Kia Sportage 1.6l GDi 4×2 Classic

Am prezentat mai multe modele Kia Sportage ultima generatie, insa bine echipate, iata ca am reusit cu ajutorul dealerului Autonet sa punem mana si pe un Classic 1.6l GDi 4×2, o masina surprinzator de bine echipata la un pret modic pentru un SUV de aceste dimensiuni.

Mai ales avand posibilitatile de configurare pe care le ofera Kia, cu 2-3 optiuni suplimentare poti transforma un Classic intr-un vehicul perfect daca nu vrei sa sari de pragul psihologic de 20 000 euro si nu ai nevoie de 4×4.

Interesant, desi motorul poate parea mic pentru un SUV, greutatea relativ redusa si o transmisie corect etajata pentru un motor aspirat te fac sa realizezi ceva surprinzator: vehiculul se misca bine si economic, nici nu poate fi considerat sportiv, ca nu e cazul.

Sunt unele diferente la exterior fata de un Style sau GT Line, insa pe ansamblu ramane un model atractiv inclusiv in aceasta versiune.

Sper ca filmarile detaliate ale reprizelor si datele de consum sa ajute in alegerea pe care o aveti in fata, in mod normal pentru o familie obisnuita, fara pretentii dinamice deosebite, acest 1.6l GDi se incadreaza fara probleme in zona de performante corecte.

Pentru ca am primit mai multe intrebari daca recomand sau nu montarea de GPL pe acest motor, raspunsul meu e nu, daca doriti un consum neaparat mai mic, incercati un diesel 1.7l, e clar ca daca faceti kilometri multi merita.

187 thoughts on “Kia Sportage 1.6l GDi 4×2 Classic

  1. cristim

    salut,
    Pana la urma ce motorizare ti-ai comandat, benzina sau motorina, cat timp trebuie sa astepti masina pana sa vina la dealer?

    • turatiimaster

      2l diesel automat 185 CP, intre 2 si 4 luni timp de asteptare, am dat comanda in 26 noiembrie, cel mai devreme ar veni la sfarsitul lui ianuarie, optimist vorbind pe la jumatatea lui februarie.

      • Nicolae iulian

        Până la urmă diesel.. Vroiai turbo benzina de 1.6.

        • turatiimaster

          Am avut o reducere de pret substantiala, era pacat sa nu iau diesel, mai ales ca fac kilometri destul de multi si cu masina personala. Merg destul si in oras si benzina consuma mai mult in regim bara la bara.

  2. Augustin

    Salut!multumim pentru testele foarte bune pe care le faci! Între 1.6 gdi sportage si 1.2 tce kadjar versiuni de baza care ar fi parerea ta? Mentionez ca nu fac mai mult de 12000 km anual.multumesc!

    • turatiimaster

      La versiuni de baza mie imi place mai mult Sportage, e mult mai elegant in interior, motor fiabil, e posibil sa consume putin mai mult decat Kadjar si dinamic e usor sub Kadjar, insa ca masina, in general vorbind, Sportage e foarte sus in acest moment, plus garantie de 7 ani.

  3. Eugen

    Versiunea Classic nu este de baza, este una intermediara, baza se numeste Plus.

  4. Sorin

    Salut Robert, foarte buna prezentarea, pe viitor un review si pt varianta 2.0 DSL 4×4 MT 136CP Style? Detin modelul si sunt curios cum prezinti motorizarea (eficienta/consum). Merci

  5. Ferry

    Salut, ce părere ai despre noua KIA Niro. Studiind strict specificatiile tehnice pare o alternativa buna la un motor diesel. M-ar interesa un test cu aceasta masina care in acest moment este un hybrid mai accesibil.
    Multumesc.

  6. Marian B

    Salutare. Rugamintea mea este pentru domnul SORIN. Am citit ceva mai sus ca detineti noua KIA SPORTAGE 2.0 DSL AWD MT 136CP cu versiunea de echipare STYLE si sunt interesat sa aflu parerea si concluzia d-voastra despre comportamentul general al masinii. Adica la motorizare, sunteti multumit de consumul mediu si care ar fi acesta ??? …..putere ???…. cuplu motor ???… care este marit fata de vechea generatie de la 319Nm la 373Nm ???….zgomote ???…. cutia de viteze ???… sistemul de tractiune AWD. Astept raspunsul d-voastra si sunt convins ca acesta intereseaza pe multi utilizatori ai acestui site, deoarece pe majoritatea site-urilor de profil auto, apar doar referiri la variantele mai puternice GDI 177Cp sau DSL 185Cp, cutii automate mai rar 1,7 DSl sau 1,6 GDI si deloc 2,0 DSL 136 CP MT AWD, Multumesc anticipat d-lui SORIN si doresc tuturor utilizatorilor acestui site SARBATORI FERICITE si LA MULTI ANI !!!

  7. Marian B

    Dooresc pe aceasta cale sa urez … SARBATORI FERICITE si LA MULTI ANI d-lui ROBERT ADAM multa sanatate si fericire un an nou mai bun si plin de satisfactii.

    • turatiimaster

      Multumesc, la fel pentru toata lumea!

  8. DragosT

    Va urez si eu la multi ani si la cat mai multe astfel de review-uri!!!
    Urmaresc de ceva vreme aceste filmulete si am invatat multe chestii noi.
    As avea o intrebare, intre un Ateca 1.4 TSI 150 si Sportage 1.6 T-DGI ce ati recomanda?

    Va multumesc si un an nou bun!!!

    • bancher

      greu de spus…motorul 1.4 TSI ACT este un motor exceptional al celor de la vag: are forta si consuma destul de putin, comparat cu 1.6 T-GDI. Ca motor as merge pe 1.4 TSI…acum nu stiu daca iti place Ateca ca si masina.

      • DragosT

        Imi plac ambele, de aia am si intrebat. Momentan sunt indecis 🙂

        • bancher

          ai luat vreo decizie?
          Ca o parere personala, eu as merge pe Seat Ateca. Au imbunatatit fata de Seat Leon si nu mai are suspensii asa de rigide, plus ca spatiul in spate este destul de mare. atat la pasageri cat si la portbagaj , in ciuda dimensiunilor nu prea generoase ale masinii (4.36m lungime si 510l capacitate portbagaj). Kia e putin mai lunga (4.48m) dar are portbagaj mai mic (491l).
          Deasemenea, motorul 1.4 TSI 150 CP pare mai fasnet decat 1.6T-GDI de pe Sportage (din datele oficiale Seat Ateca accelereaza in 9.0 sec iar Kia Sportage in 9.2 sec). iti spun sigur ca 1.4 TSI nu consuma mult, am colegi la birou care detin motorizarea si sunt foarte multumiti (in afara de faptul ca le mananca ulei). In plus de asta Seat e mai masina decat Kia, e mai solida, tabla mai groasa, mai stabila pe sosea…
          Ma rog, daca iti convine spatiul de la locurile din spate de la Seat, eu as zice sa mergi pe Seat Ateca.
          Repet, e o parere personala, decizia finala e a ta.
          Bafta.

          • DragosT

            Inca nu.
            Sportage: Imi place ca design, spatiul interior, calitatea materialelor, cutia DCT7, motorizarea. Am facut testdrive cu 1.6 T-DGI DCT si am ramas impresionat.

            Seat: Imi place ca design, spatiul interior cred ca e similar (nu am vazut-o live – cand ai un copil de 2 ani nu prea ai timp sa umbli prin showroom-uri, oricum e in plan un drum la dealer sa o vad live); calitatea cred ca ar fi la acelasi nivel cu al sportage-ului, cutia DSG (au avut unele probleme dar cred ca dupa ceva generatii au rezolvat o parte din probleme), motorizarea – ramane de vazut, nu stiu cum se misca 1.4 TSI desi pe hartie e ceva mai sprintena dar nu cu mult.
            O sa urmeze si test drive dar cand o sa imi permita timpul.

            Ca si pitici personali – Ateca dispune de anumite optionale pe care Sportage-ul nu le are, desi poate sunt un moft, nu un must have, ca ex; cruse control adaptiv, trafic jam assist si mai sunt cateva. Concret au Pachet sofer 5 – un set de 5-6 chestii destul de cool, dar repet poate un moft. Must have mi se pare sistemul ce franeaza pentru tine (AEB -autonomus breaking system sau front assist cum ii zic cei de la VW) daca nu esti atent (il vad ca ceva ce iti ofera siguranta in plus si nu drept un moft).
            Dar la garantie castiga Sportage fara drept de apel.

            Juriul inca delibereaza.

            • DragosT

              Am uitat banchetele spate de la Sportage care se pot lasa sau ridica (spre fata-spate) ofera un confort in plus pasagerilor din spate. Ateca nu are asa ceva (desi Tiguanul are plus sezutul parca culiseaza).

            • turatiimaster

              AEB are si Sportage, portbagajul are 503 litri, la spatiu interior Sportage e mai bun. Cruise adaptiv este ok in trafic civilizat, la noi e destul de riscant. Tabla mai groasa si mai stabila pe sosea, cum zicea cineva mai inainte, e putin cam hazardat. Cu ce s-a masurat tabla si stabilitatea? Important e sa le conduci pe ambele, din care nu te mai lasa inima sa cobori, aia e, e foarte simplu. In rest, reamintesc tuturor, cine era Kia/Hyundai acum 10 ani si unde sunt acum? Ultimul anunt facut azi de Hyundai, vor sa detroneze Toyota in Europa, sa devina cel mai vandut brand asiatic pe continent. Eu am luat Sportage si cred ca am condus ceva masini in viata asta ca sa disting o ocazie cand o am in fata. Tiguan si Ateca sunt oferte la fel de bune, daca ar fi fost sustinute de o garantie superioara, da, se putea pune o problema de a alege, dar in momentul de fata nu prea as sta pe ganduri.

              • DragosT

                Multumesc pentru sfaturile aditionale.
                Stiam ca si Sportage-ul are AEB, e chiar denumirea lor. Poate o sa mai astept putin pana reusesti sa faci si cu un Ateca review si apoi decizia o sa fie mult mai usoara.

                Desi sunt inca indecis, balanta inclina spre Kia. Ateca ar avea doar la gadgeturi un plus, in rest zic eu ca e la acelasi nivel daca nu putin sub Kia.

                Multumesc inca odata pentru sfaturi.

                • bancher

                  Revin si te incurajez sa mergi totusi la un testdrive cu Seat Ateca: vei observa ca ai o dinamica si manevrabilitate la care nu te asteptai. La fek si insonorizarea, mi se pare buna.
                  Tabla eu o verific foarte simplu: ciocanesc cu degetul in ea. Unde se aude a gol, inseamna ca avem tabla subtire, unde suna a plin, tabla e mai groasa. O alta modalitate este sa te uiti la capota motorului: acolo se vede cel mai bine cat de groasa e tabla.
                  Bafta la alegere!

                  • akeem

                    Tabla nu are aceeasi grosime peste tot. Exista chiar combinatii de otel, aluminiu, plastic, fibre de carbon…. la aceeasi caroserie (nu chiar toate in acelasi timp).
                    In ceea ce priveste capota, aceasta nu e reprezentativa pentru toata masina ca trebuie indeplinite normele de soc pieton, deci nu poate fi prea solida.

                    • bancher

                      acum nu te supara pe mine, dar Mercedes E klasse are o capota motor de 2 ori mai groasa decat la Skoda Octavia (spre exemplu). Oare de ce?

            • Tataie

              Ca fapt divers, Ateca inca nu permite volan incalzit, desi Sportage permite 🙂
              Si Ateca “permite” un pret cu cca 5k in plus la aceeasi configuratie.
              Sa pui Sportage doar in topul garantiilor auto inseamna ca nu te-ai uitat bine sub capota.

