Kia Sportage 1.6l T-GDI MHEV iMT 4×2 URBAN

Am avut un nou contact cu Sportage, de data asta intr-o varianta mai “umana”, si ca pret si ca dotari, probabil una dintre cele mai vandute in urmatoarele luni. Noul motor 1.6l turbo Smartstream nu prea mai are in comun multe cu vechiul 1.6l T-GDi, primul lucru pozitiv si imediat observabil, consumul…

Care consum este mult mai scazut, nu spectaculos, dar foarte sesizabil, si aduce Sportage intr-o lumina noua din acest punct de vedere: poti lua un model cu caroserie de SUV, turbo, dinamic, care poate oferi un consum decent.

Sigur, interiorul surprinde fiind destul de diferit fata de o varianta GT Line, practic Kia reuseste cumva sa faca un lucru foarte interesant, sa ofere acelasi model de masina in doua “interpretari” diferite – unora o sa le placa, altora nu, evident.

Pe total, un model reusit, mai ales exteriorul, mie mi se pare chiar mai sobru si mai elegant decat un GT Line, care uneori da impresia de prea incarcat cu detalii. De luat in calcul daca va cautati genul asta de vehicul, insa, atentie mare la nevoile reale pentru masina, variantele 4×2 pot fi inlocuite cu succes si de alte modele din gama Kia, gen Ceed sau Proceed, variantele break. Sunt unele limitari, dar un Sportage adevarat trebuie sa fie 4×4…

4 Responses

  1. IoT says:

    Am comandat Sportage HEV in ianuarie 2022 cu termen de livrare 3 luni. In octombrie 2022 mi s-a anulat comanda. Mie si altor 300 de clienti. Pe motiv ca nu se mai fabrica modelul ce a aparut in ianuarie si trebuie sa comandam modelul nou, 2023. Doar ca noile masini sunt la pret mai mare, tichetele rabla le-am pierdut, iar in contractele noi pe care le face Kia vor avans de 20% dar nu garanteaza ca iti livreaza masina. Tot ce se mai vinde acum la Kia se vinde de pe stoc, daca ai “noroc” sa prinzi ceva…

  2. Cristian C says:

    Salut! Încă o data felicitări pentru prezentările detaliate pe care le faci. În 2018 am apelat la experienta ta în domeniul auto și am achiziționat un Kia Sportage GT LINE de care sunt foarte mulțumit de care și nu vreau sa devin sentimental, încă sunt foarte atașat, de design ul acestui model din 2018,cu liniile lui care curg atât de frumos și de fiabilitatea acestuia. Asa ca azi revin tot la tine și apelez din nou la experienta ta în domeniu și vreau sa îți cer ajutorul… Cu ce schimb Kia Sportage GT LINE din 2018 în condițiile politice care se iau în domeniul auto? Se iau decizii la nivel european și sincer nu mai ști ce sa faci… Fără motoare termice, doar electrice, fata hibrid, cu plug in,fara plug in…?!? Kia Sportage plug in? EV6? Sunt atât de multe modele și variante încât pur și simplu, personal, nu știu ce sa aleg. Fac buy back la Kia, o păstrez pe asta, dar cum tot urca prețul carburantului… Te rog, încă o data, sa îmi spui cum vezi tu piața auto din acest moment?

    • turatiimaster says:

      Salut, greu de zis la ora asta ce va fi si cum. Eu, daca as fi in locul tau, m-as duce neaparat spre un hibrid, in cel mai rau caz, ori chiar spre un PHEV, asta daca nu cumva stai la curte si mixul de km iti permite o electrica. La ce pret are carburantul acum, nu mai conteaza ca ai diesel sau benzina, costurile sunt enorme, pe electric mergi foarte ieftin din start. Eu mi-am pus panouri solare in curte, 16 panouri de 405W, si probabil in 2-3 ani maxim, ma mut pe electrice, nu ca as vrea neaparat, ci ca nu am alternativa, la cati km fac anual, e cumva sinistru sa bag 700 lei motorina la 5-6 zile, e sac fara fund. Daca te gandesti la Kia, vezi noul Niro, in variantele sale, sau EV6 ori ce mai vine dupa, pe platforma de 800V. E greu de intuit acum ce va fi, la cum au daramat idiotii planeta, mare mirare daca nu ne intoarcem la cal si caruta in curand…

      • Cristian C says:

        Salut! Mulțumesc pentru sfaturi! Și eu stau la curte, am și panouri solare dar prin programul casa verde, deci sunt prosumator… Dar as putea face un efort sa mai adaug și alte panouri, încă un sistem cu acumulare de energie (scumpi rău acumulatorii aia).. Cei de la Kia mi-au oferit 21000 euro eu am pus anunț pe net cu 23700 (preț de achiziție 28000 GT LINE în 2018,mai puțin trapă ) …nu se înghesuie lumea… Voi lua în calcul un buy back la Kia cu un PHVE… Dar , spun ei, vine comanda anul viitor pe vremea asta… Și uite asa cazi în dilema prostului.. Aștepți un an sau mergi la o electrica (cam tot atât se aștepta și acolo)?! Este bine și la cal și căruță… Cum ar fi sa apari făcând prezentare la sharete și cai.. Asta este un cal lipitan… Vedeți ce coama și coada stufoasa are dar și ce picioare musculoase, patru….
        Radem, glumim dar purceaua este moarta în coteț!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)