Aflat la cea de a treia generație, noul Ceed – proiectat, dezvoltat și construit în Europa – consolidează prezența Kia în segmentul compact european prin noi tehnologii inovatoare, un design nou, mai atletic și mai matur și o experiență a condusului mai captivantă.
De la începerea producției primei generații Kia cee’d în noua fabrică din Slovacia, în Decembrie 2006, au fost construite mai mult de 1.28 milioane de unități. Kia a revizuit de asemenea, numele celei de-a treia generații a modelului. Prin urmare, cee’d devine Ceed, consolidând astfel reputația unui automobil pentru Comunitatea Europeană, cu Design European (Com-munity of Europe, with European Design). Mai mult de 640,000 de unități ale generației a doua au fost construite între 2012 și 2018 . Acum, aflat la cea de a treia generație, este de așteptat ca noul Ceed să contribuie într-o proporție și mai mare la vânzările Kia din Europa.
Ca și predecesorii săi, noul model a fost desenat, proiectat și dezvoltat de către echipele din centrul de design european, cercetare-dezvoltare și producție Kia din Frankfurt. Este produs în fabrica din Žilina, Slovacia, alături de Kia Sportage și Kia Venga.
Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, spune: „După mai bine de un deceniu de vânzări, Kia Ceed continuă să stea la baza creșterii brandului în Europa. Ca și predecesorii săi, noul model a fost proiectat și dezvoltat exclusiv pentru cumpărătorii euro-peni și rafinat pe baza feedback-ului primit de la o bază de clienți europeni în creștere. Mai mult de 1.3 milioane de automobile Ceed au fost produse aici începând din 2006, iar noul model cuprinde tot ceea ce proprietarii au iubit la generațiile anterioare.
Noul Ceed oferă un design contemporan, ușor de recunoscut, ceva ce a fost un element-cheie pentru model încă de la începuturile sale. Noile tehnologii avansate fac noul Ceed mai confortabil, mai ușor de utilizat și mai sigur. O gamă de motoare noi, dar și manevrabilitatea și rafinarea pentru Europa îl vor face mai atractiv și captivant. Iar garanția unică de șapte ani oferă clienților o asigurare de neegalat asupra calității noilor lor automobile”.
Producția modelului Ceed hatchback și a modelului Ceed Sportswagon a început în luna Mai și vânzările încep exclusiv în Europa de la sfârșitul trimestrul 2 al anului 2018.
Poziționarea pe piață
Un rol extins pentru Ceed în segmentul european compact
În 2017, segmentul C a adunat 22% din toate vânzările vehiculelor din Europa și este în mod consecvent unul dintre cele două mari segmente de volum. Predecesorul model Ceed a reprezentat 16% din vânzările totale Kia în Europa în 2017 și s-a clasat în mod constant alături de Sportage ca unul dintre cele mai bine vândute modele în Europa, de la lansarea sa în 2012.
Emilio Herrera adaugă: „În 2006, piața Kia din Europa a atins cota de 1,5% și doar un deceniu mai târziu, în 2017, a crescut la 3,0%. De la lansarea modelului Ceed, vânzările anuale Kia în Europa au crescut de peste două ori, în 2017 fiind vândute mai mult de 472.000 unități. Pe termen mediu, ținta noastră anuală de vânzări este de peste 500,000 de vehicule. Prin urmare, familia modelului Ceed va continua să joace un rol major în eforturile noastre de a atinge obiectivul anual de vânzări, prin depășirea a jumătate de milion de automobile în acest an și în perioada următoare, în Europa.
Ceed ocupă o poziție unică în gama Kia, fiind perceput de către cumpărători ca unul dintre cele mai fiabile, practice și recunoscute modele. Ajutat de o gamă extinsă, care va crește odată cu lansarea versiunilor GT și GT-Line, hatchback-ul compact ocupă un loc central în cadrul brandului Kia.
Emilio Herrera spune: „Ceed este acum recunoscut pe drumurile europene iar cumpărătorii înțeleg ce reprezintă pentru Kia: fiabilitate și calitate, concentrarea atenției pe calitate, o combinație între o manevrabilitate ridicată și rafinament și o gamă generoasă de tehnologii. De asemenea, clienții noștri ne spun că apreciază faptul că modelul Ceed este proiectat, dezvoltat și construit aici, în Europa.
Încă de la lansarea sa în 2006, au fost produse peste 1.3 milioane de modele Ceed la fabrica Kia din Slovacia. Modelul hatchback în cinci uși este responsabil pentru majoritatea vânzărilor în timp ce modelul Sportswagon a adunat aproximativ 40% din toate vânzările gamei Ceed de la lansarea sa în 2007 (în comparație cu aproximativ 30% pentru celelalte vehicule din segmentul C cu variante tourer).
Design exterior
Matur și atletic – un nou design pentru noua generație Ceed
Noua gamă Kia Ceed a fost ”desenată” la centrul de design european al brandului din Frankfurt, Germania, sub coordonarea lui Gregory Guillaume – seful centrului de design din Europa – și a lui Peter Schreyer, Președinte și Șef Design al Kia. Urmând caracteristicile de design sportiv și emoțional ale modelului Stinger, noul Ceed se prezintă cu un aspect nou, mai încrezător – unul care transmite atât emoție cât și precizie în execuție.