  9. Salutare tuturor si appreciez foarte mult modul in care sunt facute revieiw-urile dvs.

    Am urmarit cateva review-uri facute de ADAC – Germania, sunt printre cei mai minutiosi, insa nici pe departe nu se aproprie de ale dvs. sunteti un profesionist .. nu sunt singurul care afirma acest lucru.

    La Multi Ani! si sa speram ve-ti ramane la acelsi nivel pe viitor.

  10. cristi

    merci Robert pentru teste, dupa vizionarea testelor tale cu Sportage am inceput sa ma interesez de masina si a inceput sa intre serios in calcule

    dupa ceva vreme de citit netul acum astept un style cu cateva optiuni, 1,6 gdi, am si mers putin cu el la un drivetest, pentru oras mi s-a parut mai mult decat ok, intr-adevar se simte chiar si la 2000 de ture ca daca apesi acceleratia are ceva cuplu
    sper ca si la viteze 110-140 se misca la fel de bine
    multa bafta

    • turatiimaster

      Sa fie intr-un ceas bun!

      • cristi

        multumesc, ai idee cumva ce inseamna livrare in martie? inceput, mijloc, sfarsit?

        • turatiimaster

          Nu am idee.

        • bancher

          oricare din aceste 3 variante.

  11. Si eu sunt indecis si oscilez intre:

    1. Kia Sportage 1.6 GDI CLASSIC MT 4X2 + ceva optionale
    2. Kadjar 1.2 TCE – Echipare ZEN + ceva optionale
    3. Suzuki Vitara 1.6 Passion 2WD + ceva optionale
    4. Duster 2W – Echipare Laureate + ceva optionale

    Buget 18.K Euro
    Km anuali aprox. 10.K

    Voi ce parere aveti?

    Numai bine!

    • florin

      Vezi și SX4 1.4 Passion 2wd. Un pic mai spațios ca Vitara, motor superior.

    • Victor

      Parerea mea e ca oricare din ele e ok, atata timp cat adaugi si 4×4. Sau daca vrei altfel, niciuna pt ca toate 4×2. Eu personal nu vad rostul unui suv fara 4×4. E impotriva firii, pt asta s au inventat suvurile….

  12. BUNa ziua tuturor.Felicitati pt.multele lamuriri care le-ai adus de-a lungul anilor privind achizitia unei masini noi.In luna octombrie am facut un drive test cu Kia Sportage 1.6 Gdi,echiparea clasic, si intradevar masina arata foarte bine,dar ceea ce ma pus pe ganduri e directia si suspensia care mi sa parut foarte rigida(la drumurile din Tara Roamaneasca cred ca e un minus).In rest masina arata f bine.as fi curios cum se prezinta Hyundai Tucson aceeasi motorizare privind directia si mai ales suspensia..Un An Nou cat mai bun tuturor !

    • Bit

      Poate ai facut test cu jante de 19″. Eu am 1,6 GDI cu jante de 17″ si mi se pare super confortabila. Comparabila cu vw Bora. In plus, e foarte stabila in curbe. Are amortizoare pe gaz.

  13. Cosmin Paianu

    Salutare, anul acesta doresc si eu sa achizitionez un Kia Sportge pentru juniorul meu. Este in clasa a 12-a ,are permisul luat in vara 2016 (momentan conduce un Renault Megane 1.5 dci) si ca stimulent daca intra la facultate la Politehnica la AC i-am promis o masina. As dori sa-ti cer sfatul , inca nu sunt decis ce motorizare sa-i iau 1.6 dgi sau 1.6 T-DGI. Modelul m-am hotarat, mai mult ca sigur style.M-am hotarat pe benzina dupa ce am studiat pe forumuri si dupa ce am vazut prezentarile tale(foarte utile si profi), nu va face mai mult de 10000 de km pe an. Masina va fi folosita si in oras(Timisoara) si in weekend sa vina acasa la Lugoj. Te rog sa-mi zici parerea ta care motorizare ar fi mai ok pentru el. Mersi.

    • turatiimaster

      Fiind la inceput cred ca mai bine se potriveste 1.6l GDi, motorul turbo sa nu ii dea idei de mers tare. In plus, student fiind, va fi mai atent la costul carburantului.

      • Cosmin Paianu

        Asa m-am gandit si eu cu toate ca un turbo e destul de ispititor. Un 1.6 gdi style daca-l prind cu programul rabla poate va fi cam 18500 de euro. O sa am un buget cam de 20000-21000 de euro da vreau sa intre si casco si inmatricularea in pretul asta.Daca pot o sa pun si ceva optionale, buton de pornire, cauciucuri continental, parbriz cu degivrare si JBL.Sper sa prind programul rabla. Cred ca o sa merg in unul din show-roomul din Arad sau Timisoara.Nu stiu daca in Bucuresti sunt oferte mai bune ? Iti multumesc oricum de sfat. Daca o sa mai am intrebari o sa-ti mai scriu.Multa sanatate.

        • turatiimaster

          Parbrizul cu degivrare nu e ca la Ford, iti degivreaza doar stergatoarele de parbriz, deci se poate si fara, atentie la JBL, nu poate fi comandat decat impreuna cu navigatia mare, deci se aduna un pic la pret.

          • Cosmin Paianu

            Salutare, am ajuns la alegerea culorii, te rog sa-mi zici ce culoare este cea din prezentare, am inteles ca este aceeasi cu cea din prezentarea cu diesel stye, eu m-am uitat la ambele prezentari dar nu am auzit ce culoare are.
            Cea din prezentare imi place, mai imi place deluxe white, dark gun metal , canyon sylver(seamana cu cea din prezentare) si sand track. Eu doar ma documentez dar il pun pe junior sa aleaga, va fi masina lui. Mersi.

            • turatiimaster

              Cea din prezentare este Canyon Silver (asa mi-am luat si eu).

              • Cosmin Paianu

                Si mie-mi place culoarea asta la maxim. Urmeaza sa negociez culoarea cu juniorul si sotia, si lor le place dar si albul de lux. Sper sa castig eu, culoarea asta parca scoate mai bine in evidenta masina, e mai eleganta.Maine merg la Arad la dealer sa fac un test drive si sa discut cu dealerul modelul, optionalele, pretul, finanarea… , apoi o sa vad cati bani trebuie sa dau avans si cand ar fi mai indicat ,ca sa prind programul rabla. Ca model si dotari m-am hotarat: Kia sportage 1.6 gdi Style. Optionale: isg, anvelope continental, buton pornire motor si volan incalzit. Imi fac cu ochiul si combinatia lumini spate led. La asta ma mai gandesc. Mersi de feedback. o zi buna.

                • Cosmin Paianu

                  Salutare, astazi am dat si eu avansul pentru o Kia Sportage Style 1.6 dgi culoare canyon silver cu optionale:ISG, combinatie lumini spate tip led,volan incalzit,buton pornire motor ,senzori parcare spate si parbriz cu dejivrare.Am mai primit in oferta si 6 luni casco cadou , covorase, pachet legislativ, tavita portbagaj si 3 revizii gratuite . Pretul final va fi 19990 euro, fara programul rabla. Pe la mijlocul lui martie s-ar putea sa primesc seria de sasiu. Masina am luat-o cadou la juniorul meu ca stimulent sa intre la politehnica la AC. As vrea sa stiu ce costuri vor fi pentru inscrierea masinii, cam cat e rca, eu am 47 ani, si cam cat e un set complet de roti de iarna sau ma bate gandul sa iau Anvelope All Seasons MICHELIN CrossClimate 225/60 R17 103 V XL inainte de a veni masina si cele de pe masina sa le dau la dealer sa le vanda cu 0 km. Astept sa se faca confirmarea platii avansului si sa ma anunte ca s-au demarat procedurile de fabricatie. Mi s-a spus ca dupa ce primesc seria de sasiu trebuie sa platesc in 5 zile masina apoi poate dura 21 de zile pana vine.

        • bancher

          Programul rabla inteleg ca va incepe in aprilie. Deci, il prinzi! (daca dai comanda acum, cam atunci iti vine masina).

          • Cosmin Paianu

            Multumesc, o sa ma interesez, daca as prinde si rabla, ar fi super.

  14. Marian Toma

    Salutare,
    In primul rand multumesc lui Robert pentru review-urile facute care ne sunt de mare ajutor.
    De cateva luni incerc sa ma hotarasc ce masina sa achizitionez si recent m-am oprit la Vitara S 1.4 MT si Kia Sportage 1.6 GDI 2WD Style. A mai fost in discutie si Qashqai 1.5dci 2WD varianta noua N-Connecta insa are un pret ridicat (22k). Stiu ca masinile (cel putin Kia) nu sunt din aceeasi clasa insa nu ma deranjeaza aspectul asta foarte tare.

    Ca istoric, momentan conduc un megane 2 break 2006 1.5dci/82cp si un Golf 6/20091.6tdi/105cp ambele cumparate de noi. As renunta la megane in favoarea noii achizitii desi e o masina cu un consum super decent (am scos si 3.7, iar media actuala e 5.0) de care imi voi aminti cu placere! Mai putin de Golf care are o motorizare foarte proasta tinand cont ca e o masina mai cu pretentii, consum mai mare (media e undeva spre 6.8) si mi-a adus mai multe probleme. Da, are o tinuta de drum superioara megane-ului insa…nu stiu de ce dar prefer renault-ul (garda la sol usor mai mare cu PDG, consum f. redus, directie variabila, dupa mine e mult mai flexibila). Facem maxim 20-22k km/an cu ambele.

    Revenind, desi am fost convins ca voi alege Vitara S, recent am facut o vizita la showroom-ul Kia si am revenit la starea initiala (indecis). Ca buget ambele sunt max 20k eur si nu as vrea sa sar peste. Ma tenteaza ce ofera Vitara insa materialele sunt de calitate inferioara si nu stiu care ar fi rezistenta in timp, in plus ar fi 4WD si motorul boosterjet pare mai sprinten cu un consum decent.
    Ma sperie usor motorizarea 1.6gdi fara turbo de la Kia insa nu as vrea sa sar de pretul actual pentru a trece la T-GDI. Plus consumul pare usor mai mare la kia si nu e 4wd – ma gandesc ca ar fi de ajutor mai ales iarna (locuiesc langa Bucuresti) si in calatoriile ocazionale la munte (nu ma gandesc la off-road adevarat).

    Daca nu v-am plictisit cu descrierea..va solicit parerea pentru a lua o decizie. Nu stiu cat de sprinten e motorul 1.6Gdi de la Kia si ce comportament ar avea masina pe timp de iarna.

    Multumesc,
    Marian

    • costi

      eu am 1,6 gdi e f agil…daca vrei super forta mergi pe 1.6Turbo. si eu am fost decis pe vitara dar nu merita…kia e net superioara

    • turatiimaster

      Sportage 1.6 nu dezamageste pe nimeni. Garantat.

