Intalnirea cu Qashqai e-POWER mi-a placut foarte mult si cred ca s-a vazut in concluzie, singurul meu regret real fiind ca nu avem o varianta cu tractiune integrala. Astept in continuare o varianta pentru Qashqai, pentru ca, avem dovada, solutie exista.
Nissan ofera doua motoare electrice pe X-TRAIL, intr-o varianta denumita e-POWER e4ORCE, unde motorul electric spate are o putere pe care alte masini electrice o au pentru toata masina, nu doar pentru puntea din spate.
Asta ar trebui sa rezolve majoritatea problemelor de debut pe care le-au intalnit primele modele ale altor marci, care au oferit tractiune integrala “fara ax cardanic”, integrand unul sau doua motoare electrice in puntea spate, motoare insuficient de puternice insa, in offroad serios.
Am testat un X-TRAIL in echipare TEKNA, 7 locuri, si dincolo de faptul ca e de fapt un 5+2 decat un adevarat model cu 7 locuri, trebuie sa recunosc, sistemul e-POWER, cum merge si se simte masina, sunt cea mai fina tranzitie posibila catre un model complet electric.
Niciun alt hibrid nu poate reproduce senzatia de “electric” pentru ca, da, ca si Qashqai e-POWER, si acest X-TRAIL merge actionat doar “electric”, motorul termic avand practic rolul de generator si tampon pentru cazurile de cerere masiva de energie de la baterie, insa nu este conectat la trenul de rulare.
Nu cutie de viteze complexa, nu ax cardanic, totusi performant, economic, cu tractiune integrala, trebuie sa aiba si minusuri, nu? Pai, pentru inceput, ar fi pretul…
Pe langa pretul exagerat, XTrail nu mai are de mult performante off road. A ramas doar denumirea de XTrail si atat. probabil poti merge pe un drum forestier lejer dar cam atat.