Cu o înălțime mai redusă, mai lat și cu partea din spate mai lungă decât a modelului pe care îl înlocuiește, noul Ceed are o siluetă posterioară cae denotă un spirit atletic mai matur. Liniile drepte înlocuiesc muchiile rotunjite ale predecesorului său, partea frontală a mașinii evoluând cu o grilă mai largă de tip “nas-de-tigru“ și fante pentru admisia aerului poziționate mai jos, precum și forme precise, liniare, care încadrează aspectul său. Noul model dispune în dotarea standard de lumini de zi cu tehnologie LED, de tip „ice cube”, care aduc aminte de aspectul modelelor anterioare Kia GT și GT-Line. Din profil, liniile drepte măresc vizual lungimea capotei și dau mașinii o poziție mai verticală. Un sentiment crescut de maturitate și putere este creat de linia plafonului, care acum se desfășoară de-a lungul unui plan mai orizontal. Noul model adoptă varianta stâlpului C mai lat, care a devenit un semn distinctiv al designului Kia în ultimii ani, îmbunătățind poziția în partea din spate a cabinei. Acest lucru oferă de asemenea liniei superioare a ferestrei un aspect nou în formă de “semilună”. În spate, noile lumini de zi cu tehnologie LED-uri oferă noului Ceed o vizibilitate mai mare pe drum. Liniile drepte ale caroseriei și eleronul de pe hayon oferă noului Ceed un aspect general mai stabil.
Construit pe noua platformă “K2” a Kia, noul hatchback cu cinci uși Ceed este cu 20 mm mai lat (1,800 mm) și cu 23 mm mai scund (1,447 mm) decât modelul precedent. Ampatamentul său rămâne același, de 2,650 mm, partea frontală este mai scurtă cu 20 mm (până la 880 mm), iar partea posterioară este extinsă cu 20 mm (acum 780 mm). Dimensiunile sale mai mari și lungimea părții din spate creează un aspect mai îndrăzneț și mai sportiv, pentru o prezență plină de personalitate pe drum.
Dispunând de dimensiuni aproape identice cu hatchbackul cu cinci uși, modelul Ceed Sportswagon dispune de o zonă de încărcare pentru portbagaj mai mare. Extinzând liniile drepte ale caroseriei și dotat cu un spoiler subtil, Ceed Sportswagon se alătură fratelui său în cinci uși, afișând o prezență dinamică și stabilă. Partea din spate este extinsă cu 115 mm (acum 1,070 mm) față de modelul anterior. La o lungime de 4,600mm – cu 95 mm mai lungă decât predecesorul său – noul model oferă un spațiu pentru bagaje semnificativ mai mare.
La lansare, noul Ceed va fi disponibil în 11 variante de culori. De asemenea, vor fi disponibile diferite modele de jante, cumpărătorii având posibilitatea de a alege între jantele din oțel de 15 inch, jantele din oțel sau aliaj de 16 inch și jantele din aliaj argintii în două tonuri de 17 inch.
Design interior
La interior, noul Ceed este mai ergonomic ca niciodată, beneficiind în tot habitaclul de materiale de înaltă calitate. Arhitectura cabinei, care urmează linia celor mai recente modele Kia, a fost adaptată pentru noul Ceed, cu panoul de bord care se întinde în plan orizontal pentru a oferi un aspect sculptural, unitar și suplu. Designul interiorului crează un spațiu mai mare și o senzație de deschidere pentru pasagerii din față, cu mai mult spațiu la picioare și o bună vizibilitate în față.
Pentru toate modelele, planșa de bord este divizată într-o zonă superioară – care conține sistemul de infotainment cu touchscreen „plutitor” – și o zonă inferioară care pe care se află panourile de control ale sistemului audio și ventilației. Consola centrală dispune de un layout orientat ușor către șofer, pentru ușurință în accesarea comenzilor. Interiorul este finisat într-o proporție mare cu materiale sofisticate, plăcute la atingere, care intensifică subtil ambianța rafinată a habitaclului. Suprafețele sunt finisate cu elemente cromate metalice sau satinate, cumpărătorii putând alege dintr-o gamă de tapițerie din material textil, piele sintetică sau piele naturală. Volanul și schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele sunt de asemenea disponibile ca dotări opționale.
Noua platformă oferă un spațiu mai eficient pentru bagaje în noul Ceed, cu o cabină mai spațioasă decât înainte, atât în modelele hatchback cât și în modelele Sportswagon. Lățimea mai mare creează un spațiu suplimentar pentru umerii pasagerilor din spate (spațiu crescut cu 34 mm, până la 1.406 mm), în timp ce o poziție de ședere cu 16 mm mai joasă în spate generează suficient spațiu pentru genunchii și picioarele pasagerilor. În ciuda înălțimii joase, platforma și poziția scaunelor din față creează un spațiu mai mare decât înainte (acum 987 mm). Bancheta din spate asigură, de asemenea, niveluri similare de spațiu pentru pasagerii din spate.
