NOUL RENAULT AUSTRAL: SUV-ul tehno al conceptului “NOUVELLE VAGUE”

Renault introduce un model ambițios în gama sa de SUV-uri: Noul Renault Austral. Acesta va servi la intensificarea eforturilor de a recâștiga segmentul C care formează nucleul pieței auto globale. Noul Austral face parte din tradiția „voiture a vivre” și marchează următorul punct de referință în ofensiva din segmentul C începută de Arkana și Megane E-TECH Electric, cu o abordare absolut modernă. Vorbim de conceptul „Nouvelle Vague” care își propune să transforme brandul într-un reper în industrie pentru tehnologie, energie curată și servicii.

Noul Renault Austral se încadrează perfect în planul „Renaulution”. Numele său evocă imagini ale spațiilor larg deschise ale Sudului, o promisiune de posibilități nelimitate, un semn distinctiv al ADN-ului mărcii. Un brand cald, primitor și modern, în care clienților li se oferă o experiență de viață îmbunătățită.

În acest spirit, Noul Austral afișează un design exterior atletic și tehno care încorporează toate codurile SUV-urilor. Gama sa se bazează pe trei versiuni de echipare: Equilibre, Techno și Iconic. De asemenea, oferă, în premieră pe un vehicul Renault, o versiune Esprit Alpine cu aspect sportiv, disponibilă pe cele două echipări superioare.

Interiorul high-tech și rafinat al Noului Austral oferă un confort demn de modelele de familie care au marcat istoria Renault. Punctul central al interiorului său generos și primitor, ecranul OpenR, combină afișarea datelor de bord cu cele ale navigației și sistemului multimedia, integrând cele mai bune servicii și aplicații Google. Cele două ecrane mari cu diagonala de 12 inchi, plus display-ul head-up de 9,3 inchi, totalizează o suprafață de aproape 1.000 cm2 pentru o experiență de condus intuitivă, captivantă și conectată.

Noul Austral este în avangarda modernității, cu 32 de sisteme de asistență la conducere (ADAS), setări MULTI-SENSE și sistemul cu 4 roti directoare de a treia generație de la Renault, 4CONTROL Advanced. Fiecare caracteristică tehnologică utilă, proactivă și inteligentă este acolo pentru a îmbunătăți confortul, plăcerea și siguranța pasagerilor.

Primul vehicul Renault proiectat pe platforma CMF-CD de a treia generație, dezvoltată  în cadrul Alianței, Noul Austral prezintă cea mai recentă versiune, mai puternică și mai eficientă, a sistemului E-TECH „Full Hybrid” și două motoare pe benzină 48V sau 12V „Mild Hybrid”. O gamă cu o selecție de motoare electrificate, astfel încât proprietarii privați și clienții de  flote să aibă o soluție optimă pentru a le acoperi utilizarea specifică.

Fabricat în uzina ultramodernă Palencia din Spania, Noul Austral este supus unor verificări riguroase în fiecare etapă de producție. De la alegerea materialelor până la verificarea fiecărei funcționalități, de la asamblare la vopsire, nimic nu este lăsat la voia întâmplării. Deoarece calitatea și durabilitatea sunt principiile directoare ale brief-ului de proiectare, aproape o mie de criterii sunt evaluate pe parcursul fazei de proiectare, atât de către experții interni, cât și de un grup extern de consumatori.

Dispunând de unul dintre cele mai bune sisteme de infotainment de pe piață și cel mai eficient motor hibrid din lume, Noul Austral reînnoiește gama Renault în segmentul C cu un produs care se potrivește ambițiilor sale și vizează nucleul pieței europene.  

Noul Renault Austral combină semnele distinctive ale unui SUV cu noul limbaj de design al mărcii. Designul său elegant și sportiv este plin de caracter. În interior, cockpitul care oferă înaltă tehnologie, materiale distinctive și finisaje elegante, se mândrește cu un spațiu generos, precum cel al unui vehicul de familie. Pentru prima dată în cazul unui vehicul Renault, există o versiune exclusivă Esprit Alpine pentru un aspect mai sportiv, cu elemente de design dinamice și captivante.

Design exterior: un SUV sculptat

Tușe proeminente, linii încordate, suprafețe sculptate, front asertiv, detalii tehnice structurate, accente de eleganță rafinată: Noul Austral este următoarea etapă din evoluția unui brand renăscut.

Putere, caracter și toate elementele specifice unui SUV

Platformă nouă, stil nou. Primul vehicul Renault bazat pe cea mai recentă platformă CMF-CD a Alianței, Noul Austral prezintă elemente de stil foarte moderne. Roțile sale mari (până la 20 de inchi și 720 mm în diametru) își afirmă silueta musculară cu o linie a capotei aproape de pasajele roților. Un succes care dă putere și caracter vehiculului.

Noul Austral prezintă, de asemenea, caracteristicile tradiționale ale unui SUV: elemente de protecție față și spate, apărătoare laterale și praguri contrastante, gardă la sol mare (180 mm) și centură înaltă pentru protecția pasagerilor.

Forme moderne și structurate

Designul exterior al Noului Austral se bazează pe noul limbaj de design al mărcii Renault. Formele sale generoase se combină cu linii întinse și detalii structurate foarte precise. Capota sa sculptată îi conferă un caracter atletic care reflectă musculatura siluetei sale. Umerii săi curbați se armonizează cu flancurile proeminente și cu liniile clare ale aripilor care ajung în jurul farurilor.

Combinația de curbe generoase și linii întinse este îmbunătățită de caracteristici tehnice, cum ar fi luminile LED din spate tăiate cu laser cu tehnologie micro-optică și până la modelele de diamante integrate în optica frontală. În ansamblu, oferă un sentiment sporit de calitate percepută, care este îmbunătățit și mai mult de stăpânirea ușor vizibilă a formelor geometrice incluse în design.

Parte frontală cu personalitate

Partea frontală a Noului Austral combină energia și rafinamentul. Un ornament cromat orizontal care se extinde prin faruri traversează partea superioară a grilei late, în carouri, în culoarea Ice Black. Un element de design care face ca partea din față să se simtă mult mai lată, oferindu-i totodată un plus de eleganță și sofisticare. În centru, noul logo Renault „Nouvel’R” din crom satinat atestă personalitatea modernă a Noului Austral. La versiunile superioare, designul distinctiv al părții frontale este îmbunătățit cu ajutorul unei lamele sport expresive, în aceeași culoare ca și caroseria și  prizele de aer laterale aerodinamice  – Diamond Black. În general, calitatea ansamblului este imediat percepută. Acest lucru a fost posibil prin proceduri consolidate automate și manuale de control al calității pe parcursul producției.

Noul Renault Austral reunește caracteristici stilistice îndrăznețe pentru un design dinamic și elegant. Volumele proiectate, liniile trasate cu precizie și detaliile sofisticate conferă designului un sentiment general de calitate ușor de remarcat. Îmbinările caroseriei sunt foarte subțiri și toate liniile de culoare au fost desenate astfel încât să dea o senzație imediată de calitate.

Profil dinamic

Liniile proeminente care se desfășoară de-a lungul părții superioare a pasajelor roților dau o nouă formă vehiculului. Remarcându-se de suprafața netedă, generoasă și fluidă, ele aduc energie și precizie profilului mașinii.

Un pliu marcat în flancurile inferioare îmbunătățește și mai mult silueta dinamică a mașinii. Toate aceste elemente structurale sunt susținute de protecțiile și pasjele roților din Diamond Black, care reflectă culoarea folosită pe antena tip shark și pe oglinzile laterale.

Elemente decorative din oțel inoxidabil lustruit trec de-a lungul geamurilor laterale pentru a evidenția linia adâncă a plafonului și curba dinamică a geamului pe măsură ce se extinde până la hayon.

În spate, numele vehiculului este afișat cu mândrie în litere cromate elegant sculptate și la fel de dinamice. Versiunile E-TECH Full Hybrid au un „E” auriu distinctiv, iar versiunea Esprit Alpine un „E” albastru.

Proporții noi și aerodinamică elegantă

Pentru Noul Austral, arhitecții și designerii Renault au valorificat proporțiile fundamentale care fac SUV-urile atât de dorite, cum ar fi consola (925 mm în față și 917 mm în spate) și dimensiunile roților (până la 20 inci și 720 mm în diametru), pentru un plus de forță și rafinament.

Măsurând 1,62 metri înălțime pe 1,83 metri lățime și 4,51 metri lungime, cu un ampatament de 2,67 metri, dimensiunile sale oferă o senzație imediată de spațialitate, robustețe și sportivitate.

Preocuparea de a îmbunătăți aerodinamica printr-un design eficient a avut, de asemenea, un impact major asupra stilului final. Prizele de aer centrale și laterale situate pe bara de protecție din față, coborârea liniei plafonului prelungită printr-o buză curbată a spoilerului din spate și elementele de accent liniare integrate în flancurile sculptate nu servesc doar la îmbunătățirea eficienței aerodinamice, ci sunt și repere vizuale ale performanței aerodinamice a vehiculului.

Semnătura luminoasă

Blocurile optice  față și spate 100% LED care echipează Noul Austral sunt fin decupate într-un design deosebit de modern.

Partea frontală are semnătura luminoasă Renault în forma literei C. Aici, în forma sa actualizată, luminile conferă vehiculului caracter și prestigiu. Lămpile compacte încorporează până la 7 module de fascicul de înaltă tehnologie care pot adapta modul în care este distribuită lumina în funcție de condițiile de trafic. Iluminatul multifuncțional este disponibil în trei versiuni: Pure LED Vision, Adaptive LED Vision și Matrix LED Vision cu semnale de direcție dinamice.

Stopurile care prezintă și semnătura C-Shape, se conectează cu logo-ul Renault si trec dintr-o parte în alta a portbagajului, susținând și mai mult statura prestigioasă a vehiculului. Caracteristic tehnologiei micro-optice văzute pentru prima dată pe Megane E-TECH Electric, efectul texturat și senzația de profunzime văzute pe versiunile superioare sunt posibile datorită unei multitudini de gravuri tăiate cu laser. Formând două benzi clare, ele creează un efect de hologramă 3D animată, vizibilă atât ziua, cât și noaptea. Indicatoarele elegante, dinamice completează setul cu o notă finală.

Secvența de întâmpinare animată

Noul Austral detectează automat cardul de acces ori de câte ori persoana care îl deține se apropie de mașină. Vehiculul lansează imediat secvența de lumini. Folosind iluminatul Matrix LED Vision, secvența începe cu luminile interioare, apoi trece la lămpile de zi înainte de a ajunge la indicatoare. În spate, banda luminoasă și stopurile se aprind în timp ce indicatoarele de direcție sunt activate într-un impuls dinamic.

