Șoferii din Europa vor în continuare motorul convențional

Mazda_Driver_Project_2017

Aproape 60% dintre șoferii europeni văd un viitor pozitiv pentru motoarele pe benzină și diesel, potrivit unui nou studiu publicat de Mazda. Proiectul Mazda Driver Project, realizat împreună cu Ipsos MORI, a chestionat 11.008 de persoane din principalele piețe europene, iar în medie 58% dintre intervievați consideră că „încă vor avea loc multe inovații și îmbunătățiri pentru motoare pe benzină și diesel”; procentul este de 65% în Polonia și mai mult de 60% în Germania, Spania și Suedia.

Rezultatele demonstrează faptul că respondenții nu împărtășesc neapărat opinia multor organizații potrivit cărora motorul cu combustie internă nu are niciun rol în viitorul autovehiculelor. Acest lucru este demonstrat în continuare de faptul că 31% dintre șoferi „speră că automobilele diesel vor continua să existe”, având în vedere faptul că mașinile electrice devin tot mai des întâlnite; în Polonia, procentul este mai crescut, 58%.

Pe de altă parte, în medie, 33% dintre șoferi au declarat că, în cazul în care costurile de funcționare ar fi aceleași cu cele ale unei mașini electrice, ei ar „prefera o mașină pe benzină/motorină”, procentul fiind de 54% în Italia.

În ciuda trendului în creștere al autovehiculelor autonome, doar 33% dintre șoferi „salută apariția mașinilor de acest tip”, Franța și Olanda având chiar procente mai scăzute de 25%. În acest context, Mazda continuă să-și dezvolte sistemele avansate de siguranță și conceptul Mazda Co-Pilot, care utilizează tehnologii autonome de conducere pentru a oferi conducătorilor relaxare la volan. În mod surprinzător chiar, în cadrul tinerilor din întreaga Europă, nu există indiciile unei susțineri sporite pentru autoturisme autonome.

Ultimele constatări coincid cu momentul în care Mazda apasă pedala în direcția viziunii Sustainable Zoom-Zoom 2030 de a combina cele mai bune motoare cu ardere internă cu tehnologii eficiente de electrificare. SKYACTIV-X, primul motor comercial din lume pe bază de benzină ce utilizează aprinderea prin compresie, este în centrul acestei provocări.

Noul motor combină avantajele motoarelor pe benzină și diesel pentru a atinge performanțe excepționale de mediu, putere și accelerație. Președintele și CEO Mazda Motor Europe, Jeff Guyton, declară: „Rezultatele cercetărilor sunt fascinante. Întreaga argumentație a campaniei noastre de lungă durată Drive Together este pentru a celebra bucuria imensă de a conduce și se pare că șoferii europeni văd pentru motorul cu combustie internă un drum lung – lucrăm intens pentru a face din el o experiență și mai bună pentru șoferii de pretutindeni.

„Am lansat recent ‘Sustainable Zoom-Zoom 2030’, viziunea noastră pe termen lung privind dezvoltarea tehnologică. Am stabilit modul în care intenționăm să folosim plăcerea de a conduce pentru a rezolva problemele cu care se confruntă oamenii, Pâmântul și societatea. În cazul emisiilor de gaze cu efect de seră, considerăm că este necesar să avem soluția potrivită la momentul potrivit.

Pentru noi, acest lucru înseamnă să avem o perspectivă de ansamblu, de tip well-to-wheel, și, prin urmare, cea mai rațională ofertă din prezent este o combinație între motoare cu combustie internă și dispozitive electrice care iau în considerare situația energetică a fiecărei piețe și metodele de producere a energiei. În acest context, noi suntem hotărâți să perfecționăm motorul cu combustie internă.

