Kia Niro 1.6l GDi DCT6 HEV Comfort

Kia NIRO 1.6l GDi DCT6 HEV Comfort

Kia Niro s-a ascuns de noi vreo 2 ani, de mai multe ori am vrut sa o luam la test si n-am reusit, nu s-au aliniat planetele pentru asta. Pana acum. Intre timp, coreenii nu au stat degeaba, si inclusiv in Romania a aparut si versiunea PHEV (plug-in hybrid), urmand ca in curand sa avem si versiunea electrica si fantastica a Niro (autonomie 485 km!!!).

Pana cand vom pune mana si pe un PHEV, iata cum se comporta primul model din seria celor 3 disponibile pe platforma Niro, modelul HEV, adica hibrid. Trenul de rulare si grupul motopropulsor sunt comune cu Hyundai Ioniq, diferentele intre cele doua modele fiind insa radicale, NIRO e un crossover, pozitie de condus inalta, cu garda la sol mai mare si foarte spatios in interior, in timp ce Ioniq, aerodinamic si cu portbagaj urias.

Paradoxul masinilor hibrid e faptul ca sfideaza logica in materie de consum, fiind mai economice in oras, decat in situatii extraurbane, inclusiv in regim de autostrada. Acest lucru e confirmat si de Niro, sistemul de recuperare al energiei la franare si folosirea optima a modului electric de rulare (controlata numai automat de computerul masinii) permit consumuri incredibile in oras, in conditii optime poti ramane in zona de 4.6-5l la suta de km.

Problema cu Niro e una singura, si vine din concurenta propriilor variante alternative, PHEV si EV, care probabil vor canibaliza din vanzarile unei masini mult subapreciate fata de ce ofera in realitate.

15 Responses

  1. Dragos says:

    Aveti idee din ce cauza Niro este cu cateva mii de euro peste Ioniq in configuratie similara, desi tehnic sant similare?

    • turatiimaster says:

      Firme diferite, politici diferite de pret, pur si simplu, e stiut, Hyundai Romania are tot timpul preturi promo, in timp ce Kia doar ocazional.

  2. Banutzu says:

    Salut! Ieri am avut o surpriza pe A2 cu Niro. Am rulat la maxim cu ea, 178 km/h. Pana aici toate bune si frumoase, numai ca dupa cateva min acumulatorul a ajuns la 0 (zero) si instantaneu m-a ingenunchiat. timp de 10-15 min nu am mai reusit sa o ridic mai sus de 110-115 km/h. este normal comportamentul?

    • Vivian says:

      Daca viteza maxima a Kiei Niro este 180 km/h nu inteleg de ce mergi cu ea la la maxim. Eu am testat-o pe a mea pana la 180km vreo 10 minute, cand a veam 80% in baterie, apoi am mers cu ea firesc, normal, la 140-150 km/h. Pun pariu ca nu e masina ta sau poate ca ti-a spus altul povesti vanatoresti. Eu nu am auzit de asa ceva la Niro. Oricum, Kia are motor termic de 1.6 litri si 105 CP fara motor electric si chiar daca ai o masina cu motor termic de 2.0 cmc si 140 CP nu cred ca iti permiti sa mergi cu ea constant la 180 km.
      Daca acumulatorul are ZERO in baterie de unde vrei sa mai scoata in plus? Posibil sa fie o functie a Kiei care sa isi protejeze bateria de cruzimea soferului!

  3. Andrei says:

    Am verificat consumurile masinilor hybrid. Din punctul meu de vedere sant un mare fas daca tin cont si de pretul de achizitie : 5,5 – 8 %. Ma refer la consumul obtinut in Romania. Tocmai ce am citit postarile de la Toyota Rav4 hybrid ref. la consum. Consuma mai putin in comparatie cu un RAV4 pe motorina dar tot este mare la cata reclama se face astazi masinilor hybride.
    Un consum de 6,5 – 8,5 il scoti si cu o masina pe motorina, benzina.

