BMW seria 3 2,5l Xi

Faptul ca BMW produce masini exceptionale nu mai mira pe nimeni de cateva decenii. Seriozitatea cu care inginerii bavarezi trateaza proiectarea si executia acestor autovehicule nu este singurul lor atu.

BMW si-a castigat imaginea de marca sportiva, atat in competitiile auto, pe care de cele mai multe ori le-a castigat, dar mai ales pe strada, unde incet, dar sigur, s-a impus prin robustete si performante, ajungand aproape la stadiul de obiect de cult. Totul pare ca se schimba si lumea se vede altfel atunci cand te afli la volanul unui BMW. Iar daca BMW-ul se numeste 325 Xi, cu siguranta poti experimenta senzatii noi, pe care cu greu le vei regasi la o alta masina.

Prin amabilitatea firmei Automobile Bavaria, am simtit „pe pielea noastra“ ce poate face un BMW cu tractiune integrala, „fiara bavareza“ fiindu-ne pusa la dispozitie pentru un drive-test. Nu multi stiu ca seria 3 BMW poate fi comandata si cu tractiune integrala, dar si mai putini pot spune ce reprezinta sigla Xi de pe capota portbagajului.

Pe scurt, limuzina stilata ce ne-a fost pusa la dispozitie nu avea tractiunea pe rotile posterioare, solutie clasica la BMW, ci repartizata 62% pe puntea fata si 38% pe cea din spate. Concret, aveam de a face cu un 4×4 veritabil, animat de un propulsor V6 de 2,5 l, ce dezvolta 193 CP.

Caroseria a beneficiat recent de un elegant face-lift, ce a evidentiat si mai mult nobletea si frumusetea seriei 3 Sedan. Liniile suple, dar musculoase, intregesc imaginea atletica a masinii, bine asezata pe rotile din aliaj usor de 17”. Nici un element aerodinamic suplimentar nu altereaza silueta clara a BMW-ului, singurele indicii despre calitatile si capacitatile masinii ramanand sigla Xi si latimea rotilor.

Altfel, pare un BMW obisnuit, daca ne putem exprima astfel… La interior, am remarcat dotarea cu echipamente si calitatea tipica pentru BMW, insa cel mai mult ne-a placut instalatia audio Harmann Kardon, ce dispunea de 12 difuzoare si subwoofer. Cu un supliment de doar 664 Euro, calitatea sunetului devine incredibila cand optezi pentru o astfel de configuratie audio.

Pentru siguranta activa BMW Xi beneficiaza de numeroase sisteme sofisticate: ABS, CBC (controlul franarii in curbe), ASCAT (control automat al stabilitatii si al tractiunii) si DSC (control dinamic al stabilitatii in curbe). Dublu airbag frontal si airbag-uri laterale vegheaza la securitatea pasagerilor in cazul unei coliziuni, desi pare greu de crezut ca poti pati ceva cand te afli intr-un astfel de BMW. Optional, cu 276 Euro fara TVA, si pasagerii din spate pot fi protejati cu airbag-uri laterale.

Comportamentul rutier este de referinta pentru categoria din care face parte masina si, practic, se dovedeste implacabil, pe orice tip de drum sau viraj. Trenul de rulare de inalta clasa iarta orice denivelare, dar si lipeste masina pe sosea in cazul unei conduceri sportive. Cu DSC-ul decuplat poti sa te ”joci” cu masina, insa riscul sa pierzi controlul se amplifica. Sunt totusi 193 CP care trebuie „digerati“ de pneurile late, asadar nu e cazul sa exageram…

Cum nimic nu este perfect, „carcotasii“ au gasit doua „neajunsuri“ si acestei masini de exceptie: nu avea suporturi pentru doze de bauturi si nici 6 trepte, iar la 210 km/h se impunea schimbarea într-o treapta superioara. Totusi, credem ca fericitul posesor al unui BMW Xi va putea „coexista“ linistit cu aceste lipsuri….

Puterea s-a dovedit suficienta pentru a „jongla“ cu greutatea nu tocmai sportiva (1500 kg), aderenta oferita de tractiunea integrala permanenta ajutand la obtinerea unor acceleratii remarcabile. Cu DSC-ul cuplat, am atins 100 km/h în 7,5 s, valoare apropiata de cea comunicata de constructor (7,4 s), si peste 210 km/h dupa mai putin de o jumatate de minut, timpi remarcabili, demni de o masina sportiva.

Consumul declarat de constructor s-a dovedit a fi mult prea optimist, media obtinuta de noi pe parcursul acestui drive-test depasind cu peste un litru valoarea data, de 9,6 l/100 km. Dar pentru cei ce au 37392 Euro (pret TTI), doresc performanta si imagine de marca, ei bine, consumul de combustibil nu se regaseste pe lista de prioritati. Sa nu uitam ca este vorba de un BMW, echipat cu un 6 in linie, rafinat si musculos, ce „doboara“ cu usurinta bariera de la 230 km/h, ca un adevarat atlet!

