Suzuki Vitara S 1.4l BoosterJet ALLGRIP

Suzuki Vitara 1.4l BoosterJet ALLGRIP

Fiind un model ce a determinat un real interes, se vede cu ochiul liber si pe strada si in comentariile precedentelor articole, Suzuki Vitara mai primeste un film scurt, cu versiunea S, 1.4l BoosterJet, cutie de viteze manuala, 6 trepte.

Nu va tin in suspans, va invit sa vedeti filmul, mi s-a parut cea mai buna combinatie pe Vitara in acest moment, pentru cei care vor si o masina dinamica, transmisia manuala parca a scos mai bine in evidenta potentialul motorului, fata de varianta automata.

In plus, consumul de carburant se mentine in limite foarte acceptabile, inclusiv in trafic urban, evident in conditiile unui stil de condus decent, economic. Daca se doreste performanta, tributul se plateste la pompa.

Pentru confortul in oras, ramane o optiune de luat in seama varianta cu transmisie automata.

51 Responses

  1. Ovidiu says:

    Intre Suzuki Vitara 1.4 4×4 si Duster 1.3 tce 4×4 ce ati alege?

  2. Ovidiu says:

    Intre Suzuki 1.4 boosterjet 4×4 si Duster 1.3 tce 150 cp 4×4 ce ati alege?

    • turatiimaster says:

      Daca vrei mai mult offroad, e mai bun Duster, altfel, e mai tehnologizat Suzuki.

  3. Ionel Zaharia says:

    Un test cu noua Vitara 1.4 boosterjet allgrip pe când? Vitara 1.4 sau Duster 2 1.3 benzina (cand o sa apara )?….cert este că la 20000 vitara ofera all grip și cutie automată un avantaj foarte mare . Va multumesc.

  4. Florin Iacob says:

    Buna ziua! Am vazut filmultetul dvs de prezentare pentru Vitara S 1.4, cutie manuala. Am fost la salonul auto sa vad noua aparitie Vitara, varianta facelift cu motor 1.4, 2WD, cutie manuala. Erau doua masini acolo cu exact aceeasi dotare, ca cea mentionata mai sus si la ambele, manevrand schimbatorul de viteze, se misca f greu, trebuia sa depui un efort sa intre in viteze, uneori la treapta a 6-a chiar intra greu pe pozitie. Spre deosebire, la Suzuki Ignis si Swift, masini prezente si ele in stand, schimbatoarele mergeau unse, le miscai cu doua degete. Ce parere aveti? Ar putea fi o problema asta, e normal? Va intreb pt ca am vazut ca in film ati manevrat schimbatorul cu motorul oprit. Multumesc

    • turatiimaster says:

      Poate erau prea noi, oricum schimbatorul se apreciaza cu motorul pornit, sunt masini la care schimbatorul de abia se misca atunci cand e motorul oprit si merge excelent cu motorul pornit, poate si la Vitara e la fel.

  5. Dan says:

    Salut Robert,
    Ce parere ai de Suzuki SX4? CA masina de oras/familie/concedii?

    Thx,
    Dan.

  6. Ovidiu says:

    Salut robert, ce parere ai ?;Suzuki vitara 1.4 bj at sau jeep renegade 1.4 m-air AT ,ambele 4×4; nu stiu daca jeep este fiabil ca sa-l pot alege,transmisia ZF9 cat este de fiabila in raort cu AISIN?
    Sincer imi place mai mult jeep pentru aptitudinile deosebite in off-road; tu ce ai alege rational ?

    • turatiimaster says:

      Nu e asa greu de ales, ambele sunt ok, dar pe fiabilitate parca mai multa incredere am in Suzuki. Citeste forumurile de marca, vezi ce probleme sunt la ambele modele si te hotarasti singur. E si chestie de ce vrei sa faci cu masina, daca te tenteaza offroad-ul, poate e mai bine sa te uiti la Renegade, are unghiuri mai bune, dar pe benzina nu prea poti face offroad serios, Renegade e cat de cat ok cu motorul mare diesel si AT9.

  7. Genesis says:

    Trebuie sa mentionez ca mai ales in perioada asta am alimentat doar de la Omv maxx motion 100 si de mers am mers combinat snow, in zilele cu zapada proaspata, putin lock si in rest auto.

