Noi modele Kia: Rio si Stonic

Kia Stonic 2017

Stonic este primul crossover de clasă B (B-SUV) produs de Kia, iar noul Rio continuă povestea de succes cu această a IV-a generație. Noul Stonic este un model îndrăzneț, care ia cu asalt segmentul cu cea mai mare creștere din Europa – 1,1 milion de mașini vândute pe an în prezent, 7% din piață. Creșterea estimată este la peste 2 milioane de unități vândute pe an în 2020. În acel moment, 1 din 10 automobile noi vândute în Europa vor fi din clasa lui Stonic.

Kia, care are multă experiență în segmentul B – Rio a fost în ultimii ani un succes incontestabil și lider la vânzări în gama constructorului sud-coreean – are o abordare agresivă în segmentul B-SUV încă de la prima încercare.

Stonic este o mașină cu un design atrăgător, european – scheme de culori în două tonuri inedite, tinerești și, ca și Rio cu care își împarte platforma, cu dotări bogate și tehnologii avansate. Așa cum dimensiunile lui Rio au crescut ușor, depășindu-și concurenții la capitolele spațiu pentru pasageri și volum al portbagajului și Stonic intră pe piață cu dimensiuni generoase, la limita superioară a clasei, oferind un confort greu de imaginat până acum în segmentul B-SUV. Calitățile dinamice ale celor două modele sunt și ele de top.

Așa cum a demonstrat noul Rio în cele câteva luni trecute de la intrarea sa pe piață, noua platformă de clasă B proiectată de Kia oferă o agilitate sporită și un feeling sportiv, date de o suspensie fermă dar elastică, cu ruliu redus, de o direcție promptă și ușor de manevrat și de o poziție de condus joasă (scaun reglabil pe înălțime), cu volanul venind aproape de șofer, inspirată de la mașinile sport.

Stonic este, la rândul său, un automobil agil și ușor de strecurat în oraș, care facilitează reacții prompte din partea șoferului, dar care oferă confort suplimentar prin dimensiunile mai mari, prin garda la sol sporită și prin înălțimea postului de condus cu o vizibilitate bună asupra traficului – specifică unui SUV de clasă mică.

Dotările celor două modele sunt, așa cum și-a obișnuit Kia clienții până acum, foarte generoase în standard, chiar și la cele mai de jos niveluri de echipare:
– Sistem Start-Stop
– Airbag-uri frontale, laterale și cortină
– ESC + controlul tracțiunii
– Interfață AUX și USB
– Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri
– Comenzi audio pe volan
– Aer condiționat, etc.

Opțional, mașinile pot fi dotate cu sistem Infotainment cu ecran color de 7 inch și navigație, conexiune Bluetooth cu recunoaștere vocală, cu conectivitate Apple Car Play și Android Auto, cu volan încălzit, scaune încălzite, pilot automat cu limitator de viteză, sistem Lane Assist de păstrare a benzii de circulație, frânare de urgență automată, etc.

Toate sunt dotări demne de o clasă superioară și toate sunt oferite la prețuri foarte competitive, sub cele practicate de concurență. Calitatea asamblării este mult sporită și ea față de generațiile precedente ale lui Rio, materialele folosite și designul lăsând senzația unor automobile mai scumpe de cât sunt de fapt – Rio pornește de la 10.254 Euro TVA inclus cu Eco Bonus REMAT, iar Stonic pornește de la12.293 cu TVA inclus și Eco Bonus REMAT.

De altfel, despre calitatea fabricației vorbesc cel mai bine cei 7 ani de garanție – în continuare nemaiîntâlniți în industria auto – și cei 150.000 de Km pe parcursul cărora automobilele Kia sunt în garanție “din bară în bară“. Gama de motorizări este bogată în cazul ambelor modele. Este vorba de motoare de cilindree redusă, puternice și eficiente, toate respectând norma de poluare Euro 6.

Fie pe benzină – turbo sau aspirate – fie diesel, principalele lor calități sunt elasticitatea în livrarea puterii, agrementul în condus, consumul redus de carburant și emisiile reduse de noxe. Vedeta propulsoarelor Kia în această eră a downsizing-ului este fără îndoială motorul de 1.0 turbo pe benzină în 3 cilindri “T-GDI”, care livrează 120 CP.

Per ansamblu, noile modele Kia de clasă B sunt caracterizate de tehnologia modernă, de siguranța sporită, de agrementul în condus și de versatilitatea și utilitatea în viața de zi cu zi.

10 Responses

  1. Rotaru Doru Ionut says:

    Buna ziua. Domnule Robert, am vazut ca ati testat Kia Rio cu cutie automata. Banuiesc ca era cea cu motorul de 100 CP si 4 viteze, numai asta este disponibila la noi. Va rog frumos imi puteti impartasi cateva impresii despre masina, eventual o comparatie cu Suzuki swift 1,2 CVT? Dealerii nu au la test masini cu cutie automata. Imi plac cele doua masini (mai mult Kia) am un buget de 14-15.000 euro si nu stiu ce sa aleg. Imi place Kia dar totusi 4 viteze! Din datele tehnice demarajul, comparativ cu Suzuki, este slab, dar cum se simte la drum? Cat consuma? Este posibil sa ia peste 10 litri in oras avand in vedere ca are doar 4 trepte? Am testat Suzuki 1.0 boosterjet si mi-a placut (am vizionat si testul dumneavoastra cu Suzuki swift boosterjet). Am sa merg sa testez si Kia 1,4 dar toate sunt manuale. Parerea dumneavoastra mi-ar fi de mare ajutor deoarece nu as vrea sa comand masina bazandu-ma pe noroc. Sunt totusi 15.000 euro. Va multumesc si va doresc mult succes in continuare.