    • kim_vl says:

      Corect, asta subliniam si eu.
      Ma intreb care sunt costurile de productie (inclusiv de cercetare) pt. o masina electrica comparativ cu același model dar cu motor termic. Parerea mea e ca cea mai scumpă componenta a EV, bateria, n-are cum să fie mai scumpă decât motorul termic al variantei cu propulsie convențională. Deci, prețurile ar trebui să fie comparabile, nu de 2-3 ori mai mari la EV.

    • Vivian says:

      Am de ceva timp o Kia Niro HEV. Cred ca tu pornesti in concluziile tale de la premise deformate, ca sa nu zic false, in mod tendentios. Unde ai auzit de consum in oras de 8 litri/suta pe hibrid? De ceva timp nu am scos un consum peste 6 in Bucuresti, pentru ca orice franare incarca bateria mare care apoi iti ofera la accelerare un plus substantial de energie electrica adaugat motorului termic care astfel consuma mai putina benzina. Catat frana de motor sau cele aplicate opririi intentionate a masinii la stopuri sunt generatoare de energie electrica in baterie. Apropos, cu ce masina cu motor termic scoti in Bucuresti un consum de 8 la suta? Cu cele cu motor de un litru? Compari consumuri abstracte, fara sa iei in calcul calitatile unui motor termic de 1.6 litri la care se adauga puterea motorului electric adaugata la acceleratia masinii HEV. Iar pretul de achizitie a unei Kia Niro HEV este foarte abordabil. Doar daca nu vrei sa il compari cu pretul unei Dacii, fie ea si Duster.

  4. Marian says:

    Revin dupa ce am urmarit din nou toate filmele cu Ioniq, Niro si Auris hibrid si am cateva concluzii (parere personala):
    – cand Hyundai/Kia sustine ca masinile astea pot merge EV pana la 120 km/h, nu cred ca zic ca poti face 0 – 120 electric, ci ca din cand in cand daca rulezi cu 120 atunci vei putea merge electric si la aceasta viteza, ceea ce se vede si in film. La Auris am vazut ca dupa 60 km/h nu prea o poti face sa mearga doar electric, imediat cum era o “problema” pe drum intra motorul termic;
    – la plecarea de pe loc, la un moment dat intra motorul termic, dar nu cred ca este o problema ca nu poate bateria, mai degraba cred ca motorul electric nu e suficient de puternic pentru a sustine acceleratia aplicata.
    – ca si performante reale pare mai bun sistemul hibrid de la HK fata de cel de la Toyota: http://www.zeperfs.com/en/match6480-6483-4412-4538.htm . Practic este tot pe acolo ca si un Ceed 2 de 1.6 diesel.

    Repet, oricand as cumpara un Ceed cu acest ansamblu hibrid, asa ca astept sa vad ce surprize ne rezerva Kia pentru viitorul apropiat.

      • Marian says:

        Nu mă încântă ideea de încărcare la priza pentru ca nu am unde, de asta prefer si un hibrid clasic. La cel plug-in ai avantajul teoretic de a merge zilnic doar electric pe distante scurte, dar diferența de spațiu util in portbagaj mă face sa aleg hibridul clasic. Plus că la drum lung greutatea in plus pe care trebuie să o cari nu il avantajează pe cel plug-in la consum.

        • kim_vl says:

          Nu e niciunul vreo mare sfaraiala.

        • Vivian says:

          Corect, hibridul clasic, HEV, este avantajat fata de cele PHEV sau EV pentru ca nu are nevoie de infrastructura instalatiilor de incarcat care in Romania sunt sublime dar lipsesc aproape cu desavarsire! Ca sa mergi prin tara nu ai nevoie de instalatii de incarcare pentru ca energia electrica iti este furnizata chiar de motorul termic si de franarile sale, atat frana de motor cat si franarea din pedala incarcand automat bateria. Cu cei 45 de litri al rezervorului Kiei Niro HEV pot merge prin tara peste 800 de kilometri, adica pana la vama Nadlac, dar daca merg normal ajung chiar pana aproape de Budapesta… Ceea ce o masina pur electrica EV ma face sa pierd timp in statiile de incarcare si sa fiu limitat atat ca timp de deplasare cat si de stresul gasirii libere a punctelor de incarcare, pe capul soferului.
          Daca iti iei o masinuta electrica EV atunci trebuie sa mai ai o masina pe benzina sau diesel cu care sa-ti scoti urgent familia din Bucuresti sau din tara, in caz de urgenta!