  8. Radu G. says:

    Citesc informatiile de mai sus (Genesis) si revin: in lunile reci, de la consumul declarat (6,6) la cel real (9,6-11,5)…adica aproape de dublu pentru valorile extreme exemplificate…mi se pare cam mult. Sunt curios care ar fi cifrele corespondente (aceleasi conditii de temperatura si exploatare) pentru dieselul de 1.6. Ca sa am la ce ma gandi – din nou – pana s-o cumpar, nu de alta… Drace, si abia ce renuntasem la ideea de motorina. Deci?

    • turatiimaster says:

      La ce frig a fost si e constant, e normal sa consume asa, si dieselul consuma la fel, am avut un Talisman 1.6l dCi, l-am lasat cu o medie de 6.8, insa in Bucuresti pe timp rece lua peste 9, se incalzeste greu, mai ales cand ai -10 grade sau mai rau.

      • Radu G. says:

        Adevarate vorbe cu incalzitul. Banuiam ca si dieselul sare de specificatiile standard pe vreme (foarte) rece, insa n-as fi zis ca s-ar putea apropia de cat urca consumul motorul pe benzina fata de datele din carte. Da…asa fiind, recunosc – iarasi – ca benzina primeaza in alegerea unui orasean. Multumesc, deci.

  9. kimi_vl says:

    Salut Robert !
    Pt. o naveta zilnica scurta (cam 15 min de linie dreapta, 7 km extraurban + 5 km urban dus) ce-mi recomanzi, 1.6 AT sau 1.4 AT ?

  10. Genesis says:

    consum mediu zilele acestea in Bucuresti, la temperaturile scazute, 11,4-11,5 pt SX4, facelift, motorul 1.4 bosterjet

    • Cornel says:

      Brrrr….. cam mult avand in vedere specificatiile date pe site (sper ca nu sunt afisate date gresite)

      1. Consum carburant urban 6,6 l /100 km
      2. Consum carburant extra urban 5,2 l /100 km
      3. Consum carburant combinat 5,6 l /100 km

  11. Radu G. says:

    Mentiune: nu vanez, nu pescuiesc, nu sunt un montagnard pur-sange, nu fac cei 15.000 km pe an, merg 75% in oras si doar restul la drumuri lungi insa ma pot intalni, ocazional, cu drumuri inzapezite sau desfundate. Multumesc, din nou!

    • SX4 says:

      Pentru Radu G.
      Am urmarit cu mare atentie testele facute de Robert in ultimii doi ani. Mai ales cele cu Duster ,Vitara si S-Cross prefacelift. Nu a fost sa fie nici unul din ele, dar In urma acestora si a drive teste-lor facute personal, am ales SX4 1,4 Passion AllGrip manual. Il am de o saptamana si sunt pe zi ce trece mai incantat de el. Unul din punctele forte este chiar consumul care m-a surprins chiar placut. De ce manual ? Robert zicea la testul cu Vitara S manuala ceva de genul: controlul perfect, iar la testul cu S-Cross 1,6 benzina: confort absolut. Nu mai stiu daca exact acestea au fost cuvintele si nici nu stau sa caut acum dar au contat enorm in decizia luata. Multumesc Robert.

      • Radu G. says:

        Multumesc pentru informatii. Chiar imi sunt de ajutor, cu atat mai mult cu cat, in scurt timp, va trebui sa ma decid. Nu intre SX4 si altceva, ci intre…care SX4. Benzina sau motorina. Si, pentru ca toate semnalele, din toate sursele posibile, imi spun pe 7 voci “benzina 1,4” (desi m-am cam lasat greu convins sa abandonez motorina) …cu siguranta ca asta va fi si alegerea mea. Multumesc pentru ajutor. si Dvs, si domnului Robert. O zi cu bine!

