Honda Civic 1.5l VTEC TURBO SPORT PLUS

Cred ca stim cu totii ca Honda a avut intotdeauna experimente de design, mai ales cu modelul Civic, aproape mereu debutand cu modele initial controversate, ca mai apoi sa fie adulate. Nimic nou, deci, cu noul Civic…

Design-ul iti place sau nu, fara indoiala, personal am fost sceptic si inca nu ma pot obisnui cu aspectul exterior al masinii, dar dupa experienta initiala de contact, am descoperit ca liniile incep sa imi placa. Desigur, unele exagerari voite exista si nu toti le apreciaza…

Dincolo de aspect, noul Civic se dovedeste insa a fi revolutionar in multe aspecte, le veti observa in filme, de la echiparea standard deosebit de bogata, mai ales cu sisteme active de siguranta, pana la un sasiu diferit de ce a fost pana acum, adica suspensie independenta pe spate (la revedere, Magic Seats!), culminand cu motorizarea turbo de 1.5l!!!

Interiorul e sofisticat dar perfectibil, cu instrumentar de bord mai simplificat, pe ansamblu o imbunatatire fata de multitudinea de ecrane pe care le oferea Honda de obicei, insa ceasurile de bord nu mai sunt atat de impresionante si mi-ar fi placut o atentie suplimentara la acest capitol.

Ce o sa linisteasca insa pe toata lumea, noul motor e intr-adevar exceptional, rafinat, puternic si economic, si, foarte important, iti lateste un zambet pe fata in cam toate situatiile. Nu ma credeti pe cuvant, vedeti filmele…

34 thoughts on “Honda Civic 1.5l VTEC TURBO SPORT PLUS

  1. Cosmin

    Ce ati alege intre Mazda 3 G120 si Honda Civic ivtec turbo? In prezentari le-ati laudat pe amandoua…

    • turatiimaster

      Depinde de ce vrei de la masina, Honda iti da spatiu mai mare, aspect mai extravagant, Mazda 3 e mai stilata putin, cu motor aspirat. Eu cred ca nu eu trebuie sa aleg, un drive test cu ambele este edificator pentru oricine, din care nu mai vreti sa coborati, aia e.

    • Adrian

      Din punct de vedere al performantelor, Honda Civic este net superior in comparatie cu Mazda3 http://www.zeperfs.com/duel6667-4845.htm

  2. Bogdan

    Am o intrebare, ai simtit ca masina sa sufere de fenomenul de “rev hang” de care se tot plang americanii la motorizarea asta? Practic cand o accelerezi la turatii mari si vrei sa schimbi, motorul inca sta turat de unul singur 1-2 secunde (chiar daca tu ai luat piciorul de pe acceleratie). La multe din video-urile de pe youtube in care se faceau accelerari in forta se vede fenomenul. In video-urile tale nu a parut sa fie.

    • turatiimaster

      Sincer, nu mi s-a parut, sau daca mi s-a parut, nu a fost ceva semnificativ, care sa imi afecteze experienta de condus. Cred ca se exagereaza uneori. Daca stii sa ii ceri ce trebuie, masina iti da.

  3. Daniel

    Salut, sigur este 129mm garda la sol?
    Eu am gasit in specificatii 110mm, ceea ce pare cam putin pentru RO: https://www.hondanord.ro/wp-content/uploads/2017/05/1.5-MT.pdf

    • turatiimaster

      Asta e in brosura lor de prezentare, 129 mm.

  4. Silviu

    A aparut la fix review-ul asta, multumesc. Ma voi uita in week-end la clipuri, dar chiar ma uit de ceva timp la variante pentru un sedan nou normal, de “familist”, cu portbagaj maricel, pe benzina. Mi s-a pus mie pata pe japoneze din motive de longevitate (poate gresesc aici, dar de-asta cer sfatul 🙂 ) Oricum, pe lista scurta se afla acum Honda asta si Toyota Avensis (a fost si Mazda 6, dar am eliminat-o fiindca era mai scumpa si unele elemente de siguranta care mi se par importante sunt disponibile doar pe modelul de top, de peste 30k). Inca nu m-am urcat intr-o Honda lanl volan, dar voi incerca in perioada urmatoare.
    Deci, cum care ar merge? Sau la ce ar trebui sa ma uit mai mult/din nou, cu care sa fac eventual un drive-test?
    Multumesc anticipat pentru orice opinie.

