Studiu: Piața europeană are deja modele Tesla cu peste 400.000 km. Cât de mult contează kilometrajul la mașinile electrice?

Tesla Model S

Dacă în prezent sunt aduse în România din Europa de Vest mașini second-hand pe carburant cu sute de mii de kilometri la bord, peste un an, doi, când cererea pentru electrice va fi și mai mare, vor fi importate mașini electrice cu o jumătate de milion de kilometri sau chiar mai mult.

De aceea, InspectorAuto.ro, portalul care oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand, a realizat acest studiu care dezbate dacă merită cumpărată o mașină electrică de 4-5 ani vechime, sub jumătate din prețul unei nouă și cu peste 400.000 km la bord.

Dintre mașinile electrice second-hand găsite la vânzare pe internet, modelele Tesla Model S și Model X au cei mai mulți kilometri. Acestea ar putea deveni curând cele mai căutate/importate în România, datorită autonomiei, prețului mult redus comparativ cu o mașină nouă și a faptului că au un confort similar cu modelele germane premium.

Dar ce știm până acum despre uzura mașinilor Tesla Model S și Model X cu mulți kilometri la bord? Merită luate în calcul că viitoare achiziție de mașină second-hand?

Conform unui studiu amplu făcut de forumul posesorilor de Tesla din Belgia și Olanda, pe un număr de peste 400 de mașini, rezultă că bateriile pierd în jur de 5% din capacitate/autonomie după primii 100.000 km și încă 5% în următorii 200.000 km, ajungând la aproximativ 90% din capacitate în jurul a 300.000 km rulați. Mai multe detalii despre studiu și informații detaliate despre statistici, inclusiv un raport de istoric pentru mașinile electrice, pot fi găsite aici: https://inspectorauto.ro/ro/blog/cat-de-mult-conteaza-kilometrajul-la-masinile-electrice/

În studiul menționat mai sus sunt incluse și mașini Tesla Model S de peste 500.000 Km, mai exact Tesla Model S 100D de 539.000 Km și Tesla Model S P100D de 507.000 Km.

“Dacă mergem pe acceași logică, putem spune că la 600.000 Km rulați o Tesla Model S second-hand ar putea avea încă 80% din capacitatea inițială a bateriei. Totuși conform spuselor lui Elon Musk, Tesla a simulat 800.000 Km prin incărcări și descărcări repetate ale bateriei Model S și acesta mai avea 80% din capacitate.

Realitatea poate confirma acest lucru în scurt timp dar până atunci este cert că din punct de vedere autonomie, o Tesla second hand cu 400.000 km poate fi o opțiune serioasă ca achiziție second hand”, spune Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

Este foarte important de știut că la mașinile electrice, neavând motor cu ardere internă, scapi de o mulțime de probleme cum ar fi: uzura internă a motorului din cauza frecării, distribuție, turbină, injectoare, filtru de particule, galerie de admisie, EGR, pompă de combustibil, catalizator, etc.

Totuși ce probleme pot să apară la o mașină electrică în comparație cu una cu motor termic?

Cum am văzut pentru Tesla Model S nu pare a fi o problemă bateria, ci mai degrabă ca la orice mașină cu sute de mii de km, vor trebui înlocuite amortizoarele, arcurile, bucsile și alte elemente care țin de siguranța în trafic și sunt uzate odată cu parcurgerea a sute de mii de km.

În schimb în cazul Tesla Model 3, fratele mult mai ieftin al lui Model S și care are un cost de nouă similar cu al unui Model S de 400.000 Km și 4-5 ani vechime, se garantează că acumulatorul va avea o capacitate de 70% după 200.000 km.

