Kia Niro 1.6l GDi DCT6 HEV Comfort

Kia Niro s-a ascuns de noi vreo 2 ani, de mai multe ori am vrut sa o luam la test si n-am reusit, nu s-au aliniat planetele pentru asta. Pana acum. Intre timp, coreenii nu au stat degeaba, si inclusiv in Romania a aparut si versiunea PHEV (plug-in hybrid), urmand ca in curand sa avem si versiunea electrica si fantastica a Niro (autonomie 485 km!!!).

Pana cand vom pune mana si pe un PHEV, iata cum se comporta primul model din seria celor 3 disponibile pe platforma Niro, modelul HEV, adica hibrid. Trenul de rulare si grupul motopropulsor sunt comune cu Hyundai Ioniq, diferentele intre cele doua modele fiind insa radicale, NIRO e un crossover, pozitie de condus inalta, cu garda la sol mai mare si foarte spatios in interior, in timp ce Ioniq, aerodinamic si cu portbagaj urias.

Paradoxul masinilor hibrid e faptul ca sfideaza logica in materie de consum, fiind mai economice in oras, decat in situatii extraurbane, inclusiv in regim de autostrada. Acest lucru e confirmat si de Niro, sistemul de recuperare al energiei la franare si folosirea optima a modului electric de rulare (controlata numai automat de computerul masinii) permit consumuri incredibile in oras, in conditii optime poti ramane in zona de 4.6-5l la suta de km.

Problema cu Niro e una singura, si vine din concurenta propriilor variante alternative, PHEV si EV, care probabil vor canibaliza din vanzarile unei masini mult subapreciate fata de ce ofera in realitate.

9 thoughts on “Kia Niro 1.6l GDi DCT6 HEV Comfort

  1. Andrei

    Am verificat consumurile masinilor hybrid. Din punctul meu de vedere sant un mare fas daca tin cont si de pretul de achizitie : 5,5 – 8 %. Ma refer la consumul obtinut in Romania. Tocmai ce am citit postarile de la Toyota Rav4 hybrid ref. la consum. Consuma mai putin in comparatie cu un RAV4 pe motorina dar tot este mare la cata reclama se face astazi masinilor hybride.
    Un consum de 6,5 – 8,5 il scoti si cu o masina pe motorina, benzina.

    • kim_vl

      Corect, asta subliniam si eu.
      Ma intreb care sunt costurile de productie (inclusiv de cercetare) pt. o masina electrica comparativ cu același model dar cu motor termic. Parerea mea e ca cea mai scumpă componenta a EV, bateria, n-are cum să fie mai scumpă decât motorul termic al variantei cu propulsie convențională. Deci, prețurile ar trebui să fie comparabile, nu de 2-3 ori mai mari la EV.

  2. Marian

    Revin dupa ce am urmarit din nou toate filmele cu Ioniq, Niro si Auris hibrid si am cateva concluzii (parere personala):
    – cand Hyundai/Kia sustine ca masinile astea pot merge EV pana la 120 km/h, nu cred ca zic ca poti face 0 – 120 electric, ci ca din cand in cand daca rulezi cu 120 atunci vei putea merge electric si la aceasta viteza, ceea ce se vede si in film. La Auris am vazut ca dupa 60 km/h nu prea o poti face sa mearga doar electric, imediat cum era o “problema” pe drum intra motorul termic;
    – la plecarea de pe loc, la un moment dat intra motorul termic, dar nu cred ca este o problema ca nu poate bateria, mai degraba cred ca motorul electric nu e suficient de puternic pentru a sustine acceleratia aplicata.
    – ca si performante reale pare mai bun sistemul hibrid de la HK fata de cel de la Toyota: http://www.zeperfs.com/en/match6480-6483-4412-4538.htm . Practic este tot pe acolo ca si un Ceed 2 de 1.6 diesel.

    Repet, oricand as cumpara un Ceed cu acest ansamblu hibrid, asa ca astept sa vad ce surprize ne rezerva Kia pentru viitorul apropiat.

