Toyota Hilux 2.4l D-4D AT6 4×4 Invincible

Regele pick-up-urilor s-a intors, dar e oare suficient ca sa strigam “traiasca Regele?”. Am incercat un Hilux, model 2016, versiunea de top ca motorizare si echipare, pe piata din Romania, si, recunosc, am fost surprins mai placut decat credeam…

Probabil cel mai dur sasiu din segment, cu rezerva greutatii suplimentare (in anumite versiuni se bate cu Ranger la masa la gol), cu un interior spectaculos, uimitor sa spui asta despre un interior de Toyota, si totusi eu o spun, noul Hilux isi reclama tronul. Dar nu va fi usor.

Nu are cum sa fie o treaba facila, nu cu un motor limitat la 150 CP si 400 Nm, valori altfel onorabile, insa afisate lejer de motorizarile de mijloc ale concurentei. Versiunile de top ale acestora vin cu puteri mai mari si valori de cuplu net superioare.

Si, desi motorul Toyota este silentios, rafinat, sasiul rigid si cutia automata care schimba rapid iti spun intr-un glas: “vrem mai multa putere”. 2.4 e un motor bun, dar nu cand VW arunca un V6 in joc si nici cand generatia anterioara de Hilux avea un 3l impresionant.

In rest, am incercat sa prezint masina cat am putut de bine, sper ca am reusit. Dati-i un motor pe masura si va fi din nou regele categoriei, pana atunci “latratul” concurentei mie mi se pare ca se aude destul de tare…

29 thoughts on “Toyota Hilux 2.4l D-4D AT6 4×4 Invincible

    • turatiimaster

      Sta tot timpul la 1100?

      • Carrera

        Nu,cate 8-12 minute dupa mers domol in oras in general.

        • turatiimaster

          Are legatura cu sistemul de tratare a noxelor, probabil.

    • turatiimaster

      Daca stai mult in oras, Elantra, motorul nu are turbo si e mai fiabil. Daca mergi mult afara, oricare din ele, dar mai dinamic va fi Megane.

  1. Andrei

    Salut! Cate turatii trebuie sa aiba la relanti toyota hilux 2017? Mie imi sta la 1100-1200 turatii.

    • turatiimaster

      750-800 rpm ar trebui sa aiba, insa atentie, la frig majoritatea pick-up-urilor au un sistem de incalzire rapida care tureaza motorul automat (la mine la Isuzu la rece sta la 1400 rpm), fie la buton, fie automat (cum am eu), e posibil ca si la Hilux sa fie la fel, deci daca afara e frig, sub 10 grade, e posibil sa ai turatie mai mare la relanti pentru ca asa trebuie sa fie. Daca la temperatura de regim turatia sta tot la 1100-1200 rpm, atunci nu e in regula, e o turatie prea mare.

      • Carrera

        Nu,la Hilux nu se tureaza motorul automat la temperaturi exterioare coborate.Acest lucru se poate realiza doar de la buton ,turatia la relanti ridicandu se la 1100 rpm .

    • Carrera

      Dupa cum spuneam mai sus problema legata de turarea motorului la relanti cred ca este cauzata de implementarea sistemului Adblue pe acest motor.Din flota de 15 Hilux ale companiei la care lucrez toate au aceeasi simptoma,prin urmare nu esti singur….

      • turatiimaster

        Bine, de acord, dar la asta din film cum e, ca nu mai tin minte, v-ati uitat? Adica nu ca nu mai tin minte, sigur nu avea 1100 ca as fi observat asta.

      • turatiimaster

        M-am uitat eu acum, 750 rpm, total relaxat. Filmul 2, de la min 5 20, masina avand peste 10 000 km la bord. Deci ceva nu se leaga.

  2. carrera

    Din pacate toate plusurile noului Hilux cum ar fi cutia de viteze,mult imbunatatita fata de modelul anterior,consumul ok si cei cativa cai in plus adaugati noului motor,sunt umbrite de sistemul automat de cuplare 4×4.Puterea in modul 4L nu se mai transmite la roti in acelasi mod ca la modelul anterior.Va trebui sa ai multa rabdare atunci cand decuplezi din 4L in 4H,are momente in care nu vrea pur si simplu sa faca acest lucru.Zgomot deranjant la virajele luate cu viteza mica si 4×4 cuplat.Momente in care motorul sta turat la 1200rpm in relanti,minute bune chiar (am tendinta sa dau vina pe adblue).
    Bordul realizat din materiale mai calitative fata de modelul anterior are 2 defecte majore: nu poti pune un suport de telefon in centrul bordulu sau consolei (pur si simplu nu ai unde) iar martorii luminosi amplasati pe butoanele de la baza (proiectoare si butonul ¨heat) nu sunt vizibili decat de pe locurile din spate,soferul trebuind sa isi aplece capul pentru a observa daca acestea sunt aprinse.
    Una peste alta ,o mare dezamagire fata de generatia de dinainte.

