Honda HR-V 1.5l i-VTEC ELEGANCE

Honda HR-V 1.5l i-VTEC Elegance

Dupa mai multe prezentari de modele Honda cu motorizarea diesel 1.6 i-DTEC, surpriza, am primit la test un interesant HR-V cu motorizarea 1.5l i-VTEC, echipare Elegance, dupa cum se stie deja, fabricat in Mexic.

Nu cred ca e cazul sa mai explic ce legatura speciala e intre marca Honda si motorizarile pe benzina, ca se stie, sunt inovatori in multe aspecte, asa cum veti observa si in prezentarea acestui model.

Supriza vine din comportamentul deosebit al masinii, care ofera o dinamica superioara, nu la nivelul unor concurenti cu motorizari turbo, dar peste medie raportat chiar si la masini din alte clase, cu motoare benzina aspirat de cilindree si putere asemanatoare.

Si ca totul sa fie si mai bine condimentat, HR-V consuma putin, indiferent la ce ne raportam, fie la concurentii directi, fie la un HR-V cu 1.6l i-DTEC, caz in care diferenta in favoarea motorului diesel este destul de mica.

In aceste conditii si evident luand in calcul kilometrii anuali pe care ii parcurge fiecare, e destul de dificil sa alegi dieselul, mai ales cand conduci mult in oras. Un motor aspirat in trafic urban intotdeauna e avantajat fata de un turbo, nu mai vorbim de un diesel, pentru ca poate fi condus relaxat la orice turatie, iar i-VTEC chiar stie cum sa ajute in situatii de gen.

Desi la prima vedere pretul pare mare, avantajele masinii raman de necontestat, spatiu mare pentru bagaje si pasageri, pachet de siguranta activa foarte bun, tinuta de drum si comportament dinamic tipic unui model Honda, adica orientat spre dinamica, precum si valoarea buna la revanzare, fac ca HR-V sa fie de luat in calcul.

31 Responses

  1. Teo says:

    Bai, voi, astia, care nu mai puteti dupa cutiile de viteze automate, de sunteti fierti pe ele, va puteti angaja la STB, soferi pe troleibus! Nici nu cred ca mai stiti sa conduceti o masina cu cutie manuala!

  2. Cristi says:

    Va rog sa ma ajutati la alegerea masinii intre HR-V si SX4 (S-Cross), motorizare pe benzina si cutie automata. Daca se pot aduce argumente pro si contra ar fi de ajutor.

    • kim says:

      Banuiesc ca te intereseaza doar variantele 2WD.

    • turatiimaster says:

      S-Cross-ul e foarte dinamic si echilibrat cu 1.4 Turbo, HR-V-ul are un motor 1.5 bun si economic, insa aspirat, fiabil, dar nu se pune cu 1.4 turbo de la Suzuki, iar in anumite aspecte cred ca mai degraba 1.0 BJ de la Suzuki e comparabil cu 1.5-ul de la Honda. Cutia automata e mai eficienta la Honda, insa fiind motor aspirat cu transmisie CVT, pe dinamica nu e cine stie ce, in plus, face zgomot in turatie. 1.4 BJ cu AT6 e o combinatie mai reusita pentru cei ce apreciaza condusul, 1.0 BJ cu AT e pentru cei ce cauta confortul si consumul mic. E greu de ales, eu zic sa incerci sa faci un test cu ambele masini, daca gasesti cu cutie automata, cu atat mai mult, se conduc destul de diferit.

      • Cristi says:

        Multumesc pentru amabilitate. Am facut test-drive cu S-Cross 1.4 BJ cu AT6 si mi-a placut cum se misca masina in aceasta combinatie. In plus, la S-Cross se poate alege si varianta allgrip care pe zapada (cum este acum in nordul tarii) si la iesirile in natura sunt de folos. La HR-V se pare ca nu este posibil de a alege o varianta cu tractiune si pe spate. Daca este zgomotoasa cutia CVT de pe HR-V, atunci nu prefer aceasta cutie automata. Am facut cu doi ani in urma un test-drive cu Vitara 1,6 aspirat in varianta cu cutie automata CVT si nu mi-a placut deloc zgomotul mare si nici dinamica masinii cu aceasta cutie automata. Dealerul local Honda nu are acum HR-V pentru test-drive si nu pot sa vad diferenta intre ele.
        Multumesc inca o data si s-aveti un an bun.

