Kia Niro 1.6l GDi DCT6 PHEV Comfort

Hibridele sunt deja de prea mult timp pe piata ca sa mai fie o noutate, insa versiunile PHEV par sa fie putin subevaluate, iar Kia Niro PHEV e un exemplu foarte bun in acest sens.

Daca urmariti cu atentie fenomenul PHEV in general, observati ca sunt foarte multe modele cu aceasta capabilitate, care ajung sa fie blamate, sa se spuna despre ele ca sunt grele, complexe, nu ar trebui sa existe si asa mai departe…

Cu putina atentie la filmele ce urmeaza, o sa intelegem insa ca si Niro PHEV, versiunea facelift, dar si alte modele concurente, ofera o foarte interesanta abilitate in anumite cazuri particulare: pe trasee care nu depasesc 50-55 km/zi, poti rula exclusiv electric.

Si asta fara a avea anxietatea de autonomie specifica vehiculelor electrice (desi autonomiile sunt din ce in ce mai rezonabile pe zi ce trece), si de multe ori cu preturi mai mici decat variantele EV si cu disponibilitate imediata de comanda sau chiar cumparare.

Niro, pe langa faceliftul clasic, adica modificarile de exterior si interior clasice pentru o astfel de operatiune, vine cu chestii foarte interesante: autonomia in mod electric a crescut la 58 km si display-ul nou de 10″ 25 (BMW anyone?) precum si displayul digital dintre ceasuri sunt noutati si pentru unele din celelalte modele din gama Kia.

Sistemul de franare a fost imbunatatit si clapetele (padelele) de pe volan pot comanda acum fie nivelurile de recuperare de energie cinetica fie pot schimba treptele, atunci cand masina e in modul Sport.

1 Response

  1. Marian says:

    Pe mine nu dimensiunea portbagajului ma deranjeaza la versiunea PHEV, problema mea si starea de anxietate este data de lipsa rotii de rezerva. Este adevarat ca la masina actuala am facut o singura pana in 10 ani, dar si cand am facut a fost nevoie sa inlocuiesc cauciucul cu totul, deci solutii gen kit pana nu m-ar fi ajutat.
    In rest, masina este de preferat unui PHEV de la concurenta unde in marea majoritate a cazurilor acest gen de masina este marketata ca fiind o varianta chiar sportiva, cu sute de cai putere si consum mediu pe hartie de 1.5%, dar in realitate fiind chiar mai mare fata de versiunile neelectrificate ale aceluiasi motor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.