Noul hatchback cu cinci uși Ceed se mândrește cu un portbagaj mai mare cu 15 litri decât predecesorul său, având acum 395 de litri. Baza de încărcare este, de asemenea, mai mică decât înainte – înălțimea de încărcare este redusă cu 87 mm în comparație cu modelul anterior, ceea ce face mai ușor încărcarea obiectelor mai grele în portbagaj. Portbagajul divizat permite proprietarilor să coboare sau să ridice înălțimea spațiului pentru bagaje, să găzduiască încărcături mai mari sau să creeze un compartiment ascuns dedesubt.
Noul Ceed Sportswagon are o capacitate de încărcare semnificativ mai mare decât oricând. Capacitatea de încărcare este cu 97 de litri (18%) mai mare decât a modelului anterior, fiind extinsă la 625 litri – mai mare decât majoritatea automobilelor din segmentul D. Baza portba-gajului este, de asemenea, substanțial mai mică – înălțimea de încărcare mai mică ușurează încărcarea obiectelor mai grele în portbagaj.
Așteptările clienților din segmentul C nu se limitează la capacitatea de încărcare, astfel încât designerii Kia s-au asigurat că versatilitatea și utilitatea sunt punctele forte ale modelului Ceed Sportswagon, făcându-l una dintre cele mai practice mașini din clasa sa. Scaunele spate sunt montate într-o configurație de 40:20:40 și pot fi pliate cu o singură atingere, cu ajutorul unui mâner aflat chiar în interiorul haionului. Cu scaunele rabatate, podeaua portbagajului este complet plată. Fiecare model Ceed Sportswagon dispune de un spațiu în podea pentru a fixa sau ascunde obiecte mai mici, precum și o plasă de bagaje și un cârlig pentru a împiedica rostogolirea alimentelor și a altor obiecte în portbagaj. Șinele de pe plafon integrate sunt, de asemenea, disponibile în echiparea standard pentru a facilita un spațiu suplimentar pentru transportul bagajelor.
De asemenea, clienții Sportswagon pot beneficia de un sistem inteligent de deschidere a portbagajului, care se deschide automat când detectează cheia inteligentă în imediata apropiere a haionului, pentru a fi de ajutor în momentele în care mâinile sunt ocupate cu încărcături grele. Este disponibilă și o barieră de siguranță – între cabină și portbagaj, precum și o plasă pentru a asigura obiecte mici și un sistem de șine pentru bagaje.
Rulare, manevrabilitate și nivelul zgomotului (NVH)
Proiectat pentru drumurile europene
Noul Ceed a fost proiectat exclusiv pentru drumurile europene, caracteristicile de rulare și de manevrabilitate ale noului model fiind adaptate pentru a depăși performanțele predecesorului său din punct de vedere al dinamismului, rafinamentului și implicării șoferului. În același timp, un accent important pe tot parcursul proiectării sale a fost pus pe eliminarea zgomotului și vibrațiilor din interior, prin urmare, noul Ceed este acum mai rafinat ca oricând.
Noul sistem de suspensii în totalitate independente va oferi șoferilor un răspuns imediat, completat de setările revizuite ale arcurilor și amortizoarelor și de un sistem de direcție mai rapid. Manevrabilitatea a fost testată pe o gamă largă de suprafețe rutiere din Europa, noul Ceed rămânând confortabil și oferind în același timp șoferilor încredere în abordarea mai strânsă a virajelor și stabilitate sporită la viteze mai mari.
Arcurile din față sunt acum cu 40% mai rigide, iar rigiditatea la torsiune a barei stabilizatoare frontale a fost redusă cu 22%. În plus față de adaptarea la o gamă mai ușoară de motoare, aceste modificări permit răspunsuri mai rapide la manevrare și o abordare confortabilă în timpul virajelor, reducând subvirarea și oferind o aderență mecanică mai mare. Suspensia frontală este ajutată de un nou sistem de supape la amortizoare, pentru a absorbi vibrațiile mai mici. În schimb, rata arcurilor din spate a fost „relaxată” cu 10%, absorbind vibrațiile mici și oferind modelului Ceed suplețe atât în regim de croazieră cât și pe suprafețe rutiere deteriorate. Adoptarea unei bare stabilizatoare noi la puntea spate și optimizarea bucșelor amortizoarelor asigură un control maxim al caroseriei în timpul virajelor.
Noul Ceed are o casetă de direcție cu 17% mai precisă decât predecesorul său, cu un raport de 12.7:1 oferit de sistemul de servodirecție cu motor electric. Necesitând doar 2,44 rotiri ale volanului pentru o bracare completă stânga-dreapta, noul model oferă un răspuns mai incisiv la comenzile șoferului.
În plus față de arcurile față mai rigide, răspunsul prompt al direcției este susținut de către anvelopele Michelin Pilot Sport 4, oferite opțional cumpărătorilor care optează pentru jantele de 17 inch, permițând o viteză de virare mai mare decât principalii rivali din segmentul C.
Ceed este dotat cu tehnologie care joacă un rol important atât în îmbunătățirea plăcerii de a conduce a șoferului, cât și pentru siguranță. În echiparea standard, Ceed beneficiază de Sis-temul electronic de control al stabilității (ESC) și Sistemul Kia de management al stabilității (VSM). Aceste sisteme permit includerea tehnologiei Torque Vectoring by Braking, un sistem inteligent de asistență a șoferului care frânează roțile din interiorul virajului pentru a preveni comportamentul subvirator, facând din Ceed un automobil care se conduce cu un grad sporit de încredere și agrement.