Culori si jante distincte

Noul Austral vine în șapte culori elegante de caroserie: Glacier White, Pearl White, Flame Red, Iron Blue, Diamond Black și Shale Grey. Versiunea Esprit Alpine are o culoare nuă exclusivă, Satin Shale Grey, care ajută la accentuarea aspectului său atletic. Această nouă generație de vopsea, cu aspect mat, este robustă și ușor de întreținut. Este pentru prima dată când Renault o oferă pe un vehicul generalist.

Pentru mai multă personalitate și o siluetă mai elegantă, modelele de producție standard ale versiunilor superioare au un finisaj bi-ton (disponibil și ca dotare suplimentară opțională în versiunea Techno), prin care același Diamond Black este folosit pentru plafon, antena tip shark, carcasele oglinzilor, prizele de aer de pe bara de protecție față și panoul pragurilor.

Vehiculul își accentuează prezența cu roți impunătoare cu jante distinctive de 17 până la 20 de inchi, majoritatea fiind cu tăietură diamantată. Toate afișează în centru noul logo Renault din aluminiu.

Design interior: un cocon tehnologizat

Noul Renault Austral are un design interior nou-nouț. Bordul cu tehnologie deosebită și habitaclul primitor întruchipează pe deplin noțiunile de calitate, caracter practic și spațiu. Întreaga familie se va simți binevenită și confortabil într-un mediu high-tech.

Bun venit la interior

Când șoferii urcă în Noul Austral, se instalează într-un cockpit iconic, tehnologic și intuitiv. Ecranul mare OpenR se aprinde cu un afișaj de bun venit. Iluminarea ambientală evidențiază panoul de instrumente necesare șoferului, în timp ce difuzoarele interioare redau secvența sonoră specifică Renault. O experiență tehnologică și senzorială imediată.

Ecranul OpenR: acolo unde începe tehnologia imersivă

Văzut pentru prima dată pe Megane E-TECH Electric, ecranul OpenR este unul dintre cele mai mari ecrane de pe piața auto. Elementul central de atracție din interiorul Noului Austral, ecranul în formă de L inversat afișează atât un panou de instrumente digital, cât și interfața multimedia a consolei centrale. Aceste două elemente au fost îmbinate într-un singur display mare, un semn distinctiv al experienței captivante a vieții la bordul vehiculelor aparținând curentului „Nouvelle Vague”. Totul este la îndemână pentru o experiență optimizată, intuitivă și conectată. Efectul „Wow” este garantat!

Finisajul ecranului OpenR a fost realizat la aceleași standarde ca și tabletele și smartphone-urile de ultimă generație. Ecranul este acoperit cu sticlă aluminosilicat Gorilla-Glass – sticlă călită care este ultrarezistentă la zgârieturi, lovituri de zi cu zi și curățări repetate. De asemenea, i s-au conferit finisări suplimentare anti-amprentă și anti-reflexie pentru a oferi nu doar plăcere de a-l atinge, cât și o bună vizibilitate.

Luminozitatea ecranului (până la 900 cd/m2) se adaptează la lumina din jur, în timp ce calitățile sale reflectorizante au fost, de asemenea, optimizate, în special datorită utilizării tehnologiei avansate micro-blind. Acesta face ca ecranul sa fie ușor de citit chiar și în lumina directă a soarelui. Aceste tehnici au făcut să nu mai fie nevoie de viziera de protecție a tabloului de bord, eliberând astfel spațiul și oferind ansamblului un efect de plutire foarte modern.

Designerii și inginerii au lucrat împreună pentru a îmbunătăți experiența captivantă oferită de ecranul OpenR. Pentru a nu deranja privirea cu orificiile de aerisire inestetice, ecranul încorporează elegant aeratoarele centrale discrete. Fără a compromite calitatea ventilației, acestea funcționează printr-un sistem intern de ghidare a fluxului. În același spirit minimalist, conturul ecranului, ranforsat, ultra subțire, permite formelor, culorilor și informațiilor indicate să fie vizibile fără pierderea suprafeței de display.

Rezolutie înaltă 100%

Ecranul OpenR se mândrește cu una dintre cele mai mari suprafețe de afișare: 321 cm2 pentru panoul de instrumente de 12,3 inchi (1.920 x 720 pixeli, landscape) și 453 cm2 pentru afișajul multimedia central de 12 inchi (1.250 x 1.562 pixeli, portret). Asta înseamnă un total de 774 cm2. Cu imaginea suplimentară de înaltă rezoluție proiectată pe ecranul Head-Up de 9,3” ( 210 cm2) Noul Austral oferă una dintre cele mai mari suprafețe de afișare de pe piață, cu o suprafață de aproape 1.000 cm2!

La versiunile entry-level, afișajul multimedia măsoară 9 inchi (1.250 x 834 pixeli, peisaj). Ambele ecrane au aceleași specificații tehnice: tehnologie TFT LCD IPS, rezoluție HD cu 167 de pixeli pe inch, rată de reîmprospătare de 60 Hz, culoare pe 8 biți pentru 16 milioane de culori, gamut NTSC 80% și ecran compatibil cu mănuși.

Secțiunea ecranului OpenR dedicată panoului de bord oferă șoferului patru opțiuni de afișare, în funcție de ceea ce are nevoie în orice moment: Clasic (viteză, rpm, etc), Navigație (hărți), Zen (minimalist) și Road ( vizualizarea drumului înconjurător și a traficului).

Afișajul tabloului de bord, personalizabil, include, de asemenea, cinci widget-uri (economie de combustibil, presiune în anvelope, distanță, eco-monitor, muzică) și opt culori de iluminare.

Volan compact integrat

Ecranul OpenR și volanul fuzionează prin detalii fin reglate. Forma ușor pătrată a volanului facilitează intrarea și ieșirea din vehicul și oferă o vedere optimă asupra panoului de bord. Dimensiunea sa compactă se potrivește perfect cu aspectul ecranului OpenR.

Consola centrală

Designul interior al Noului Austral se înscrie în lunga tradiție a vehiculelor mari, având o singură consolă centrală lată, poziționată la înălţime, cunoscută sub numele de consolă de croazieră. Elegantă și modernă, creează o departajare subtilă între șofer și pasagerul din față, oferind fiecărui pasager propriul spațiu de protecție ultramodern, dar suficient de deschis pentru a se putea bucura în continuare de compania celuilalt.

Consola are un finisaj lucrat cu atenție. Căptușeala care se potrivește perfect formei are cusături duble de la ornamentul Techno în sus. Designul elegant a fost eliberat de toate butoanele și comutatoarele, care sunt acum poziționate în jurul volanului și ecranului OpenR, precum controlul e-shifter.

Cotieră elegantă

Spațiul liber suplimentar de pe consola centrală găzduiește acum o cotieră ce este acoperită cu un finisaj cu granulație fină,  plăcut la atingere, și este construită pe un suport robust Satin Chrome.

Cu un design ergonomic, poate culisa înainte și înapoi, garantând în același timp utilizarea ușoară a ecranului multimedia și a butoanelor asemănătoare cu clapele de pian, ce sunt situate chiar dedesubt. Are, de asemenea, un suport vertical pentru smartphone.

Inspirația pentru cotieră vine din lumea aeronautică și a ceasornicariei fine, forma aerodinamică facând-o ușor de manipulat. Când este împins înainte și înapoi, suportul emite un sunet plăcut ca cel produs de rotirea unui cadran al unui ceas de mână. O astfel de atenție la detalii evidențiază expertiza Renault în ceea ce privește mecanica minuțioasă.

Încărcător inductiv pentru smartphone

În cotieră, a fost încorporat un mecanism care poate susține smartphone-ul șoferului sau al pasagerului. Echipat cu un încărcător inductiv, spațiul mic, asemănător unui pervaz, este tapițat cu un material moale, care nu alunecă, cu un model diamantat, realizat prin tăiere cu laser. Încărcătorul inductiv inteligent oprește automat încărcarea telefonului odată ce acesta se încarcă complet, pentru a evita supraîncărcarea bateriei. Când telefonul este conectat prin Bluetooth, nivelul bateriei acestuia este afișat pe ecranul multimedia, pentru ca șoferul să-l supravegheze în permanență.

Conectivitate și stocare pentru toți

În fața cotierei, o zonă de depozitare „de buzunar” este completată de două suporturi pentru pahare, două porturi USB Type-C și o priză de 12 V. Două porturi USB Type-C suplimentare sunt disponibile pe partea din spate a consolei, pentru a le permite pasagerilor de pe scaunele din spate să-și încarce dispozitivele mobile.

Consola centralăa Noului Austral include, de asemenea, două compartimente utile pentru depozitarea a tot felul de obiecte necesare zi de zi. Există un compartiment cu capac situat sub cotieră, care poate fi deschis printr-o simplă apăsare, și un compartiment mai adânc ascuns sub cotieră.

Lumini care prind viață

Cunoscut oficial sub numele de LIVING LIGHTS[1], sistemul disponibil pe Noul Austral creează o atmosferă unică  prin iluminare, care contribuie la starea de spirit a pasagerilor săi. Lumina 100% LED se răspândește în habitaclu prin benzile luminoase aflate în tabloul de bord și panourile ușilor, creând o senzație sporită de bine atât pentru șofer, cât și pentru pasageri.

Pe baza ritmului circadian al corpului uman, de 24 de ore, se adaptează la lumina exterioară și își schimbă automat culoarea la fiecare 30 de minute. Tranzițiile fluide între culori sunt îmbunătățite de efecte dinamice și naturale de lumină, dând impresia că iluminarea este de fapt naturală. Ziua, nuanțele reci evidențiază designul interior al mașinii și accentuează aspectele tehnologice. Noaptea, atmosfera este diferită, deoarece un halou cald de lumină învăluie șoferul și pasagerii într-o strălucire reconfortantă pentru un plus de confort.

Desigur, iluminarea se poate personaliza şi prin setările MULTI-SENSE, care pot fi accesate direct de pe un buton de pe volan. De asemenea, șoferul poate regla culoarea și intensitatea luminilor de la bord în funcție de starea de spirit și de preferințe prin intermediul ecranului OpenR, unde o bară glisantă dezvăluie 48 de culori diferite. Iluminarea bordului, a panourilor ușilor și a panoului de bord își schimbă, de asemenea, culoarea în funcție de modul de conducere ales.

Materiale atent selectate pentru un finisaj high-end

O caracteristică esențială a cockpitului emblematic al Noului Austral este utilizarea unor materiale sofisticate care rezonează cu designul exteriorului.

