Nissan Juke 1.0l DIG-T DCT7 N-DESIGN

Iti place sau nu iti place nu mai e valabil la noul Nissan Juke, o masina care desi spune clar ca e un Juke, nu mai are mai nimic in comun cu generatia pe care o inlocuieste. E mult mai mare, mai silentios, mai modern, mai tehnologizat, e aproape o revolutie (sau va fi cand vom vedea si alte motorizari).

Momentan, e oferit cu un singur motor, 1.0l DIG-T, 115 CP, motor care, desi am vrea sa credem ca e identic cu cel de pe Duster sau Clio, nu e. 3 cilindri in linie, turbo, insa cu diferente notabile in favoarea modelului Juke, totusi puterea si prestatiile sunt relativ modeste, daca ne raportam la superversiunile de Juke din trecut. Speram ca vom vedea si varianta hibrid, precum si alte motorizari, mai potente, 1.3 turbo, de exemplu.

Cu ce surprinde Juke 2020? Spatiu, antifonare impecabila, interior foarte spectaculos si configurabil, greu de batut de multi dintre competitorii sai la acest capitol, in cazul de fata o cutie de viteze cu dublu ambreiaj agreabila si fina.

Sigur, date fiind alte variabile, cum ar fi pretul relativ mare al versiunilor de varf (oricum super echipate), si concurenta acerba din segment, o sa fie interesant de vazut cum evolueaza noul Juke in conditiile actuale de piata…

2 thoughts on “Nissan Juke 1.0l DIG-T DCT7 N-DESIGN

  1. Cristian A.

    Bună ziua,
    Eu am un NIssan Almera din 2006 pe care mă gândesc să o schimb. Mă tot uit pe la dealeri…
    Văd că toți fabricanții auto au trecut pe motoare de mic litraj în 3 cilindri.
    Eu nu am condus nimic în 3 cilindri și nu-mi dau seama care sunt avantajele față de motorul în 4 cilindri.
    E o modă trecătoare sau e ceva justificat de performanțe?
    Ca un cunoscător care ați condus sute de modele, care ar fi avantajele/dezavantajele motoarelor în 3 cilindri vs. 4 cilindri?
    M-ar ajuta să mă hotărăsc în alegerea viitoarei mașini.
    Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
    Cristian

    • Catalin

      Buna ziua,
      Nu toti constructorii auto au in oferta motoare in 3 cilindri, la unii dintre ei se mai gasesc si cele in 4 cilindri.
      Cred ca principalul motiv pentru care au aparut motoarele in 3 cilindri il reprezinta reducerea noxelor si incadrarea in normele actuale de poluare. In sensul ca motoarele in 3 cilindri ar polua mai putin decat cele in 4 cilindri.
      Am condus masini din clasa B cu motoare in 3 cilindri si nu am fost incantat de motorizarile respective. In functie de producator, unele dintre aceste motoare sunt ceva mai rafinate decat altele. Aproape toate au vibratii si sunete specifice, care pe mine ma determina sa prefer in continuare sunetele motoarelor in 4 cilindri.
      Am citit articole si comentarii legate de faptul ca multe dintre aceste motoare fiind de mic litraj, au fiabilitate discutabila in timp, precum si comportamente in sarcina care lasa de dorit. De asemenea, se pare ca aceste motoare nu sunt potrivite la viteza legala de autostrada (sunt motoare mici pe caroserii nu tocmai usoare, ceea ce duce la turatii ridicate de functionare), cat si la solicitari pe drumuri cu rampe ceva mai accentuate.
      In caz ca se va alege totusi un motor in 3 cilindri si din cate am citit, sunt recomandate cele cu injectie indirecta.
      Personal voi prefera in continuare motoarele in 4 cilindri si asa recomand tuturor celor care vor sa-si cumpere masina noua.
      Cu placere, sa fie de folos !
      Catalin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.