        • kim says:

          Vitara 1.6 nu a avut CVT.

          • Cristi says:

            Asa mi-a spus consilierul de vanzari ca este cutie CVT si de aceea face motorul asa mare zgomot fiindca se tureaza la o turatie optima pentru aceasta cutie. Era inainte de a aparea motoarele turbo pe benzina la Suzuki . Mi-amintesc ca i-am spus consilierului ca e mult zgomot pentru nimic, fiindca dinamica masinii lasa de dorit cu acea cutie. Daca n-am retinut bine imi cer scuze, dar era galagioasa rau.

        • turatiimaster says:

          In aprilie baga si HR-V cu 182 CP, 1.5 turbo si CVT, care e alta mancare de peste, nu discuta cu S-Cross sau Vitara, insa costa mai mult, lejer.

          • Cristi says:

            HR-V cu motor 1.5 turbo 182 CP este alta viata, dar la alti bani. Merita pretul cerut pe S-Cross, este ceva mai bun la ora actuala la aceiasi bani si cu dotarile de pe acesta?.

            • Cristi says:

              Ce ar trebui sa iau in calcul pentru a alege cutie de vieze manuala sau automata in afara de faptul ca este mai confortabil sa conduci o masina cu automata.

              • turatiimaster says:

                Daca se merge foarte mult in oras, e mai buna o cutie de viteze automata, dezavantajul la automata e costul de reparatie mai mare, in cazul in care se strica. Si mai e de luat in calcul stilul de condus, cei care conduc sportiv prefera de obicei cutia de viteze manuala. Eu unul nu m-as mai intoarce la cutie de viteze manuala, niciodata.

              • Doina says:

                Buna ziua
                Daca inca nu ati cumparat masina,un NU MARE pentru HRV.
                Am cumparat-o in dec 2015,merg saptamanal pe autostrada,in oras foarte putin,cat sa ajung la autostrada.
                La 100 000 km bateria off!
                Peste încă 5000 km.,cutia de viteze manuala,off.
                Am avut inainte o Toyota auris.
                La 4 ani,150 000 km,bateria originala si toate puesele originale.Asa am vandut-o.
                Intr-adevar,nu era Diesel ci pe benzina.
                HRV este diesel,zgomotoasa ca un tractor.
                Consumul,excelent,vara pe autostrada 4.9,in oras 5,max 5.3

                • Cristi says:

                  Multumim pentru obiectivitate Doina. Zgomotoasa stiam (insonorizarea nu este un punct forte), economica stiam, bateria poate fi accedental (un caz izolat), dar cutia de viteze manuala n-ar fi normal sa pice la Honda asa de repede. Honda este considerata o marca de referinta privind fiabilitatea. Yaris poate fi comparata cu Honda Jazz care la fel se remarca cu o fiabilitate excelenta.

      • Doina says:

        Se pot adauga poze aici la comentarii?
        Dupa cum v-am scris mai jos,ceva timp in urma,am crezut ca m-a lasat cutia de viteze.
        Nu a fost chiar asa.
        M-am dus la service,masina in garantie(3 ani,100 000 km),le-am explicat ce probleme au aparut.
        Tanarul care a preluat masina si a mers cu ea in curtea service ului a spus ca “nu ma pricep” ,ca am adus masina degeaba.
        Dupa amiaza m-a sunat sa se scuze sa imi spuna ca ambreiajul si volanta sunt praf si pulbere.
        Pretul 10 000 roni plus manopera.
        Nu intra in garantie.
        Soferii de taxi care ma duc cu masina,mi-au spus ca nu schimba ambreiajul decat la 200 000 km.
        Un logan e mai tare ca o honda.
        Prietena mea are o mazda cu 170 000 mile inca ambreiaj original,colegii mei au nissan peste 170 000 km inca ambreiaj bun.
        Toyota pe care am vandut-o la 150000 km are si acum la 200 000 km ambreiajul original.
        Deci,unde sunt facut si din ce material?
        Voi cumpara kitul de la honda UK unde costa 1400 euro cu totul fata de 10 000 roni la noi,unde nu stiu ce provenienta au.
        Sfatul meu:vreti honda?
        Da ,dar cumparati din Europa vestica.
        Nu va bateti joc de banii pe care ii munciti!