În funcție de ornamente și de elementele suplimentare alese, interiorul Noului Austral încorporează lemn adevărat, piele, Alcantara, materiale textile căptușite și alte materiale adaptate la formele interioare, moi la atingere, și sunt asociate cu elemente lăcuite în Deep Glossy Black şi Satin Chrome. Materiale de foarte bună calitate care oferă un sentiment de căldură și prestigiu interiorului mașinii.

Tabloul de bord este montat în mai multe straturi pentru un finisaj mai dinamic, lejer și modern. Structura sculptată este pe cât de elegantă, pe atât de tehnologizată, la fel ca exteriorul mașinii. Toate versiunile au o bandă cromată satinată care încadrează spațiul interior și reflectă iluminarea ambientală LIVING LIGHTS, ce atrage în mod natural privirea către ecranul OpenR.

De la varianta Techno, banda se extinde în panourile ușilor cu o curbă în forma literei C care face ca spațiul interior să pară mai mare. Este oglindită de cotiera de pe consola centralăși de elementele cromate satinate de pe volanul din piele Nappa, dând interiorului o tuşă „tehnologică”. Această impresie este sporită de finisajul elegant și sofisticat al suprafețelor în Deep Glossy Black, care se continuă cu finisajul lucios al ecranului OpenR. Este mai ales cazul mânerelor ușilor, elementelor de deasupra capului și consolei de croazieră.

Începând cu varianta Equilibre, secțiunea superioară a planșei de bord este, de asemenea, acoperită cu o husă căptușită, moale la atingere. În fața pasagerului din față, materialul textil se potrivește cu tapițeria scaunului și are un aerator plasat elegant. Varianta Iconic include o inserție din lemn care înlocuiește husa textilă. Frumusețea furnirului de frasin cu pori deschiși este pusă în valoare prin utilizarea unei tehnici  japoneze cunoscută sub numele de „maki-e”. Tehnica implică utilizarea unei cârpe pentru a aplica mai multe straturi de pigment metalic pe lemn pentru a evidenția granulația naturală a acestuia. De asemenea, ajută la păstrarea senzației naturale a structurii și modelului lemnului.

O tapițerie lucrată cu măiestrie

O atenție deosebită a fost acordată tapițeriei mașinii. Scaunele entry-level sunt echipate cu o țesătură gri din material reciclat, care este prezentă şi pe panourile ușilor şi ca inserție în planșa de bord și pe consola de croazieră.

Tapițeria variantei Techno încorporează un material matlasat cu un strat Titan Black care se estompează ușor trecând de la negru pe șezutul scaunului, până la gri deschis pe tetieră. Trecerea de la negru la gri luminează interiorul. Cusăturile şi benzile argintii îmbunătățesc aspectul general.

Varianta Iconic are un material textil  în nunațaTitan Black și o țesătură gri prespălată. Culoarea Warm Titanium folosită pentru țesături și cusăturile de pe scaunele matlasate este folosită și pe panourile ușilor și pe consola de croazieră. Opțiunea care include piele căptușită micro-perforată în Titan Black, cu benzi și cusături Warm Titanium este de asemenea disponibilă.

Un interior confortabil ca un cocon

La toate versiunile, scaunele din față și din spate au fost proiectate pentru un confort optim. Varianta Iconic are scaunul pentru șofer cu reglare electrică (față-spate, înălțime, unghi de spătar), masaj lombar și încălzire în scaun.

Aceeași căptușeală folosită în secțiunea superioară, atât a panourilor ușilor din față, cât și din spate, oferă o senzație optimă de confort în fiecare scaun.

Țesătura gri prespălat folosită pentru căptușeala care îmbracă habitaclul şi stâlpii parbrizului este prezentă pe fiecare ornament și adaugă o notă finală senzației de „cocon” a interiorului. În față și în centru, consola superioară Deep Glossy Black este evidențiată de lumini pentru lectură ce pot fi activate tactil și de o oglindă retrovizoare electro-cromă fără rame pentru un plus de eleganță. Încă două lumini de lectură activate prin atingere sunt încorporate în partea din spate a plafonului pentru confortul pasagerilor aflați pe rândul din spate.

Pentru a confirma alegerile făcute pentru fiecare variantă, au fost efectuate o serie de evaluări poli-senzoriale cu un grup intern de subiecți de test, care reprezentau potențialii clienți ai Noului Austral. Au fost evaluate aproape o mie de criterii, fie că este vorba despre aspectul vizual, simțul și chiar sunetele emise de părțile în mișcare.

Spațiu la maxim pentru toți pasagerii

La fel ca numeroasele alte vehicule din curentul „ voiture a vivre” care și-au lăsat amprenta în cărțile de istorie ale Renault, Noul Austral a fost proiectat pentru a primi confortabil întreaga familie. Noua platformă CMF-CD a Alianței a contribuit la maximizarea spațiului și a caracterului practic.

Cu un design ergonomic, scaunele din față sunt foarte confortabile (150 cm – lățimea cotului și 137 cm – lățimea șoldului), datorită existenței unui spațiu extra disponibil în jurul consolei centrale și sub bord. Poziția de conducere mai ridicată și consola centrală mai eficientă asigură spațiul necesar pentru a conduce mai confortabil.

Pasagerii din spate nu au fost nici ei uitați. Datorită noii platforme, nivelul de confort și performanța ergonomică a poziției scaunului au fost îmbunătățite în comparație cu modelele SUV standard, asigurând un spațiu de rang 2, printre cele mai bune din categorie, cu un spațiu pentru genunchi care măsoară 27,4 cm și mai mult de 90 cm pentru înălțimea capului. Unghiul calibrat cu grijă al banchetei din spate face posibil de asemenea ca pasagerii să țină călcâiele pe podea fără a fi nevoiți să ridice genunchii. Acest lucru sporește confortul pentru călătoriile lungi.

De asemenea, mașina se mândrește cu accesibilitate optimă, cu unele dintre cele mai largi deschideri laterale față și spate pentru categorie (67,6 cm în față și 57,7 cm în spate).

În cele din urmă, plafonul panoramic din sticlă – disponibil ca dotare suplimentară opțională de la versiunea Techno în sus – sporește senzația de spațiu la bord. Plafonul colorat este echipat cu un parasolar electric pentru un control mai bun al temperaturii pe timpul verii.

O mulțime de soluții de depozitare

Noul Austral dispune de suficient spațiu de stocare pentru întreaga familie.

Prin mutarea schimbătorului de viteze și a altor comenzi pe volan și pe afișajul Open R, între cele două scaune din față există acum o zonă mai mare care poate fi folosită pentru noi compartimente de depozitare. Acestea includ o tavă pentru „mărunţiş” cu două suporturi pentru pahare, un suport pentru smartphone cu încărcare prin inducție, o zonă de depozitare de 2 litri ascunsă sub cotiera glisantă și un compartiment de depozitare închis de 3,6 litri, aflat în spatele consolei centrale. Compartimentul închis se deschide cu ușurință printr-o simplă apăsare pe clapeta capacului. Pentru confort, un compartiment de depozitare pentru ochelari de soare a fost construit în partea de deasupra capului. Cutia torpedoului are o capacitate de 6,4 litri, iar în buzunarele ușilor pot încăpea 4,3 litri în față și 2,1 litri în spate.

Pasagerii din al doilea rând beneficiază de o cotieră centrală mare, detașabilă, cu suporturi pentru pahare încorporate. De asemenea, au două buzunare mari, de 2,2 litri, în spatele scaunelor din fața lor.

În total, Noul Austral dispune de 35 de litri sau de 31 de litri de stocare pe versiunile automate și, respectiv, pe cele manuale.

Banchetă spate glisantă

Modulare și versatile, anumite versiuni ale Noului Austral au o banchetă rabatabilă 2/3–1/3 în spate. Fiecare secțiune poate culisa înainte și înapoi peste 16 cm, separat una de cealaltă.

Banchetele culisează de-a lungul șinelor atunci când sunt declanșate prin simpla tragere a unui mâner ușor de utilizat, situat sub scaun. O manevră simplă și rapidă de a modifica volumul interior al mașinii fie pentru a crește capacitatea portbagajului, fie pentru a oferi mai mult spațiu pentru picioare pasagerilor aflați pe scaunele din spate.

Unghiul spătarelor banchetei din spate poate fi, de asemenea, ajustat (25°, 27° și 29°) pentru un confort sporit și pentru a se potrivi mai bine fiecărui pasager.

Mânerele de pe fiecare parte a portbagajului sunt folosite pentru a coborî complet spătarele.

Portbagaj generos

Datorită ampatamentului extins de pe noua platformă CMF-CD și banchetei spate glisante, interiorul Noului Austral a fost optimizat fără a compromite capacitatea portbagajului.

În versiunile Mild Hybrid sau Mild Hybrid Advanced, cu bancheta din spate fixă, portbagajul din spate poate acomoda 500 dm3 VDA (430 dm3 VDA pe E-TECH Full Hybrid).

Cu bancheta din spate glisată, capacitatea portbagajului poate ajunge până la 575 dm3 VDA (555 dm3 VDA pe E-TECH Full Hybrid).

Și, cu toată bancheta spate rabatată, capacitatea disponibilă ajunge la 1.525 dm3 VDA (1.455 dm3 VDA la E-TECH Full Hybrid)!

Hayon automat

Noul Austral este echipat cu un hayon automat, care vine ca extra opțiune sau în standard, în funcție de echipament.

Prin apăsarea unui buton, șoferul poate deschide și închide cu ușurință portbagajul chiar de pe scaunul din față. În exterior, portbagajul poate fi deschis sau închis utilizând butonul electric situat pe ușa din spate, cardul de acces hands-free sau pur și simplu mișcând piciorul sub senzorul montat pe bara de protecție spate. Senzorii de mișcare de nouă generație au contribuit la îmbunătățirea modului în care funcționează sistemul.

Mișcarea de deschidere poate fi oprită în orice moment dacă există o înălțime limitată. De asemenea, poate fi programată o înălțime maximă de deschidere pentru ca mânerul să rămână mereu la îndemână sau pentru a evita ca ușa să lovească tavanul într-un loc de parcare utilizat frecvent.

Pentru a asigura cea mai bună calitate a acestui sistem automat, echipele implicate au depus foarte mult efort. Inginerii Renault au lucrat la viteza cu care se deschide și se închide și au redus sunetul produs de mecanism pentru a-l face cât mai silențios.

O gamă completă de accesorii

Noul Renault Austral are o gamă completă de accesorii.