Un accent deosebit în dezvoltarea noului Ceed s-a pus pe rafinarea și reducerea zgomotelor și vibrațiilor (NVH). Inginerii au analizat fiecare element al cabinei, motorului și suspensiilor precum și modalitățile de transfer pentru NVH. În comparație cu modelul anterior Ceed, noul model dispune de un panou de bord mai gros și mai bine izolat, dar și de o izolație mai bună a aripilor roților din spate și de o izolație mai bună sub covorul podelei, pentru a reduce zgomotul produs de motor și de drum. Forma refăcută a geamurilor laterale și etanșarea mai bună în jurul ușilor contribuie la reducerea zgomotului provocat de vânt. Prin urmare, noul Ceed este mai silențios decât predecesorul său la orice turație a motorului, iar zgomotul la rularea la 60 km/h este redus de la 67,5 la 66,5 dB. Zgomotul produs de vânt este de asemenea redus, înregistrându-se 63 dB în cabină la 110 km/h, comparativ cu 64 dB în modelul generației a doua.
Șasiul și caroseria contribuie de asemenea la niveluri reduse ale vibrațiilor pe suprafețele rutiere deteriorate. O armătură suplimentară sub habitaclu și sub portbagaj contribuie la reducerea vibrațiilor provenite de la puntea spate. Noi tampoane anti-vibrații sunt montate pe partea superioară a capotei, la baza parbrizului, reducând astfel efectul vibrațiilor motorului în cabină.
Motorul diesel de 1.6 litri ‘U3’ dispune de o gamă de componente adiționale care ajută la îmbunătățirea izolației și a rafinării fonice. Acestea includ o protecție pentru cureaua de distribuție și un capac al blocului motor mai bine izolat fonic.
Motoare și transmisii
Noi sisteme de propulsie conforme normelor Euro 6d TEMP
Noua gamă Ceed este propulsată de trenuri de rulare dezvoltate pentru a fi în concordanță cu nevoile diverse al cumpărătorilor. Motoarele pe benzină includ o versiune îmbunătățită a popularului motor T-GDi de 1.0 litri. Motorul produce 120 CP și un cuplu de 172 Nm, iar emisiile încep de la 125 g/km, sau 122 g/km cu opțiunea ECO Pack (combinat, conform WLTP și convertit înapoi conform NEDC 2.0).
O nouă unitate T-GDi Kappa de 1.4 litri înlocuiește motorul anterior GDI de 1.6 litri aspirat și produce 140 CP, cu 4% mai mult decât predecesorul său în pofida capacității mai reduse. Turbina asigură o plajă a cuplului mai mare decât a motorului anterior de 1.6 litri, facându-l mai prompt în răspuns pe o plajă mai largă de situații de condus – contribuind în același timp și la reducerea emisiilor. Cuplul de 242 Nm al motorului este disponibil de la 1.500 la 3.200 rpm, producând emisii (combinat) mai mici de 125 g/km când este cuplat cu transmisia cu dublu ambreiaj cu șapte trepte de viteze. Modelele cu transmisie manuală emit 130 g/km sau 128 g/km când sunt dotate cu pachetul ECO.
Atât motorul de 1.0 litri cât și motorul de 1.4 litri T-GDi dispun de un filtru de particule pentru benzină, pentru a reduce emisiile, asigurând astfel situarea noului Ceed sub cerințele standardului Euro 6d TEMP.
Este disponibil, de asemenea, un motor de 1.4 litri MPI (multi-point injection) care produce 100 CP și un cuplu de 134 Nm. Motorul de 1.4 litri MPI emite 142 g/km de dioxid de carbon în ciclul combinat (WLTP convertit conform NEDC 2.0), sau 137 g/km când este echipat cu pachetul ECO.
Noul Ceed este disponibil și cu noul motor diesel ‘U3’ dezvoltat de Kia. Proiectat să se încadreze în limitele impuse de cele mai recente standarde de emisii Euro 6d TEMP, noul motor ‘U3’ de 1.6 litri CRDi (common-rail direct injection) utilizează un catalizator selectiv de reducție (SCR) care controlează în mod activ emisille pentru a le reduce semnificativ. Astfel, noul motor produce mai puțin dioxid de carbon comparativ cu motoarele diesel anterioare. Disponibil cu o putere cuprinsă între 115 și 136 CP, noul motor diesel oferă un cuplu de 280 Nm sau 300 Nm în varianta cuplării cu transmisia manuală sau cu dublu ambreiaj. Versiunea de 136 CP produce 280 Nm când este cuplată la transmisia manuală cu 6 trepte de viteză și 320 Nm când este echipată cu transmisia cu dublu ambreiaj cu șapte trepte.
Noul motor emite mai puțin dioxid de carbon decât celalate propulsoare. Când este echipat cu transmisia manuală cu șase trepte, motorul de 115 CP emite doar 101 g/km (ciclu combinat, WLTP, convertit conform NEDC 2.0) sau 99 g/km când dispune de pachetul ECO. Mo-toarele modelelor cuplate la transmisia automată cu dublu ambreiaj produc 105 g/km în echiparea low-power. Emisiile pentru motoarele high-power sunt mai mici de 106 g/km (104 g/km cu pachetul ECO) pentru modelele echipate cu transmisia manuală și 109 g/km pentru modelele echipate cu transmisia Kia cu dublu ambreiaj.