  15. costi

    Salutare tuturor, sunt proprietar de Kia sportage 1.6 GDi 4×2 plus + cateva optiuni. Pana acuma masina se misca excelente in orice conditii chiar daca este 4×2 – 4×4 iti trebuie daca vrei sa faci offroad – eu am un atv pt asta. In rest masina consuma f putin depinde mult si de anvelope – cele din gabrica hankook mi au luat 5.4 extra urban si cele de iarna BFGoodrich workload 2 winter mi au luat 5,2 extra. Eu initial am plecat cu o lista destul de mare la drum – cand m am decis sa iau un suv – am avut asa:
    – renault kadjar – frumos elegant se misca bine – la testul familiei (am un copil de 6 ani) – a picat cu brio – plastic de proasta calitate, finisaje slabe, spatiu spate insufiecient, portbagaj mic.
    – suzuki vitara – se misca f bine in offroad, sta bine in curbe, minus are 5 viteze – in banii de pe kia luam 4×4 aici – dar a picat testul familiei – spatiu mic pt locurile din spate, suportii pt centuri iti intra in fund, portbagaj ca la ceed.
    – suzuki sx4 – la fel ca vitara dar pret mai mare
    – duster – bun offroad dar interior e efectiv un cotetz – comparat cu sportage nu exista
    – nissan quasqai – f frumos interior – finisaje destul de slabe – incomod la scaunele din spate
    si la final kia sportage le avut pe toate – scaunele spate incalzite sunt preferate de copil si sotie, portbagaj sa bagi tot dulapul cand pleci in concediu.
    Eu m am simtit bine la volan in toate dar nu ti iei masina sa mergi singur.
    Spor la cumparaturi

  16. Marian Toma

    Salut Costi,
    Multumesc pentru raspuns. Din cate se pare balanta inclina spre Kia si mi se pare justificat. Si eu am avut mai multe variante in calcul insa le-am eliminat treptat oprindu-ma la cele 3 (Vitara, Kia si Qashqai).
    Am facut un test drive cu Vitara 1.6 benzina si nu m-a impresionat (mi s-a parut cam zgomotoasa si motorul lipsit de forta, ar fi fost bine daca avea 6 trepte). De aceea am inclinat spre Vitara S.
    La Kia abia am ajuns sambata si m-a impresionat ce ofera, finisajele +spatiul interior, mai ales ca poti obtine o varianta foarte ok sub 20k (initial nu am fost interesat deoarece am presupus ca depaseste cu mult bugetul). Doar ca nu am reusit sa fac si un drive test -am observat ca se cauta – erau destul de multi clienti (toti interesati de sportage), iar dealerul nu mai facea fata!
    Singura problema pe care o am e legata de cuplul relativ mic al motorului Gdi apirat combinat cu 2WD in conditii de iarna. Dar daca am reusit sa plec de acasa zilele astea cu ce am acum in dotare ma gandesc ca ar tebui sa fie ok si cu Sportage!!!

    Poti sa imi spui daca ai intimpinat probleme pe timp de iarna? In rest, nu sunt amator de super putere (turbo), cred ca as fi multumit cu ce ofera motorul aspirat.

    Numai bine,
    Marian

    • Costi

      Salut. Vitara s nu prea merita pt că e tehnologie veche ai tot 5 viteze deci va consuma enorm cel puțin în oraș. Revenind la sportive iarna -eu am fost plecat din București când a nins intens in ianuarie și când venit zăpada era până la brâu în locul meu de parcare….Doar am afânat un pic zăpada și am dat o la o parte la șofer. După care am parcat…..Bara din fata împinge zăpada daca nu e gheata. În rest n ai nicio treaba….Spre exemplu am luat cu pragul mai multe maldăre de zăpadă înghețată și nu s a zgâriat. De zăpadă și gropi uiți în sportage. Pe mine nu mA interesează dacă e vreo lucrare pe autostrada pur și simplu doar o simt că a coborât un prag și atât.
      Dacă e aglomerat la dealer ai mai multi in BUC. Cei din Jilava au super servicii. Iar că service e impecabil. Eu am și un ceed și la ei am fost mereu în garanție. Spor

  17. marin

    buna ziua,
    as dorii sa imi achizitionez un kia sportage 1.6 gdi style. dintre cei care au aceasta motorizare puteti sa imi spune-ti si mie care este consumul real deoarece sunt destul de indecis.precizez ca fac cam 12-13000 km annual in regim de 80% urban.
    va multumesc pentru ajutorul acordat.

    • Costi

      Ai consum decent 5.2 buc – Răsuceni. București-vama veche 6.8 mers 130 toata autostrada.
      În oraș cu start&stop 10 cu aer. 8 mers lejer. În general în oraș nu scoți sub 10.

      • marin

        multumesc frumos pentru detalii.in oras insemnand bucuresti sau alt oras ca depinde si asta la cat de sufocat este bucurestiu.

        • costi

          Bucuresti

          • marin

            multumesc frumos pentru detalii

  18. Marian Toma

    Salut Costi,
    Vitara S are 6 trepte pe MT, motorizarea 1.4 turbo fiind si ea relativ noua..dar materialele sunt de slaba calitate comparativ cu Kia. Ca o paranteza, Vitara e cam ceea ce as fi asteptat de Dusterul nostru in materie de dotari, pacat ca francezii sunt usor naivi si nu inteleg asta pastrand interiorul masinii la nivelul anilor 80- 90.
    Oricum, cred ca merg pe Kia 1.6GDI Style chiar daca e 2WD. Ramane sa stabilesc modalitatea de finantare, dealerul mi-a propus un leasing insa am mai avut 2 pana acum si parca nu as mai vrea! Poate intre timp fac si un drive test desi sunt 95% convins din ce review-uri am citit pana acum.

    Numai bine,
    Marian

  19. costi

    salut. ai dreptate automat are 6 trepte la vitara…dar comparat cu ce ofera kia ca interior la calitatea materialelor nu exista comparatie….4*4 merita diferenta doar daca ai drumuri grele de parcurs zilnic, altfel nu i vad sensu – eu n am avut probleme cu 4×2 iarna asta in zapada pana la jumatatea rotii. cred ca daca iei in leasing ar merita 4*4 asta depinde si de buget.
    Dacia e o masina super la tavaleala dar tabla si interiorul ma sperie – zici ca e ultimul drum…ce am vazut eu in showroom era 18 mii cu tva cei drept 4*4 – iar eu la aceeasi bani am luat kia cu un interior care este net superior fata de dacia…aici poate unii or sa spuna ca nu e asa ca masina e super tare ca e super nu stiu ce – ca eu nu s expert….nu sunt dar nici muzica clasica nu e ascultata doar de academicieni asa si la masini.
    Spor in decizie….

  20. Marian

    Intre Kia Sportage 1.6 GDI STYLE MT 4×2 la 19531 € si Ford Kuga Trend 2WD 1,5 TDCi 120CP M6 la 19.950 euro + 350 euro pentru pachetul optional Trend ce recomandati? Detin acum un Ford Focus mk3 1.6 TDCi 115CP M6 si este cam inghesuit pentru o masina de familie cu 1 copil.

    • turatiimaster

      Daca faci mai mult de 20 000 km anual, merita diesel, altfel poti sa iei linistit Sportage benzina.

  21. Lucian

    Buna seara,
    Sunt pe cale sa iau un CRV 1,6 idtec AT Elegance de la un dealer roman. Ma uit la stiri si la ceea ce este prin tara si parca…nu mai am bucuria unei mici -mari impliniri. Dau pe youtube pe Pupo, Su di noi…dar nici asa parca nu merge. Sper sa iesim cu bine toti din treaba asta sau sa iesim cu totii afara !
    Intrebare, va rog: se merita sa iau aceasta masina pt cei peste 20000 km pe an parcursi in marea majoritate prin orase? Parca da…sau… Adevarul este ca vreau o masina care sa nu-mi puna probleme ! Sper.
    Multumesc. Stima pt tot ceea ce faci.
    Lucian

    • turatiimaster

      Masina e ok, daca stai foarte mult prin oras, ia in calcul si o varianta pe benzina, daca faci parcurs mixt, adica o data pe saptamana mai vede si iesiri din oras, merge si diesel. Masina e ok, documenteaza-te inainte pe forumul Honda, de eventuale probleme.

  22. VASILE

    Buna,
    Acum sunt aproape hotarat sa cumpar un KIA SPORTAGE STYLE- motor 1.7 dsl-fac cam 23-25.000 km/an – e corecta alegerea?
    am variante mai ok la 21.000 euro?

    • turatiimaster

      E o varianta foarte buna, Sportage e o masina superioara in segmentul SUV.

  23. costi

    Sportage e o masina super…eu am varianta 1.6 gdi si am super consum, super confort….am 10 mii km – luata in iunie 2016. cred ca acuma pe piata nu exista o alta varianta raport calitate/pret. plus ca o sa ai android for cars – noi cei care am luat primii ne am luat tzeapa…that’s life….graba strica treaba. spor in decizie

    • turatiimaster

      Daca ai navigatie mare se poate face update la Android Auto, nu stiu daca acum imediat, insa din ce stiu, se lucreaza la oferirea acestei posibilitati.

    • ipate marius

      Domnul Costi , consumul pentru 1.6 gdi va genera decizia mea de cumparare, deci te rog un consum Buc, autostrada 140km
      Cu respect,
      Marius Ipate

  24. costi

    am sistemul de navigatie care a venit automat pe echiparea mea – am vrut camera spate si a trebuit sa iau optiunea obligat. incep sa mi recapat speranta. multumesc pt detalii

  25. Marian Toma

    Salutare,
    Am comandat pana la urma un Kia Sportage style 1.6gdi + ceva optionale.
    Ajunge cam in 2 luni. Probabil prin mai.
    Sper sa ma obisnuiesc cu consumul pe benzina. In rest, masina e super ok in pretul asta (20k).

    Va multumesc pentru sfaturi.
    Marian

    • bancher

      ai condus-o? Esti multumit de dinamica?

  26. Florian

    Salut ,
    Felicitari pt review-urile de exceptie pe care le faci ! Urmarind aceste review-uri cred ca punem in dificultate majoritatea agentilor de vanzare din showroom-uri care nu sunt tocmai multumiti ca venim cu “lectia invatata” .
    La un moment dat ai afirmat in unul dintre comment-uri ca daca ar fi fost disponibil la aceea data ai fi ales Sportage 1.7 cu 7DCT desi ulterior ai mers tot pe varianta 2.0 DSL AT in dotare GT Line. De ai considerat la momentul acela ca 1.7 dsl cu 7DCT 4×2 ar fi fost ok pt tine in conditiile in care mentionezi in mai multe review-uri ca iesi in teren accidentat destul de des si ca variantele cu 4×4 iti aduc un plus de siguranta considerabil !

    Backgound: Personal am nevoie sa fac un upgrade la ceea ce folosesc acum (Focus 2 din 2008 1.6 tdci hatchback) care a devenit cu ani usor neincapator ( eu ,sotia si 2 pitici) desi masina ne-a servit familia mai mult decat onorabil si o face in continuare motiv pt care am hotarat sa nu o vand ci s-o predau tatalui meu s-o foloseasca mai departe (nu are decat 140000km 🙂 ) pt ca nu prea iau multi bani si oricum am o alta masina mica tot Ford pe care o pot vine fara remuscari ( o mica caruta pe nume Ford Fusion).

    Potentiala alegere : M-am gandit ca un Sportage 4×2 1.7 DSL cu 7DTC in dotare style cu 2-3 optiuni ar fi un inlocuitor bun al focusului pt familia mea. Rulajul este undeva la 25k /an din care 5 zile pe saptamana (cele lucratoare) o foloseste sotia dus/intors la birou -> 20 km dar aproape in fiecare weekend rulam in afara orasului sau cel putin Centura de nord a Bucurestiului/DN1 deci masina ar trebuii sa aiba un pic de loc de rulaj intins.
    Avand in vedere pretul de achizitie 25000 Euro al variantei prezentate de mine as putea primii mult mai mult daca as opta pt o varianta pe benzina (1.6 tgdi cu 7DCT tot style dar si cu 4×4 sau 1.6 tgdi GT line 4×4 dar cu MT). Sa nu mai vorbesc de variantele de 1.6 gdi care au o putere comparabila cu 1.7 dar diferenta de pret este 5000 euro intre ce am ales eu si un 1.6 gdi style.