    • turatiimaster

      Pai mergi cu una din asta si vezi care e treaba, Avensis e o masina decenta acum, de clasa medie, deci teoretic mai mare ca Civic, insa depinde de stil, parca e mai tineresc Civic si se misca altfel.

      • Silviu

        Gata, am testat ceva masini si asta e nene! Se simte atat de bine la volan, iar pe varianta sedan care ma intereseaza pe mine (mai ales fiindca are o garda la sol mai mare), e mai cuminte; ce-i drept, eu am fost pe hatch la drive test, dar nu crrd sa fie o diferenta de la cer la pamant. Oricum, e mult mai spectaculoasa senzatia fata de Toyotele si Mazda 3 in care m-am urcat. Cateva neajunsuri am vazut si eu, dar nimic major, care sa ma faca sa dau inapoi. Si apropo de pret, cred ca pe chestii/echipari comparabile, Mazda sau Skoda sunt considerabil mai scumpe. Spor si numai bine!

        • Cosmin

          Mult mai spectaculoasa?? In toate testele Mazda 3 a iesit campioana la dinamica si placerea condusului, in rest sunt cam egale, poate un plus de spatiu la Civic…Vorbesc de testele din USA unde se vand cele mai multe Honde si Mazda…

  5. Dan

    Bravo Robert,felicitari pentru review-ul edificator al acestei masini.Personal am focut 2 test drive-uri cu masina asta.Primul contact vizual,m-a socat in mod negativ,adica nici n-am vrut sa ma urc in ea.Mi se parea genul ala de design dus la extrem fara rost,care vrea sa epateze cu orice pret.Apoi,la ceva timp,am facut primul test drive.Fiind din Pitesti,am norocul autostrazii A1 si am facut testul inclusiv la viteze de 140 km/h.Mi-a placut totul de la motor,transmisie manuala,tinuta de drum,frana,directie.La ultimele 2 aspecte Honda a fost cam deficitara in raport cu concurenta.O spun ca fost posesor de Jazz modelul anterior si actual posesor de Accord 2009.Revenind,mi-a placut tot,in afara de un aspect-zgomotul la rulare.Mi s-a parut inadmisibil ca in anul 2017 sa vii cu un asemenea nivel de zgomot interior.Acestea nu erau de la motor,nici de la aerodinamica,ci din partea anvelopelor,mai precis pasajele rotilor.In fine,n-am reusit sa trec peste si mi-o scosesem din minte,desi sotiei,ca pentru ea o iau,ii place la nebunie.In plus,mai avem si doi copii,deci avem ceva nevoie de spatiu interior.Atunci a aparut review-ul tau complet si am mers si am imprumutat masina de drive test de luni dimineata pana a doua zi.Cum sa spun,ai perfecta dreptate.A fost una dintre cele mai placute experiente cu o masina.Mult peste un BMW seria 1 (mare porcarie de masina de altfel) din 2015 pe care il mai am,luat de nou.Civic-ul,hatchback varianta Sport cutie manuala,este o masina realmente vie si-ti trezeste niste emotii autentice,neintalnite de mine la alte masini,inclusiv Honda(exclud S2000 care e altceva).Am avut si Golf 6,Skoda,Passat etc,insa sunt niste masini triste,care mie nu-mi spun nimic.De asemeni consumul m-a impresionat realmente.Am focut plinul cand am luat masina de la dealer si plinul cand am dus-o.Consumul mediu afisat pe bord era de 9,5,la pompa a iesit 9,42.Asta in conditiile in care masina timp de vreo 200 si ceva de km a vazut redline destul de des,am mers pana in Fundeni cu Bucuresti-ul bara la bara,acceleratii zdravene si A.C. non stop.Am incercat sa merg si potolit,desi cam greu cu masina asta,iar computerul a indicat un neverosimil 5,2 % pe vreo 15 km.Vroiam sa-ti multumesc fiindca si cu ajutorul tau am (re)descoperit o masina adevarata,iar decizia de cumparare e doar o chestiune de timp pana reusesc sa vand Accordul.Honda nu e o masina care in Romania sa aiba o val de revanzare foarte mare.Din pacate…

