Ford Focus 1.5l TDCi EcoBlue AT8 ST Line Business

Cei de la Ford spun ca noul model Focus e construit de la zero. Asa sa fie oare? L-am incercat, mi-a placut, e perfectibil, dar un lucru e sigur, in materie de tehnologie si dinamica, ramane etalonul momentului in segmentul compact.

Modelul de test e posibil sa fie o preserie demonstrativa, intrucat nu se poate configura un model exact la fel in Romania, insa a fost bine ca am putut prezenta macar o parte din noile tehnologii cu care vine Focus.

Marele castig al noului Focus? Spatiul, atat spatiul pentru pasagerii din spate, cat si portbagajul au crescut, acum masina nemaifiind criticabila pentru acest aspect, in plus calitatea materialelor si a asamblarii interiorului e de asemenea mai buna, ramanand insa diverse zone in care un plastic poate prea banal inca s-a perpetuat.

Motorul diesel nu are nevoie AdBlue, deci e clar foarte economic, respectand normele de poluare in vigoare fara sa fie necesar un sistem SCR.

In cazul de fata era cuplat cu o cutie de viteze automata, cu 8 trepte, cutie cu convertizor de cuplu, deci cel putin teoretic fina si fiabila. M-a surprins si prin functionarea impecabila, dar si prin faptul ca permite consumuri mici de carburant.

Si mai impresionant, desi ma asteptam ca preturile sa fie foarte mari, se pare ca avand ofertele speciale Ford, acest Focus poate fi achizitionat la un pret mai bun decat pare la prima vedere…

15 thoughts on “Ford Focus 1.5l TDCi EcoBlue AT8 ST Line Business

  1. Auto

    Am aceeasi dilema ca si Laurentiu, Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 CP (3 cilindrii) sau Kia Ceed 1.4 T-GDi GT Line 6MT.

    La astea se mai adauga si un Opel Astra K 1.4 benzina 150CP.

    Am oferte concrete pt toate 3, dotarile le-am ales sa fie similare (e.g. leduri, optiunile de asistenta sofer, pachet iarna etc), venind mai mult din standard (ceed), sau mai mult din optiuni,pachete (focus, astra).

    Ca si pret focus si ceed sunt similare, cu rabla ambele, in schimb oferta pt astra este mai buna, cu vreo 1000 de EUR mai mica si si fara rabla.

    Pt focus si ceed v-am vazut raspunsul. Despre astra ce parere aveti in comparatie cu cele doua?

    Si btw aveti cele mai bune review-uri 🙂

    • turatiimaster

      Poti lua Astra linistit, si Ceed si Focus sunt peste, fiind modele noi, insa la 1000 euro mai putin Astra cu 1.4 150 CP e o masina corecta si se vinde bine si SH, motorul e economic, puternic, silentios, in 4 cilindri, merge excelent cu cutie manuala. Daca vrei sa dai 1000 euro in plus, Ceed are garantie mai mare si 4 cilindri, Focus are putere mai mare, dar garantie mai mica si doar 3 cilindri. Depinde ce vrei de la o masina. Vrei sport, Focus, vrei o masina normala buna si fara probleme, Kia, vrei cea mai buna oferta, Astra.

  2. Laurentiu

    Ce parere aveti de motorul de pe Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 CP (3 cilindrii). Poate sa fie un dezavantaj faptul ca este in 3 cilindrii? Nu stiu ce sa aleg intre Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 CP si Kia Ceed 1.4 T-GDi GT Line 6MT (in momentul de fata am o oferta mai buna la ford focus)

    • turatiimaster

      Nu e un dezavantaj ca e in 3 cilindri, are cilindree suficienta, cilindrii sunt mari, de echilibrat e echilibrat de ei bine, ramane de vazut cum sta cu fiabilitatea. Legat de Kia, la Kia avantajul e garantia mare si fiabilitatea dovedita.

  3. Marius

    Am testat noul Ceed (care a devenit si mașina anului în Romania), dar și noul Focus. Ambii producători au evoluat f mult, au încolțit Golful fără discuții, dar vedem noul Golf care posibil iar sa întoarcă roata . Cert e ca înclin spre Focus, atat ca design interior cât și exterior, dar și Ceed e foarte ok. Nu dai greș cu nici una dintre ele. Asa ca părere, deși nu sunt fan motoare cu 3 cilindri, ce sa aleg: 1.0 ecoboost sau 1.5 ecoboost? Nu înțeleg de ce motorul de 1.5 l au făcut acum cu 3 cilindri, era cu 4 înainte. Era ok doar asta de 1.0 cu 3 cilindri, nu mai era nevoie de încă unu :))). Mers 75% oraș – 25% exterior. 1.0 sau 1.5? Mulțumesc

    • turatiimaster

      Nu stiu ce sa zic, eu as lua 1.0l EcoBoost, 1.5-ul e prea mare pentru 75% oras, nu are cum sa fie rau, ca e si puternic, insa probabil va si consuma mai mult.

  4. Andrei

    Frumoasa mașina. O părere daca se poate ford focus 1.5 dci ecoblue 120CP sau Hyundai i30 1.4 benzina 100CP?

    • turatiimaster

      Ford merge mai bine cu motorul 1.5, insa nu sunt direct comparabile, daca faceti sub 15 000-20 000 km pe an e mai bun i30-ul. La km multi e mai bun dieselul.

  5. bancher

    am auzit ca ati facut comparatie intre Hyundai I30 si Ford Focus si le puneti cam pe acelasi calapod.
    Eu am mers cu I30 si parerea mea este ca Focusul este in fata: e o masina mult mai solida, mai bine inchegata si mai manevrabila.
    Insa si I30 a progresat mult…dar tot imi da senzatia de masina usoara, cu tabla subtire .

  6. George

    Roti de 18″ la un motor de 1.5 si 120cp este o gluma, de aia si consumul ala mare la 130km/h pt un diesel. Roti de 18″ pui la minim 170cp si 300nm. Are consum mai mare decat un passat de 2.0tdi 140-150cp la 130km/h

  7. Florin

    Pe cand un test cu noul Focus 1.5 benzina si noul motor in 3 cilindri?

    • turatiimaster

      O sa fie, momentan nu e masina de test la Ford, in configuratia asta.

  8. Andrei

    Craciun fericit,multa sanatate,bucurie si tot ce va doriti!

    • turatiimaster

      Sa fie la toata lumea, multumesc!

  9. Stefan

    Frumoasa si reusita masina. Pacat ca la capitolul insonorizare nu s-a acordat atentia necesara. Intr-un comparativ direct cu noul Kia Ceed, ce ati alege si de ce?.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.