  BMW seria 3 2,5l Xi  
  Motor 2,5l 24V  
  Tip 6 cilindri in linie  
  Capacitate cilindrica (cmc) 2494  
  Putere maxima (CP/rpm) 193/6000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 245/3500  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4471/1739/1415  
  Masa proprie (kg) 1500  
  Portbagaj (l) 440  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 7,4  
  Viteza maxima (km/h) 234  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 9,6  
  Consum mediu in test (l/100 km) 10,8  
       
  Preturi    
  Pret CIP  
  Pret DDP 37392  
       
  Dealer  

0 thoughts on “BMW seria 3 2,5l Xi

  1. edi

    gura spurcata cred k si-au dat seama de greseala dar au uitat sa o corecteze pt k mai jos scrie clar ca are 6 in linie:)

  2. gura spurcata

    “concret avem de a face cu un 4×4 veritabil animat de un propulsor v6 de 2,5litri ce dezvolta 193cp“Corectie,e 6 in linie nu v6 baieti.Putina atentie:)

  3. mihaiilea

    330i consuma de te usca,cam 15 in oras,daca il calci in afara localitati lejer mananca 15!!320 atat pe benzina cat si diesel sunt performante si consuma oki!iar daca vrei 330d eu zic sa ti l iei ii mai faci un chip si ai 210cp in loc de 184,cum vrei tu ti am dat un sfat,dieselu va lua si daca meri tare in jur de 8 maxim si are un cuplu de 400nm cu cip ai cam 450,are niste reprize asa bune ca il faci pe ala cu 330i,gandestete ca ai fata de ala cam peste 150nm in plus si reprizele te ajuta in romania nu 0-100,pt ca de la 80-120depasesti caminoane si altele,si repriza 140-200 si e mai buna din cauza cuplului dar tu ai maxim 227 cu chi[ probabil 240 ala cu 330i are 250!

  4. Mihai

    Eu ti-as recomanda un 320d sau 325d sau daca ai bani un 330i merita.Si audi merita dar numai daca vrei noul A4.Gusturile nu se discuta e alegerea ta.Intereseazate pe la parcurile auto si la soferii care au experienta pe masini straine sa nu fie dor soferi de dacii.Numai Bine

  5. cata

    salut ,mie imi place foarte mult audi dar si bmv . parerea mea ca bmv este foarte sport si poate chiar un pic mai bun ca audi , DAR audi este elegant ai aceleasi performante ca la un bmv si mai este ceva este mai robust mai sigur (vezi quatro sau tractiune fata) .audi imbina mai bine sportivitatea cu siguranta , de restul nu mai zic nimic pt ca intre cele doua marci alte diferenta nu sunt . asa ca ce ma sfatuiti sa cumpar un audi a4 tractiune fata sau quatro sau un bmv 320 sau 330 , ma refer la second hand , ce imi pot spune cei care au condus asa ceva?

  6. Mihai

    Si am uitat:Mai Andrei cand iti vede un hotz junghiu tau de Dacie isi lasa sculele jos ca ce sa fure din ea? Dar cand vede un BMW le lasa jos ca nu are cum sa sparga asa masina.Am rectificat ce ai zis tu.

  7. Mihai

    Pentru Andrei cel posesor de Dacia 1300 fac un anunt:Inainte sa dai din gura documenteazate ca te faci singur de ras.Nu cred ca vezi “10000” de BMW-uri pe zi asa cum vezi Dacii ca ale tale.Prima data condu un BMW.Am avut multe masini dar cand am cumparat un 520d din 2003 nu`l mai pot da.Deci te rog frumos ducumenteazate ca eu cred ca si tu razi de tine

  8. RaZvAn

    mah andrei u nu stii ce vorbesti un BMW ramane un BMW nu-l poti compara cu o dacie dar dak vrei si iti plac masinile de banii astia iti iei logan si iti faci tunning la el dar tot BMW ramane BMW si nu-l poti compara cu o dacie asta sa-ti intre in cap

  9. Mosu

    Pentru andrei.
    Draga andrei. Vad ca n-ai condus un BMW ca sa-ti dai sema. Vorba aia. Ce stiu copiii.

  10. Sebi

    Cea mai tare masina cu cea mai tare motorizare… de curand mi-am cumparat un 325 Xi si am “lucrat” putin la el si acum dezvolta 241 de CP, cu care, sa fiu sincer nu am nici un fel de probleme. nu as schimba masina asta pe nimic altceva, nici daca s-ar chema Ferrari, Maserati sau Maybach… doar un cunoscator stie ce poate un BMW si odata ce are unul, nu mai vrea sa-l schimbe… si eu cel putin, pana mor, o sa imi iau numai BMW… 1,3,5,6,7, nu conteaza… BMW sa fie…

  11. andrei

    frumoasa masinutza. imi imaginez ca merge la fel de bine precum arata,dar…prea vezi pe strazile noastre BMW 3…adik mi se pare o masina banala cu nimic spectaculos fata de dacia care opreste langa mine la semafor. de banii astia iti iei ceva care sa aiba aspect de limuzina dar motorul sa fie agresiv. si inca ceva: cand iti iei o masina nu-ti cumpara ceva ce vezi in fiecare zi pe strada,cumpara ceva ieftin si care sa ii faca si pe cei mai indemanati hoti auto sa-si scape sculele din mana cand se apropie de masina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.