Pe măsură ce căutăm să dezvoltăm noi tehnologii, vom continua să punem șoferul în centrul tuturor lucrurilor pe care le facem și să ne concentrăm asupra legăturii dintre mașină și șofer. Este ceea ce noi numim Jinba Ittai, care este expresia japoneză folosită pentru a descrie armonia perfectă dintre un arcaș și calul său. Această filosofie orientată spre om stă la baza companiei noastre și ne ajută să creăm mașini care să apropie șoferul și automobilul său.

„Scopul nostru este o societate motorizată, fără accidente rutiere. Există trei căi principale pentru a realiza acest lucru. În primul rând, vom continua să avansăm principiile de siguranță din întreaga gamă – poziția de conducere, distribuția pedalierului, vizibilitatea și head up display-ul (Active Driving Display).

În al doilea rând, să dezvoltăm, să actualizăm și să standardizăm constant multe dintre caracteristicile avansate de sigurață cum ar fi Blind Spot Monitoring. Nu în ultimul rând, ne propunem să dezvoltăm conceptul Mazda Co-Pilot care utilizează tehnologii autonome de conducere pentru a pemite șoferilor să se bucure în liniște de plăcerea din spatele volanului, standard până în 2025.”

Mazda consideră că șofatul este o abilitate pe care oamenii vor dori să o păstreze. Este o activitate care poate fi distractivă și funcțională și mulți ar dori să o perpetueze și pentru generațiile viitoare. Aceste convingeri sunt cu siguranță evidente în rezultatele cercetărilor care au arătat o legătură emoțională semnificativă între mașină și șofer.

De exemplu, o medie de 69% dintre șoferi „speră că generațiile viitoare vor continua să aibă opțiunea de a conduce autoturisme” – procentul ajunge la 74% în Polonia și 70% sau chiar sau mai mult în Marea Britanie, Germania, Franța și Suedia.

* Notă tehnică: Datele provenite din sondaj au fost efectuate de Ipsos MORI și se bazează pe un sondaj efectuat printre 11.008 de repondenți adulți, în 11 piețe europene, cu cel puțin 1.000 de interviuri în fiecare piață. Toate interviurile au avut loc între 7 și 22 septembrie 2017. Datele sondajului sunt ponderate cu proporțiile populației fiecărei țări în parte, în funcție de vârstă, sex și regiune.

10 Responses

  1. Andrei says:

    Este normal ceea ce se intampla, normal ca lumea va trage catre motoarele cu combustie interna, acestea fiind mai ieftin de produs in urma unor tehnologii puse bine la punct pe parcursul aniilor. Am condus masina hibrida si pot sa zic ca se comporta foarte bine.

  2. leeloo says:

    Plug in hibrid sunt oribile si nu au justificare economica.
    Hibride simple, e alta poveste. Diferenta de pret e foarte mica ( gen 800 d euro la o masina de peste 22k ) si consumul urban este cu adevarat superior oricarei varinte benzina/diesel de putere si performanta apropiata.

  3. Stefan says:

    In orasele unde transportul in comun este bine reglementat, e normal sa se ia masuri si sa existe suprataxe pentru cei care tin neaparat (unii din grandomanie), sa foloseasca masina personala care polueaza si afecteaza/pericliteaza viata si sanatatea celorlalti. Acolo unde constiinta si educatia nu patrunde sau se loveste ca nuca de perete, trebuie impuse masuri care sa duca la constientizare si la evitarea riscurilor privind sanatatea concitadinilor.

    • vio says:

      In marile orase aceste interdictii nu sunt total absurde, dar odata cu eliminarea motoarelor termice ne vom deplasa intre localitati cu autobuzele pentru navetisti. Sau deloc.

    • Catalin says:

      Tu daca stai in Balta Alba si lucrezi in Pipera ai mai lua masina personala daca transportul in comun ar ajunge in 30 min aproximatv ? Nu cred, in acest moment cu transportul in comun faci aproximativ 2 ore sau mai mult, normal ca o sa mergi cu masina, faci mai putin sau cel mult la fel dar in conditii mai bune. Taxele mai mari vor afecta o mare parte din populatie, chiar si pe tine, este usor sa interzici dar nu te gandesti la consecinte pe termen lung. O mai buna adaptare a transportului in comun ar micsora traficul foarte vizibil dar nu se poate, mai bine taxe, interziceri, ura, nervi…sa taiem si curentul, undele electromagnetice polueaza si ele.