    Se justifica 25000euro pt potentiala mea alegere (1.7 dsl cu 7DCT style) comparata cu celelalte variante pe benzina prezentate mai sus ?!

    Multumesc anticipat !

    PS: am facut drive test cu toate variantele diesel disponibile (1.7, 2.0 136cp MT 4×4, 2.0 136cp AT 4×4, 2.0 185cp AT 4×4) dar nu si cu noua varianta de 1.7 140cp cu 7DCT si nici review nu gasesc la varianta asta , de aici si dilema mea. Poate ca am gresit ca nu am facut inca drive test si cu cele pe benzina.

    • turatiimaster

      Salut, multumesc pentru aprecieri. Problema la mine e putin diferita, eu conduc un D-Max, pick-up, acum si un Sportage, la momentul respectiv gandeam asa, daca ar fi fost 1.7 cu DCT, 4×2, luam 1.7 cu DCT si tineam D-Max-ul pentru treburile grele (unde am nevoie de 4×4), dar nu a fost si am luat 2.0l diesel automat cu 4×4 doar pentru cutia automata, ca vine si cu 4×4 ok, ma tenta ideea ca as putea vinde D-Max-ul ca sa tin doar o masina, desi la nevoile mele, nu imi ajunge un SUV, am nevoie de o masina de munca serioasa.

      Legat de ce vrei, da, cel mai bine merge 1.7 cu DCT, consum decent, motorul e un pic mai zgomotos decat 2l diesel, insa consuma sensibil mai putin (ca o paranteza, am si eu 750 km facuti cu Sportage-ul si media a fost 7.2 la 2l automat 4×4, deci la 1.7 condus cum trebuie, n-ar trebui sa sara de 6. La 25 000 anual, e o varianta mai buna decat o benzina 1.6 turbo, care consuma destul in oras si per total iesi mai bine cu 1.7.

      • Florian

        Multumesc pt clarificari Robert si la cat mai multe review-uri reusite !

  27. ionescu

    salut ; sunt intr-o mare dilema ,vin dupa un ford c-max 1.6 tdci 2008 de care am fost foarte multumit mai ales comsum.Vreau sa intru in posesia unui SUV la un pret de 20k si singura optiune pe care am gasito este Kia sportage 1.6gdi sau 1.7 dsl cutie manuala,mentionez ca masina va fi folosita mai mult in oras iar afara in concediu si prin wikenduri cand suntem liberi,cred ca nu voi depasi 15 mi pe an.Dilema este in a alege benzina sau motorina si nu stiu prea multe despre fiabilitatea 1.6 dgi la o masina destul de maricica. E posibil ca intr_o zi doua sa dau comanda.

    • turatiimaster

      Mai ai si optiunea Vitara, de la Suzuki, in 20 000. Daca nu depasesti 15 000 pe an, te descurci si cu 1.6 GDi, e un motor fiabil si daca nu te deranjeaza un consum mai maricel decat la diesel, n-ai probleme. Daca ai probleme cu valoarea consumului, ia dieselul de 1.7, desi in oras nu o sa fie mare diferenta la consum.

  28. ionescu

    Multumesc mult” Maine ma duc la kia MIT baneasa sa vad ce voi alege…..inima imi spune 1.6 dgi sper sa fiu multumit de alegere.Mi-a placut foarte mult Kia sportage si mai ales la cat de mult au avansat . Iar calitate pret este chiar bine. Mersi inca o data

    • bancher

      iti dorim succes dar te sfatuim sa faci totusi un testdrive cand te duci la ei…sa nu te tresesti la urma ca nu iti place motorul.
      Da, KIA au avansat enorm (insa aveau si mult de recuperat fata de nemti) insa trebuie sa iti placa si motorul, nu numai masina.
      Spor1

  29. Serban

    Kia sportage echipata cu 1.6 gdi este o masina super.nu dezmageste pe nimeni.eu cu a mea echipare style am 27.000 km

  30. Nicolae iulian

    Comparativ cu SX4 1.4…… Ce-mi recomandati?

    • turatiimaster

      Sportage e peste SX-4 ca masina, de departe, insa motorul 1.4 de la SX-4 e mai modern un pic ca cel de pe Sportage si mai economic, deci alegeti in functie de aceste aspecte.

  31. Nicolae Boali

    Robert, mulțumim mult pentru materialele tale bine realizate, mai ales cu privire la Kia Sportage. M-am bazat pe experiența ta în mare măsură când am ales să cumpăr un Sportage 1.7 DSL 7DCT. Sunt în așteptarea ei. Totuși la început mă întrebam dacă nu cumva ai vreo înțelegere cu cei de la Kia să pui mașina într-o lumină favorabilă . Dar, după ce am cules mai multe informații mi-am dat seama că este într-adevăr cea mai bună alegere raportat la calitate-preț în gama așa-ziselor SUV-uri compacte (cel puțin anul trecut când m-am interesat eu; poate acum stau altfel lucrurile). Cred că ai stârni interesul multora pentru această variantă dacă ai realiza din nou un material în stilu-ți caracteristic. Cei de la Kia sunt datori-vânduți față de tine în ce privește publicitatea pe care o faci mașinii. Toate cele bune.

  32. ionescu

    Am facut testdraive la kia sportage 1.6 gdi ,am fost placut impresionat de aceasta masina .Am decis ca este chiar ce-mi trebui si chiar am facut comanda ptr aceasta masina 1.6 gdi style+ceva optiuni numai ca asteptarea va fi foarte grea.Mentionez ca 1.6 gdi a fost mai ok decat 1.7 dsl. Asteptam filmarea cu 1.7 dsl sa vad o opinie dar nu-mi pare rau de alegerea facuta

  33. Cosmin Paianu

    Eu am dat comanda si avansul in 31 ianuarie si astazi mi-a venit seria de sasiu si am platit-o la banca. Tot kia sportage 1.6 gdi cu optionale (ISG, combinatie lumini spate tip led,volan incalzit,buton pornire motor ,senzori parcare spate si parbriz cu dejivrare) am luat. In maxim 10 zile va veni. Eu am asteptat 51 de zile. ii multumesc lui Robert pentru prezentarile lui. Masina chiar este super , eu am facut test drive si e exact ce are nevoie un om cu pretentii normale. Eu am luat-o cadou la junior, m-am gandit si la turbo dar mi-a fost teama ca e prea puternica. O sa se invete pe asta si daca suntem sanatosi peste 5 ani cand termina facultatea ii luam un audi Q5.
    Masina asta la pretul care e , eu am dat 19990 fara rabla isi merita toti banutii.

  34. costi

    a reusit cinieva sa si faca update la android for cars pentru un model cumparat inainte de noiembrie 2016? daca da – cum a procedat? ms frumos

  35. george

    buna ziua,ce spuneti de un sportage 1,6 gti style 4×2 + alte optiuni (senzori fat-spate etc),merita 21000 euro ??? … nu fac mai mult de 10-12 000 km anual .nu alerg,vitexza maxima 130 autostrada etc,sunt un sofer normal ,nu merg cu masina decat pe drumuri asfaltate…va multumesc anticipat.

    p.s.

    kia a fost a 4 -tra optiune dupa Kuka,Tucson si Peugeot 3008…la obtiuni si confort mie mi se pare cu mult peste Kuka si Tucson la banii astia,Peugeot 3008 are timp de asteptare de peste 6 luni si nu are rost sa astept atat.

    • turatiimaster

      Eu am Sportage, sa iti zic ca nu merita ar suna putin ciudat. Poti lua si alte masini in banii astia, daca iti place Sportage, e ce trebuie pentru tine, merita. E o masina buna.

    • turatiimaster

      Poti lua si alte masini in banii astia, daca iti place Sportage, e ce trebuie pentru tine, merita. E o masina buna.

      • Dumi

        Buna, si multumesc pentru review-ul prezentat. Ca si celelalte este atent realizat iar detaliile atent urmarite.
        Observ, o usoara schimbare de atitudine fata de Kia sportage 1.6 GDI, poate nedeterminata de masina cat mai degraba de o zi mai grea. Fiecare dintre noi cautam impresii care sa ne ajute in alegere.
        In esenta, ce parere ai despre masina dupa ce ai inceput sa o conduci cotidian?

        • turatiimaster

          N-am inteles exact ce ai vrut sa zici de 1.6l GDi. Eu mi-am luat un GT Line diesel automat si nu regret nicio secunda, e impresionant.

  36. george

    apreciez raspunsul tau ,dar vorbind strict de optiuni si dotari ,eu nu am gasit nimic in banii astia in afara de Sportage ,Tucson Premium 4×2 ajunge aproape de 27000 euro,Kuga tot pe acolo … daca ar fi un Tucson Premium la banii astia l-as fi luat pe loc ,oricum multumesc mult ptr raspuns ,o sa caut si alte variante dar nu cred c-o sa gasesc altceva in banii astia.

  37. Costi

    Găsesti 3008 in showroom…dai banu si l iei…e peste sportage ca dotări….daca nu te inversează de restul pasagerilor mai ai suzuki vitara si quasqai. In general daca iei o kia ceed pt inceput cum and facut eu acum 8 ani m ai cum sa mai renunți la marca asta…poate doar daca ai pitici pe vreun model ca design….in rest la fiabilitate poate toyota e peste – orice ar zice orice fan de masini nemțești….deci dupa 8 ani de ceed am trecut la sportage…trage singur concluziile daca merita sau nu….spor

  38. george

    multumesc Costi,astazi trebuia sa ajung la Peugeot dar o sa aman ptr maine…dupa ce vad si 3008 -ul o sa ma hotarasc,vad ca vine si programul rabla si poate nimeresc o reducere ceva.

  39. Costi

    Ca sfat pt programul rabla….pana nu ai tichetul in mana nu te baza pe el…eu am luat sportage prin rabla si noroc ca n am vândut ceedul pt ca dupa organizare cu bilete de hotel alea alea din martie….yhuuu plecam in concediu cu sportage. Tzeapa de tzeapa pt ca rabla a întârziat pana in iunie SI n am mai avut timp sa o înscriu..si in dimineata plecării am trecut pe langa sportage ascultând ce are ea si nu am eu de la delia . Bafta

  40. Ionut

    George, si eu sunt in aceasi situatie. Din pacate, pt programul rabla motorul 1.6 GDI nu se califica. Are emisii mai mari decat limita maxima de 130 g/km… Chair si asa tot Sportage-ul cred ca e cea mai buna alegere. Eu ma mai gandeam la Kadjar, dar design-ul ma cam lasa rece. Ar mai fi Tucson, care arata foarte bine, dar e mai slab dotat. La aceiasi bani cu Sportage Style, echivalentul Tucson nu are navigatie, camera marsarier si scaune spate incalzite, de exemplu.

  41. george

    George ,99% Sportage Style + inca trei optiuni si inca o reducere= 20 000 euro ,drive testul m-a convins ,este o masina foarte solida,muuult mai inalta si spatioasa decat apare din afara … daca cautati auto de aceasta categorie,va garantez ca la banii astia si cu dotarile style + trei optiuni de 1200 euro nu exista .

    p.s.
    am vazut 3008 ,super la interior ,dezamagitor ptr mine la exterior , la ce dotari vroiam eu ,cu cea mai ieftina varianta de motorizare = 26000 euro + ,mai pun 5000 si ii cumpar lui fiica-mea una pe la 10-11 000 euro ,la comenzile cu optiuni suplimentare astepti minim 4-6 luni

  42. george

    p.s. 2

    sunt detinator de 407 hdi,am avut 206 gti si 309 tot benzina…din cauza asta am vrut sa vad neaparat si Peugeotul ,eu am fost foarte multumit de masinile lor , doua dintre ele 0 km la vremea lor(206 avea 5000 km) , dar acum mi se par mult prea scumpe fata de ce imi ofera ei si concurenta…407 m-a costat in 2004 -26500 euro ,si nu a fost o varianta cu foarte multe optiuni standard !!!