  12. Radu G. says:

    Buna ziua!
    Aveti promise pentru prezentare si variantele SX4 S-Cross facelift, dat fiind ca deja exista la vanzare si pentru drive-test in mai toate showroom-urile Suzuki din tara? Stiu ca motoarele in 4 cilindri disponibile sunt aceleasi ca cele de pe Vitara/S (benzina Boosterjet 1.4 / 140 CP si motorina 1.6 DDIS / 120 CP) dar m-ar interesa comportamentul lor pe noua caroserie SX4 in variantele de cutie manuala cu 6 rapoarte (6MT). Asta mi-ar risipi, intr-un fel, incertitudinea privind decizia de achizitie, dat fiind ca planuiesc intr-un timp relativ scurt sa cumpar una dintre variantele mentionate. (SX4 S-Cross facelift).
    Spun indecizie pentru ca ma incanta consumul mixt mic si cuplul mare al diesel-ului dar ma sperie viitorul in legatura cu suprataxarea emisiilor, asa cum la benzinarul 1.4 / 140 CP ma incanta silentiozitatea si transmisia pe lant dar ma sperie consumul. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      O sa fie si SX4, probabil 1.4 BJ automatic, in conditiile descrise nu e cazul de diesel, sub 15 000 km anual si mai ales daca nu mergeit in teren greu unde cuplul ar putea fi un avantaj. Cred ca 1.4 benzina turbo e un motor foarte ok, mie mi-a placut mult in varianta de cutie manuala si s-a dovedit destul de economic.

      • Radu G. says:

        Multumesc.
        Inclinam si eu tot spre 1.4 turbo benzina, in ideea in care, pentru nevoile mele, cuplul sau – fie el si aproape la jumatate cat cel al disel-ului – m-ar putea scoate din situatii mai delicate, cu totul exceptionale in cazul meu. In plus, apropo de ideea suprataxarii emisiilor, in contextul mondial actual in care se face lobby la greu masinilor nepoluante, hibride sau in intregime electrice, n-ar fi cu totul exclus sa platesc bani buni pentru a intra prin cine stie ce capitala europeana cu un diesel. Asa ca, benzina sa fie! Ca de electrice…inca n-am destule prize la-ndemana. 🙂

  13. Corneliu says:

    Salut Robert,
    Felicitari pentru teste, emisiuni, prezentari si recomandari .
    Am si eu aceeasi dilema a alege intre Mazda 3 , 2l si Suzuki 1,4 boosterjet cutie manuala (ti-am urmarit emisiunile cu atentie). O iau in special pt. mers la drum cu familia, chiar si iarna la munte.
    Am facut drive test cu ambele. E adevarat, Mazda 3 e superioara in primul rand pentru motor si cutie impreuna, calitatea materialelelor, condus …
    As alege totusi Suzuki, pt. 4×4, garda la sol mai mare, portbagaj mai mare, pozitie de condus mai inalta.
    Intrebarile mele legate de SX4 sunt (in conditiile in care am grija de masini): cat de fiabil ar fi motorul 1,4 supraalimentat (ti-am vazut argumentele contra cand ai prezentat Mazda CX3) , dar si celelate piese pe ansamblu? E suspensia SX4 OK la drumuri lungi?
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Salut, pentru fiabilitate e bine sa urmaresti forumurile Suzuki, acolo ies la iveala orice probleme, iti dai seama ca eu nu pot sa stiu cat de fiabila e o masina doar conducand-o cateva zile. Daca mergi la munte, inclusiv iarna, e mai bun Suzuki, are tractiune integrala buna, suspensia nu e cea mai rafinata la drum lung dar nici nu te omoara.

  14. Adrian says:

    Gabi, o varianta ar fi cross over-ul de la Suzuki: SX4 S CROSS facelift

  15. gabi says:

    Multumesc de sfat!

  16. gabi says:

    Multumesc!
    Era greu sa ma decid dar acum cu ajutorul tau cred m-am decis.Am vizitat SAB-ul si intr-adevar Suzuki mi s-a parut simpluta la interior,Mazda mai confortabila.Senzatia conducand ,,de sus,,iti da acea siguranta mai mare dar sincer sunt cam reticent in privinta la turbo asta.Sper sa nu gresesc in alegerea mea.Siguranta mai mare la Vitara,mai aspectoasa Mazda,consum mai mare Vitara,condus dupa cum spuneai mai placut la Mazda si in plus tabla mai proasta la Vitara.
    Sper ca nu am gresit fiind prea subiectiv.Daca da,contrazice-ma. In plus cred ca masina aleasa o vreau langa mine mai mult timp.
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Intai defineste-ti nevoile, daca ai nevoie de un SUV sau nu, Vitara e un SUV, de aia si consumul e mai mare, daca ai nevoie de SUV, alegerea e Vitara, daca nu, poti lua linistit Mazda.