Fiecare motor este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte, în timp ce noul motor T-GDi de 1.4 litri și motoarele CRDi de 1.6 litri sunt disponibile cu transmisia Kia cu dublu am-breiaj cu șapte trepte.
În 2019, noul Ceed va fi disponibil cu noua tehnologie ‘EcoDynamics+’ mild-hibryd de 48-volți care contribuie și mai mult la reducerea emisiilor CO2.. Sistemul de propulsie ‘EcoDynamics+’ ajută accelerația prin puterea oferită de o baterie de 48-volți, în timp ce noul Electromotor-Generator Mild-Hybrid extinde perioada de oprire a acestuia la rularea tip ”coasting” cu ajutorul funcției ‘Moving Stop & Start’.
Tehnologii și dotări inovatoare
Inovația este în centrul dezvoltării noului Kia Ceed, care va deveni cel mai tehnologizat automobil din clasa sa în momentul începerii comercializării.
Interiorul dispune de o gamă largă de tehnologii noi pentru îmbunătățirea confortului și siguranței ocupanților. Sistemul de infotainment cu ecran touchscreen ‘plutitor’ este disponibil fie in versiunea de de 7.0 inch, fie în cea de 8.0 inch – împreună cu sistemul de navigație și Serviciile conectate Kia oferite de TomTom®. Sistemul permite integrarea completă cu Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul Android Auto este conceput pentru a funcționa pentru telefoanele cu versiunea Android 5.0 (Lollipop) sau versiunile ulterioare. Sistemul Apple CarPlay este compatibil cu iPhone 5 sau versiunile ulterioare.
Cumpărătorii pot opta pentru un sistem audio puternic JBL Premium cu tehnologia de redare Clari-Fi. Tehnologiile standard includ integrare completă Bluetooth dar și sistemul automat de aprindere a luminilor și tehnologia de acces fără cheie.
Sistemul „Drive Mode Select” va oferi clienților posibilitatea de a-și personaliza experiența de condus, ei putând alege între modul Normal sau modul Sport. Șoferii pot folosi sistemul „Drive Mode Select” pentru a modifica nivelul de efort necesar pentru manevrarea automobilului, fiecare mod schimbând în mod subtil și caracteristicile motorului. Modul de condus Normal oferă o maximizare a economiei de combustibil și manevrarea mai ușoară a volanului, în timp ce modul Sport oferă o accelerare mai rapidă și adaptează direcția pentru a solicita mai mult efort și a avea un răspuns mai prompt la solicitarea șoferului.
O altă dotare opțională disponibilă pentru prima dată într-un vehicul Kia este parbrizul încălzit, ce conține fire electrice aproape imperceptibile care încălzesc ușor geamul ajutând la îndepărtarea gheții și dezaburirea parbrizului. Încărcătorul wireless al smartphone-ului precum și scaunele încălzite și ventilate sunt dotări disponibile pentru noul Ceed. Cumpărătorii modelului Ceed Sportswagon pot opta pentru sistemul inteligent de deschidere a portbagajului (Smart Power Tailgate) care poate fi deschis fără ajutorul mâinilor.
La exterior, noul Ceed dispune standard de un design refăcut al luminilor de zi cu tehnologie LED, de tip ‘ice cube’ (DRL – Daytime Running Lights). Anterior, acestea erau disponibile doar pe modelele GT și GT Line, fiind incluse în spoilerul față. Acum, luminile de zi cu tehnologie LED, de tip ‘ice cube’ sunt integrate în blocurile farurilor pentru fiecare model al gamei Ceed.
Pachetul opțional ECO oferă sistemul Active Air Flap, care închide și deschide fantele de aer în funcție de cerințele sistemului de răcire, ajutând la îmbunătățirea eficienței aerodinamice a mașinii și la creșterea economiei de combustibil. Pachetul ECO dispune de asemenea, de panouri aerodinamice sub șasiu, care ajută la circulația fluxului de aer pe sub autovehicul dar și de cauciucuri Michelin cu rezistență redusă la rulare. Atât modelul Ceed hatchback cu cinci uși cât și modelul Ceed Sportswagon sunt disponibile cu pachetul ECO.
Siguranță
Noi sisteme de asistență a șoferului
Pe lângă cele șapte airbag-uri oferite în dotarea standard, tehnologiile avansate de asistență a șoferului îmbunătățesc protecția ocupanților, folosind sisteme active de siguranță pentru a preveni riscul producerii coliziunilor. Tehnologiile de siguranță standard vor include sistemul de asistență pentru faza lungă, sistemul de avertizare privind atenția șoferului, sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare și de atenționare la posibilele coliziuni frontale (Lane Keeping Assist with Forward Collision-Avoidance Assist).