    O seara buna si sa luati hotararea cea mai inspirata !!!

  43. Ionut

    Documentandu-am despre motorizarea 1.6 GDI, am dat peste acest post
    http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=24150
    in care un client reclama faptul ca masina are problema la plecarea de pe loc (motorul moare daca nu e turat bine), iar posibila defectiune a ambreiajului nu este acoperita de garantie.

    A mai avut cineva aceasi problema?

    Sunt ingrijorat acum, pentru ca in orasul in care locuiesc nu exista reprezentanta Kia si daca am ghinionul sa patesc la fel, o sa fie groaznic.

    Inca o intrebare adiacenta pentru cine poate stie: Hyundai Tucson pentru aceasi motorizare 1.6 GDI foloseste aceasi cutie de viteze si ambreiaj ca si Sportage?

    Multumesc.

    • Cosmin Paianu

      Eu am ridicat masina , o Kia Sportage Style 1.6GDI cu cateva optionale, de 2 saptamani, masina este pentru junior dar am condus-o si eu. Pot sa spun ca este superba. Este agila si foarte silentioasa spatioasa si confortabila. In interior ai senzatia de premium.Eu am de 9 ani Renault Megane 1.5 dci si pot sa spun ca in oras este mai agila Kia. Consumul la 531 km mixt este 8.1. Eu am pus si ISG si pot sa spun ca pentru orase mari ca Timisoara,…. se merita, Ramane de vazut cat de fiabil e ISG-ul.
      Recomand aceasta masina, chiar nu dezamageste motorul, si eu am avut o teama sa nu fie lenesa, ma batea gandul la tgdi dar eu zic ca este super ok.

    • turatiimaster

      Nu are nimic masina, asa e facuta sa mearga, are un fel de crawl control, pentru mersul in trafic bara la bara, la fel face si noul i30, daca o lasi in treapta 1 merge singura cu 6 km/h, foarte util in oras ca sa nu omori ambreiajul. Partea negativa e ca trebuie sa te obisnuiesti un pic cu plecarea de pe loc, adica trebuie sa accelerezi putin mai tare altfel are tendinta sa dea in nas daca nu esti obisnuit cu ambreiajul. Am vazut si eu ce a scris omul, ce as putea sa mai comentez, cand incepi sa arunci cu rahat si sa spui de Kia ca e Dacia coreenilor, deja nu mai incape loc de discutie. Pentru el si altii, Hyundai/Kia e producatorul nr. 5 mondial de autovehicule, si ei, ca si altii, au succes si au probleme, nu e cazul acum. Ia linistit masina ca nu e nicio problema, te adaptezi tu la ea si totul va fi ok.

      • Ionut

        Mersi de raspuns. Pana la urma am dat avansul pentru un 1.6 GDI, dar pe un Hyundai Tucson. Am facut test drive exact cu motorizarea asta si nu am avut niciun fel de problema. M-a convins ca motorul este suficient pentru ce avem nevoie.

        Singurul motiv pentru care nu am luat Kia a fost lipsa unui service autorizat in orasul in care locuiesc (Sibiu). La aceiasi bani, pe Kia aveam si niste dotari in plus (de ex navigatie, camera mararier, scaune spate incalzite)

        Pentru Hyundai avem 2 reprezentante, in schimb… Asta e, poate pana la urmatoarea masina se trezesc si cei de la conducerea Kia Romania sa deschida un punct de lucru intr-un oras care se afla in primele din tara ca si putere economica.

  44. Cosmin Paianu

    Azi m-am jucat si eu cu masinuta, cu computerul de bord indeosebi. Am vazut ca are trip A si trip B. Poate sa arate datele pentru 2 calatorii diferite ? Daca resetez de ex. pe trip A si plec intr-o calatorie la final imi arata km, timpul si viteza medie ? Consumul mediu din ce am citit il arata la oprire. Ce nu sunt sigur, acel consum este pe toata calatoria sau de la ultima oprire ? Poate Robert ne poate ajuta in acest detaliu ? Multumim.

    • turatiimaster

      Da, iti arata datele pentru 2 calatorii diferite, consumul mediu general e cel din meniul in care ai si bara de consum instantaneu, iar ce vezi la oprire pe bord este consumul mediu pe ultima calatorie. Gen, ai consum mediu general 8 sa zice, pleci 10 km undeva, consumul mediu general nu se schimba, ramane 8, insa la oprirea motorului consumul mediu pe calatoria de 10 km iti este afisat, poate fi si 7, si 11 si 14, depinde de situatie.

      • cristi

        asa ar trebui sa fie, numai ca de curiozitate am resetat atat consumul mediu cat si km, si in ecranul general si in trip A (deci am plecat de la 0 cu toate), dupa care am plecat la drum de 320 km, fara oprire, la capatul calatoriei consumul mediu pe ecran general a fost de 5,7, consumul afisat pentru cateva secunde la oprire a fost de 6, deci? nu ar fi trebui sa fie fix la fel?

        • turatiimaster

          Nu stiu ce sa zic, in manual asa scrie.

  45. Andrei

    Salut Robert,

    As dori sa te intreb daca vei avea la test,sau poate ai testat deja, noua Kia Optima; sunt ceva sanse sa vedem ceva materiale?

    Multumesc.

    Andrei

  46. costi

    a facut cineva prima revizie pt motorul 1.6 gdi? ma intereseaza pret in bucuresti

  47. Nelu

    Am avut norocul sa gasesc pentru test drive un Sportage 1,6 gdi, la Arad, eu sunt din Timisoara. In general dealeri au masini echipate full si motoare diesel. Bineinteles ca am facut test drive si cu diesel 2 l , un motor mult mai puternic decat 1,6gdi. Dar la stilul meu de sofat nu prea am simtit o diferenta foarte mare, nu conduc agresiv.(sportiv). Asa ca am ales 1.6 gdi cu echipare Style. Sper si cred ca am facut o alegere buna. As fi cumparat masina de la Timisoara, dar la Arad am obtinut un pret muuult mai bun, in plus am primit 3 revizii gratuite si bonus covorasele :). Deci, masina nou, garantie 7 ani, 3 ani revizii gratuite. Good deal.
    PS. Sfatul meu este sa negociati cat mai mult, chiar daca vanzatorul se jura ca nu poate mai mult. Pe langa discountul Kia, de 3%, dealerul zica ca poate sa va ofere maximul 3%, dar din experienta va spun ca se poate si 5%. Asa ca spor la negociat.

  48. Cosmin Paianu

    Am o intrebare legata de functia auto pentru lumini. Am intrebat dealerul daca e legal sa circul intre localitati pe timpul zilei cu functia auto doar cu DRL-urile si mi-a confirmat ca este ok, dar am citit pe forumuri ca daca dai de un politist mai militian poate sa-ti dea amenda . Uni au luat si amenzi. Stiu ca pe functia auto stopurile spate nu functioneaza ziua cand sunt aprinse DRL-urile. Si mai o intrebare legata tot de functia auto pe zi dar cand ploaie mai tare, daca este activata si functia auto la stergatoare oare se aprind si stopurile, pentru siguranta in trafic ? As avea rugamintea sa ne spui parerea ta. Multumim.

    • turatiimaster

      Nu mai sunt nici eu la curent cu noul cod rutier, ca l-au tot aburit de nu mai intelege nimeni nimic, e la fel de neclar ca si pana acum. Ce stiu e ca sintagma “lumini de intalnire” este asimilata cu faza scurta, deci strict dupa litera legii ar trebui sa mergi cu faza scurta ziua. Totusi, DRL sunt reglementate european si Romania fiind tara europeana se supune si ea acestor reglementari. Dupa stiinta mea nu ai cum sa iei amenda cu DRL, nu exista cadru legal pentru asa ceva. Daca te incalzeste cu ceva, eu la Isuzu am DRL din fabrica pe farurile de ceata (au bec separat, evident), insa acolo sunt situate, deci ma incadrez cu brio la mers cu farurile de ceata ziua, am fost oprit de politie de nenumarate ori si nu am luat amenda, le-am explicat, au vazut cum e si n-a comentat nimeni. La a doua intrebare, nu am observat daca se aprind si luminile de pozitie, si eu am tot Sportage, chiar ma gandeam zilele astea pe ploaie sa ma uit dar n-am apucat. O sa verific, dar nu cred.

      • bancher

        Poate in teorie sa fie cum spuneti dvs….in realitate daca te intalnesti cu Garcea si ai DRL-urile aprinse si faza scurta stinsa, iti iei amenda imediat…Conform legii, in afara localitatilor trebuie sa ai aprinse luminile de intalnire (faza scurta). Day Road Light nu este faza scurta asa ca, daca ai DRL aprins si faza scurta stinsa, iti iei imediat amenda.

        • turatiimaster

          Eu am fost oprit de multe ori si niciodata nu a comentat nimeni, desi am lumini de zi pe farurile de ceata si de asta am fost oprit, ca circulam cu farurile de ceata aprinsa. Odata ce au vazut ca sunt lumini de zi din fabrica, m-au salutat si am plecat in treaba mea. Cunosc multi politisti, am discutat problema, raspunsul lor (vorbesc de cei din strada) e simplu, in primul rand daca ai lumini DRL aprinse sau faza scurta aprinsa ziua, nu te opreste nimeni, ei nu opresc pentru asa ceva, ei opresc daca nu ai lumini aprinse (DRL, faza scurta) si daca ai faruri de ceata aprinse cand conditiile meteo nu o cer sau faza lunga ziua.

          • andrei

            Atunci dacă nu e nicio problemă, de ce opririle? Pentru că, legal, polițiștii nu pot opri o mașină decât dacă au indicii că șoferul a încălcat legea sau dacă au controale (astea sunt foarte rare). Apoi, sunt mulți care au luat amendă, mai ales pentru luminile de zi integrate în proiectoarele de ceață. Probabil că depinde de norocul fiecăruia.

            • turatiimaster

              Legal politia poate opri o masina oricand, nu daca au indicii sau nu, evident in conditiile legii. Adica pot opri o masina si daca are DRL, ori lumini de intalnire aprinse, daca asa considera sau asa e misiunea lor la momentul respectiv. Dar, asa cum spuneam in mesajul anterior, daca trec 30 de masini cu lumini de intalnire aprinse sau DRL si intre ele e una fara lumini, o vor opri pe cea fara lumini. Eu nu am cunostinta de oameni care sa aiba amenzi pentru rularea cu DRL aprinse, repet, ele sunt reglementate de norme europene la care Romania este parte. Nu contest ca din exces de zel sau prostie unii politisti pot da amenzi, dar nu am auzit sa fie o problema, sa nu uitam ca si noile Dacii, facute in Romania, au DRL cu LED.

              • andrei

                Hai să citim un pic legislația. Regulamentul de aplicare a Codului Rutier spune cum se poate face, legal, oprirea vehiculelor de către polițiști. Astfel, art. 182 zice următoarele „Articolul 182
                (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei.”
                Deci, nu, nu pot opri orcând decât dacă comit un abuz. Altfel, am un prieten care de curând a lut amendă pentru că are luminile de zi integrate în farurile de ceață și polițistul a considerat că asta e neregulamentar.