Designul exterior poate fi personalizat alegând din opțiunile de culori pentru bara de protecție față, spate și carcasa oglinzilor. Opțiunile vin în patru versiuni: „carbon”, „auriu”, „gri deschis” și „gri metalic satinat”.

Sunt disponibile și borduri metalice care sporesc senzația că te afli într-un SUV.

În interior, pedalele sport, elementele decorative ale pragurilor ușilor și pragul elegant al portbagajului reprezintă o gamă completă de accesorii.

Un nou braț de tractare retractabil electronic inedit își face debutul pe un vehicul Renault din acest segment. Prin simpla apăsare a unui buton situat în portbagaj, acesta alunecă automat, evitând astfel murdărirea sau efortul şoferului. Depozitat atunci când nu este utilizat, acesta dispare din vedere pentru a păstra stilul exterior al vehiculului.

Barele orizontale de pe acoperiș „Quickfix” sunt de asemenea disponibile și pot fi montate fără a necesita unelte. Disponibile în două versiuni, fie montate direct pe plafon, fie pe barele longitudinale, acestea pot fi utilizate pentru casete de portbagaj suplimentar, suporturi pentru schiuri, suporturi pentru biciclete și multe altele.

În cele din urmă, Noul Austral oferă multe accesorii pentru un mai mare confort, plăcere sau siguranță la bord: covorașe, apărătoare și separatoare de portbagaj, clapete de noroi, deflectoare de aer, lanțuri de zăpadă, alarmă etc

Noul Renault Austral Esprit Alpine: o versiune de echipare complet nouă

Versiunea Esprit Alpine își face debutul pe gama Renault. Acest set de caracteristici exclusivist și complet nou împinge limitele stilului sportiv, eleganței și tehnologiei.

Design exterior: un stil mândru şi atletic

Designul emblematic al versiunii Esprit Alpine are ca sursă a stilului său ADN-ul sportiv al mărcii Alpine, mândria Renault Group.

În această versiune, disponibilă pe variantele Techno și Iconic, Noul Austral are un design și mai impunător, susținut de o nouă culoare a caroseriei, special concepută pentru această versiune, Satin Shale Grey. Lacul exclusiv, cu o formulă special studiată, îi conferă un finisaj satinat, undeva între luciu și mat, făcându-l totodată mai rezistent ca niciodată. Finisajul nu se găsește pe niciun alt model generalist, este plăcut la atingere și evidențiază silueta musculară și dinamică a vehiculului. Un stil îndrăzneț care este îmbunătățit și mai mult de finisajul bi-ton Diamond Black, cu Deep Glossy Black folosit deasupra geamurilor laterale și cu barele plafonului în Satin Black.

Esprit Alpine are, de asemenea, jante din aluminiu „Daytona” de 20 de inchi cu marcaje „Alpine”. Cu un diamant negru și un lac gri fumuriu, aspectul dinamic se reflectă și într-o serie de linii întrerupte.

Pe partea din față, bara orizontală Satin Grey de pe grilă este susținută de o lamelă sport aerodinamică de aceeași culoare, în timp ce sigla Renault (față, spate, centrele roților) are un finisaj Ice Black, deopotrivă elegant şi sofisticat.

Silueta elegantă și sportivă este pusă în valoare prin accentele Deep Glossy Black din jurul geamurilor și de-a lungul curbei dinamice a plafonului. Panourile laterale sunt prevăzute cu două insigne  „Esprit Alpine”.

Numele vehiculului este afișat pe spate cu litere Ice Black, care se potrivesc cu logo-ul Renault, pus în valoare de două lumini high-tech cu efect de profunzime 3D și indicatoare dinamice.


Design interior: eleganță în fiecare detaliu

La interior, Esprit Alpine are tapițerie Alcantara cu fibră de carbon tip „twill” și cusături duble Alpine Blue. Un logo Alpin brodat pe tetiere și un steag francez discret inserat în cusăturile laterale interioare, adaugă nota finală de eleganță.

Pe panourile ușilor și pe tabloul de bord de pe partea pasagerului au fost folosite inserții Alcantara asortate, în cusături albastre.

Materialul textil de pe consola centrală are cusături duble Alpine Blue. Cu toate acestea, volanul din piele Nappa cu inserții Alcantara are cusături în roșu, alb și albastru.

Centurile de siguranță decorate cu albastru, pedalele din aluminiu și marcajele „Alpine” de pe pragurile ușii completează aspectul deosebit. Când șoferul urcă la bord, ecranul OpenR afișează o secvență de bun venit concepută în culorile Alpine.

Echipamente premium

În ceea ce privește echipamentul, Noul Austral Iconic Esprit Alpine are un volan încălzit, scaune față încălzite cu setări electrice (față/spate, înălțimea și unghiul spătarului), masaj lombar pentru șofer și banchetă spate culisantă. Modelul standard dispune şi de opţiunea Active Driver Assist, un sistem inteligent și proactiv de adaptare a vitezei.

PLATFORMĂ, MOTOARE ȘI CONDUCERE: MAI PUȚIN CO2, MAI MULTĂ BUCURIE LA VOLAN

Noul Renault Austral este primul model Renault care beneficiază de tot ceea ce are de oferit noua platformă CMF-CD a Alianței. Realizat pentru a îngloba diverse motoare hibride, Noul Austral poate fi echipat cu sisteme de propulsie inovatoare electrificate, precum noul motor E-TECH Full Hybrid, noul motor Mild Hybrid Advanced cu baterie de 48V și motorul Mild Hybrid cu baterie de 12V. Combinat cu tehnologiile MULTI-SENSE și 4CONTROL de ultimă generație, Noul Austral deschide ușa către o nouă lume a simțurilor.

O platforma nouă, performanță nouă

Complet nouă, platforma CMF-CD anunță transformarea gamelor Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi din segmentele compacte și premium. Primul model Renault care o folosește, Noul Austral beneficiază de o arhitectură complet nouă, un șasiu și o direcție reproiectate, precum și de cele mai noi tehnologii la bord pentru a oferi cel mai bun nivel de competitivitate de pe piață.

Un șasiu complet nou pentru un confort si o experiență de condus superioare  

În ceea ce privește comportamentul de condus, șasiul rigid, fin conceput, de pe Noul Austral, atinge un echilibru perfect între comportament, confort și manevrabilitate pentru o adevărată plăcere de a conduce. Caroseria rigidă, amortizoarele optimizate și suspensiile au contribuit la reducerea considerabila a vibrațiilor și a zgomotului pentru a spori confortul fără a reduce performanța.

Șasiul este disponibil în două versiuni: ax flexibil cu fascicul de torsiune pentru modelele cu două roți directoare și ax spate multi-link  cu 4CONTROL Advanced pentru versiunea cu patru roți directoare.

Axul flexibil a fost complet reproiectat pentru a îmbunătăți comportamentul de conducere al vehiculului. Bara de torsiune oferă o mai mare stabilitate și o mai bună manevrare a șasiului, iar puntea spate amortizează mai mult vibrațiile înainte de a ajunge în habitaclu, cu ranforsări pe caroserie și punctele de contact. Bara de protecție, care a fost, de asemenea, reproiectată, înmoaie mișcarea osiei și protejează vehiculul de lovituri atunci când acesta este încărcat și solicitat. În cele din urmă, amortizoarele sunt acum mai drepte pentru a reduce frecarea și, prin urmare, a optimiza performanța. Astfel, ele absorb mai multe denivelări de pe suprafața drumului și îmbunătățesc manevrabilitatea pentru a spori confortul de conducere.

În versiunile cu patru roti directoare, Noul Austral oferă echilibru și confort de nivel superior. Axul spate multi-link „quadrilateral” sau „cu 4 verigi” îl clasează drept cel mai bun din clasa sa. Camberul se adaptează, permițând poziționarea optimă a roților pe suprafețe dure, denivelate. În viraje și la schimbarea direcției, stabilitatea sporită și comportamentul îmbunătățit al vehiculului oferă confort și, în același timp, entuziasm. Suspensia fixează mașina pe șosea și absoarbe instantaneu orice denivelări. Prin adăugarea unui actuator, unghiul de direcție al roților din spate poate ajunge la 5°, oferind stabilitate fără precedent pe șosea și agilitate de neegalat în orașe.

În versiunile cu două roți directoare, diametrul de viraj este de 11,2 metri. În versiunile cu patru roți directoare, are doar 10,1 metri – un record în segment!

Un ultim avantaj al noii platforme CMF-CD în acest domeniu este că vine la pachet cu roți de 20 de inchi (720 mm) fără a afecta raza de viraj.

Un sistem de direcție complet nou pentru o agilitate și o capacitate de răspuns de neegalat

Direcția a fost îmbunătățită semnificativ în comparație cu platforma anterioară.

Motorul de asistență se află acum lângă cremaliera de direcție pentru a optimiza transmiterea informațiilor și pentru a crește mai natural efortul de direcție proporțional cu unghiul de viraj.

Raportul de direcție a scăzut de la 17,6:1 la 14,6:1 la versiunile cu două roți directoare și la mai puțin de 13:1 la versiunile cu patru roți directoare. Cu 4CONTROL Advanced, plăcerea de a conduce este combinată cu un grad de precizie unic în categorie.

Împreună cu o caroserie rigidă și sisteme de propulsie remarcabil de eficiente, agilitatea vehiculului și comportamentul extrem de receptiv se adaugă la o experiență de conducere de cea mai bună calitate.

Menținerea greutății sub control și utilizarea tehnologiilor de hibridizare de ultimă oră pentru eficiență și performanță la cel mai înalt nivel

Rezistența remarcabilă a cadrului de torsiune a fost obținută fără a adăuga prea multă greutate vehiculului datorită utilizării de materiale ușoare, cum ar fi aluminiul (uși, osie). Menținerea sub control a greutății (mai puțin de 1.400 de kilograme în versiunea de bază cu motorul Mild Hybrid 12V), a contribuit, de asemenea, la reducerea inerției vehiculului la conducere, îmbunătățind astfel agilitatea și manevrabilitatea în viraje.

Cu noua platformă CMF-CD, Noul Austral poate integra tehnologia hibridă inovatoare pentru a căuta continuu cele mai bune niveluri de performanță și eficiență. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că eficiența consumului de combustibil și emisiile de CO2 sunt cele mai bune în cadrul segmentului.

Cele mai bune motoare în termeni de eficiență și emisii

Noul Renault Austral beneficiază de o gamă de motoare inovatoare cu cea mai nouă generație de motoare E-TECH Full Hybrid de până la 200 CP și două motoare pe benzină: un Mild Hybrid Advanced de  130 CP 48 V și motoarele Mild Hybrid 12V de 160 CP  si de 140 CP care participă la electrificarea masivă a gamei Renault.