Pentru prima dată disponbil pentru fiecare vehicul Kia vândut în Europa, sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare ”Lane Following Assist”, o tehnologie autonomă de nivel 2. Acesta urmărește vehiculele aflate în față și identifică marcajele rutiere pentru a corecta traiectoria și a ține vehiculul pe banda de rulare. Sistemul controlează accelerația, frâna și volanul în funcție de convoiul de mașini din față, utilizând senzori radar externi pentru a menține o distanță de siguranță față de vehiculul din față. Sistemul Lane Following Assist operează la viteze cuprinse între 0 și 130 km/h.
În plus, noul Ceed dispune de tehnologiile avansate ce includ Smart Cruise Control cu sistem Stop & Go, sistemul de detectare a vehiculelor aflate în unghiul mort, sistemul de avertizare la mersul cu spatele, sistemul inteligent de asistență la parcare și recunoașterea pietonilor, precum și de sistemul de avertizare și asistență la coliziunea frontală (Forward Collision-Avoidance Assist) cu avertizare haptică (vibrație) în volan.
Fiecare model Ceed nou este echipat în dotarea standard cu Sistemul de management al stabilității automobilului (VSM) dezvoltat de Kia. VSM asigură stabilitatea în timpul frânării și virajelor controlând electronic stabilitatea automobilului (ESC) dacă detectează o pierdere a tracțiunii.
Garanție și procesul de fabricație
Comercializarea în România va începe în cursul lunii Iulie a anului 2018, cu garanția de 7 ani, 150.000 kilometri
Producția noului Kia Ceed a început în trimestrul 2 al anului 2018, la fabrica Kia din Žilina, Slovacia. Vânzarea sa în Europa va începe în cursul lunii Iulie a anului 2018, beneficiind de calitatea promisă și garanția unică a brandului Kia de 7 ani, 150.000 km oferită standard.
Notă
*Sursa: ACEA, țările EU + EFTA
**Economia de combustibil și emisiile: standardele de calcul al autonomiei sunt realizate folosind procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) și convertite conform standardului NEDC (New European Driving Cycle) 2.0.
buna ziua; Sunt posesor unei Kia sportage 1.6 gdi 2017 de care sunt foarte multumit in care au contat mult si informatile utile din filmarile dv. pentru alegerea facuta .Care ar fi nedumerirea, baiatu doreste sa-si cumpere noul CEED ,pentru el ar fi a doua masina dar isi doreste sa fie noua.Numai ca si-ar dori motorizarea 1.4 t-gdi 140 cp ….dar cu toate eforturile si ale lui si cu ajutorul nostru nu am reusit decat sa ne incadram la un CEED 1.4 cu 100 cp [ mpi] cu ceva optiuni…nedumerirea lui este ca totusi in ciuda celor 100 cp va fi ceva mai lenta si o motorizare mai invechita decat cea t-gdi 140….am cautat filmare cu aceasta motorizare de 1.4 100 cp dar nu am gasit {{ in filmarile dv….As dori un punct de vedere din partea dv vizavi de aceasta motorizare.Va multumesc
Buna ziua, daca mai puteti astepta putin, vom avea filmari cu noul Ceed 1.4 MPI in saptamanile urmatoare. Nu e deloc un motor rau, insa sigur e mai putin performant decat 1.4 T-GDi.
Buna ziua. Mă numesc Liviu și de 3 săptămâni caut o mașină KIA ceed pentru a o cumpara . Am fost la KIA autonet Giulești și la KIA Jilava și am găsit KIA ceed 1.4 100cp . Mașinile prezintă defecte de estetica la bara din spate care nu este la limita cu aripile spate , chederele la uși sunt deformate cu ușile închise , dar mai mult de atât am pornit motorul și la Giulești și la Jilava , și apăsând ușor accelerația cu mașina pe loc (fara sa plec de pe loc) am observat că cea de la Giulești la o turație de peste 1500 până la 1800 1900 ,mașina trepida caroseria iar peste 2000 de ture nu mai trepida,iar la cea din Jilava mașina trepida de la 2000
de turații iar peste 3000 nu mai trepida. Care este cauza acestor anomalii ? Mă puteți ajuta? După acest test am mers la rabla mea fiat stilo 1.4 95 cp 2005 și nu trepidează nici până la 4500 – 5000 de turații.
Buna ziua, ma gandesc ca vorbiti de masini SH, eu n-am vazut ceed-uri noi cu defecte de estetica, chederele de la usi trebuie sa se deformeze cu usile inchise, altfel nu isi realizeaza rolul de etansare si antifonare, cam la toate masinile e asa sau ar trebui sa fie asa. Legat de motorizare si trepidatii, nu stiu ce sa zic, eu am alte metode de incercat masinile si motorizarile, nu vad relevanta unui astfel de test, trebuie incercate in mers, nu in gol. Nu sunt anomalii, daca vreti sa luati un ceed, trebuie sa il conduceti un pic, nu va dati seama de pe loc cum merge masina. Faceti un drive test si observati daca in mers va deranjeaza ceva.
Domnu Robert, care masina din clasa compacta (testate de d-voastra) este cea mai confortabila la drum lung din punct de vedere al insonorizarii (zgomot de la motor, vant si de la rulare), sa nu zdruncine/scuture tare, directie buna, etc.
Dar la SUV-urile din clasa cu Sportage?.
Focus, Ceed, Golf, Peugeot 308. Sportage, Tucson, Grandland X, 3008, Citroen C5 Aircross, Mazda CX-5.
