Hyundai Kona 1.6l T-GDi 7DCT 4WD Luxury

Aparut de ceva vreme, acest model al marcii Hyundai a epatat nu doar prin extravaganta exteriorului, ci si prin motorizarea de top, destul de interesanta pentru genul acesta de vehicul.

Si sa nu uitam de pret, in variantele de top pretul se aseaza linistit in zona de 30 000 euro cu TVA, ceea ce te face sa intri in panica putin, in momentul in care deja erai hotarat sa o cumperi…

Insa, cand te obisnuiesti cu exteriorul si termini de numarat blocurile optice din fata si din spate, descoperi ca in interior Kona e diferit. Prea clasic, prea conventional, nimic care sa te lege de aspectul general deosebit al masinii. Posibil ca unora sa nu le placa aspectul asta…

La fel, fata de alte modele Hyundai, unele chiar mai mici si mult mai ieftine, in interior gasim mult plastic, diferite tipuri si calitati, toate negre, lipseste, cum spuneam, o tusa de “altceva”, nu doar ca sa se justifice pretul, ci sa tina cont de dinamica oferita de motorul turbo de 177 CP.

Consumul de combustibil, o sa vedeti in filme, e cumva de inteles pentru o masina cu tractiune integrala si motor benzina turbo, insa, spre surpriza mea, e mai mare decat la un Tucson cu aceeasi motorizare si tot cu 7DCT, de unde deduc ca de vina este sistemul 4WD, mai putin sofisticat.

Daca pretul si consumul va sperie, nu va faceti griji, exista si alte motorizari si transmisii, si toate sunt mult mai ieftine si mai economice, evident nemaiputand fii atat de dinamice. Undeva trebuie sa existe sacrificii…

19 thoughts on “Hyundai Kona 1.6l T-GDi 7DCT 4WD Luxury

  1. Sorin

    Buna ziua.Caut un Suv mai “chitit” pe benzina cu un consum decent. M-am oprit la 2 variante: Kona si Honda Hrv ambele cutii automate. Mi-e greu sa ma decid; honda e spatioasa,confortabila, multe dotari standard dar nu are 4×4 iar caii sunt 130 pe motor aspirat, pe cand kona are si 4×4 si 177 cai dar mai slabut la spatiu(inclusiv la portbagaj). Puteti sa imi dati un sfat…? Cea mai mare parte din timp conduc in oras.multumesc

  2. Misu

    Sunt in cautarea unui masini si am restrans cautarea la Kona 1.6 TGDI DCT si Vitara 1.4 Booster AT. M-ar interesa o recomandare din partea lui Robert legata de cutie (care este mai fluenta/rapida) si de sistemul 4×4, chestii pe care noi nu putem sa me dam seama intr-un drivetest de 15-30 de minute. Legat de 4×4, m-as astepta ca Suzuki sa fie in fata tinind cont de experienta indelungata pe care o are si a modurilor disponibile.
    Multumesc

    • turatiimaster

      Cutia de pe Kona e mai rapida, tractiunea integrala e mai buna cea de pe Suzuki, Kona are un sistem mai simplu decat cel de pe Tucson, pentru noroi si alte situatii mai grele, parca mai multa incredere am in Suzuki. Diferentele intre masini exista insa, Kona e de departe mai rapida si mai dinamica decat Vitara (care pluseaza cu un consum rezonabil si o cutie automata decenta, cu convertizor de cuplu).

      • Misu

        Multumesc

  3. Urmează Santa Fe? Când?

    • turatiimaster

      Zilele astea, intr-o zi-doua, ar trebui sa fie gata.

  4. kim

    Interval revizie oficial 1.2 TCe (turbo): 1 an/30000 km.

    • turatiimaster

      Absolut, stim si 1.2 TCe ce minuni face cu uleiul… Crezi ca aia la Hyundai au pus revizia la 1 an si 15 000 de prosti? Nu, fiindca stiau ce patesc daca o lasa la 30 000.

      • kim

        Ce minuni face 1.2 TCe cu uleiul ? Pt. ca am un Captur din 2013 (printre primele din tara) 1.2 TCe EDC cu putin peste 70000 km si n-am vazut nicio minune la ulei. Motorul functioneaza impecabil si astept cu mare interes 1.3 TCe-ul. Cel mai mare interval intre revizii a fost ultimul, de 18000 km, iar uleiul era cu putin peste 1/2 din intervalul normal de pe joja.
        Mai zicea cineva ca 1.0 EcoBoost-ul are mari probleme si de fapt era vorba de un furtunas banal.

        • turatiimaster

          Ia cauta un pic, sa vezi ce probleme au unele serii la 1.2l TCe, de EcoBoost nu mai zic (in anumite tari). Insa si la noi sunt cazuri destul de multe, masini care au mancat ulei in 30-50 000 km, pana s-a distrus motorul. Ce inseamna destul de multe? Sigur, daca la 1 milion de motoare, 30 dau probleme, nu se pune, insa daca esti intre aia 30, cum crezi ca se simte, si cand brand-ul nu face nimic sa isi apere reputatia? Pe Duster si Qashqai au fost multe probleme cu 1.2l TCe (ia sa ghicim, de ce il inlocuies cu 1.3l TCe???).

          • Alex

            Posesor de 1.2 TCe pe Clio GT. Couldn’t be happier. Bineinteles nu am schimbat niciodata uleiul la mai mult de 1 an/15000 km.
            As zice ca trecerea la 1.3 TCe are legatura mai mult cu evolutia, putere mai buna, etc.

            • kim

              Corect.

  5. kim

    Buna aia cu “20 de faruri” ! Corect ! Misto masina pana la design; nu ma pot uita la ea cum nu ma pot uita nici la oricare Citronel sau la Sportaj. E la fel de inzorzonata si impopotonata la fel ca pomul de Craciun.

  6. Horea

    Salut. Toyota C-HR Hybrid o sa fie testata? Daca da, pe cand? Multumesc!

    • turatiimaster

      Da, mai in primavara, pe frigul asta nu mai ies din birou nici daca ploua cu aur.

  7. Paul Chris

    Detin Tucson MY2019, si consumul e cu 3,5 litrii mai mare decat la Kona, adica 13,5 l/100km. Nici nu are cum sa fie altfel avand in vedere ca Hyundai Kona (am fentat cacofonia) e mai mica si mai usoara. As vrea eu sa imi consume Tucsonul 10 l/100km 🙂

    • turatiimaster

      Eu am condus Tucson 2018 in aceeasi motorizare/echipare si puteam scoate o medie de 8,5% cu el (vara), si cu Tucson-ul 2019 pot face acelasi lucru, in timp ce cu Kona n-am reusit.

      • kim

        “Nu era motoru’ lasat” =))

        • turatiimaster

          Au comentat oameni care au, si in varianta Highway, deci un pic mai usoara, consumul mediu e 7.7-7.9, eu nu am reusit mai putin de 10.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.