Noul motor E-TECH Full Hybrid de 160 și 200 CP: putere și eficiență

Noul Austral introduce un motor nou-nouț E-TECH Full Hybrid cu autoîncărcare, care a fost perfecționat pentru a rula un vehicul de segment superior. Are o putere combinată de până la 146 kW, sau 200 CP, și cel mai bun raport consum/performanță de pe piață, pentru a crește plăcerea de a conduce, limitând în același timp emisiile de CO2.

Tehnologia E-TECH Full Hybrid, rezultatul multor inovații, dezvoltată și patentată de ingineria Renault, păstrează arhitectura ingenioasă. Combină un motor cu ardere internă, două motoare electrice (un motor de tracțiune „e-motor” pentru a conduce cu energie electrică și a încărca bateria și un generator de pornire de înaltă tensiune HSG utilizat pentru a porni motorul termic, a schimba turația și a ajuta la încărcarea baterie), o baterie centrală de tracțiune și o cutie de viteze inteligentă multimodală.

Noua generație a motorului E-TECH Full Hybrid de pe Austral este echipată cu un nou motor turbo pe benzină în 3 cilindri de 1,2 litri, 96 kW, cu un cuplu de 205 Nm. Este asociat cu un motor electric care oferă mai multă putere și mai mult cuplu (50 kW și 205 Nm), o baterie litiu-ion de capacitate mai mare (2 kWh / 400 V) și o cutie de viteze care combină două viteze în modul electric și patru pentru motorul termic. Cu 15 combinații, cutia de viteze are o capacitate de cuplu îmbunătățită (până la 410 Nm față de 350 Nm pentru prima generație), putere și reacție sporite.

Rezultatul este o experiență de conducere premium care combină vivacitatea și eficiența. Pornirile, invariabil în modul complet electric, sunt puternice și liniare, tranzițiile sunt curate, fără o scădere a cuplului, iar motorul cu ardere internă funcționează constant în intervalul optim de putere.

Disponibil fie în 160 CP, fie în 200 CP, Noul Austral E-TECH Full Hybrid oferă o eficiență maximă de condus, cu o capacitate de răspuns lider pe piață, care a fost confirmată de accelerația de la 80 la 120 km/h în doar 5,6 secunde (6,6 secunde cu motorul de 160 CP).

Mecanismul de regenerare a energiei, care se declanșează automat în timpul decelerării și frânării, atunci când este combinat cu capacitatea mare de autoîncărcare a bateriilor litiu-ion și eficiența sistemului E-TECH, asigură o economie optimă de combustibil. Aceasta înseamnă că poate petrece 80% din timp pe drumurile orașului în modul complet electric, ceea ce echivalează cu 40% economie de combustibil în comparație cu un motor pe benzină, totul fără a-ti schimba stilul de condus.

Ca și în cazul generației anterioare de motoare E-TECH Full Hybrid, mașina folosește cuplul disponibil imediat și pornește întotdeauna în modul complet electric, iar tracțiunea electrică poate fi disponibilă până la de două ori mai mult decât într-un grup propulsor hibrid convențional. Sistemul de propulsie E-TECH Full Hybrid oferă astfel o experiență de condus unică pentru mașinile electrice, combinând liniștea cu o capacitate bună de reacție.

Cutia de viteze inteligentă comută automat între motoarele electrice și cele cu ardere internă pentru a garanta o conducere foarte receptivă și, în același timp, ținând sub control eficiența combustibilului.

Echipat cu cel mai recent motor E-TECH Full Hybrid, Noul Austral are niveluri de neegalat de eficiență a consumului de combustibil și de emisii de CO2 în categoria sa (începând de la 4,5 l/100 km și 102 g CO2/km) fără a face compromisuri în ceea ce privește plăcerea de a conduce. Cu acest nou motor cu combusibil de înaltă eficiență (41%) Austral este unul dintre cele mai rentabile SUV-uri hibride. Și o alternativă autentică la diesel.

Ca dovadă a  ADN-ului său electrificat și a amprentei reduse asupra mediului, Noul Austral E-TECH Hybrid poartă insigna „E-TECH Hybrid” pe zona portbagajului și un „E” auriu pentru numele vehiculului. La modelele Esprit Alpine, lietera „E” este albastră.

Noul motor Mild Hybrid Advanced 130 CP: cealaltă alternativă la diesel

Mild Hybrid Advanced, o premieră în gama Renault, combină noul motor turbo pe benzină cu injecție directă de 1,2 litri cu 3 cilindri, o baterie litiu-ion de 48 V și un alternator de pornire. Cu acest grup motopropulsor cu transmisie manuală de 130 CP, Noul Austral oferă șoferilor o experiență fără cusur, împreună cu cel mai mic consum și emisii de CO2 din categorie (de la 5,2 l/100 km și 118 g/km). Acest grup motopropulsor, cu alte cuvinte, este o alternativă la motoarele diesel de ultimă generație.

În primul rând, capacitatea cilindrică și raportul de curse au fost îmbunătățite. În al doilea rând, vorbim despre eficiența de ardere îmbunătățită prin implementarea unui ciclu de ardere („Miller”) utilizat în Formula 1 și adăugarea unei supape de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) răcite la presiune joasă. În cele din urmă, optimizarea frecării a fost posibilă datorită unei pompe electrice de apă și a unui ulei cu vâscozitate scăzută. Impactul combinat al acestor schimbări plasează eficiența consumului de combustibil la egalitate cu cele mai recente motoare diesel și consum cu până la 20% mai redus față de un motor similar non-hibrid.

Datorită unei presiuni de injecție crescute la 350 de bari și a unui sistem mai eficient de filtrare a poluării, motorul Mild Hybrid Advanced este gata să suporte modificările aduse de viitoarele reglementări Euro 7.

Motorul Mild Hybrid 140 CP si 160 CP: motorul testat și verificat

Motorul Mild Hybrid este motorul hibrid de prim nivel oferit pe Noul Austral și utilizează un motor pe benzină cu injecție directă turbo de 1,3 litri cu 4 cilindri, care este deja disponibil si pe alte vehicule Renault. Dezvoltat în colaborare cu Daimler, motorul este asistat de un motor de pornire și o baterie litiu-ion de 12V.

Disponibil fie în versiunea cu 140 CP, fie în cea cu 160 CP, cu o transmisie de tip CVT reproiectată pentru o plăcere optimă a conducerii, sau cu 140 CP pe un model cu transmisie manuală cu 6 trepte.

Tehnologia 12V Mild Hybrid folosită pe Noul Austral are o versiune îmbunătățită a sistemului Stop & Start și include funcția „Sailing Stop” pe modelele automate. Acestea ajută la regenerarea energiei la frânare și oprește motorul la decelerare. Toate aceste caracteristici ajută la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor, asigurând în același timp o pornire lină de fiecare dată și o conducere mai confortabilă în timpul utilizării de zi cu zi.

Motorul Mild Hybrid de 160 CP 12V de pe Noul Austral se mândrește cu un cuplu maxim de 270 Nm, disponibil de la 1.800 la 3.750 rpm (260 Nm de la 1.750 la 3.500 rpm în versiunile de 140 CP) și un consum mixt de combustibil de 62 l/100 km (6,1 în versiunile de 140 CP), cu emisii de CO2 începând de la 140 g/km (138 g/km în versiunile de 140 CP).

Tehnologia de electrificare

Noul Austral încorporează tehnologia de electrificare pentru o eficiență de neegalat. Vorbim de noua generație de tehnologie E-TECH Full Hybrid, dar și de multe alte caracteristici care au fost concepute pentru a maximiza eficiența energetică.

O nouă generație E Tech

Motorul inovator E-TECH Full Hybrid folosit pe Noul Austral a dat naștere la peste 200 de brevete!

Noile caracteristici includ baza motorului, precum și cutia de viteze automată îmbunătățită și bateria de 2 kWh 400 V.

Dotata cu un dispozitiv inovator de răcire asigurat de sistemul de aer condiționat, această baterie nouă își poate menține performanțele în toate condițiile de funcționare. Deoarece are o capacitate mai mare, face posibil, de asemenea, să conduceți mai mult timp în modul electric, îmbunătățind plăcerea de a conduce în orașe, la viteze reduse, precum și pe autostrăzi.

La fel ca și generația anterioară, motorul E-TECH Full Hybrid al Noului Austral este construit pe o așa-numită arhitectură hibridă „serie-paralelă”, care oferă cea mai largă gamă de tipuri de colaborare între motoare și cele mai reduse emisii de CO2 atunci când sunteți pe drum. Datorită unei îmbunătățiri a dispozitivului multimodal, numărul de combinații posibile de diferite surse de energie merge de la 14 la 15 pentru o mai bună utilizare a sistemului hibrid. Cutia de viteze inteligentă multimodală selectează automat configurația E-TECH Full Hybrid dintre următoarele variante:

  • Full electric (doar motorul electric pune roțile în mișcare);
  • Dynamic hybrid (motorul termic și cel electric se combină pentru a pune roțile în mișcare);
  • E-drive (motorul electric mișcă roțile, iar cel termic încarcă bateria);
  • ICE (doar motorul termic pune roțile în mișcare și/sau încarcă bateria);
  • Regenerare (rotile activează motorul electric care încarcă bateria).

Alte îmbunătățiri includ plăcerea sporită de a conduce și eficiența consumului de combustibil pentru un raport cost/performanță superior în segment.

Frânare regenerativă la alegere

Fiecare dintre cele trei motoare electrificate de pe Noul Austral dispune de frânare regenerativă. Pentru E-TECH Full Hybrid, șoferul poate selecta unul dintre cele patru moduri diferite folosind două comutatoare situate în spatele volanului.

Frânarea regenerativă transformă energia cinetică produsă la decelerare sau frânare în energie electrică ce este apoi stocată în baterie. Acest lucru îmbunătățește eficiența consumului de combustibil și extinde autonomia în modul electric, protejând în același timp plăcuțele de frâna și reducând poluarea cu particule.

Cu motorul E-TECH Full Hybrid, șoferul primește feedback imediat pe afișajul panoului de instrumente cu privire la cantitatea de energie regenerată atunci când pedala de accelerație este eliberată sau când e apăsată.

Animații specifice

Pe versiunile E-TECH Full Hybrid și Mild Hybrid Advanced ale Noului Austral, noul tablou de bord digital prezintă animații care sunt specifice modelelor hibride.

