Senzatia incepe cu Z. Viteza maxima pe circuit (limitata electronic) este de 250 km/h, 5,9 secunde fiind suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 km/h; datorita aerodinamicii sale incredibile pare ca se “lipeste” de asfalt; ia virajele in siguranta si cu aplomb.
Veti simti puterea modelului 305Z inca de la prima acceleratie. Aerodinamica sa extraordinara si echilibrul perfect va confera un control total, in timp ce motorul de competitie va taie pur si simplu rasuflarea.
Controlul perfect oferit in viraje de catre 350Z rezulta din perfecta distributie a greutatii 53/47 intre partea din fata si cea din spate a vehiculului. Cand va pregatiti sa intrati intr-un viraj, franand brusc greutatea lui 350Z se deplaseaza catre in fata, marind tractiunea rotilor fata la intrarea in curba.
Cand accelerati la iesire, greutatea se deplaseaza catre in spate pana la atingerea unei distributii a greutatii apropiata de 50/50. Echilibrul perfect al modelului 350Z va asigura in orice moment o stabilitate maxima pe cele patru roti.
Echipa Nissan care a conceput 350Z a inceput prin deplasarea masei automobilului spre centru, impingand cat mai mult rotile spre cele patru extremitati. Aceste proportii, tipice masinilor sport si prezentate in premiera de 240Z, au impus un ampatament si o capota lungi, un habitaclu compact si console extrem de reduse. Ampatamentul are o lungime de 2.650 mm, lungimea totala fiind de 4.310 mm.
Forma lui 350Z confera acestuia un coeficient aerodinamic de 0,29, cu rezistenta zero intre axul fata si spate. Fluxul de aer care circula deasupra vehiculului se controleaza prin intermediul eleronului si al partii plane din spate. Acest lucru face ca aerul sa impinga catre in jos caroseria, sporind astfel stabilitatea vehicului.
Partea inferioare a vehiculului include un spoiler frontal si o protectie complet plana pentru a reduce vibratiile. Cu 350Z veti beneficia de o aderenta si stabilitate perfecte, indiferent de viteza sau de configuratia drumului.
Modelul 350Z este prevazut cu un sistem audio unic in lume. Inginerii de la BOSE l-au proiectat special pentru acesta, tinandu-se cont de toate particularitatile acustice ale modelului.
Disponibil pentru versiunile 350Z Pack si 350Z Pack Plus, impreuna cu o magazie de 6 CD-uri integrata in bord, sistemul audio BOSE este prevazut cu „ audio pilot”, un sistem de reglare automata a basilor, in functie de zgomotul din interiorul vehiculului. Difuzoarele sunt amplasate “strategic”. De exemplu, difuzorul mic pentru basi, de numai 25 cm, este plasat sub scaunul soferului. Rezultatul? Sunet impecabil.
O masina sport cu portbagaj incapator? Pare neverosimil. Dar 350Z are cel mai spatios portbagaj dintre toate coupe-urile cu doua locuri: 235 litri. Este suficient pentru a gazdui doua genti de golf, o valiza de dimensiuni mari sau doua genti de voiaj. Asadar, nu trebuie sa faceti nici un compromis. Modelul 350 Z armonizeaza insprirat utilul si placutul.
Pentru un vehicul caracterizat de ispiratie, pasiune si tehnologie avansata, nu putea lipsi o interfata fundamantala intre acesta si sofer: calculatorul de bord. Astfel, temperatura exterioara, viteza medie, consumul, distanta de parcurs fara a realimenta, cronometrul care masoara acceleratia de la 0 la 1000 km/h, indicator reglabil care il informeaza pe sofer asupra momentului optim de schimbare a vitezelor – toate aceste informatii sunt furnizate de catre computerul de bord.
Pasiunea constructorului pentru legendarul 350Z razbate nu doar din performantele dinamice ale vehiculului, ci si din minutiozitatea cu care este definit fiecare detaliu: forma farurilor, manerele portierelor, teava de esapament dubla din otel inoxidabil, oglinzile retrovizoare reglabile electric sau partea superioara concava, care reduce masa vehiculului.
Greutatea vehiculului 350Z a fost redusa in mod considerabil prin integrarea a numeroase componente din aluminiu, mai ales la nivelul capotei si al suspensiilor. Utilizarea acestui material, usor dar si rezistent a permis crearea unui vehicul mai puternic si mai manevrabil, cu un consum redus de carburant.
Jantele de 18” din aliaj, cu 6 spite, accentueaza alura de sportivitate a vehiculului. Daca doriti ca 350Z-ul dumneavoastra sa fie si mai usor, puteti opta pentru versiunea 350Z Pack Plus, caracterizata de jante din aliaj Rays de 18”, fiecare dintre acestea avand cu 4 kilograme mai putin decat cele standard.
Orice masina sport e dotata cu teava dubla de esapament. 350Z nu face exceptie. Acesta este prevazut cu doua tevi de esapament din otel inoxidabil, una pe fiecare parte a vehiculului. Acest lucru ii ofera lui 350Z o stralucire aparte din oricare unghi este privit.
