Trebuie sa recunoastem faptul ca Hyundai Santa Fe a fost un model extrem de apreciat pe piata romaneasca si in lume, in general.
Cautat pentru faptul ca era mare, dovedit fiabil de-a lungul timpului, disponibil cu 5 si 7 locuri, tractiune integrala si un pret rezonabil pentru pachetul oferit, Santa Fe a ajuns la noi in ultima sa versiune, cea mai spectaculoasa de pana acum.
Modelul de test pastreaza o motorizare excelenta, dieselul R de 200 CP, adus insa la zi cu normele de poluare si cuplat cu o transmisie automata noua, cu 8 trepte. Noua cutie de viteze se remarca prin finete si rapiditate, insa iese cu adevarat in evidenta prin eficienta, o caracteristica oarecum absenta pana acum la cutiile automate produse de concernul Hyundai.
Ca si cum noua transmisie nu era de ajuns sa completeze rafinamentele tehnice de care dispune noul Santa Fe, tractiunea integrala e acum si mai sofisticata, fiind preluata de pe modelul de lux, Genesis, denumita H-TRAC, si avand diferite setari prestabilite, in functie de modul setat din vehicul, Eco, Confort, Sport.
Desi echipare de varf, Luxury, modelul testat nu dispunea de toate optiunile pe care le poti gasi pe un Santa Fe, printre acestea voi aminti sistemul ultrasonic de detectie si avertizare a uitarii copiilor sau animalelor de companie in vehicul, sau sistemul de acces si pornire vehicul folosind amprenta degetului posesorului.
Nu va tin in suspans, va las sa urmariti filmele si sa descoperiti unul dintre cele mai interesante vehicule pe care le-am condus in 2018…
Buna ziua. Apreciez testele dvs si as vrea sa va cer o opinie. Ce ati alege intre acest Santa Fe si un Tiguan 2.0l TDI 4Motion DSG7, va rog? Stiu ca la Santa Fe poti opta pentru 7 ani garantie ceea ce reprezinta un avantaj, dar cutia de viteze AT8 este noua din cate inteleg si nu prea stiu care este fiabilitatea ei. Nici motorul nu este cel mai fiabil intrucat observ pe niste forumuri ca sunt ceva probleme cu el. Deci chiar cu garantie extinsa daca trebuie sa ajungi prin service de 1 sau mai multe ori pe an, in afara interventiilor programate, si sa lasi masina acolo pentru una sau mai multe zile, nu este ok pentru mine pentru ca in primul rand inseamna timp consumat si ore lipsa la servici. Pe de alta parte, VW trece inca prin Dieselgate si stim ca fiabilitatea modelelor a scazut. Am avut si o experienta neplacuta cu o Skoda O3 2014 cumparata de noua si la sub 45000km cu cateva luni inainte sa iasa din garantie (din fericire) au schimbat ambreiajul (cutie DSG!!!) si compresorul de aer conditionat.
Va multumesc!
Nu exista comparatie intre ele, Santa Fe e o clasa mai sus, si la propriu, fiind mult mai mare, dar si ca tehnologie. Cutia e fiabila, AT8-ul e nou pe Santa Fe, dar e deja de ani pe alte modele ale grupului si ei chiar au cutii automate fiabile.
Va salut. Ați menționat în videoclip, cum că Santa Fe respecta normele euro6d. Pe siteul oficial vad in prezentarea produsului cum că ar fi euro 6 c ( în partea de descriere tip pagini broșură in timp ce la specificații tehnice este menționat doar euro6). Am văzut în alta sursă cum că ,,d” va fi obligatoriu din 1 septembrie 2019. Santa Fe îl respectă? Am înțeles eu greșit ceva? Vă mulțumesc frumos
La momentul vanzarii catre cumparator, fiecare model vandut respecta normativul in vigoare la momentul respectiv, asta inseamna ca daca d va fi obligatoriu din 1 septembrie, Santa Fe-urile vor respecta D-ul, din septembrie.
Pa piata nord americana exista si optiune de pornire motor de la distanta (The Hyundai Remote Start allows you to pre-warm or pre-cool your vehicle for your comfort and convenience.). Exista posibilitatea de a beneficia si noi de aceasta optiune in Romania?