                • turatiimaster

                  Din legislatie scrie clar ca pot opri absolut orice masina trece pe sosea in vederea verificarii detinerii documentelor legale, deci aici ne-am lamurit. Cazul prietenului, vreau si eu poza cu procesul verbal pe care scrie negru pe alb ca a luat amenda pentru circulatie cu masina omologata in CE, eu sunt fix in situatia descrisa, am fost oprit de cel putin 8 ori de politie si nimeni nu a comentat cand i-am aratat ca asa e masina, ca are 2 becuri in lampa de ceata, un bec de ceata si un bec DRL. S-a verificat restul de acte si m-au salutat frumos, pa pa. Nu cred ca exista un politist atat de prost incat sa semneze un proces verbal pe asa ceva, adica sa amendeze circulatia cu o masina CONFORMA cu legislatia europeana. Pana nu vad dovada, nu cred.

                  • Florin

                    Eu am avut probleme cu un politist. Avem o Elantra 2014, si lumina de zi, DRL, era incorporat in ala de ceata, in sensul ca erau 2 becuri acolo, unul DRL si unul de ceata. Si m-a oprit ca nu am luminile de zi aprinse, i-am explicat omului ideea, i le-am aprins pe rand sa vada ca ala nu e de ceata ci e cel care se aprinde automat cand pornesc motorul, nu a fost chip sa ma inteleg cu el dar nici el cu mine. Pana la urma m-a lasat in pace ca a vazut ca nu te poti pune cu nebunul, insa legislatia la noi inseamna faza scurta.

    • andrei

      Da. Din păcate sunt destui care merg pe litera, nu spiritul legii, și dau amenzi pentru că nu ai faza scurtă aprinsă. Evident, cu o contestație în instanță de obicei se rezolvă, dar asta implică timp, bani și nici nu e 100% sigur.

  49. Marius Popescu

    Salut Nelu! Imi poti spune te rog cat ai dat pe masina si de unde din Arad ai cumparat-o mai exact? Multumesc!

    • Cosmin Paianu

      Eu tot de la Arad am luat masina si am avut o super oferta. Firma este LUK MOTORS ARAD. Poti sa apelezi la aceasta firma, directorul de vanzari de acolo este de nota 10. Daca esti hotarat sa iei masina este bine sa negociezi cat mai bine, eu m-am dus cu tema facuta, am stiut ce vreau, am luat 1.6 gdi style si 6 optionale, mi s-a oferit cadou Kia 3% 640 de euro+casco 6 luni si discount dealer 720 de euro+ covorase, tavita, pachet legislativ si 3 revizii gratuite. Masiana era 20135 euro si optionalele 1215. Pret final 19990 euro.

  50. Cosmin Paianu

    Multumesc de raspuns, am gasit definitia DRL-urilor pe net:
    “Denumirea DRL-urilor in actele europene traduse oficial este de “lumini de intilnire pe timp de zi”. Concluzia ar fi ca legea romaneasca nici nu trebuie modificata in vreun fel, pentru ca pur si simplu nu e cazul; DRL-urile sint lumini de intilnire prin definitie si pot fi folosite in timpul zilei atunci cind utilizarea luminilor de intilnire este obligatorie. De-asta se si cistiga constestatiile depuse la tribunal. Banuiesc ca s-ar fi putut da o nota interna in cadrul Politiei Rutiere ca sa se elimine orice urma de indoiala, dar ar fi fost prea frumos.”
    in legatura cu ploaia , am intrebat pentru ca un coleg si-a luat un Ford focus nou si la el cand stergatoarele sunt pe auto si pornesc se aprind si stopurile si se sting la 30 de secunde dupa ce se opreste ploaia sau stergatoarele, interesant ar fi sa fie si la Sportage asa, trebuie testat.

  51. stefan

    Salutare Robert

    Te rog spune-mi care varianta de sportage , 1,6 benzina sau 2,0 diesel m-ar ajuta mai mult sa ies iarna de pe stradute necuratate de zapada, cu sleauri, si daca garda la sol de la kia e suficienta sau ar trebui sa ma orientez catre altceva.Multumesc mult si la cat mai multe prezentari de calitate, asa cum ne-ai obisnuit.

    • turatiimaster

      Daca te referi la variantele 4×2, garda la sol e suficienta, nu asta e problema, daca vrei neaparat sa fii capabil in zapada, o tractiune integrala e mai buna, altfel eu ma descurc cu oricare din ele, daca pneurile sunt de iarna. Nu te gandi la treaba asta cand iei masina, ia diesel sau benzina in functie de km parcursi, diesel merita de la 20 000 in sus sau chiar mai mult, daca tii masina 7-8 ani.

  52. costi

    daca va intereseaza pe cei care ati cumparat primii sportage si nu aveti androind for cars – inca nu se ofera un update de soft pt noi…..frumos nu? iar revizia la 1.6 gdi costa in jur de 600 ron. bafta

    • Bit

      Nu au cum sa ofere pentru ca nu permite hardware-ul.

      • Costi

        Ei ar trebui sa gaseasca o solutie….dar solutia lor e ca n au nicio optiune

  53. Stefan

    Fac maxim 12000 km anual.Inseamna ca va fi un 1,6 T GDI 4×4 , daca nu am nevoie chiar de cuplul de la diesel, ca la pret sunt apropiate 1,6 T GDI cu 2.0 DSL ambele varianta 4×4.Dar e avantaj la taxe si asigurari la benzinara.O sa tin masina cel putin 10 ani , deci nu ma gandesc la valoarea de revanzare.Multumesc frumos Robert si spor la toate.

  54. Nelu

    Salutare, dupa aproximativ sase saptamani de la data comenzii si platii avansului, a venit si masinuta. Sportage 1,6 gdi Style. Sunt super incantat de cum arata, in interior cat si in exterior. Cuma am mai spus, chiar daca sunt din Timisoara, este si aici reprezentanta Kia, masina am cumparat-o de la reprezentanta Kia din Arad. Aici am obtinut un pret muuult mai bun, adica 18.554 euro si ca bonus, reviziille gratuite pentru primii trei ani (adica vreo 500 euro, economie) si un set de covorase. Deci am scos masina undeva la vreo 18 mii de euro. Nu am pus nici o optiune suplimentara, deoarece nu am vrut sa astept prea mult asa ca am ales o masina ce era programata pentru produtie in luna mai. Intradevar s-a produs la aproape 4 saptamani din momentul platii avansului, dar a durat inca vreo doua saptamini livrarea. Una peste alta am primit masina in 45 de zile. Va povestesc acest lucru deoarece am inteles ca in general livrarile se fac cam intre 60 si 90 de zile. Deci daca va doriti o masina mai repede, vorbiti cu dealerul despre masinile programate pentru productie. In doua zile am facut aproape 400 km. 300 km pe drumuri nationale (localitati, TIR-uri, etc ) 50 km pe autostrada, 50 km mixt. Pe drumuri nationale am avut un consum mediu de 7,2 l/100km, pe autostrada consumul a crescut la 7.9 l/100km (120-150 km/h), iar mixt 7,6 l/100km. Momentan singurul minus observat este puterea motorului. Nu te ajuta motorul la depasiri. Iti trebuie mult mai mult spatiu . In rest, o masina super ok!

  55. serban

    Salut, cine ma poate ajuta si pe mine cu dimensiunile si caracteristicile exacte ale jantelor originale cu care vine kia sportage, respectiv cele de 17 inch deoarece doresc sa imi achizitionez un set de jante pentru iarna si nu cunosc toate caracteristicile. sau daca cineva a achizitionat care s-ar potrivii cel mai bine inafara de cele originale.va multumesc

  56. Cosmin Paianu

    Eu am luat un set de jante aliaj ANZIO Spark Diamond Black 7,5XR17 5X114,3 ET 45 de pe ejante.ro pe care le-am pus de vara iar cele originale le-am trecut pe iarna.Pe ejante.ro gasesti si configurator. Sunt foarte seriosi.

  57. serban

    si nu ai avut probleme cu montajul, tinuta pe drum etc? anvelope tot 225?
    nu prea ma pricep la jante si am vazut ca cele originale au 6.5j si ma intrebam daca pot pune 7.5j sau 7j.
    multumesc

  58. Cosmin Paianu

    La cele de 16 este 6.5j, la cele de 17 originale este 7j si et de 42, m-am interesat inainte, merge 7.5j cu et de 45 tinuta e super, am intrebat inainte si la reprezentanta. Doar trebuie sa spui cand le comanzi ce masina ai si sa ceri sa-ti dea inele de centrare si piulite dedicate.

  59. serban

    inelele de centrare si piulitele le iau de la cei unde comand jantele sau de la reprezentanta kia?multumesc

  60. Cosmin Paianu

    De la cei de la care comanzi jantele.

  61. serban

    multumesc mult

  62. Marian

    Buna seara
    Ce spuneti de kia sportage 1.6 gdi clasic +opționale fara navigatie ?pret17780

    • Nelu

      Parerea mea este ca ar trebui sa negociezi mai bine. Eu am luat un Style la 18.554 euro si am primit primele trei revizii gratuite, deci am primit bonus, cam 500 euro. Asa ca pretul masinii pot spune ca a foste de fapt undeva la 18.000. indiferent cate optionale pui pe un Clasic nu se compara cu un Style. Iar din ceea ce vad eu, 17780 pentru un Clasic, este mult. Spor la negociat. Oricum parerea mea dupa primii 3000 km este ca desi masina arata si se comporta foarte bine, motorul este foarte slab. iar consumul mixt este intre 8 si 8,5 %.

  63. Marian

    Buna seara
    Ce spuneti de kia sportage 1.6 gdi classic +opționale fara navigatie ?Astept părerile voastre.

  64. Cosmin Paianu

    Depinde ce optionale, eu am luat 1.6 gdi style + ISG, combinatie lumini spate tip led,volan incalzit,buton pornire motor ,senzori parcare spate si parbriz cu dejivrare la 19990 euro . Parerea mea ca style e cea mai buna oferta, in timp regreti daca renunti la unele dotari pe care ti le doresti.Scaunele cu piele si stofa si cu navigatia ii da interiurului masinii un aspect premium. Dar totul se rezuma la ce buget ai.

  65. Marian

    opțiunile pe care le.am adăugat sunt:
    climatronic
    senzori parcare spate
    parbriz cu dejivrare
    Sistem limitare viteza
    bluetooth
    dezaburire automată parbriz
    Senzori de ploaie

  66. Serban

    Cred ca o echipare style este o mao buna afacere.eu am 33.000 de km cu masina si ma declar multumit.este o madina ce nu dezamageste pe nimeni.poate doar pe cei care vor cv sportiv

  67. Andrei

    Buna ziua.cine imi poate impartasii si mie niste pareri vis a vis de kia sportage 4×2 1.6 gdi pe zapada.cum se comporta?te descurci cu ea in oras sau ramane blocata la fiecare metru.multumesc

    • turatiimaster

      Daca ai cauciucuri de iarna te descurci lejer in zapada si in oras iarna, in limitele bunului simt.

  68. Costi

    Eu am 1.6 gdi 132 cp 4*2 si iti zic sincer ca n am avut probleme. Am fost la ranca pe drum cu gheață si a tras excelent. Imp e sa iei anvelope ok – eu am nr goodrich workload winter 2. Bafta

  69. Marius Pop

    Salut, pe cand un test drive marca turații cu noua motorizare de pe nissan x-trail 2.0 177 cp?

    • turatiimaster

      O sa fie in toamna.

