Prim contact Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway, model 2020

Probabil ultima iesire publica pe anul asta, lansarea noilor vehicule Logan, Sandero si Sandero Stepway mi-a dat prilejul mult asteptat de a lua contact cu evolutia cunoscutelor modele Dacia.

Am plecat la drum cu asteptari mari, unele mi-au fost indeplinite, altele nu, concluzia mea e clara, Dacia vrea sa ramana un brand smart buy, nu sa aiba o evolutie similara Skoda sau Seat, sub umbrela VW. Poate ca nu e rau sa ramai la ce stii sa faci cel mai bine, Dacia domina autoritar un segment in care oricine a incercat sa bage nasul a plecat cu coada intre picioare, cu ghilimelele de rigoare.

Sigur, potentialii cumparatori sunt deranjati de multe lucruri, cum ar fi disparitia motorului 1.5l dCi, lipsa unei versiuni 1.3 TCe, lipsa momentan a unei versiuni hibride sau electrice (vor exista in maxim 2 ani versiuni electrificate), puterile relativ modeste si absenta unei cutii de viteze automate mai moderne.

Dar, realitatea e destul de pragmatica, Dacia ofera o cutie automata tip CVT, care merge excelent in oras (acolo si beneficiezi cu adevarat de o cutie automata) si are o versiune interesanta Eco-G, cu GPL, care la fel, merge foarte bine si economic, fiind disponibile cutii de viteze manuale cu 6 trepte.

Platforma e derivata din CMF-B (Clio, Captur, etc), deci ne putem astepta la un rezultat decent la EuroNCAP, si, mai important, preturile raman in zone relativ normale.

Totusi, zgomotul ambiental ramane ridicat, climatizarea automata contribuie din plin la asta, iar la Sandero Stepway, faimoasele bare de acoperis, exceptionale practic, afecteaza si ele zgomotele aerodinamice. In plus, anumite detalii de finisaje, arata ca s-a taiat din plin din bugete, scopul declarat fiind acela de a oferi strictul necesar si tot ce inseamna siguranta activa si pasiva obligatorie la momentul scoaterii masinilor pe piata.

Aici puteti vedea cateva imagini, zic eu spectaculoase, cu scheletul unul Sandero Eco-G, si ceva mai jos o filmare a conferintei de presa Dacia, iar in fundalul paginii gasiti si filmul nostru:

Am incercat sa surprindem pe video cateva aspecte cu noile modele, pana la testele detaliate, fara indoiala aceste masini vor avea in continuare succesul scontat de Dacia, daca nu la noi, care suntem reticenti la ceea ce construim cu mainile noastre, pe plan international, cu siguranta…

4 Responses

  1. Popescu says:

    @teodor……se va mișca tot cam la fel…..Logan 3 are ceva kg in plus față de Albea. Are 95 Nm față de 98 dar diferența e infimă și nici motorul de pe FIAT nu mai e nou. La Logan ajută cutia etajată scurt și faptul că e mai jos un pic – ca înălțime generală. Oricum Albea e depășită. Și Fiat Linea de altfel. Acum Fiat Tipo e la putere. E un salt imens între Albea și Tipo la fel cum este și între Logan 1 și Logan 3. Pentru o utilizare normală e ok și cel de 65 de cai. Eu sunt proprietar de Dacie SCE cu 73 de cai din 2018. Dacă îți cunoști mașina suficient și nu ai pretenții e ok. Trebuie doar mare atenție la prețuri ……noile generații Logan 3 / Sandero 3 s-au scumpit cu mai mult de 600-800 euro. Aprofundați subiectul – vă spun că un împătimit al mărcii ….creșterea reală e de peste 2 000 de euro. Jonglați cu dotările configuratorul, edițiile speciale, prețurile între generații. Saltul de preț este mai mare decât în 2012 când a apărut generația a doua. Evident vine și cu plusuri Logan 3 dar și cu multe lucruri inutile, cu mult bling bling cum îmi place mie să zic. Pentru o încadrare în suma de 10 000 de euro ( prag psihologic) prin Rabla vă încadrați la nivelul doi de echipare (pentru a beneficia de aer condiționat manual) cu motorul de 1 l Tce, deci turbo cu 90 de cai. Eu pe ăsta vi-l recomand. Și bineînțeles nu strică un test înainte și cu Fiat Tipo …..era varianta Sedan (suficient dotată) la 10 000 euro prin Rabla anul trecut. Așteptați rabla 2021. Marele câștig la Fiat? Motorul 1,4 clasic aspirat ( deci fără potențialele probleme de la turbo, fara filtru de particule momentan) 95 de cai, 4 cilindri…..și cireașa de pe tort e un motor din generația Fire ……durabile….. dacă se rupe cureaua de distribuție motorul nu pățește nimic. Dacă ar trebui să iau o mașină la 10 000 nu aș refuza Fostul ăsta chiar dacă și Dacia are atuurile ei de necontestat.

    • Teodor says:

      Multumesc pentru raspuns!
      Intre timp s-a comandat noul Logan in varianta de de baza. A reusit sa prinda si Rabla. Teoretic masina ar trebui sa vina la sfarsitul lunii. A considerat ca ii este suficient si motorul asta.

  2. Nicusor says:

    Arata foarte bine noile modele de la Dacia, in special Sandero Stepway.

  3. Teodor says:

    Buna ziua!
    Cum credeti ca se va misca noul Logan cu motorul benzina Sce de 65 de cai in comparatie cu un Fialt Albea cu motorul benzina 1.2 de 60 cp si 98 nm, care cantareste 1015 kg.
    Intreb pentru un cunoscut care locuieste departe de dealerul Dacia si nu poate face prea usor un test-drive.
    Multumesc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.