“În concluzie ținând cont de prețul la jumătate și de un rulaj care nu afectează foarte mult durata de viață a bateriei, noi considerăm că o Tesla Model S second-hand chiar și cu 400.000 Km este o opțiune de luat în calcul pentru iubitorii de mașini electrice”, spune Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand, chiar și electrice, pe baza seriei de șasiu și are o baza de date de peste 7 milioane de înregistrări; în acest fel cumpărătorul poate ști concret dacă este pe cale să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală.T

5 Responses

  1. Teo says:

    As dori sa punctez câteva aspecte referitoare la subiectul abordat, susțin cele menționate de Robert, în calitate de posesor de Toyota Auris Hybrid Touring, producție 2018, aproximativ 25000km parcursi:
    – mașina funcționează impecabil
    – poți scoate lejer consum mai mic decât cel menționat de producător dacă știi sa conduci un Hybrid
    – mers preponderent în București și limitrof vara între 4-5l și iarna 5-6l, vorbim de o mașină de 1,5 tone și jante pe 17
    – pe autostradă la 120/130 km 5-6l, la 150 km 7,5l
    – mașină are garanție 6 ani cu posibilitatea de prelungire contra cost pentru încă 3
    – bateria are garanție 10 ani ( 5 ani + 5 ani contra cost verificarea obligatorie).
    Restul sunt povesti, pentru cei care ne explica noua ce au citit ei pe diverse forumuri.

  2. marcus says:

    Hai să luăm un exemplu:
    70% dintre chinezi regretă cumpărarea unei mașini electrice:
    http://www.ecns.cn/m/news/cns-wire/2019-03-15/detail-ifzfmzhu2191685.shtml

    Acumulatorii nu rezistă la 80% din capacitate mai mult de 4 ani. Și acum aflăm că rezistă la peste 300.000 km cu 90% din capacitate. În timp ce multă lume nu face 300.000 km în 10 ani. Facem abstracție de numărul de cicluri de încărcare/descărcare care la 300.000 km sau peste 10 ani deteriorează grav și iremediabil acumulatorii.

    Asta e limita fizică. Restul sunt basme. Pentru detalii contactați-i pe cumpărătorii chinezi. Spor la shopping !

    • turatiimaster says:

      Am un singur amendament aici, 70% dintre chinezi regreta cumpararea unei masini electrice chinezesti (o mica mare diferenta). Experientele de pana acum, respectiv Toyota, care are hibride de 20 de ani, arata ca sondajul asta cu chinezi e valabil la ei acolo, bateriile de hibride (a se nota ca stiu ce e vehicul electric si vehicul hibrid) sunt in parametri si dupa 15 ani. La fel e si la electrice, in plus, ceea ce au uitat aia cu sondajul sa indice, toti acumulatorii de vehicule electrice moderne (Tesla, Kia, Hyundai, Opel, Nissan, etc), sunt modulari si asta inseamna ca se pot inlocui celulele deteriorate, nu e nevoie sa schimbi complet bateria. Nu sunt mega fan al vehiculelor electrice, dar la fel ca la hibride, cand cineva, recte Tesla, a facut pasul extrem de riscant spre vehiculele de acest gen, problemele chinezilor din sondaj erau demult rezolvate de inginerii Tesla…

      • Spiridusul says:

        Sal’tare,
        până la urmă informația e corectă: 70% dintre chinezi regretă cumpărarea unei mașini electrice.
        Nu hibrid, nu Toyota. ELECTRICA.
        Strict dpdv tehnic există limitări referitoare la nr. de cicluri incarcare/descărcare si îmbătrânire. Cam asa e cu toti acumulatorii făcuți pe Pământ.
        Nu o înghit pe aia cu 90% dupa 300.000 Km, refuz sa diger asta.
        Poate ca sunt un Neandertalian obtuz.
        Cumpărați TESLA cu 500k, e ca noua !
        Sau orice alte SH electrice Kia, Hyundai, Nissan, ele au baterii de pe Krypton, produse pe planeta lui Superman :)))

        • turatiimaster says:

          Intra pe un forum real de Toyote hibrid, sa vezi realitatea cu ochii tai, am prieteni cu Prius de 15 ani, cumparate SH, la 180-200 000 km, si care merg fara probleme si azi. La fel, verifica forumurile de Tesla, sa vezi ca nu e chiar asa cum zic chinezii. Ei se plang de masinile lor chinezesti si ii inteleg. Nici eu nu as cumpara un scuter electric proiectat de chinezi, dar o masina electrica. Dar deja exista feedback in Europa, de la Renault si altii, care folosesc deja de mult tehnologia electrica. Daca iei o electrica noua si nu faci drumuri lungi, plus daca o poti incarca acasa, electrica are viitor. Problema reala e alta, ca si la petrol, si substantele din baterii sunt finite, neregenerabile la infinit…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.