    • turatiimaster

      Motorul cand sta turat la 1200 rpm, e cald sau e in faza de rece?

      • carrera

        Mi se intampla in ambele situatii,in jur de 8-15 min,apoi revine la turarie normala.

        • turatiimaster

          La mine la D-Max cand e frig afara are o functie de incalzire rapida automata a motorului, sta motorul turat la 1400 rpm pana la atingerea unui anumit prag de temperatura, de aia intrebam.

          • carrera

            Nu are nici o legatura cu incalzirea rapida a motorului.Ca o paranteza,la o temperatura de 4-6 grade exterior habitaclul incepe sa se incalzeasca in cca.2 min de la pornirea motorului.
            Am condus un D-max model 2011 o buna perioada de timp si am ramas cu impresii deosebit de bune .

            • turatiimaster

              Eu am doua D-Max-uri, unul 2009, si unul 2013, modelul mai nou (acum deja am mers cu modelul 2017 si il vreau pe ala), sincer, in afara de tabla care e slaba, masinile sunt de nota 10. Ca fiabilitate generala indraznesc sa spun ca e peste Hilux.

              • carrera

                Nu pot sa nu va dau perfecta dreptate!

  3. Florin

    Salut o întrebare as avea,care este mai stricăcioasă hilux sau ranger? si aici m-a refer la generațiile mai noi, ca dacă ne gândim si la cele vechi hilux a bătut toate recordurile.Multumesc!!

    • turatiimaster

      Depinde de multi factori, din ce stiu totusi Hilux e mai putin stricacios, nu ca n-ar fi avut probleme si ei. Daca te intereseaza un pick-up ferit de probleme, stiu eu unul, am doua bucati si singura chestie care a cedat la ele a fost bateria, la unul dupa 3 ani, la altul dupa 4, in rest nimic.

  4. Mihai

    Sa speram ca nici noul d-max nu mai scutura asa tare. Mai e puțin abia aștept poate o sa aibă ținută de drum mai buna cu bena goala decât acum. Mult spor la treaba și la mai multe postări.

  5. Mihai

    Multumesc pentru raspuns si mi imi place foarte mult isuzu l-am urmarit de la aparitie dar docamdata e usor depastit dar au trecut si cativa ani de la aparitie cam 4 ani, oricum mai mult de 500 de kg nu cred ca o sa car niciodata, in princiupiu il voi folosi mai mult pe sosea si doream ceva sa nu topaie. Din ce am urmarit in tutorialele tale am inteles ca va aparea un nou pick-up la isuzu in martie ?
    Daca da abia o sa astept postarea cu noul D-max.

    • turatiimaster

      La topaiala cel mai bine stau Ranger, Navara, Amarok si noul Hilux. D-Max si L200 scutura un pic cu bena goala. O sa filmam noul D-Max in martie 2017.

  6. Mihai

    Bună ziua, ținând cont ca ati testat toate pick-upurile care ar fi alegerea dumneavoastră acum ? Tinand cont ca acum sunteți posesorul unui d-max( rămâne acelasi). Poate pe viitor vedem o postare cu vs all la stabilitate sosea, confort ,potențial în off-road, tracțiune mai buna, fiabilitate, consum .
    Mulțumesc anticipat pentru raspuns

    • turatiimaster

      Si in cazul pick-upurilor e valabila zicerea mea, fiecare are anumite nevoi personale, nu poti face un clasament. Toate au anumite avantaje si dezavantaje, fiecare se pliaza pe ele cum poate. Ai bani putini, Isuzu, overall ramane un bestbuy in orice moment. Ai bani multi, Ranger, Navara, Hilux, samd, potential in offroad au toate, in functie de cum le prepari. Pe sosea Ranger si Amarok sunt imbatabile, depinde foarte mult ce cauti. L200 are cel mai bun sistem de tractiune integrala, pe versiunile scumpe, samd.

  7. Alexandru

    Salut! Dintre noile RANGER,HILUX,NAVARA ȘI AMAROK V6 pe care le-ai alege? Ținând cont ca o folosesc 90% asfalt. Dar s-o folosesc și la drumuri mai lungi gen concediu. MULȚUMESC,SĂRBĂTORI FERICITE ȘI LA MULTI ANI!!!

    • turatiimaster

      Toate sunt ok, cel mai bine se conduce Ranger, apoi Amarok, vorbesc de sosea, dar daca o folosesti 90 la suta sosea, nu stiu daca iti trebuie V6 neaparat. Nici Navara sau Hilux nu sunt de lepadat, incearca sa mergi cu fiecare din ele la un drive test, o sa te hotarasti singur care iti place.

  8. florin

    Pare să aibă unele probleme:https://m.youtube.com/watch?v=xoHbn8-ROiQ

    • turatiimaster

      Da, si Porsche Macan a avut probleme la aia, permite-mi sa ma indoiesc de buna lor credinta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.