  4. dan says:

    Am avut ocazia acum cateva saptamani sa conduc tinp de o saptamana un BMW 225XE plug-in hibrid.Consumul real,cel facut plin/plin la pompa e dezastru.Conducand cum conduci o masina normala in regim de autostrada si parte in oras in bord arata 7.5 l/100 km iar la pompa 11l/100 km.Treptat,m-am mai obisnuit cu ea si mi-am schimbat stilul de condus.Mergeam numai in eco-pro ,cu accelerari usoare,anticipam traficul,ma rog,mai mult am fost curios cat consum poate scoate minim aceasta masina la pompa,prin aceeasi metoda,pe drumuri nationale,in limite legale.Sub 8,5 l/100 km n-am putut scoate.Incarcata la priza 100%,,in regim electric am mers fix 23,8 km pe drum plat,fara trafic,temperatura de afara -2 grade,avand consumatori farurile si caldura.Am accelerat usor si am mers cu 60-70 km/h.Nu se poate merge asa cu o masina in Romania,in sensul ca enervezi maxim ceilalti soferi si incurci inutil traficul.Asadar,ce rost au aceste masini,nu imi vine in minte decat faptul ca sug banii de la diverse state europene printr-o gramada de subventii la achizitie,dar tu,ca proprietar,tot pagubit ramai datorita consumului enorm.Masina are 1,8 t din cauza bateriei si motorului electric (nu vreti sa stiti ce “senzatii” aveai in curbele abordate mai hotarat) si niste discuri de frana enorme care,saracele nu faceau fata la greutatea masinii.Pot spune ca am vazut cele mai proaste frane la un BMW.Masina avea 5000 km si costa 47500 euro,nu era modelul full option,dar aveai cam tot ce trebuie.

    • remus says:

      Problema varfurlor de poluare in marile orase e reala, la fel consumul mare sau foarte mare in urbanul aglomerat. Strict pentru destinatia asta, electricele daca n-ar fi asa scumpe ar fi utile.

      Aceste hibride au rolul de a implementa prevederile “Agendei 21”, respectiv ale “Agendei 2030” si reprezinta un pas intermediar spre eliminarea cvasitotala a detinerii de motoare termice . Cum ? Prin prezentare de iluzii, suprataxare si interdictii.

      Si in viitor electricele vor fi la fel de lipsite de autonomie si la fel de scumpe.

    • andrei says:

      „Am accelerat usor si am mers cu 60-70 km/h.Nu se poate merge asa cu o masina in Romania,in sensul ca enervezi maxim ceilalti soferi si incurci inutil traficul.” de fapt, în mod real, traficul e mai încurcat de cei care merg mai tare și se cred la raliuri pe șosele.

      • Catalin says:

        90 km/h este viteza mare ? Cozile interminabile sunt datorate celor care merg sub limita de viteza, ex.: DN1 in mare parte din localitati viteza maxima este de 70 km/h dar probabil multi merg ca tine tot cu 50 km/h. Cei ce se cred la raliu sunt mult mai putini ca cei ce se cred la plimbare in parc.

  5. Ionut S says:

    Datele studiului par destul de reale, in conditiile in care pretul automobilelor electrificate (hibride, plugin hibride sau electrice) este mult mai mare decat al unui benzinar/diesel, astfel ca amortizarea diferenta de pret se realizeaza in multi ani si kilometrii. Daca pretul hibridelor va fi egal cu al dieselelor, dar si greutatea bateriilor va scadea, atunci cei 30% doritori de diesel se pot orienta catre noile tehnologii, la consumuri si performante dinamice echivalente.
    Multumim pentru stirile cu noutatile din domeniu, dar si prezentarile detaliate. Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.