Farurile cu Xenon genereaza un fascicul de lumina foarte puternic. In acest mod, veti vedea si veti putea fi vazut fara nici o dificultate. Latimea mare a fasciculului va permite sa observati fara dificultate zonele de penumbra ale drumului. In plus, stergatoarele farurilor evita incalzirea acestora, permitandu-le sa ramana in acelasi timp curate.
350Z este animat de unul dintre cele mai bune motoare din lume: aceasta este verdictul dat de o reputata revista americane de automobilism. Propulsorul V6 de 3,5 litri, apartinand seriei de succes VQ dezvoltate de Nissan, a fost clasificat printre «Cele mai bune 10 motoare din lume» in fiecare an de la prezentarea sa, in 1994. Pentru 350Z, propulsorul VQ a fost reglat astfel incat sa produca o putere impresionanta de 280 CP (206KW) la 6.200 rpm si un cuplu maxim de 363 Nm la 4.800 rpm.
Pentru a obtine o mai buna circulatie a aerului in motor si, prin urmare, randamente mai mari, inginerii de la Nissan au reproiectat orificiile admisiei, reducand in acelasi timp contrapresiunea in sistemul de evacuare. Un raport de compresie de 10,3 : 1 amelioreaza cuplul la regim scazut si furnizeaza o acceleratie lina, fara socuri.
Viteza maxima (pe circuit) este limitata electronic la 250 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km se face in numai 5,9 secunde. Cu cei 80 de litri ai sai, rezervorul de combustibil are cea mai mare capacitate din clasa, fapt care ii confera automobilului o autonomie potentiala maxima de 700 km.
Avand motorul instalat cat mai departe posibil de rotile din fata, 350Z dispune de o repartitie optima a greutatii (fata/spate: 53/47) si un centru de greutate coborat. Greutatea suplimentara de pe rotile din fata amelioreaza directivitatea pentru o mai buna intrare in curba si ofera o tractiune superioara la virajele stranse.
Apoi, cand soferul accelereaza la iesirea din curba, o parte a greutatii este transferata in spate pentru a restabili echilibrul ideal (50-50) exact atunci cand este mai mare nevoie de el.
Directia cu cremaliera si asistenta hidraulica ofera o precizie exceptionala in orice conditii. Franarea a fost incredintata prestigioasei firme italiene Brembo, lider in acest domeniu, care a dezvoltat un sistem de frane cu discuri, avand etriere cu patru pistoane in partea din fata si cu doua pistoane, in spate.
Placutele de frana prezinta un coeficient de frecare deosebit de ridicat, iar etrierele speciale de culoare aurie, “semnatura” traditionala a firmei Brembo, sunt perfect vizibile printre spitele jantelor din aliaj.
Printre celelalte sisteme electronice cu care este echipat 350 Z, se numara antipatinajul (TCS) care este integrat in comanda electronica a stabilitatii (ESP). Primul recurge la senzorii ABS-ului pentru a detecta o rotatie mai rapida a rotilor din spate in raport cu cele din fata in scopul stabilirii unei viteze de rotatie comune prin reducerea cuplului motor.
La randul sau, ESP-ul utilizeaza senzori speciali care permit detectarea derapajelor excesive sau a ruliului caroseriei. Acesta conlucreaza cu ABS-UL si TCS-ul pentru reducerea cuplului motor si/sau pentru franarea individuala a rotilor in scopul mentinerii controlului asupra vehiculului.
Diferentialul pentru limitarea deraparii (LSD) contribuie la mentinerea stabilitatii vehiculului in momentul atacarii bruste si cu viteza mare a virajelor. LSD transmite mai multa putere rotii din spate cu tractiune mai mare, astfel incat automobilul sa-si urmeze traiectoria dorita.
350 Z este prevazut, in dotarea de serie, cu airbag-uri frontale, laterale si tip perdea.
Caroserie
+ Design reusit si dinamic, aerodinamica de exceptie
– Nu are semnalizatoarele integrate in oglinzile retrovizoare
Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, dotari optionale oferite, spatii depozitare
– Acces dificil la centurile de siguranta (tipic la coupe), lipsa plasa amarare bagaje
Confort
+ Confort acceptabil la rulare pentru o suspensie eminamente sportiva
– Lipsa torpedou pasager, acces destul de greoi la spatiile pentru bagaje din spate
Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie cu 6 trepte performante, caracter sportiv pronuntat
– Consum ridicat
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– –
Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent
– –
350 Z 3,5l V6 | ||||
Motor | 3,5l V6 24 V | |||
Tip | 6 cilindri in V | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 3498 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 280/6200 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 363/4800 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4310/1810/1320 | |||
Masa proprie (kg) | 1545 | |||
Portbagaj (l) | 235 | |||
Garda la sol (mm) | 140 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 5,9 | |||
Viteza maxima (km/h) | 250 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 11,4 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 18,7 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | de la 32 450 euro | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |
Nu va mai ganditi la viteza maxima va spun din experienta ca un nissan 350z la 250 kmh are consum 40% asa ca nu faci prea multi km la viteza asta.Acelasi lucru este valabil si la multe alte masini unde limitarea este la portofel.
shtie cineva viteza la asta ii limitata sau nu dak dak nu ii ii varza
evo 10 apare anu viitor si nu mai e mult sau desigur Golf V GTI daca sunteti impresari
Vad ca pentru moderatorul acestor articole este foarte important ca masinile conduse de el sa aiba semnalizatoarele montate in oglinzile retrovizoare pentru ca nu va avea caroserie demna de o masina altfel. Esti fan semnale-n-oglinzi? Da-o-ncolo de treaba…; Apoi un V6 de 3 litri cat ati vrea sa consume? 3 la suta?