În modul T-TECH Full Hybrid, un indicator special afișează nivelul de putere instantanee în timpul accelerației, precum și puterea regenerativă la decelerare sau frânare. Indicatorul bateriei, la rândul său, oferă o indicație în timp real a cantității de energie electrică disponibilă.

În ambele versiuni, un widget „flux de energie” arată de unde provine energia utilizată (din motorul termic sau cel electric).

Cu motorul E-TECH Full Hybrid, pe lângă evaluarea în timp real a comportamentului de conducere prin intermediul panoului de instrumente, sistemul multimedia OpenR Link arată unde se duce energia și ce energie este utilizată pentru a conduce mașina (electrică, mecanică, combinate). Consumul trecut poate fi afișat într-o diagramă cu bare, care arată în special distanța parcursă în modul complet electric.

Pe lângă nivelul ales de frânare regenerativă, aceste notificări asigură că șoferul are o bună înțelegere a eficienței actuale a consumului de combustibil al mașinii.

MULTI-SENSE Advanced si  4CONTROL Advanced: un univers al senzațiilor

Sistemele MULTI-SENSE și 4CONTROL Advanced sunt emblematice pentru expertiza Renault în inginerie și sunt aici pentru a personaliza experiența la bord a Noului Austral, pentru a o transforma într-una mai plăcută și mai intensă.

MULTI-SENSE Advanced: senzații și experiențe imersive

Datorită celei mai recente generații de tehnologie MULTI-SENSE de pe Noul Austral, șoferii își pot adapta modul de conducere pentru a se potrivi dispoziției și dorințelor lor. Numeroasele opțiuni de personalizare înseamnă că fiecare călătorie poate fi o experiență complet nouă.

Accesate prin intermediul ecranului OpenR și a unui buton MULTI-SENSE restilizat, situat pe volan, setările acoperă totul, de la senzații de condus (efort de direcție, receptivitatea motorului, agilitatea șasiului și percepția amplificării) până la starea de spirit interioară (iluminare interioară, temperatură, afișajul și culoarea tabloului de bord). Trei moduri presetate (Eco, Confort și Sport) găsesc cel mai bun nivel pentru fiecare indicator, pentru a obține o eficiență mai mare a combustibilului, un regim de condus foarte adaptat pentru evenimentele întâlnite frecvent sau pentru senzații de energie ridicată în funcție de modul ales. Un al patrulea mod (Perso) oferă șoferului frâu liber pentru fiecare setare. Pachetul Extended Grip include două moduri suplimentare: „Zăpadă” și „Orice suprafață”. Șoferii pot comuta oricând între moduri, fie manual, fie prin comandă vocală cu ajutorul Google Assistant.

Noul Austral are, de asemenea, o nouă funcție proactivă pentru a ajuta la reducerea consumului de combustibil, deoarece sugerează automat trecerea la modul Eco. Pe baza obiceiurilor utilizatorilor și a analizei în timp real a condițiilor de conducere, inteligența artificială de la bord sugerează trecerea la modul Eco printr-o recomandare afișată pe ecranul central.

4CONTROL Advanced: stabilitate și manevrabilitate pentru o plăcere de conducere și mai mare  

Noul Austral vine echipat cu cea de-a treia generație a sistemului cu patru roti directoare de la Renault: 4CONTROL Advanced.

4CONTROL a fost o inovație în sine când a fost prezentat și a ajuns pe piață în 2007. Astăzi, 4CONTROL Advanced rămâne de neegalat – și fără precedent în SUV-urile din segment. A revenit cu o serie de upgrade-uri care oferă o agilitate mai mare, performanțe de neegalat și tot mai multă plăcere de a conduce.

Cu acest sistem, Noul Austral este echipat cu un nou șasiu cu patru roți directoare, oferind manevrabilitate și stabilitate unice în toate condițiile de drum. Pe drumurile denivelate și de proastă calitate, mișcarea roților filtrează denivelările. Beneficiile sunt instantanee: manevrabilitate este mai bună, iar confortul și performanța acustică sunt optimizate, pentru un confort total la volan.

Dispozitivul de acționare a direcției de pe puntea spate, care răspunde la inputul sistemului de servodirecție, motor și sistemul electronic de control al stabilității, asigură că Noul Austral răspunde eficient în toate circumstanțele. În funcție de situație, permite ajustări mici ale direcției roților din spate de până la 5°, mergând în sens opus roților din față (comparativ cu 3,5° în generația anterioară 4CONTROL).

Echipat cu 4CONTROL Advanced, Noul Austral are o manevrabilitate excepțională pentru un vehicul din segmentul său. Este foarte agil și se simte ca acasă în orașe. Diametrul său de bracaj, de exemplu, este mai strâns decât cel al unor mașini de oraș: 10,1 metri. Acesta este un adevărat plus pentru conducerea zilnică!

Împreună cu setările MULTI-SENSE Advanced, pentru și mai multe senzații, sistemul 4CONTROL Advanced oferă opțiuni suplimentare de personalizare. Șoferii pot acum să ajusteze setările modurilor preprogramate (Eco, Confort și Sport) sau să își seteze modul Perso, folosind un cursor glisant pentru a alege dintre 13 indicatori, spre deosebire de cele trei moduri inițiale, pentru a regla fin comportamentul mașinii și a se potrivi cu adevărat stării lor de spirit și a amplifica senzațiile la volan.

Datorită noii platforme CMF-CD utilizată în cadrul Alianței și know-how-ului unic al Renault Engineering, Noul Renault Austral oferă performanțe fără precedent pentru acest segment. Șasiul său cu 4 roți directoare, 4CONTROL Advanced, de exemplu, oferă o manevrabilitate remarcabilă, demnă de o mașină de oraș și îmbunătățește stabilitatea vehiculului în toate condițiile de drum.

TEHNOLOGIE INOVATOARE PENTRU MAI MULT CONFORT ȘI SIGURANȚĂ

În avangarda modernității, Noul Austral oferă 32 de sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) și caracteristici suplimentare de siguranță pasivă. Fiecare sistem este proactiv și inteligent, punând mașina în fruntea clasei sale în ceea ce privește confortul și siguranța.

Sisteme de asistență inteligente și proactive

Cele 32 de sisteme de asistență la conducere  de pe Noul Austral sunt împărțite în trei categorii: Conducere, Parcare și Siguranță. Conceput pentru a oferi șoferului un nivel optim de confort la volan, ele îl ajută, de asemenea, să mențină controlul în orice moment, asigurând astfel siguranța tuturor celor din interiorul mașinii și a altor persoane de pe drum.

Generația viitoare de Head Up Display

Noul Renault Austral este modelul prin care se realizează lansarea noului Head Up Display de 9,3 inchi. Viteza vehiculului, sistemele de asistență active, avertizarea de viteză și indicațiile de navigație sunt acum proiectate direct pe parbriz. Acestea sunt afișate în timp real în câmpul vizual al șoferului pentru un confort optim.

Active Driver Assist pentru o direcție autonomă bazată pe context

Un alt sistem de ultimă generație: Active Driver Assist adaugă informații contextuale la bine-cunoscutul Autoway and Traffic Companion de la Renault, pentru a-și extinde domeniul de aplicare dincolo de utilizarea exclusiv pe benzile rapide. Prin urmare, șoferul poate gestiona cu toată abilitatea tot felul de evenimente rutiere pe care le poate întâlni. Un sistem de autonomie level 2, acesta combină Cruise Control adaptiv cu „Stop & Go”, Lane Centering, precum și datele GPS și o hartă, astfel încât vehiculul să își poată modifica traseul.

Adaptive Cruise Control (ACC) combină recunoașterea de către camera frontală a semnelor de viteză cu datele din sistemul de navigație pentru a alege cea mai sigură limită de viteză posibilă la un moment dat. Noul Austral se adaptează apoi automat la viteza detectată, menținând în același timp o distanță minimă de siguranță în spatele vehiculului din față.

În cazul în care traficul se oprește complet, funcția „Stop & Go” va pune mașina în mișcare după o așteptare de 30 de secunde (în loc de cele 3 secunde anterioare).

Active Driver Assist utilizează date de geo-localizare și o hartă specifică ce integrează sensurile giratorii și virajele strânse. Pe lângă afișarea unor astfel de puncte pe tabloul de bord, Noul Austral poate, de asemenea, să decelereze automat când se apropie de un sens giratoriu și apoi să accelereze înapoi până la viteza maximă după ce a trecut. Toate acestea fără ca șoferul să fie nevoit să facă nimic.

Lane Centering (LC) mișcă activ volanul și poate rula acum chiar și atunci când oricare dintre cele două marcaje laterale rutiere dispare (de exemplu,  pe un drum de țară care are doar marcaj central).

Adaptare automată a vitezei

Integrată în Active Driver Assist, Recunoașterea semnelor de circulație cu alertă de viteză (OSP) poate fi utilizată și izolat. Această funcție afișează limita maximă de viteză pe tabloul de bord și pe ecranul de navigare. În cazul în care viteza reală este mai mare, apare un avertisment vizual pe care șoferul îl va vedea. Un buton de pe volan poate fi folosit pentru a activa limitatorul de viteză, Cruise Control sau Cruise Control adaptiv pentru a se adapta la limita de viteză.

Sfaturi predictive de conducere eco și predictivă

Noua funcție predictivă de consiliere ecologică este disponibilă pe versiunile automate Mild Hybrid ale Noului Austral . Cu o pictogramă care se afișează pe tabloul de bord sau pe afișajul Head-Up de 9,3 inchi, această funcție  îi spune șoferului când să apese ușor accelerația pentru a economisi combustibil (și, prin urmare, pentru a emite mai puțin CO2), atunci când se apropie de un anumit punct rutier (viraj brusc, sens giratoriu , modificarea limitei de viteză, taxă, intersecție cu un semn „STOP” sau „CEDATI CALEA”). Pe baza informațiilor din hărți de înaltă definiție conectate și din alte surse, această notificare și răspunsul ulterior al șoferului reduc consumul de combustibil, emisiile de CO2 și uzura plăcuțelor de frână și a anvelopelor.

Pe versiunea E-TECH Full Hybrid, funcția de conducere hibrid predictivă are sarcina de a optimiza distanța de condus în modul electric pe baza datelor de pe hărțile conectate. Acesta ia în considerare topografia (în urcare și coborâre etc.), timpul de călătorie și condițiile de trafic pentru a maximiza utilizarea energiei electrice.

Tehnologii avansate de asistență la parcare

Pe lângă radarele obișnuite și camerele din spate, sistemul de parcare semi-automat hands-free preia toate manevrele. Senzorii direcționează mașina într-un spațiu de parcare paralel, perpendicular sau înclinat pentru un confort maxim.

