sistemului Adblue pe acest motor.Din flota de 15 Hilux ale companiei la care lucrez toate au aceeasi simptoma,prin urmare nu esti singur….
Bine, de acord, dar la asta din film cum e, ca nu mai tin minte, v-ati uitat? Adica nu ca nu mai tin minte, sigur nu avea 1100 ca as fi observat asta.
M-am uitat eu acum, 750 rpm, total relaxat. Filmul 2, de la min 5 20, masina avand peste 10 000 km la bord. Deci ceva nu se leaga.
Din pacate toate plusurile noului Hilux cum ar fi cutia de viteze,mult imbunatatita fata de modelul anterior,consumul ok si cei cativa cai in plus adaugati noului motor,sunt umbrite de sistemul automat de cuplare 4×4.Puterea in modul 4L nu se mai transmite la roti in acelasi mod ca la modelul anterior.Va trebui sa ai multa rabdare atunci cand decuplezi din 4L in 4H,are momente in care nu vrea pur si simplu sa faca acest lucru.Zgomot deranjant la virajele luate cu viteza mica si 4×4 cuplat.Momente in care motorul sta turat la 1200rpm in relanti,minute bune chiar (am tendinta sa dau vina pe adblue).
Bordul realizat din materiale mai calitative fata de modelul anterior are 2 defecte majore: nu poti pune un suport de telefon in centrul bordulu sau consolei (pur si simplu nu ai unde) iar martorii luminosi amplasati pe butoanele de la baza (proiectoare si butonul ¨heat) nu sunt vizibili decat de pe locurile din spate,soferul trebuind sa isi aplece capul pentru a observa daca acestea sunt aprinse.
Una peste alta ,o mare dezamagire fata de generatia de dinainte.
Motorul cand sta turat la 1200 rpm, e cald sau e in faza de rece?
Mi se intampla in ambele situatii,in jur de 8-15 min,apoi revine la turarie normala.
La mine la D-Max cand e frig afara are o functie de incalzire rapida automata a motorului, sta motorul turat la 1400 rpm pana la atingerea unui anumit prag de temperatura, de aia intrebam.
Nu are nici o legatura cu incalzirea rapida a motorului.Ca o paranteza,la o temperatura de 4-6 grade exterior habitaclul incepe sa se incalzeasca in cca.2 min de la pornirea motorului.
Am condus un D-max model 2011 o buna perioada de timp si am ramas cu impresii deosebit de bune .
Eu am doua D-Max-uri, unul 2009, si unul 2013, modelul mai nou (acum deja am mers cu modelul 2017 si il vreau pe ala), sincer, in afara de tabla care e slaba, masinile sunt de nota 10. Ca fiabilitate generala indraznesc sa spun ca e peste Hilux.
Nu pot sa nu va dau perfecta dreptate!
Salut o întrebare as avea,care este mai stricăcioasă hilux sau ranger? si aici m-a refer la generațiile mai noi, ca dacă ne gândim si la cele vechi hilux a bătut toate recordurile.Multumesc!!
Depinde de multi factori, din ce stiu totusi Hilux e mai putin stricacios, nu ca n-ar fi avut probleme si ei. Daca te intereseaza un pick-up ferit de probleme, stiu eu unul, am doua bucati si singura chestie care a cedat la ele a fost bateria, la unul dupa 3 ani, la altul dupa 4, in rest nimic.
Sa speram ca nici noul d-max nu mai scutura asa tare. Mai e puțin abia aștept poate o sa aibă ținută de drum mai buna cu bena goala decât acum. Mult spor la treaba și la mai multe postări.
Multumesc pentru raspuns si mi imi place foarte mult isuzu l-am urmarit de la aparitie dar docamdata e usor depastit dar au trecut si cativa ani de la aparitie cam 4 ani, oricum mai mult de 500 de kg nu cred ca o sa car niciodata, in princiupiu il voi folosi mai mult pe sosea si doream ceva sa nu topaie. Din ce am urmarit in tutorialele tale am inteles ca va aparea un nou pick-up la isuzu in martie ?
Daca da abia o sa astept postarea cu noul D-max.
La topaiala cel mai bine stau Ranger, Navara, Amarok si noul Hilux. D-Max si L200 scutura un pic cu bena goala. O sa filmam noul D-Max in martie 2017.
Bună ziua, ținând cont ca ati testat toate pick-upurile care ar fi alegerea dumneavoastră acum ? Tinand cont ca acum sunteți posesorul unui d-max( rămâne acelasi). Poate pe viitor vedem o postare cu vs all la stabilitate sosea, confort ,potențial în off-road, tracțiune mai buna, fiabilitate, consum .
Mulțumesc anticipat pentru raspuns
Si in cazul pick-upurilor e valabila zicerea mea, fiecare are anumite nevoi personale, nu poti face un clasament. Toate au anumite avantaje si dezavantaje, fiecare se pliaza pe ele cum poate. Ai bani putini, Isuzu, overall ramane un bestbuy in orice moment. Ai bani multi, Ranger, Navara, Hilux, samd, potential in offroad au toate, in functie de cum le prepari. Pe sosea Ranger si Amarok sunt imbatabile, depinde foarte mult ce cauti. L200 are cel mai bun sistem de tractiune integrala, pe versiunile scumpe, samd.
Salut! Dintre noile RANGER,HILUX,NAVARA ȘI AMAROK V6 pe care le-ai alege? Ținând cont ca o folosesc 90% asfalt. Dar s-o folosesc și la drumuri mai lungi gen concediu. MULȚUMESC,SĂRBĂTORI FERICITE ȘI LA MULTI ANI!!!
Toate sunt ok, cel mai bine se conduce Ranger, apoi Amarok, vorbesc de sosea, dar daca o folosesti 90 la suta sosea, nu stiu daca iti trebuie V6 neaparat. Nici Navara sau Hilux nu sunt de lepadat, incearca sa mergi cu fiecare din ele la un drive test, o sa te hotarasti singur care iti place.
Pare să aibă unele probleme:https://m.youtube.com/watch?v=xoHbn8-ROiQ
Da, si Porsche Macan a avut probleme la aia, permite-mi sa ma indoiesc de buna lor credinta.