Incerc sa fiu impartial la orice post dar descalificarea masinii la capitolul design caroserie din cauza faptului ca nu avea semnalele-n oglinzi mi se pare o mare aberatie. Unor masini chiar nu se potrivesc astfel de artificii in design dar nu vor fi mai putin masini decat celelalte…
bravo ba soferu`…la cratita cu femeile astea ca numai gura de ele!
deci … tre sa zic ca masina e belea… dar… mihaiilea… am bagat de seama ca tu nu ai carnet, si am vazut ca ai pus comentarii peste tot. pe langa, ca ridici in slavi BMW-ul (care e si marca mea preferata), in afara de faptu` ca ai citit tot ce se putea din industria auto, ai condus vreo masina, sa vezi ce inseamna verbul “a conduce“? ca tot zici de 530d, da, care e facut in batjocura fata de modelele concurente, care pe sosea n-au nici o sansa in fatza lui, mai stii ceva?? Helloooo, mai exista si alte masini capabile, in afara de BMW si STi … gen 350Z, care nu pot sa zic ca is fan, da` il admir ca-i masina performanta… eu zic sa-ti iei carnetu`, fa vreo 50.000km in cel putin 10 masini, si pe urma mai posteaza cate ceva 😉
cate clase ai ma ? ia citeste articolu iar si ai sa ajungi la concluzia mea esti cam analfabet sa de felu tau. dute la scoala bai “creier mic”. papa lectura placuta
eu as opta pt evo.nu ma intrebati de ce?e tare .si depinde cati bani bagi in el.am vazut evo tunat rau care a mers cu 310 in japonia
nissan este o masina de vis cine are posibilitatea sa o cumpere eu prepar aceste masini pentru pista si rally
nu te indoi tu atata pt ca evo 9 greu foarte greu ajunge la 250km/h,eu 530d fara cip iti ptind 260 pe ac si evo 9 mere 250-255 pe ac si eu am si cip,pe autostrada am facut cu 530d cu cip un evo9 si nissanu il face daca ii nelimitat nissanu merge 270 poate un pic mai mult,evo ii masina de rally care are cutie de viteza gandita pana in 180-200,ii cutie pt acelerati dupa 220 sa vezi ce greu urca si de abia isi atinge viteza maxima
e si normal sa le faca pe circuit mai mihaiilea au eleron sunt masini de clasa total diferite pe evo ma cam indoiesc
nu am cu nimeni nimic dar dupa mine… As alege cu siguranta nisan 350z este super am mers cu unul si pot sa spun ca am luat niste curbe de…. este super poti face drift adevarat cu el fata de subaru eu unul prefer nissanul dar cu un evo 9 nu prea stiu cred ca m-as mai gandi , imi place la fel de mult si evo9 la fel ca nissanul . Oricum tot nissan 350z as alege
oricum pecircuit face subaru in mod normal si cl si sl inafara de variantele 63 si 65 amg poate si sl 600 da in rest face cam tot da depinde si de cirucit,oricum un evo 9 pe autostrada ii facut lejer de nissan 350z,nissanu nelimitat are vit maxima vreo 275-280 subaru sau evo9 nu prin mai mult de 250 nici macar nelimitate poate 255!!
EVO 9 il pisa din orce pozitie si la orce ora si e si la acelasi pret.si daca vreti performanta,lux SL sau CL.MERCEDEZ-BENZ rulzz
ma ce te miri de 18 l subaru daca il ti in blana consuma 24 ce ii nou care ii problema nu inteleg??da nu crezi ca consuma 11 l vreo data esti glumet mah!!
Super masina, io zic ca isi merita banii, cat despre comparatia cu Subaru impreza wrx, sigur e mai prformant subaru, dar asta arata mai bine si zic eu cu putin tuning la motor…
evident ca am calcat-o putin, insa era si iarna afara… Deci consumul se poate explica.
inca nu am primit raspunsul.De ce e asa dif. de consum ?Ai calcat-o cand ai facut testul sau atat consuma de obicei
luativa mai bine subaru inpreza wrx sti,il bate pe asta la orice si aceleratie si viteza maxima si viraje si stabilitate,e masian conceputa de rally
Masina asta merita toti banii sa mor yo!!! Am si yo una ca asta si am duso la tuning iar acu 2 saptamani am dato la ziar si mia spus lumea ca imi ofera vreo 4,25 de mii de e
Cum se explica diferenta asa mare de consum ??