  5. kim_vl says:

    Trebuie sa-i dau dreptate lui Robert, Niro reuseste sa intreaca la urâţenie chiar si Sportage-ul. Exista o consolare insa ca se poate si mai rau, de exemplu Kia Soul (care parca e o reincarnare a lui Fiat Multipla) sau Mitsu i-MiEV. De ce oare aproape toate hibridele sau electricele, cu mici exceptii (cum ar fI Ioniq sau e-tron), sunt hidoase ?
    Revenind la lucruri mai serioase eu nu inteleg de ce, iarasi cu mici exceptii cum ar fi Smart Electric (dar care are o baterie de telefon) sau Zoe (care are un consum electric neoptimizat), producatorii prefera sa faca niste mastodonti de hibrizi sau electrice; Niro, Leaf, Ioniq si altele, toate au peste 4.3 m. De fapt, problema nu e neaparat ca le fac pe cele din urma ci de ce nu se concentreaza pe masini mai mici (gen Picanto, Rio), de oras pt. ca tinta actuala principala a electricelor este orasul. Ori, eu n-am ce sa fac cu un mastodont in oras cu 1-2 persoane in masina mergand la servici sau la scoala. Cu atat mai mult cu cat cu o masina full electrica eu n-as avea curaj sa plec la un drum mai lung decat perimetrul unui judet; si nici in Vest situatia nu e cu mult mai roza. Lipsa statiilor de incarcare si, mai ales, timpii mari de incarcare mi se par niste impedimente majore in calea electrificarii auto. Una e sa alimentezi in 5-10 minute si sa-ti vezi de drum, alta e sa stai minim minim 40 min-1 ora (in cazul statiilor de mare putere, daca exista) daca ai timpul necesar si nu te grabesti; as fi vazut mai ok o solutie gen baterii de schimb, compatibile cu toate modelele. Ganditi-va ce ar inseamna ca toata lumea sa aiba electrice. Ce ar fi la statiile de incarcare daca fiecare ar sta minim 1 ora la incarcat. Cate statii de incarcare sa faci ?
    Apoi se va pune problema infrastructurii distributiei de energie electrica, care cedeaza si acum ce cel mai mic peak de consum. Acum 1 kWh costa la noi, in functie de furnizor, intre 0.55 si 1.0 leu (deci un plin la Niro long range ar fi 35-64 lei, 15 lei poate daca ai o baterie de 7-15 kW), dar cand vor vedea baietii destepti cererea de energie electrica din ce in ce mai mare ce credeti ca vor face ?
    De aceea, deocamdata, cel putin in Romania, eu vad o masina electrica ca fiind utila celor care au unde s-o incarce (la case, statii de incarcare in apropiere), pe distante scurte si relativ scurte si de dimensiuni mici.
    Si nu sunt de neglijat nici costurile de achizitie si rata de descarcare a bateriei, chiar daca ne entuziasmăm de consum.
    Mai e o problema pe care producatorii vor trebui s-o regleze, mai ales la electricele de mare putere: din cauza livrarii cuplului aproape instant accelerarea se face brutal, cu smucituri inspre spate (sunt demonstratii pe youtube cum la pornire capetele pasagerilor sunt proiectate in tetiere).

  6. Marian says:

    Tare mult mi-ar placea sa vad motorizarea asta hibrida si pe Ceed, nu sunt adeptul modelelor SUV, iar versiunea PHEV desi pare mai “utila” in orase pentru ca iti permite un traseu zilnic doar in mod EV, problema este ca nu prea am unde sa incarc acea baterie. Plus ca diferenta in portbagaj intre hibrid si plug-in este clar in defavoarea PHEV-ului.
    Ma rog, ca si concluzie as prefera sa vad in lista de optiuni si acest ansamblu hibrid pe un CEED asa cum si Toyota are pe Auris/Corolla, mai ales ca aceasta varianta promite niste consumuri foarte bune: https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

    PS: Felicitari pentru review, este exact ce asteptam sa vad, la final m-am simtit de parca eu am testat masina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.