        • turatiimaster says:

          Buna, nu se pot adauga poze la comentarii. Legat de problema, imi pare rau sa aud asta, insa nu e ceva neobisnuit sa se duca un ambreiaj la 100 000 km, neobisnuit e sa duca 200 000 km, de obicei un ambreiaj corect exploatat duce cam 150 000 km, deci depinde mult de cum a fost exploatata masina, nu e neaparat o slabiciune a masinii. Sau poate a avut un defect de fabricatie, orice e posibil. Iar nivelul de calitate al pieselor de schimb sau componente (inclusiv ambreiaj sau volanta) nu depinde de unde se cumpara masina sau unde e facuta, furnizorii sunt globali si se numara pe degete.

  3. Radu says:

    Acum la virsta a treia doresc sa achizitionez o masina “pentru doi”. Sa fie confortabila, sa aiba fiabilitate mare si consumul mic (motorizare benzina si transmisie automata). Ma gindesc la Honda HR-V 1.5 benzina , 130 cp si CVT. Este aceasta o varianta pentr “varsta a treia”?
    Multumesc.

  4. Manuel says:

    Sunt asamblate in Mexic, cu siguranta. SI eu am vrut sa achizitionez, dar preturile sunt mult peste media pietei. In plus au palfon panoramic la pret de trapa, pe usi au doar un capitonaj textil, care se murdareste foarte repede de la praf. Singurele plusuri pentru mine sunt caroseria tip coupe, manerul portierei din spate, si scaunele magic seats. La test drive nu exceleaza fata de Suzuki Vitara. Eu am ales pana la urma Vitara si am economisit si 4000 euro. In palus am 4×4 care o sa-mi fie de folos iarna.

  5. Dan says:

    Eu stiu ca e fabricata in Mexic.

  6. Anca Radu says:

    Buna ziua, doresc sa achizitionez un SUV HONDA HR-V, 1.5 benzine si transmisie automata. Am inteles ca pentru Europa ar fi produse in India! Ar fi asta un “impediment” in privinta calitatii?
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Sunt fabricate in Mexic, cu exceptia pretului mare nu mi s-au parut diferente de calitate fata de ce asteptam de la o Honda.

  7. Anca Radu says:

    Doresc sa achizitionez un SUV Honda HR-V, 15. benzina, 130 cp si transmisie automata. Ma intereseaza in ce tara este fabricat? Din cite am aflat ar fi produs in India (pentru Europa!) . Ar fi asta un “impediment” in privinta calitatii acestui automobil?
    Multumesc!

  8. Toma Simona says:

    Buna ziua. Vreau sa-mi cumpăr o masina pentru viata de zi cu zi si care o iesire la sfarsitul de săptămâna la un munte sau un loc mai linistit undeva la tara, si un concediu pe an, deci in jur de 12000 km pe an. Am vizionat filmele cu HR-V, Captura, si Vitara Nu stiu ce să aleg dintre Honda HR-V si Suzuki Vitara . Va rog un sfat. Multumesc

  9. Cosmin says:

    O analiză privind noul Civic

    • turatiimaster says:

      O sa vina si noul Civic, inca nu s-a lansat oficial, cred ca prin iunie putem spera sa il conducem.

      • bancher says:

        am fost la test drive la noul Civic la Asko pe calea Giulesti si am facut test drive cu motorizarea 1.5 litri benzina 182 CP.
        Motorul este super, are o putere de acceleratie extraordinara, mai ales dupa 3000 turatii.
        Recomand sa cereti masina celor de la Asko pentru un test drive, o sa aveti ce sa scrieti !!! Nu spun mai multe sa nu va influentez opinia!

  10. gabi morariu says:

    Salut… cum se intretine textilul de pe usi?… nu este “un medalion textil” ca la alte modele, ci toata partea superioara a fetei de usa… intreb pt. ca locuiesc int-o zona cu umiditate ridicata… fata de Bucuresti… multumesc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.