Sistemul cu vedere 360° folosește patru camere pentru a afișa o redare 3D a vehiculului, cu o vedere completă a tot ce se află în imediata apropiere. Apoi șoferul poate observa cu ușurință orice obstacol oriunde în afara vehiculului, mărind o anumită zonă, prin folosirea ecranului tactil. De asemenea, poate afișa o vedere panoramică de deasupra capului care acoperă tot ce se află în fața și în spatele vehiculului. Aceste caracteristici fac parcarea extrem de ușoară.

Siguranță activă sporită

În ceea ce privește siguranța activă, Noul Austral este echipat cu trei ADAS bine-cunoscute care ajută la reducerea riscului de coliziune: Avertizare de părăsire a benzii de rulare (Lane Departure Warning – LDW), Avertizare de unghi mort (Blind Spot Warning  – BSW) și Asistență pentru menținerea benzii (Lane Keeping Assist  – LKA).

Cea mai recentă iterație a sistemului Emergency-LKA (avertizare pentru punctul mort și prevenirea părăsirii benzii la depășire) face sistemul mai eficient ca niciodată. Folosind tehnologia care combină datele de la camera frontală și de la radarele laterale, vehiculul este ghidat automat înapoi pe banda sa atunci când sistemul detectează o potențială părăsire a benzii sau o coliziune din față sau lateral în timpul unei încercări de depășire.

Acest ultim ADAS poate fi îmbunătățit și mai mult prin afișarea pe panoul de bord a funcției „Vizualizarea drumului”, o reprezentare a benzii alese cu Noul Austral și orice vehicule din apropiere în timp real.

Vehiculul are, de asemenea, alte trei sisteme de asistență care sunt concepute pentru a proteja alți utilizatori ai drumului, în special pietonii și bicicliștii.

Frânarea autonomă de urgență din spate (Rear AEB) este, după cum sugerează și numele, similară sistemului autonom de frânare de urgență (AEBS), deși de data aceasta este pentru situația în care șoferul merge cu spatele. În cazul în care senzorii cu ultrasunete detectează un obstacol potențial (pieton, biciclist, stâlp…), sistemul avertizează șoferul prin semnale vizuale și audio înainte de a declanșa o frână de urgență de două secunde pentru a evita o coliziune. Sistemul este activ la marșarier între 3 km/h și 10 km/h.

Alerta de trafic transversal din spate (Rear CTA) detectează vehiculele care se deplasează cu mai mult de 4 km/h atunci când șoferul începe să dea înapoi dintr-un loc de parcare unde vizibilitatea este limitată (parcare perpendiculară sau unghiulară). Dacă un vehicul este identificat de senzorii cu ultrasunete din spate, un semnal audio și vizual îi spune șoferului să se oprească și să verifice în toate direcțiile înainte de a continua.

În plus, Occupant Safe Exit (OSE) avertizează șoferul când își deschide ușa pentru a ieși din vehicul, dacă se apropie un alt vehicul, motocicletă sau bicicletă. Avertismentele vizuale și audio sunt deosebit de utile în evitarea accidentelor cu bicicliștii care sunt predispuși la astfel de accidente pe drumurile urbane.

Lumini high-tech inteligente

Noul Austral dispune de faruri high-tech care nu sunt doar esențiale pentru siguranța rutieră, ci și îmbunătățesc considerabil confortul la conducere.

Cu tehnologia LED Adaptive Vision și modul de ceață încorporat (AFS), iluminarea inteligentă se adaptează la înclinarea volanului, viteza mașinii, traficul și condițiile meteorologice pentru a optimiza luminile față și laterale, în special la viraje, astfel încât să nu îi orbească pe alți participanți la trafic.

Matrix LED Vision (faza Matrix / ADB) permite șoferilor să continue să folosească faza lungă pentru cea mai mare acoperire, indiferent de traficul din jur. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei LED anti-orbire care adaptează direcția fasciculelor luminoase pentru a asigura confortul și siguranța tuturor celor din vehiculele aflate în apropiere.

Cel mai bun în siguranță pasivă

Noul Austral garantează cel mai bun nivel de protecție pentru pasageri și alți utilizatori ai drumului datorită unei game de echipamente de siguranță pasivă îmbunătățite.

Sisteme de bază consolidate

În primul rând, în cazul unei coliziuni frontale, laterale sau din spate, habitaclul este acum mai bine protejat. Au fost folosite materiale de înaltă rezistență pentru a face structura internă și caroseria mai rezistente.

În plus, în habitaclu au fost amplasate șapte airbag-uri, inclusiv un airbag nou între pasagerii din față, conceput pentru a-i proteja de lovirea capetelor în cazul unei coliziuni laterale. În plus, senzorii de presiune ale ușii asigură detectarea timpurie a coliziunilor laterale și asigură o declanșare mai rapidă a airbag-ului.

Centurile de siguranță sunt, de asemenea, echipate cu dispozitive de pretensionare care limitează sarcina pentru a preveni rănile la nivelul toracelui în cazul unui impact sever, iar punctele lor de ancorare au fost, de asemenea, optimizate pentru o mai mare protecție lombară.

Fiecare scaun are o tetieră „anti-whiplash”.

Pentru o siguranță sporită a copiilor, au fost adăugate trei puncte de ancorare Isofix: două în spate și unul pe scaunul pasagerului din față.

Siguranța rutieră este la fel de importantă pentru clienții Renault ca și pentru toți utilizatorii drumului. Ca atare, structura frontală a Noului Austral a fost îmbunătățită pentru a reduce severitatea daunelor cauzate altor vehicule sau pietonilor în cazul unui accident.

În cele din urmă, în cazul unui accident, sistemul e-call apelează automat serviciile de urgență și le furnizează informațiile necesare pentru a identifica și localiza vehiculul și pentru a ajuta la determinarea serviciilor necesare în funcție de numărul de pasageri și de severitatea accidentului.

Baterie sigură, informații clare

Noul Austral E-TECH Full Hybrid are o trapă de acces la baterie pentru ca echipele de salvare să acceseze rapid bateria în caz de accident. De asemenea, are un cod QR aplicat pe geamul vehiculului. Echipele de salvare îl pot scana pentru a afla rapid cu ce tip de vehicul electrificat au de-a face, împreună cu informații structurale importante (cum ar fi locația bateriei și airbag-ului, zonele care pot fi tăiate într-un mod sigur și rapid). Acest ajutor prețios poate economisi până la 15 minute în extragerea cuiva din mașina avariată.

Bateria cu acces rapid și codul QR sunt doar câteva dintre caracteristicile care oferă o siguranță optimă pentru utilizatorii Renault. La nivel global, siguranța clienților aflați la volan,  precum și a angajaților la locul de muncă, reprezintă unul dintre cei trei piloni principali (împreună cu incluziunea și tranziția ecologică) ai politicii de dezvoltare durabilă a Renault Group introdusă ca parte a strategiei Renaulution.

Calitate, siguranță, durabilitate: trei piloni în centrul designului Noului Austral

Brief-ul de design pentru Noul Austral s-a bazat pe o atenție deosebită acordată calității și durabilității sale. În special, au fost efectuate teste ample pentru a se asigura că diferitele ADASuri au fost toate impecabile pentru un nivel maxim de siguranță. Nu mai puțin de 700.000 km au fost parcurși în timpul testelor dinamice pentru a acoperi toate utilizările posibile. Obiectivul: certificarea rezistenței, siguranței și fiabilității mașinii.

În timpul producției, pe lângă gama completă de verificări și teste efectuate de lasere, inspecție robotică, scanere 3D și altele asemenea, Noul Austral a fost supus unor teste pe piste special concepute la uzina din Palencia, Spania. Obiectivul: să certificăm că fiecare vehicul a fost la standardul setat.

Mai mult, 100 de vehicule au fost testate pe trasee închise și drumuri deschise, pe o lungime de peste 2 milioane de kilometri pentru a acoperi întreaga gamă de condiții de drum.

În total, au fost folosite 170 de prototipuri pentru a asigura calitatea și durabilitatea Noului Austral și a testa toată tehnologia de la bord.


EXPERIENȚĂ DE CONDUCERE ȘI CONECTIVITATE ÎMBUNĂTĂȚITE

Datorită ecranului OpenR ușor de utilizat și sistemului multimedia OpenR Link cu Google integrat, Noul Austral este o ușă către noi orizonturi. Starea la volan este doar începutul unei experiențe de conducere sporite, alimentată de o tehnologie captivantă, conectată. Cu o conectivitate inteligentă și sunet premium de la Harman Kardon, scena este pregătită, drumul se deschide si nu poți decât să te bucuri de moment.

OpenR Link: un sistem multimedia adaptiv care face vehiculul la fel de intuitiv precum un smartphone

Element principal de atracție în cockpitul Noului Austral, ecranul OpenR dispune de sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat care oferă șoferilor o experiență de condus captivantă și intuitivă.

Tehnologie inteligentă pentru cea mai intuitivă experiență

Noul Austral face parte dintr-un ecosistem în care vehiculul acționează ca hardware care găzduiește software de ultimă generație și conectivitate optimizată.

Ecranul OpenR este plin de tehnologie pentru o experiență fluidă, bogată și adaptabilă. Folosind platforma Qualcomm Snapdragon Automotive Cockpit de a treia generație și procesorul octa-core, acesta poate suporta mai multe ecrane, conectivitate de ultimă generație și toată tehnologia necesară pentru sistemele de siguranță. Această platformă a fost concepută pentru a fi utilizată mult timp în viitor, cu capacitatea de a găzdui actualizările viitoare ale sistemului. În ceea ce privește software-ul, afișajul OpenR rulează pe noul sistem OpenR Link cu Google încorporat, pentru o experiență conectată intuitivă și optimizată.

Sistemul OpenR Link rulează pe sistemul de operare Android Automotive, care este pur și simplu versiunea auto a aceluiași sistem de operare folosit pe mai mult de 75% dintre smartphone-urile din întreaga lume. Dezvoltat de Google, software-ul este conceput să evolueze și să se schimbe odată cu apariția viitoarei tehnologii. Compatibil cu Android Auto (pentru smartphone-uri Android) și Apple CarPlay (pentru iPhone), fie ca plug-in, fie wireless, Noul Austral se poate integra fără probleme in ecosistemul digital al șoferului. Navigarea cu Google Maps, Google Assistant, catalogul de aplicații pe Google Play (vezi mai jos) și alte funcții ale aplicației My Renault sunt ultimele retușuri care ajută la transformarea sistemului multimedia al vehiculului într-un spațiu complet personalizabil.