  70. Marian

    Buna ziua ce părere aveți despre 1.6 gdi style ?astept păreri de la cei care au acest motor cum se comportă.

    • george

      Masina face toti banii, calitate / pret imbatabil … daca iti iei si cu turbo ,totul este perfect,acum si fara este ok,dar depinde de stilul si priceperea fiecaruia sa treaca peste acest mic impediment in acele situatii cand ai vrea sa ai si turbo !!! …oricum ar fi ,la mine este prima Kia ,habar nu aveam ce si cum ,dar acum sunt uimit de ce masini pot sa produca astia de la sud de Kim Jong-un !!!

      • Marian

        am inteles, ce motor ai ??

  71. george

    1.6 gdi

    • Nelu

      Domnule George, si eu am de trei luni un GDI de 1,6. E o masina corecta, raport calitate-pret, dar totusi e prea “moale”. Nu sunt adeptul vitezei, dar am avut o berlina de 125 cp si parca se comporta mult mai bine. E adevarat ca era o masina mult mai usoara, dar totusi consider ca 1,6 gdi e “moale”, nu prea te ajuta la depasiri. In rest cum ziceam, o masina ok. Am o curiozitate: ce consum reusiti sa faceti cu aceasta masina?

      • george

        asa am spus si eu mai sus…cu turbo este perfecta…eu m-am obisnuit cu ia si nu mai am problema depasirilor,despre consum nu stiu ce sa-ti spun , chiar nu ma uit la consum,pe autostrada la 170 la ora parca era un 12-13 la 100% cu ac pornit,odata dupa 200 de km mixt ,70 % extra si 30 % urban aveam un consum de 7,6 cu ac pornit ,consumul cred ca este ok daca ai un stil de condus normal .

  72. costi

    masina e f ok daca nu schimbi cand iti zice pe bord…eu schimb la 3000 si e f agila. consum la 130-140 pe autostrada am scos cel mai putin 6,7 maxim a fost 7,8. vara asta am venit de la cheile zanoagei spre targoviste pe drum forestier cam 40-50 plus drum cu asfalt pana in targoviste – consum 4,5. daca vreti dovada am poza :))

    pt romania n ai nevoie de turbo sau motor mai mare pt ca n ai unde sa alergi….asta daca nu esti obsedat de viteza, dar aici nu e cazul

  73. Marian

    va multumesc frumos!

  74. george

    Ptr. cei care sunt la primul motor de genul acesta este normal sa i se para mai moale ,mai ales daca vine si dupa vreun diesel tdi,hdi,fsi etc , eu chiar acum sunt cu masina unui prieten ,un x6 m50d cu trei turbine , si mi se pare ,cum este si normal, din alt film la depasiri ,fata de orice alta masina ce am condus pana acum …masina mea de dinainte este (o am si acum)1,6- 407 hdi si este normal sa fie putin mai sprintena decat gdi meu , dar nu-mi mai place sa merg decat cu Kia…Kia Sportage bate toate concurentele la calitate/pret …daca vreti sa faceti o comparatie ,comparati motoarele de acelasi gen pe masini asemanatoare,in rest nu-si au rost comparatiile ,nu incurcati merele cu perele !!! …sau daca nu sunteti hotarati ,bagati mana adanc in buzunar si cumparati x6 -le prietenului meu,il vinde ,an 2015 extra full la doar 67000 euro si depasesti pe toata lumea fara niciun stres …probabil o sa te pricopsesti cu unul in portofel !!!

  75. Ionut

    Eu am 1.6 GDI pe Tucson. M-am obisnuit cu motorul la drum normal. Depasirile se pot face, cu motorul turat sus, in treapta a 4-a pentru accelerare si apoi direct a 6-a pentru degajare.

    Singura situatie in care se simte slab e atunci cand trebuie sa accelerezi in panta. E cam neplacut cand se fac 2 benzi la urcare, incepi sa depasesti camioane pe banda 2, dar ai acceleratie slaba si cei din spate te preseaza.

  76. Mihai

    Salutare.aveti idee care este pretul unei revizii la 40.000 de km pt sportage 1.6 gdi la deeler?Multumesc frumos

    • turatiimaster

      450-600 lei.

  77. Sorin

    Salut! Ma gandesc si eu la un Kia Sportage 1.6l GDI 4X2, varianta Classic, dar tot gasesc comentarii despre urcarea in panta cu motorul asta.
    In timpul testelor ai intampinat astfel de probleme? Citeam ca pe sepentine nu poti cu mai mult de viteza I si pe la 3000-3500 rot/min ca sa urci. Apoi colegul @Ionut, spune ceva asemanator. Cat de rea e problema asta? Multumesc anticipat!

    • turatiimaster

      Parerea mea e ca cineva rade de mine daca imi spune treaba asta. Ma intreb cum umbla taica-miu pe Transfagarasan cu 60 CP pe Dacia lui. Daca esti sofer si stii sa conduci, urci unde vrei, ai dublul cailor aia si o cutie de viteze cu 6 trepte. Ia linistit masina, nu e de viteza dar te duce unde ai treaba. Inclusiv pe serpentine.

    • Ionut

      Revin. Nu se pune problema ca nu poti urca, iar pe serpentine te descurci lejer cu treptile 2 & 3, ca la orice masina. Nu stiu unde ai citit ca trebuie sa folosesti treapta 1, dar mie mi se pare o aberatie. Nu vad nicio situatie in care sa faci alta, in afara de plecatul de pe loc, sau mers pe drum foarte accidentat.

      Daca ai un stil de condus relaxat, masina e foarte OK. Daca vrei ceva care “te baga in scaun”, motorizarea asta nu e pentru tine.

      Problema de care ziceam eu e ca nu ai acceleratie buna in urcare, la viteze mai mari, iar uneori se intampla sa ai nevoie. Dar fata de ce ofera masina in rest, mi se pare un inconvenient peste care poti trece.

      De asemenea, Sportage-ul Classic cred ca e ceva mai usor decat Tucson Style, deci probabil motorul are mai putin de lucru.
      In orice caz, fa un test drive si convinge-te singur.

  78. george

    Daca renunti la o masina,oricare ar fi ia ,ptr ca la niste serpentine o sa ai nevoie de viteza a
    2-3 ,mai bine lasa pe altul sa aleaga in locul tau !!!

  79. serban

    salut. aveti idee daca masinile fabricatie februarie 2016 vor primii un update android auto? multumesc.

    • Claudiu

      Nu prea cred. Sau nu prea curand oricum. Dar vezi pe forum club kia, sunt instructiuni si poti instala Tucsy, un echivalent de smarrphone mirorring

  80. costi

    nu vor avea update pt AA. s a gasit solutia pe clukia.ro intrii acolo la update software si ai toate informatiile. bafta

  81. Teodor

    Va salut!
    Inainte de a ma uita la clasa compacta (un hatch/break Astra, Ceed, Focus, Megane etc.), vreau sa ma decid daca merita sau nu sa iau in calcul si o Kia Sportage 1.6l GDi 4×2.
    M-ar interesa pe benzina deoarece nu depasesc 15k km/an iar 4×4 nu este un must-have din cauza bugetului, a stilului de condus dar si a faptului ca nu fac off-road.
    Inteleg ca dezavantajele unui SUV 4×2 ar fi mai ales centrul de greutate aflat mai sus (masina e mai instabila?) si greutatea (am un Astra H Caravan 1,6 aspirat mai usor cu 100 kg decat Sportage si n-as vrea o masina mai lenesa). Evident, in urma unui drive-test ma voi edifica cu privire la motor.
    Recunosc ca imi place cum arata Sportage si ca este spatios (se preteaza ca masina de familie). Insa incerc sa nu aleg „cu inima”, pentru a exclude posibilitatea de a ma trezi in final ca am dat banii pe o masina lenta, (mai) instabila si greu de revandut .
    Asadar, pentru a-mi face alegerea mai usoara (sau nu) v-as ruga sa imi spuneti daca in afara de cele indicate de mine mai exista si alte avantaje/dezavantaje ale Sportage-ului 4×2 fata de clasa compacta.

    PS. Nu iau in calcul o alta masina 4×4 din cauza pretului. La fel, nu m-as orienta spre Vitara (spatiu interior si portbagaj de clasa mica) si nici spre Dusterul aflat acum pe piata (siguranta, aspect interior).
    Multumesc!

    • turatiimaster

      SUV-ul are avantaje legate de spatiu si pozitia inalta la condus, plus ca urci mai usor borduri sau parchezi mai relaxat la bordura. In rest nu are avantaje fata de o compacta, decat daca este 4×4, moment in care situatia se schimba. Daca nevoia ta de masina e mai mult de compacta, ia o compacta, SUV-ul nu prea are sens daca nu il folosesti la activitatile pentru care e destinat, adica polivalent.

  82. costi

    salut Teodor. eu am kia sportage 1.6 gdi 4×2 de 1 an jumate si masina nu m a dezamagit pana acuma. pt familie e perfecta, trage ok dar trebuie sa o turezi daca vrei sa fie fasneata. poti sa incerci si la hyundai tucson – e un model reusit si la ei. kia m a dezamagit prin atitudine post vanzare. bafta

    • Teodor

      Multumesc pentru raspuns! Intr-adevar, si mie imi place Tucson dar s-ar putea sa fie ceva mai scump. Merita sa trec si pe acolo.
      Poti detalia, te rog, legat de atitudinea celor de la Kia? Am de gand sa tin masina cel putin 7 ani si asta e un aspect important.

      • Ionut

        Salut, Teodor.

        Eu am luat SUV tocmai pentru siguranta. Da, centrul de greutate e mai sus, dar daca nu conduci la limita nu o sa fii niciodata on pericol. Iar SUV-urile de azi sunt infinit mai bune decat cele de acum 15 ani care se rasturnau intr-o veselie la testul cu jaloane. S-au facut progrese enorme pe partea de sasiu, suspensii si electronica astfel incat stabilitatea sa nu mai fie o problema reala.

        Gandeste-te comparatov si la cel mai nefericit caz – un impact frontal sau lateral – pozitia inalta din SUV iti creste cu mult sansele sa scapi. Exista studii in sensul asta: https://www.thezebra.com/insurance-news/1704/which-type-of-vehicle-is-safest-suvs-or-sedans/

        “In any given collision between a car and an SUV, the driver and passengers in the SUV are 4 to 7 times more likely to walk away than the driver of the car.”

        Revenind la model, si pe mine m-a speriat pretul la Tucson initial, dar cand m-am aratat interesat, oferta pe care mi-au facut-o a fost mult sub pretul de lista. Pe scurt, am luat masina cu 19500, fata de 23500 pret de lista, iar asta cu optiunea de vopsea perlata. Daca luam pe alb era cu inca 500 de euro mai ieftin.

        Daca ramai pe Kia, poate reusesti sa mai pui inca 2000 si sa iei versiunea Style. Are multe dotari in plus pentru banii aia.