Salut, am intrebat la testul cu kia sportage 1.6 gdi care este turatia maxima la care poti tine un motor pe benzina aspirat fara sa-l chinui (ma refeream la sute de km mers constant la acea turatie). Mi-ai zis ca undeva la 3800rpm tinut constant e ok.
Acum vreau sa te intreb daca si la motoarele pe benzina turbo este valabila aceeasi turatie? In sensul ca pt un motor pe benzina turbo 3800rpm tinut constant e mult sau e in regula asa cum este pt aspirat? Multumesc!
Salut, de obicei la motoarele turbo se recomanda variatii de turatie din timp in timp, adica sa nu mergi cu 180 km/h 100 km continuu, ci mergi 20 km, o mai lasi la 160, iar 180, si asa mai departe, tocmai pentru evitarea uzurii mecanice in anumite pozitii de turatie constanta (e valabil si la aspirate). Adica nu e nicio problema daca mergi si cu 4500 rpm, doar din timp in timp sa o mai lasi sa respire.
Ok, multumesc! Scuze ca am intrebat acelasi lucru si pe youtube, dar am avut impresia ca aici nu s-a adaugat comentariul.
buna ,
a mai formulat cineva intrebarea dar nu a primit raspuns, asa ca o pun din nou: stie cineva care este garda la sol pentru noua KIA Ceed hatchback. Am gasit informatii diferite, 14 cm, 13.5 cm. Este ciudat ca in conditiile utilizarii pe drumurile noastre sau pe timp de iarna cu zapada producatorii nu dau aceasta informatie importanta cred eu. Este greu de aflat nu numai la KIA dar si la alti producatori. As fi curios sa stiu de exemplu garda la sol la noul Ford focus. Agentii de vanzare nu au habar sau dau o valoare aproximativa sau una complet aiurea ( o draguta de la Opel mi-a transmis ca Opel ASTRA K are garda la sol de .. 142 cm ???????)
multumesc
14 cm la Kia Ceed hatchback, 11,9 cm la noul Ford Focus.
multumesc, 14 cm este aproape OK
Ce parere ai intre noul Ceed si Mazda 3 g 120 skyactive? Privind la bord tableta ce au pus o cei de la Kia o vad la Mazda de prin 2013.Interesant si corecta ar fi o comparatie intre noul Ceed si noua Mazda 3 skyactive x care va aparea la anul in aprilie.Ce crezi?
Cum ti se pare noul Ceed in comparatie cu Mazda 3 g 120 Skyactive? Cumva tableta ce au pus o ei o vad la Mazda de prin 2013 de cand au lansat generația skyactive.Interesanta ar fi comparatia la anul prin aprilie intre skyactive x si noul ceed .Ce spui?
Salut! Eu am comandat in Germania ceed 1.4 TGDI automatik , navigatie de 8 si costa 24200 euro. Daca in Romania casta aproape 19000 euro eu zic ca pretul este foarte mibc pentru ce poate masina.
Au aparut deja preturi pentru noul Ceed… si nu sunt neaparat mici. Azi am configurat unul …
1.4 T-GDI Cutie automata si cateva dotari pe langa … 18 800 Euro… Cam multicel.
@Turatii … in opinia voastra intre Astra K si noul Ceed, ce v-a placut mai mult ?
18 800 e pret de Clio Estate Intens cu ceva optiuni. Cand o sa se dea drumul la drive-test cu noul Ceed, o sa intelegem diferenta, inclusiv fata de i30, din punctul meu de vedere noul Ceed e intr-adevar o revolutie pentru Kia in materie de tinuta de drum (la nivel cu Golf, cel putin, insa parca e mai incisiv Focus). Are cel mai evoluat tren de rulare din gama Kia, cu adevarat sportiv si masina e revolutionara pentru segmentul compact. Din poze iti dai seama greu, insa cand stai langa ea, miroase a premium ceva de speriat, ergonomie superba, la anul va primi si ceasuri complet digitale – bord electronic (seamana cu cele de la BMW), antifonare perfecta, la diesel nu iti dai seama ca e diesel decat dupa turometru. La 18 800 poti visa la un Polo, eventual, un Golf echivalent e cu peste 2000 euro mai scump si nu cred ca are 7 ani garantie. 1.4 T-GDi cu DCT7 merge superb pe Ceed, si consumul e mic, diferenta foarte mica fata de noul motor 1.6 diesel (pana in 1.5l la suta).
Dar I30 si Ceed nu sunt construite pe aceeasi platforma? Sa inteleg ca se incearca pozitionarea Kia peste Hyundai din punct de vedere al calitatii, mai aproape de clasa premium?
Sunt construite pe aceeasi platforma, insa setarile de suspensie sunt diferite si la fel si cele ale directiei, noul Ceed pare a fi cel mai evoluat model in materie de dinamica, dintre modelele lor (nu punem Stinger aici si nici modelele Hyundai N). Si la lansare s-a pus accent foarte mult pe modificarile si setarile suspensiei, pentru a fi nu in linie cu concurenta, ci un reper pentru concurenta. Manevrabilitatea masinii e incredibila, la acelasi nivel cu un Golf, ceea ce e nu doar o evolutie, ci un semn ca Hyundai si Kia se pregatesc pentru ceea ce au anuntat deja, ca vor sa fie nr. 1.