  17. gabi says:

    Salut Robert!
    Masini din clase diferite totusi,aflate in acelasi segment de pret , destinate parerea mea familiei in primul rand,si ma refer aici la Suzuki Vitara S respectiv Mazda3 .Ce ai alege dintre cele doua motoare aspiratul de 2l sau 1.4 Turbo.Ambele imi plac dar sunt intr-o mare dilema.Ma intereseaza ambele masini in primul rand d.p.d.v al fiabilitatii motoarelor si stiu ca aici tu ai condus ambele modele si imi poti da un raspuns mai detaliat.Care dintre ele se intretine mai usor si care dintre cele doua masini te-a facut sa te simti mai bine in pozitia de sofer?Tin sa precizez ca merg mai mult in afara orasului.
    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Daca tii masina foarte mult, 8-10 ani, probabil ca va tine mai mult 2l aspirat, dar totul e relativ. Mazda e mai confortabila si se conduce mai bine decat Vitara, totusi la Vitara ai acces si la 4×4, care poate face diferenta in anumite situatii pe ud si iarna.

  18. Adrian says:

    pe cand testul cu Suzuki SX 4 S CROSS facelift:
    http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/sx4-benzina/

  19. CIOBOTARU OCTAVIAN says:

    Multumesc pt. sfat.

  20. CIOBOTARU OCTAVIAN says:

    Salut Robert!

    Am urmarit cu interes flmletele cu Vitara 1,6 ( cutie manuala ) si Vitara S 1,4 sI intrebarea /rugamintea mea este: intre cele 2-a ( VITARA si VITARA S ) ALLGRIP si cutie automata, echipare SPIRIT ce ai recomanda. Mentionez ca va fi masina de servici cu rulare si afara si oras.
    Cu multumiri
    Octavian C.

  21. Daniel says:

    Mie mi-a placut acest Vitara.
    Ma rog se vede destul de clar ca e facut pe buget mic si se simte extreme de pregnant acest lucru in interior.
    Motorul mi se pare destul de dinamic. Am simtit ca masina trage excelent.

    Marele minus din punctul meu de vedere sunt scaunele, mai precis materialele din care sunt facute.
    Am condus masina acum 2 saptamani cand afara era soare pentru cam 60 de km.
    M-am dat jos cu camasa fleasca. Acel alcantara sau ce o fi ele de pe spatarul scaunului este ca un burete.

    Eram destul de pornit sa iau aceasta masina, dar acest aspect si interiorul cam low cost m-au facut sa renunt.

  22. adi says:

    Salut.. arata si se misca f bine motorizarea 1,4 turbo de la Suzuki…pe cand un test si la i20 active turbo 1.0/100?

  23. cristi says:

    ok …asteptam….frate ai ajuns sa fii punctul de reper in alegerea auto a multor oameni!foarte tare si felicitari pt munca!!!sper sa ramii obiectiv si pe viitor

  24. Marius I. says:

    Si eu tot Sportage astept ! Robert,fa-ti mila de noi si grabeste postarea,ca ma asteapta dealerul cu o comanda fermă,care depinde f mult de prezentarea ta. Sincer !Diesel sau benzină ,aceasta este intrebarea si bineinteles Gt line.

  25. Cris says:

    Salut..iti pot spune eu despre Sportage, la 2000 de km parcursi.
    Motorul de 1.7 destul de sprinten, desi masina este destul de grea.
    Fata de modelul precedent plaasticelle sunt mai bune dar tot se mai aud cativa greieri.
    Insonorizare fata de exterior foarte buna.
    Personal imi place design-ul de asta am si ales-o si nu cred ca sunt singurul pentru ca am vazut multe persone ce intorceau capul dupa ea (inclusiv persoane ce aveau masini mult mai scumpe)

  26. Bit says:

    Boss, e fain Suzuki, da eu vreau Sportage… Ne mai fierbi mult?

    • turatiimaster says:

      Au si ele o ordine in care le lucram, o sa vina si Sportage, in cateva zile, mai sunt RAV Hybrid si Jeep Renegade, apoi Sportage.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.