OpenR Link este la fel de intuitiv de utilizat ca și un smartphone, fie cu un singur deget (atingere scurtă, apăsare lungă, derulare), cu mai multe degete (ciupire, mărire etc.), fie folosind software-ul de recunoaștere vocală. Primește și afișează notificări, iar bara de meniu situată în partea de sus a ecranului ajută la comutarea între diferitele funcții principale – Acasă, Navigare, Muzică, Telefon, Aplicații, Vehicul.

Interfața sistemului multimedia OpenR Link poate fi personalizată la fel ca un smartphone. Fiecare utilizator își poate crea propriul profil și poate folosi widget-uri pentru a adapta aspectul ecranului OpenR pentru a se potrivi propriilor preferințe, astfel încât toată lumea să poată accesa direct funcțiile preferate. Fiecare cont de utilizator poate fi folosit pentru a configura un profil extins de utilizator pentru a personaliza în continuare setările vehiculului, pentru a conecta automat un smartphone prin Bluetooth, pentru a accesa rapid posturile de radio preferate și multe altele. Fiecare profil de utilizator poate fi, de asemenea, conectat la un cont Google personal pentru o experiență și mai bogată.

În cele din urmă, la fel ca sistemul de operare al unui smartphone sau tabletă, OpenR Link se actualizează automat, prin intermediul tehnologiei FOTA (Firmware Over-The-Air). Pentru aplicațiile Google, nu este necesară nicio acțiune a utilizatorului pentru a primi cele mai recente hărți și puncte de interes. Pentru actualizările sistemului de bază, tot ce trebuie să facă utilizatorii este să accepte pur și simplu mesajul care apare pe ecran. Datorită microcipurilor de înaltă performanță, upgrade-urile pot continua ani de-a rândul, cu mult spațiu disponibil pentru soluțiile inteligente și conectate ale viitorului.

Aplicații și servicii Google

Sistemul OpenR Link integrează cele mai bune aplicații și servicii Google* pentru a construi o experiență generală bazată pe trei piloni principali:

  • Hărți Google pentru navigare, cu informații despre trafic în timp real, POI, restaurante preferate, activare vocală, indicații mereu actualizate și multe altele.
  • Asistent Google pentru ajutor hands-free în mașină. Șoferii își pot folosi vocea pentru a controla media, anumite funcții ale vehiculului, cum ar fi controlul climatizării și setările MULTI-SENSE, pentru a obține indicații de orientare Google Maps și multe altele. Există câteva modalități de a interacționa cu Asistentul Google: rostind „Hei, Google!”, apăsând butonul de comandă vocală de pe volan sau apăsând pictograma Asistent Google de pe sistemul de infotainment din meniu. Asistentul Google poate acționa și în mod proactiv, de exemplu pentru a sugera o destinație bazată pe obiceiurile zilnice sau pentru a sugera muzică de redat.
  • Google Play pentru un catalog de peste 40 de aplicații care sunt concepute pentru a fi utilizate în mașină: muzică, media, podcasturi și multe altele. Multe aplicații noi vor fi adăugate în catalog în viitor. Dacă o anumită aplicație nu este încă disponibilă în catalog și se găsește doar în catalogul Android Auto al Google Play, ea poate fi folosită în continuare prin această aplicație.

Harman Kardon, un sunet de nouă generație, de înaltă fidelitate

Pe lângă sistemul de sunet Arkamys, Noul Austral se mândrește cu o experiență de sunet premium care a luat naștere dintr-un parteneriat cu specialistul în sunet Harman Kardon, lider în soluții de sunet auto de peste 60 de ani.

Calitate audio de înaltă fidelitate

Precizia sistemului audio de înaltă fidelitate Harman Kardon oferă o experiență și mai captivantă la bordul Noului Austral. Inginerii specializați în acustică de la Renault și Harman Kardon au lucrat mână în mână pentru a garanta un sunet perfect integrat în întreaga mașină.

Disponibil ca dotare opțională, acest sistem audio premium are o putere totală de 485 de wați, cu nu mai puțin de 12 difuzoare: o unitate centrală în față, două tweetere situate pe fiecare parte a panoului de bord, două difuzoare în panourile ușilor din spate., două woofer-ere în panourile ușilor din față și din spate, două unități de frecvențe mediide ambele părți ale panoului din spate și un subwoofer situat în portbagaj.

Unitatea de frecvență medie dispune de un difuzor coaxial cu motor partajat brevetat (gamă medie și tweeter) cu lentilă acustică și ghid de undă pentru o reproducere de neegalat a sunetului în afara axei, o dispersie largă și controlată a sunetului. Toate pentru o reprezentare optimă a muzicii și a cuvântului rostit și pentru o scenă sonoră stabilă și concentrată.

Tweeterele sunt proiectate cu o calotă din pânză moale de înaltă calitate pentru o reproducere lină și detaliată până la cele mai înalte frecvențe percepute.

Woofer-ele frontale cu bobină vocală duală de mare putere, sunt optimizate pentru reproducerea dinamică a basului și suport pentru banda medie. Proiectat la pachet cu un subwoofer ECS, permit o reproducere a basului fără efort și cu distorsiuni reduse.

Difuzoarele surround sunt realizate din aluminiu foarte durabil, concepute pentru o acoperire largă a frecvențelor medii și înalte și o amprentă mică. Acestea oferă o imersiune naturală a sunetului pentru pasagerii din față și din spate și mărește stabilitatea scenei sonore.

În cele din urmă, subwooferul cuplat extern vine cu o tehnologie unică ce servește la reducerea greutății și volumului carcasei, obținând în același timp performanțe excepționaleîn domeniul frecvențelor joase. Este alcătuit dintr-un subwoofer la comandă și performant într-un deflector de o dimensiune excepțional de mică. Acest design compact este activat datorită unei deschideri a șasiului în care este conectat deflectorul, permițând compensarea presiunii aerului extern.

Întregul sistem audio premium Harman Kardon se potrivește perfect în interiorul Noului Austral. Difuzoarele de pe panourile ușii din față au un design minimalist și elegant. Grilele din oțel inoxidabil sunt acoperite cu un strat negru mat de înaltă rezistență și un pattern de modele încrucișate, tăiate cu laser. Unitatea frontală de frecvență medie este, de asemenea, integrată perfect în tabloul de bord. Poartă aceeași grilă din oțel inoxidabil de culoare neagră mat, cu unghiurile de 60° ale mărcii Harman Kardon și este împodobită cu o bandă din oțel inoxidabil mătuit cu semnătura emblematică.

Același sunet captivant pentru toți

Pasagerii pot alege dintre cinci setări de mixare a sunetului: Studio, Concert, Immersion, Lounge și Club. Pentru fiecare setare, un algoritm gestionează egalizarea fazei între difuzoare pentru a crea un sunet stereo stabil, bine definit, consistent pentru toți pasagerii, dar totuși distinct pentru fiecare. Acest lucru se datorează tehnologiei Virtual Center ce procesează semnalele audio pentru fiecare difuzor, astfel încât să garanteze fiecăruia o experiență fără limite; este ca și cum toată lumea ar fi așezată în cea mai bună poziție în raport cu difuzoarele. Toți cei din mașină vor experimenta o calitate audio care este la același nivel cu cea pe care ar primi-o stând acasă și ascultând melodia preferată pe un sistem stereo Hi-Fi. În cele din urmă, un algoritm avansat menține automat un volum constant și un echilibru tonal, indiferent de cât de repede circulă mașina.

În cele din urmă, algoritmul patentat Quantum Logic Surround face posibilă separarea surselor de intrare. În împărțirea fluxurilor pentru fiecare difuzor, oferă o imersiune muzicală completă pentru fiecare pasager. Tehnologia profită de informațiile spațiale disponibile în înregistrare și unde se află fiecare instrument. Experiența de ascultare captivantă pe mai multe canale este astfel îmbunătățită de o claritate excepțională și de o reproducere spectaculos de detaliată. Sistemul ideal pentru ca toți cei din Noul Austral să fie complet învăluiți de sunete și să-și lase emoțiile să se elibereze.

Noul Renault Austral: mai mult decât o mașină, un pachet de servicii

SUV-ul tehno al conceptului „Nouvelle Vague”, Noul Austral întruchipează o generație de vehicule inteligente, adaptive și flexibile. Acest vehicul conectat folosește tehnologia pentru a deservi mai bine șoferul și pasagerii și marchează începutul unui nou serviciu de întreținere proactivă, precum și a unei game de servicii la distanță pentru a răspunde noilor așteptări ale consumatorilor.

Experiență de conducere conectată

Folosind date de hărți bazate pe cloud și inteligență artificială, ADASurile conectate la Noul Austral sunt acum predictive. Acestea includ asistența activă a șoferului, prevenirea supra-vitezei, controlul adaptiv al vitezei de croazieră, asistentul predictiv pentru conducere ecologică și conducerea hibridă predictivă.

Această tehnologie nu este doar utilă, proactivă și inteligentă, dar ajută și la îmbunătățirea nivelurilor de siguranță, eficiență și confort pentru toți.

Întreținere conectată

În efortul de a face viața utilizatorilor săi mai ușoară, Noul Austral oferă un serviciu de întreținere conectat complet nou. Acest serviciu îi informează pe șoferi când vehiculul lor va avea nevoie de întreținere programată. De asemenea, îi avertizează în mod proactiv când trebuie să-și aducă vehiculul la service. În cele din urmă, Renault folosește mecanisme pentru a prezice uzura pieselor, pentru a informa clienții cu privire la starea frânelor, a bateriei sau a anvelopelor și a oferi înlocuirea acestora dacă este necesar. Știind că Renault este alături de ei, șoferii pot ieși la drum relaxați și fără a-și face griji cu privire la întreținere.

My Renault

Datorită aplicației mobile My Renault, utilizatorii Noului Austral se pot bucura de multe servicii conectate.

Aplicația poate fi folosită, în special, pentru a controla de la distanță mai multe dintre funcțiile mașinii. De exemplu, șoferii își pot localiza vehiculul în orice moment și îl pot găsi cu ușurință într-o parcare, aprinzând farurile și claxonând de la distanță.

My Renault poate fi folosit și pentru a prelua informații din vehicul în timp real (kilometraj, etc.), pentru a găsi lista completă a echipamentelor, pentru a găsi răspunsul la o întrebare din manual, pentru a viziona tutoriale video sau pentru a discuta cu un expert. Și pentru a accesa lista de contracte de service, jurnalul de întreținere, contactați un mecanic Renault sau rezervați o programare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.