Multumesc pentru raspuns! Astept cu interes prezentarea Ceed-ului, inclusiv a celui cu motor de 1.0!
Astra K e o masina foarte misto dar Ceed e altceva, cel putin pentru mine.
Salutare! Felicitari pentru prezentari, foarte edificatoare si usor de inteles! Puteti sa-mi spuneti in privat ce dealer KIA imi recomandati, pentru o atitudine corecta fata de client si costuri? Care este garda la sol a noului model Ceed SW 2018 si care din vresiunile de motorizare ofera cel mai scazut consum?
Multumesc.
Putem afla cateva detalii despre filtrul de particule al motoarelor pe benzina? Va fi la fel de “problematic” ca cel al motoarelor diesel?
Sincer, nu stim, fiind tehnologie noua, nu vom afla decat dupa ce vor face kilometri masinile, in mod normal ar trebui sa ai aceleasi limitari ca la motorul diesel, pana la urma e o tehnologie care impiedica motorul sa respire bine si probabil ca dupa 150-200 000 km pot aparea probleme. Dar pana nu apar problemele, doar speculam.
Vreo veste despre preturi?
Nu am voie sa dau preturi acum, pana cand nu se face anuntul oficial de catre Kia, ce pot sa spun e ca nu difera foarte mult de ce era pana acum, in conditiile in care masinile vin mult mai echipate si va exista o oferta de lansare foarte interesanta.
Au aparut preturile si sunt cam mari. O echipare 1.4 T-GDI 7DCT cu ceva dotari de bun simt sare de 22000 cu tot cu reducerea de 1500 euro pentru promotia de lansare. La banii astia gasesti multe alte variante si nu cred ca o sa rupa gura targului.
Nu poti avea o masina care sa bata Golf la jumatate din pretul unui Golf. Nu gasesti multe alte variante cu ce are Ceed dotari standard. Un Star cu DCT e 17 000 (mai pui EPB, faruri LED, navi + JBL, clima automata, jante aliaj 16 sau 17, si alte 2-3 maruntisuri si te duci in 20 000. Daca vrei sa o faci de 22 000, se poate, dar nu e necesar. La 20 000 sa iei compacta momentului, cu motorizare/transmisie de top, nu zic ca e ieftin, dar nici scump nu e. Si astea sunt preturile de lansare, pana se regleaza piata, sa vada oamenii cum e cu cererea, pe urma preturile se vor aseza pe fagasul normal.
Asta sper si eu, sa apara si reduceri la cateva luni de la lansare. Daca vor mai scadea pretul cam cu 500 – 1000 E, Ceed-ul ar fi pe primul loc in topul meu. Daca nu, Astra K e de luat in seama (dealerii Opel chiar dau discounturi).
Salut! La CEED-ul acesta cu configuratia de 1.0 T-GDI pe STAR si cu ceva optionale (unele de bun simt), se ajunge la 16k-16,5k EUR (hai 17k) ceea ce nu e putin deloc. Doar ca la banii acestia primesti totusi multe dotari foarte bune pentru interior si siguranta in special. Initial ma uitasem la Hyundai i20 Active, dar de ce sa dau 13k pe ea doar pt o garda la sol mai mare cu putini cm… bine, KIA CEED e comparabil cu i30 (Kia Rio ar fi pt i20), problema este ca la inaltimea mea de 1,92 este greu sa gasesc ceva ok. De abia astept sa pot face test drive cu noul CEED. (dar mai ales astept ca Dl. Robert Adam sa testeze ca sa vedem mai precis cat de mult se merita aceasta masina pe benzina si pe manuala, ca nu toata lumea isi permite automata)
As avea totusi o intrebare mai tehnica la care nu ma pricep, dar sper ca cineva stie mai bine: motorul acesta 1.0 T-GDI nu pare fortat un pic de are 120 CP? Si la fel pachetul acela ECO pack nu mi se pare ca ar merita cei 155 EUR in plus.
Salut, nu e fortat motorul, e foarte bun la 120 CP, Eco Pack merita, pentru ca pe parcursul a 5 ani iti scoti banii de cateva ori doar din diferenta de consum, Eco Pack are si sistem de jaluzele active, adica incalzire mai rapida a motorului si vara si mai ales iarna, plus castig aerodinamic.
Deocamdata pe forumul Kia baietii sunt cam pesimisti vis-a-vis de preturile noului Ceed…
Eu am preturile si nu sunt deloc pesimist.
Asa, la prima vedere, pe baza preturilor si altor informatii regasite pe site-ul Autonet, dupa calculele mele un Ceed 1.4 T-GDI 6MT Best (cu niste optionale: jante aliaj, radio 7″, anvelope Michelin, camera vedere spate climatizare automata si celelalte dotari pe care sunt obligat sa le iau pentru primele) costa apr. 17.700 Euro, cam cat costa pe site un Hyundai I30 1.4 T-GDI Exclusive (care parca are mai multe dotari).
Astea desi eram obisnuiti ca Hyundai sa fie mai scumpa. Acum ramane de vazut la dealer care vor fi preturile finale si daca raman astea intrebarea e: de ce as lua Kia si nu Hyundai?