  3. kim_vl

    Trebuie sa-i dau dreptate lui Robert, Niro reuseste sa intreaca la urâţenie chiar si Sportage-ul. Exista o consolare insa ca se poate si mai rau, de exemplu Kia Soul (care parca e o reincarnare a lui Fiat Multipla) sau Mitsu i-MiEV. De ce oare aproape toate hibridele sau electricele, cu mici exceptii (cum ar fI Ioniq sau e-tron), sunt hidoase ?
    Revenind la lucruri mai serioase eu nu inteleg de ce, iarasi cu mici exceptii cum ar fi Smart Electric (dar care are o baterie de telefon) sau Zoe (care are un consum electric neoptimizat), producatorii prefera sa faca niste mastodonti de hibrizi sau electrice; Niro, Leaf, Ioniq si altele, toate au peste 4.3 m. De fapt, problema nu e neaparat ca le fac pe cele din urma ci de ce nu se concentreaza pe masini mai mici (gen Picanto, Rio), de oras pt. ca tinta actuala principala a electricelor este orasul. Ori, eu n-am ce sa fac cu un mastodont in oras cu 1-2 persoane in masina mergand la servici sau la scoala. Cu atat mai mult cu cat cu o masina full electrica eu n-as avea curaj sa plec la un drum mai lung decat perimetrul unui judet; si nici in Vest situatia nu e cu mult mai roza. Lipsa statiilor de incarcare si, mai ales, timpii mari de incarcare mi se par niste impedimente majore in calea electrificarii auto. Una e sa alimentezi in 5-10 minute si sa-ti vezi de drum, alta e sa stai minim minim 40 min-1 ora (in cazul statiilor de mare putere, daca exista) daca ai timpul necesar si nu te grabesti; as fi vazut mai ok o solutie gen baterii de schimb, compatibile cu toate modelele. Ganditi-va ce ar inseamna ca toata lumea sa aiba electrice. Ce ar fi la statiile de incarcare daca fiecare ar sta minim 1 ora la incarcat. Cate statii de incarcare sa faci ?
    Apoi se va pune problema infrastructurii distributiei de energie electrica, care cedeaza si acum ce cel mai mic peak de consum. Acum 1 kWh costa la noi, in functie de furnizor, intre 0.55 si 1.0 leu (deci un plin la Niro long range ar fi 35-64 lei, 15 lei poate daca ai o baterie de 7-15 kW), dar cand vor vedea baietii destepti cererea de energie electrica din ce in ce mai mare ce credeti ca vor face ?
    De aceea, deocamdata, cel putin in Romania, eu vad o masina electrica ca fiind utila celor care au unde s-o incarce (la case, statii de incarcare in apropiere), pe distante scurte si relativ scurte si de dimensiuni mici.
    Si nu sunt de neglijat nici costurile de achizitie si rata de descarcare a bateriei, chiar daca ne entuziasmăm de consum.
    Mai e o problema pe care producatorii vor trebui s-o regleze, mai ales la electricele de mare putere: din cauza livrarii cuplului aproape instant accelerarea se face brutal, cu smucituri inspre spate (sunt demonstratii pe youtube cum la pornire capetele pasagerilor sunt proiectate in tetiere).

  4. Marian

    Tare mult mi-ar placea sa vad motorizarea asta hibrida si pe Ceed, nu sunt adeptul modelelor SUV, iar versiunea PHEV desi pare mai “utila” in orase pentru ca iti permite un traseu zilnic doar in mod EV, problema este ca nu prea am unde sa incarc acea baterie. Plus ca diferenta in portbagaj intre hibrid si plug-in este clar in defavoarea PHEV-ului.
    Ma rog, ca si concluzie as prefera sa vad in lista de optiuni si acest ansamblu hibrid pe un CEED asa cum si Toyota are pe Auris/Corolla, mai ales ca aceasta varianta promite niste consumuri foarte bune: https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

    PS: Felicitari pentru review, este exact ce asteptam sa vad, la final m-am simtit de parca eu am testat masina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.