  6. Bogdan Tanase

    Felicitari pentru prezentare, Robert! Nu am vazut in Romania sau Europa review-uri mai bune! Bravo!

  7. Teo

    Robert felicitari pentru prezentarea completa, ca de fiecare data. O nelamurire am vizavi de masina, ce s a intamplat la testul Euro NCAP de a luat masina doar 4 stele.
    Doar raportandu te la motor si cutie CVT, comparand masina cu Megane GT 1,6 cu EDC ce ai alege.
    Pe cand o prezentare si cu motorul de 1l, poate chiar cu CVT.
    Multumesc anticipat fata de opinie.

    • turatiimaster

      Eu nu m-as ingrijora prea tare cu stelele alea, o buna parte din ele le primesti pentru chestii mai mult preventive decat de cum se comporta masina cand se izbeste de zid. Eu am un D-Max de 4 stele si un Sportage de 5, sincer daca ar fi sa ma ciocnesc cu alta masina, as prefera sa fiu in D-Max-ul de 4… Legat de Megane GT, mie personal mi se pare o chestie de alegere proprie, ambele sunt tari, GT-ul se misca bine si e si mai rapid din cate imi amintesc, dar diferentele sunt cumva subiective, unii ar alege Honda, altii Renault.

      • nicolae iulian

        faza cu izbitu’…..ca e pe sasiu separat D-MAX…..nu de alta da ma gandeam la un REXTON pt. siguranta…ce zici?

  8. Cazimir

    A luat patru stele pt protectia slaba a copiilor probleme cu airbagul cortina.

  9. Cazimir

    La performante dinamice e peste 1.8 tsi de la grupul vw.

    http://www.zeperfs.com/duel6667-5815.htm

    Megane gt desi are 20 cai în plus nu are performante semnificativ mai bune.

    Pt performante mai bune în clasa asta e astra 1.6 nu stiu mai sunt altele?

    http://www.zeperfs.com/duel6667-6318.htm

    Astra face repriza 80-120 in 7.8 sec in treapta 6 nici nu e nevoie de retrogradare în depasiri.

  10. Adrian73

    ce ar fi mai ok, sedan sau varianta hachbak? aceeasi motorizare si sport plus

    • turatiimaster

      Depinde ce faci cu masina, asta e o chestie subiectiva, nu pot eu sa stiu exact ce asteptari ai de la masina. Sedan-ul are avantaje si dezavantaje, la fel si hatchback-ul.

  11. Cazimir

    Megane gt desi are 20 cai în plus nu are performante semnificativ mai bune.

    Pt performante mai bune în clasa asta e astra 1.6 nu stiu mai sunt altele?

    http://www.zeperfs.com/duel6667-6318.htm

    Astra face repriza 80-120 in 7.8 sec in treapta 6 nici nu e nevoie de retrogradare în depasiri.

  12. cris

    azi am facut un test drive cu noul civic 1.5 t 182 cp cutie automata cvt. Este o masina spatioasa, se conduce ok, insa cu aceasta cutie nu pare a avea 182 de cai…se duce liniar urca in turatii, pe sport in afara de zgomot si turatii nu ai parte de mare lucru…cu o manuala probabil lucrurile ar fi stat altfel. Eu am un megane gt automat, care pe langa aceasta honda cu cvt, este avion…

  13. Dan

    Pai pentru aceasta masina cutia manuala e cea mai potrivita.Eu am condus si manuala si CVT pe masina asta si sunt de aceeasi parere cu tine,insa cutia manuala e senzatie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.