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, da, am testat un Rio automat, mie mi-a placut, in mod normal daca suportati un consum mediu de cam 7.5%, n-ar trebui sa va supere masina, am mers cu ea inclusiv pe autostrada si desi are doar 4 trepte, se descurca decent si acolo, in timp ce in rest e excelenta. Demareaza decent si pentru cine cauta doar confortul cutiei automate, e o varianta foarte buna. Incepand de azi pe Stonic au bagat 1.0l TGDi cu DCT 7 si 1.4 cu automata cu 6 trepte, parerea mea e ca vom vedea si pe Rio automata cu 6, deci mai bine mai asteptati. Suzuki Swift n-am condus cu CVT, cred ca merge decent si Suzuki, dar Rio e mai calitativ, din toate punctele de vedere.

      • kim_vl says:

        Pe kia.ro inca nu e nimic nou.
        4×4 (ca la Kona) pe cand ?

        • turatiimaster says:

          Nu cred ca o sa fie 4×4. O sa apara si pe Kia zilele astea. Si Hyundai, la i20 au bagat deja 1.0l T-GDi cu doua variante de putere si DCT7 disponibil pe ambele.

  2. Cata says:

    Salut,
    Pe cand un episod in stilul tau cu Stonic? Ma intereseaza si pe mine masina asta dar dealerii din vestul tarii zici ca s-au vorbit intre ei sa nu vanda masina asta..Astia din TM nu au mai nimic la show room iar aia din Arad au program doar pina la ora 16 si deloc sambata. Ca la nebuni.

    • turatiimaster says:

      O sa vina saptamanile care urmeaza. E foarte tare masina, din pacate doar cutie de viteze manuala (o sa vina si DCT probabil), insa nivelul de calitate si comportamentul depasesc cam tot dupa parerea mea, ca raport pret calitate nu prea are rival.

  3. kim_vl says:

    Interesant cum au gandit cei de la Hyundai-Kia in privinta design-ului modelelor lor. Tucson superb comparativ cu Sportage si invers in privinta Kona-Stonic.

  4. Marius says:

    Salut Robert, sunt interesat sa achizitionez o Kia Stonic (mi-a placut si Sportage) si sunt un fan al atentiei tale la detalii. 🙂

    Cateva intrebari:
    1. Cand crezi ca o sa ai timp de un review detaliat la Stonic 1L turbo 120cp 6 trepte?
    Sper sa fie cel putin lafel de detaliat ca filmuletele tale despre Sportage.

    2. Ai cumva vreo idee cat de fiabil e motorul asta de 1L 120cp?
    Intre Sportage 1.6 GDI si Stonic 1L turbo care masina crezi ca ar fi mai fiabila per total?

    3. Stii cumva, aproximativ, cand se va introduce cutia automata si cruise adaptiv pe Stonic?

    4. Intre o KIA Sportage 1.6 GDI si o Stonic 1L, sunt diferente mari ca si costuri de intretinere?
    Ma refer In afara de consum, stiu ca 1.6 GDI consuma multicel.

    Multumesc si spor la treaba,
    Marius

    • turatiimaster says:

      Salut, 1 – o sa fie in probabil maxim 2 luni, 2 – e fiabil si 1l 120 CP, tine 250 000 fara probleme, mai fiabil e 1.6l GDi, prin prisma faptului ca e aspirat si are cilindree mai mare, presiunile interne sunt mai scazute, 3 – nu stiu, exista deja pe alte piete, va veni si la noi, dar nu am o data certa, 4 – nu ar trebui sa fie diferente mari, tot 5-600 lei te costa o revizie.

      • Marius Catalin says:

        Salut Robert,

        Revin cu cateva intrebari 🙂
        Astept cu nerabdare review-ul la Stonic! Ai idee cand o sa poti sa-l pui pe Youtube?

        1. Stiu ca acum a aparut si varianta 1.0 T-GDI DCT7, crezi ca o sa bage si 1.4 T-GDI DCT7?
        Si daca da, anul asta sau anul viitor?
        2. Cam cat consuma varianta automata turbo prin Bucuresti in aglomeratie?
        Si cat ar consuma pe la 80/h pe un drum tipic intre orase si pe autostrada la 130/h?
        3. E zgomotos motorul asta in 3 cilindri ?
        4. Ca si comportament rutier, sunt diferente mari intre Ceed si Stonic?
        Per total intre Ceed 1.4 T-GDI si Stonic 1.0 T-GDI ce ai recomanda?
        *As prefera Sportage-ul dar a cazut din cursa din cauza pretului maricel si aglomeratia din Bucuresti.

        Multumesc,
        Marius

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.