  83. costi

    poti sa ceri o oferta la mai multi dealeri hyundai si sigur obtii pretul dorit. legat de atitudine eu am luat masina in iunie 2016 iar in noiembrie au scos android auto – n am gasit intelegere sa mi schimbe displayul sau sa caute o solutie si pt cei ca mine care au cumparat masina inainte de noiembrie – asta e bataie de joc iar eu eram fan inrait kia – pt asta nu mai cumpar kia niciodata. problema am rezolvat o singur. deci dupa ce cumperi nu i mai intereseaza ca sa stii. eu as merge pe hyundai dupa faza asta. plus ca 7 ani garantie e o vrajeala – eu am avut ceed inainte si nu am avut nevoie de garantie. mai mult e pt ei ca sa aiba un venit sigur la revizii – care costa cam dublu la ei fata de orice alt service. spor in decizie

  84. Florin

    Nu stiu de ce ziceti ca revizia e dubla, eu la TGDI manual, am platit 600RON revizia, in conditiile in care la Elantra de la Hyundai ma costa cel putin 600. Atitudinea la service la revizie a fost super ok, nu stiu cum se vor comporta pentru alte cerinte. Iar ca Sportage 2017 are Android Auto si cel din 2016 nu, am inteles ca nu sunt compatibile sistemele cu care vin. Ce era sa faca cei de la service, sa ia de pe un Sportage 2017 si sa-l puna pe cel de 2016. Solutie doar software nu e, sa-ti rescrie softul.

  85. costi

    ca idee eu imi iau acleasi piese in maxim 300 ron si ma costa manopera 100 – asta cel mai prost search la piese. legat de android auto da trebuiau sa faca soft si pt cei care au cumparat primii ca mine. dar e mai buna atitudinea las o asea ca oricum nu conteaza 400 de grabiti care au vrut ei masina primii. vanzare prin recomandare nu se face? eu unu m am lamurit. trec la alta marca next time….pacat de masina ca are potential dar piata e dinamica

    • turatiimaster

      Deci faci o economie de 200 lei la fiecare revizie, presupunand o revizie anual, inseamna 1400 lei intr-o perioada de 7 ani. La revanzarea masinii sunt sigur ca cel care o cumpara se va bucura sa nu vada stampilele de la dealer pe caietul de service. Daca o vinzi mai devreme, la revedere garantie transmisibila. Te bucuri ca ai avut ceed inainte si nu ai avut probleme, pai asta pentru ca ei fac inca masini bune, dar garantia sa stii ca nu e pentru perioadele in care nu ai probleme, ci pentru alea in care ai, cam la fel e si cu CASCO. Poti avea CASCO 7 ani si sa nu ai nevoie, si sa faci accident a doua zi dupa ce iti expira CASCO (patita de mine cu ceed, apropo), si dai pe urma pe reparatie cat plateai CASCO 20 de ani.

      Daca se duce o unitate audio sau un modul de climatizare in garantie si tu nu ai garantie sunt sigur ca o sa te bucuri sa afli cat costa. Sunt relativ ieftine, 5400 navigatia, 3000 modulul de comanda clima, sa se rupa vreun arc de supapa de motor sau ceva mai serios, sa vezi palme in fata oglinzii.

      Fiecare face ce vrea cu banii lui si cu garantia, dar eu cred ca sa ai o umbrela de garantie de 7 ani, cea mai mare din industrie, si sa renunti la ea pentru 200 lei anual, nu e o miscare foarte inspirata.

  86. costi

    eu n am zis sa renunti la service autorizat in garantie. eu am facut revizia la kia pana in anu 4 iar din anul 5 am fost la un alt service. la vanzare nu a fost nicio problema pt ca masina arata impecabil si am vandut o la un pret f bun. piesele pe care le ai enumerat sigur nu se strica in 7 ani. au facut ei testele sunt sigur.
    in fine ideea e ca pe mine m a dezamagit kia – in vanzare ar fi cum sa omori un client care ti poate aduce alti 10. acum fiecare face ce vrea si alege subiectiv. bafta

  87. george

    Pai Costi ,nu te supara,dar daca nu ai avut nicio problema cu Kia ta 5-6-7 ani inseamna ca aia este singura masina cu adevarat OK . Am ,si am avut foarte multe modele de masini ,scumpe,ieftine ,suv sau compacte ,si iti pot spune ca la niciuna din marci ,nu a fost una care sa nu-mi faca probleme …uite chiar acum un X3 mi-a papat 16000 lei ,probleme electrice ,dupa alti 6000 de euro din 2011 pana astazi ,masina primul proprietar ,probleme care au fost si in garantie dar din pacate au continuat si dupa ,din cauza asta nici nu am putu s-o vand,am incercat ,dar pana aparea cumparatorul se intampla ceva si trebuia s-o repar si tot asa…eu inca nu pot sa-mi dau cu parerea despre service-ul Kia , am inteles ca o revizie la un benzinar 1,6 ar fi in jur de 500 de lei …pai eu la un 407 hdi 1.6 ,la prima revizie,fara sa schimbe mai nimic m-a costat 1200 lei ,apoi cand au inceput si consumabilele ma apucase groaza,peste 2000 de lei …Si nu incercati sa comparati un compact cu un SUV orice marca ar fi ele ,…ce pot sa spun despre garantia de 7 ani de la Kia este ca un amic pe la 90000 de km si aprox 6 ani vechime ,i-au fost schimbate ,amortizoare,si multe alte consumabile,pivoti ,bascule ,daca nu ma insel,apoi a avut o problema cu ambreiajul si i-a fost schimbat si asta .Mie, Sportage-ul mi se pare pana acum foarte ok ,mai ales cand ma uit si la cat a costat,pot sa spun ca sunt chiar incantat …referitor la TUCSON ,modelul pe exterior ptr mine este foarte reusit,dar diferenta de pret intre Sportage si Tucson nu se vede ,din contra …Eu cu optiunile pe care mi le-am ales ,m-a costat 20900 euro ,asta ptr ca la Kia ai posibilitatea sa-ti alegi optiunile ,la Tucson ,de exemplu ca sa am si LKAS-ul ma ducea la varianta de 27000 euro cu alte optiuni,optiuni care nu ma pasionau …de exemplu ISG-ul mi se pare o porcarie ,bine ca la Kia am putut sa renunt… La interior Kia Sportage este cu 3 clase peste Tucson ,uitati-va doar la materialele folosite si o sa renuntati pe loc la Tucson in favoarea altei marci ….bine ,asta daca nu te deranjeaza sa dai 33000 euro si sa ai numai plastic in interior .

  88. costi

    masina nu m a dezamagit niciodata mai degraba brandul si tot ce tine de el. iar daca as avea banii de bmw cred ca as lua mai intai o excursie in bora bora si dupa o alta marca. bmw in romania are niste dealari care si bat joc de brand

    drumuri bune

  89. Teodor

    Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
    @Turatiimaster ai dreptate, se poate spune ca un SUV 4×2 e un compromis: pe de parte ai spatiul si siguranta activa&pasiva (de care vorbea @Ionut) mai mari decat in cazul claselor mai mici; pe de alta parte nefiind 4×4 masina nu poate face principalul lucru pentru care cred eu ca a fost gandita aceasta clasa: sa se descurce cand iese de pe asfalt si cand intalneste conditii dificile (zapada etc).
    La fel, chiar daca e doar 4×2, pretul unui SUV e mai ridicat decat al unei compacte cu dotari similare.
    Voi avea in vedere lucrurile astea cand voi face o alegere.
    Referitor la Tucson, as vrea intai sa ma urc in unul, sa-i vad interiorul, pentru ca mie asta nu-mi prea place la Hyundai prin comparatie cu Kia. Daca interiorul imi va placea si in cele din urma ma voi hotari ca-mi trebuie un SUV, atunci voi avea si Tucson in vedere.
    In ceea ce priveste atitudinea fata de clienti a celor de la Kia, nu trebuie sa generalizam. Eu, la Opel spre exemplu, am avut situatii in care am fost tratat cu indiferenta la reprezentanta si foarte ok la un service normal, dar am intalnit si situatia inversa, cand un service independent (foarte laudat pe net) nu si-a onorat renumele (pe banii mei).
    Pana la urma trebuie sa fim constienti ca, amabili sau acrii, toti cei care ne vand un produs urmaresc, in fond, sa faca un profit cat mai mare din aceasta tranzactie. Intr-adevar, unii comercianti sunt mai priceputi in a masca lucrul asta, in a crea impresia ca “sunt de aceeasi parte a baricadei” cu musterii. Campanii de publicitate, sedii, personal amabil etc… Dar costul marketingului asta se reflecta, pana la urma, in pretul produsului si va fi suportat tot de client.
    Deci, cred ca nimeni nu-mi poate garanta ca de o situatie precum cea expusa de @Costi nu ma pot lovi la aproape orice marca. La fel, nici faptul ca nu voi avea probleme tehnice 7 ani cu o Kia nu cred ca-mi poate garanta cineva. Pana la urma, @Costi, daca nici cu Sportage-ul actual nu vei avea nevoie de garantie eu zic ca nu mai cantareste asa de mult chestia cu Android Auto-ul.

    • Ionut

      Eu cred ca daca se face o statistica asupra modului de utilizare a SUV-urilor vandute in ultimii ani, 95% din unitati nici macar nu vad teren accidentat. Statistica am scos-o din cur, dar as fi curios sa vad una oficiala. Ce vreau sa spun e ca lumea cumpara SUV-uri pentru sigurata si placerea de a conduce dintr-o pozitie mai ridicata. In concluzie si producatorii se adapteaza – vezi Peugeot 3008; SUV, premiata masina anului 2017, se vinde ca painea calda, desi nu ofera 4×4 pe nicio varianta de ehipare.

      • costi

        eu cu sportage n am mai avut stresul drumului – spre exemplu pe valea oltului se tot asfalteaza si chiar nu mi a pasat cu sportage daca e asfalt sau nu, suspensiile sunt excelente pt mine. legata de peugeot 3008 masina mi se pare mult peste sportage cu tehnologie la greu dar cu un marketing slab. in ro cred ca se vinde slab spre deloc – eu cand am fost la ei sa fac drivetest masina era la sefu ca avea treaba la munte – deci tot sa ti iei :))

    • costi

      da masina e super n am ce i sa reprosezi….plus ca am rezolvat singur problema cu mirror link deci acuma am tot ce vreau….si da ca fiablitate kia e f tare. spre ex cei de la kia jilava mi au dat masina de schimb un ceed cu 265 000 la bord si masina mergea impecabil – masina a primit doar reviziile la timp plus consumabile discuri placutze etc. daca la toate aste vine si o alta atitudine atunci reteta e perfecta.

  90. murex

    Salut , am fost sa vad si eu un Sportage 1,6 gdi Style la Arad si la sotia i-a placut culoarea tapiteriei pe bej , iar masina ar fi tot un bej , adica Canyon Silver , cum ar arata cu aceasta combinatie ? , masina care am vazut-o pe bej era cu culoarea infrared. Multumesc de ajutor.

    • turatiimaster

      Eu zic ca arata excelent, dar se curata greu si se murdareste usor, asta fata de cea neagra. Si eu am vrut bej, dar nu puteam comanda pe GT Line…

  91. Murex

    Legat de sistemul Jbl , întrebare este daca aduce un plus de calitate ,am incercat doar cel stock și nu am putut face o comparatie. Tu ai Jbl ? Este mai bine decât cel standard ? Mulțumesc.

    • turatiimaster

      E mai bun JBL decat standard, ai boxe JBL si subwoofer, e clar o diferenta in favoarea JBL.

      • Claudiu

        In calitate de posesor, iti pot spune ca se simte diferenta fata de sistemul stoc.
        Aproape dublul puterii (din ce am citit 320W vs 160W) si o senzatie placuta de sunet omnidirectional (ai 2 boze in plus: una pe bord si subwoofer pe partea dreapta integrat in portbagaj).
        Problema e ca trebuie sa te gandesti daca merita si il vei folosi suficient de des. Pentru a face upgrade-ul tre sa iei si navi de 8 + boxe inalta frecventa, deci per total e destul de scumpicel.

  92. murex

    Da , foarte ciudat sistemul de optionale , daca vrei jbl trebuie sa iei alte 2 produse .La final important este calitatea lor .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.