Dacia face un pas major în procesul de înnoire a gamei sale, odată cu prezentarea Noului Duster, un SUV cu design modern și atrăgător. Începută în 2010, povestea de succes a celui mai vândut model Dacia continuă cu un nou capitol.
Noul Duster va fi prezentat în premieră mondială pe 12 septembrie în cadrul unei conferințe de presă care va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt.
Marea noutate a standului Dacia din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt o va reprezenta Noul Duster. Un model care își propune să confirme și să consolideze succesul înregistrat de actuala generație a SUV-ului Dacia, comercializată în peste un milion de exemplare în ultimii șapte ani.
Noul Duster nu se mulțumește să reinterpreteze codurile estetice ale predecesorului său. Liniile inspirate ale designului exterior evocă robustețe și siguranță, trăsături specifice unui adevărat SUV, pregătit să abordeze cele mai dificile trasee offroad. Caracterul afirmat al modelului este accentuat de noua nuanță de caroserie, Orange Atacama.
PARTEA FRONTALĂ SE REMARCĂ PRIN:
Calandrul specific, încadrat de blocuri optice ample care accentuează lățimea percepută a vehiculului.
O nouă semnătură luminoasă care integrează un ansamblu LED repartizat în trei segmente.
Capota reliefată care degajă o puternică impresie de robustețe.
Scutul amplasat în partea inferioară a barei frontale. Dincolo de rolul practic, acest element de protecție, de culoare crom satinat, subliniază estetica de off-roader veritabil.
DIN PROFIL, NOUL DUSTER PREZINTĂ:
Flancuri pronunțate care consolidează impresia de robustețe.
Un parbriz poziționat cu 100 mm mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior.
Bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului.
Jante din aliaj de 17 inch și pasaje ale roților puternic evazate.
Ornamente de culoare neagră dispuse în partea din spate a aripilor laterale frontale.
PARTEA DIN SPATE SE REMARCĂ PRIN:
Bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate, blocurile optice amplasate în extremitățile caroseriei, încadrând un hayon marcat de linii orizontale. Ansamblul accentuează impresia de stabilitate a vehiculului.
Semnătura luminoasă Dacia – cu 4 carouri de culoare roșie – adaptată noului model.
Scutul de protecție spate, de culoare crom satinat, de dimensiuni mai mari față de cel prezent pe actuala generație.
Noul Duster oferă un confort sporit, beneficiind de un interior complet nou, cu materiale de calitate. La toate acestea se adaugă o serie de echipamente noi, care vor putea fi descoperite în detaliu începând din 12 septembrie.
- 2017 – Nouveau Dacia DUSTER
Nu vor putea utiliza cutia EDC in combinatie cu 4×4. Pe 4×2 cu siguranta va exista.
Platforma este Nissan C platform utilizata la prima generatie de Qashqai, platforma utilizata si la modelele: Renault[edit]
2003 Renault Mégane Mk.II
2003 Renault Scénic Mk.II
2008 Renault Koleos
2008 Renault Mégane Mk.III
2008 Renault Kangoo Mk.II (hybrid Scénic II/Mégane III platform), also known as Mercedes-Benz Citan
2009 Renault Scénic Mk.III
2009 Renault Fluence
Nissan[edit]
2004 Nissan Lafesta
2005-present Nissan Serena/Suzuki Landy
2006 Nissan Qashqai
2007 Nissan Sentra B16
2007 Nissan X-Trail T31 (Mk.II)
2008 Nissan Rogue
Renault Samsung[edit]
2008 Renault Samsung QM5
2009 Renault Samsung New SM3
Daca o sa cititi atenti o sa vedeti ca Laurens van den Aker spune ca urmatoarea generatie Duster nu va putea utiliza cutia EDC pt ca nu este posibil din proiectare. Partea buna dupa mine este ca ,probabil sasiuul si in general partea de siguranta va fi imbunatatita in caz de accident doatorita platformei mai bune dar ce nu ma incanta este irudirea cu Meganne 2 o masina din 2003 care a avut o groaza de probleme de fiabilitate. Mororizarile probabil vor fi tot cam din generatiile 2006-2013 dar aduse la zi cu euro 6. Mentionez ca Qashqai a avut si motor 1.5 DCI si 1.6 DCI. In concluzie probabil au adus matritele pentru platforma, sasiu si diverse componente din Anglia de unde se producea vechiul Qashqai si au facut in acest fel o groaza de economie cu proiectarea cercetarea si testarea. Au facut schimbari la coaroserie si interior si probabil va fi un model de foarte mare succes. Eu ii felicit pe cei de la Grupul Renault Nissan Mitsubishi Dacia deoarece sunt singurii constructori care au reusit sa refoloseasca platforme si sa faca un super profit. Abia astept test si test drive daca mi se pare ca merita si are un cost decent vs concurenta ( Vitara Scross SX4, Trivolli,Sportage echipata baza,Crossland X Ateca echipare baza ) ma bag si eu sa comand unul portocaliu
Exterior usor modificat. Mai mult, un facelift. Sa vedem produsul final si platforma.