Renault Clio Symbol 1,4l 8V

Cei 6 ani de la lansarea modelului Clio Symbol sunt ani in care masina s-a perfectionat si, pe langa zecile de tari in care s-a exportat acest model, sunt un garant al calitatii si seriozitatii cu care a fost tratat acest automobil. Probabil ca, odata cu intetirea ofertelor speciale in reteaua Renault, pentru achizitionarea avantajoasa a acestui automobil, se pregateste o retragere glorioasa pentru venerabilul “Symbol”. Am petrecut un week-end in compania unei masini pe care (subiectiv) nu o agream, in principal din cauza unui look “ciudat” pe care Symbol il datoreaza portbagajului.

Impresia mi s-a schimbat substantial dupa cateva sute de km cu Symbol. Chiar daca nu imi place ca aspect exterior si raman neclintit pe aceasta pozitie, Clio Symbol isi face toti banii si, in comparatia cu Dacia Logan, pe care o voi face in continuare, are atuuri de necontestat.

In comparatia cu Logan, Clio Symbol are mai multe puncte in minus. In primul rand spatiul interior este usor inferior Logan-ului, cam la toate aspectele. Look-ul destul de contestat al Daciei Logan este totusi mai omogen si mai modern decat in cazul lui Clio, cu o exceptie: partea frontala. Farurile fumurii sunt sexy si individualizeaza masina franceza mai bine decat anemicele (in comparatie cu masivitatea caroseriei) grupuri optice ale Daciei Logan.

Plansa de bord ramane de asemenea in urma, nemaifiind atat de moderna, dar este mai bine finisata la Renault. O impresie de soliditate si migala in asamblarea bordului arata de ce pretul modelului francez ramane sensibil mai ridicat. Lipsa unor suporturi de pahare din consola centrala se remarca, chiar daca exista doua asemenea lacasuri in capacul torpedoului.

Multe elemente din interior si exterior sunt comune cu Logan (clante usi, parasolare, manere viraj, radiocasetofon, clapetele portierelor, lampa plafon).
Totusi, o impresie ca Symbol este mai bine finisat decat Logan ramane, chiar si in ciuda acestor parti identice practic. Probabil calitatea mai buna a tapiteriei, alegerea unor nuante vesele pentru bord si lipsa oricarui zgomot in interior sunt cateva din atuurile modelului francez.

Ca dotari, Clio Expression avea ABS (nedisponibil pe Logan 1,4l), radiocasetofon cu satelit de comanda amplasat sub volan (necesita un timp de acomodare, nefiind vizibil), un volan mult mai modern, geamuri electrice fata, aer conditionat si dublu airbag, imobilizator electronic, inchidere centralizata, proiectoare de ceata, servodirectie, etc.

Departajarea fata de Logan a fost facuta, cel putin in cazul meu, de impresia lasata de Clio in mers. O sa fiu scurt. Motorul nu se aude deloc pana pe la 110 km/h, in accelerare este mut pana pe la 4000 rpm, dupa care se simte usor. Incomparabil mai confortabil decat Logan, care te sperie de la pornire, iar la 110 km/h te scoate afara din masina din cauza zgomotului. Cutia de viteze are o actionare impecabila, fara zgomote sau zmucituri, cu o cuplare absolut silentioasa si este perfect etajata.

Tinuta de drum este OK, la acelasi nivel cu Logan, poate chiar mai confortabil fiind Clio. Este chiar greu sa faci o comparatie obiectiva, caci in Clio, pe acelasi drum, nu auzi nici un zgomot provenit de la suspensie si motor, in timp ce, la Logan, zgomotul motorului si cate un “greier” (a se citi zbarnait) prin bord sau printr-una din usi, iti strica sentimentul de multumire cand conduci.

Franarea este net superioara modelului autohton, foarte prompta si eficace, doar la franarea violenta de la 150 km/h sesizandu-se un usor “joc” al spatelui, firesc totusi, datorita masei mici a masinii. La fel si directia, se dovedeste mult mai precisa decat a Logan-ului, la viteza mare necesitand corectii ale traiectoriei foarte fine. As fi agreat niste roti mai mari, de 15”, dar si cu pneuri de 14” Clio se descurca bine.

Nu poti avea pretentii mari de la un motor atat de mic… Pe autostrada, o viteza de croaziera de 130 km/h poate fi mentinuta relativ confortabil, dar peste, motorul si zgomotul aerodinamic isi fac simtita prezenta. Viteza care ii place e 110 km/h, dar la nevoie, te duce si cu 170 km/h. Consumul se mentine in limitele date de constructor doar daca nu se merge peste 120 km/h. Pe un parcurs mixt, inclusiv autostrada, am obtinut o medie de 7,1 l la 100 km parcursi.

Ca o concluzie, imi place Logan, e mai frumos, mai nou, mai modern pe alocuri, dar, mai are de invatat de la “batrani”. O femeie ar alege Clio fara sa ezite, eu mai m-as gandi totusi, dar imi scot palaria: Symbol e un simbol. Ca pret-performante, ambele masini ofera un raport corect. Intrucat Symbol e usor mai scump, inseamna ca ascunde unele calitati pe care Logan inca nu le are. Oricum, cine a cumparat Symbol nu a regretat!

Caroserie
+ Calitate buna a realizarii si asamblarii
– Spatele adaugat, nu tocmai estetic

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, calitatea finisarii
– Amplasare perfectibila a butoanelor de actionare a geamurilor electrice

Confort
+ Confort deosebit la rulare, in orice conditii de drum
– Putine spatii de depozitare in interior, volan reglabil doar pe inaltime

Motor/Transmisie
+ Excelent ansamblul motor/transmisie. Functionare deosebit de silentioasa
– Consum ridicat la viteze peste 120 km/h

Tinuta de drum
+ Comportament bun la viteze mari, in linie dreapta
– Pe viraje rapide necesita atentie, datorita suspensiei confortabile

Siguranta
+ Ofera ABS (chiar daca optional)
– Usor devansat de competitorii din clasa, normal insa, fiind un model dezvoltat in urma cu 6 ani

  Renault Clio Symbol 1,4l 8V  
  Motor 1,4l 8V  
  Tip 4 cilindri in linie  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1390  
  Putere maxima (CP/rpm) 75/5500  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 114/4250  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4171/1639/1437  
  Masa proprie (kg) 960  
  Portbagaj (l) 510  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 12,1  
  Viteza maxima (km/h) 170  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 6,8  
  Consum mediu in test (l/100 km) 7,1  
       
  Preturi    
  Pret CIP 7870 euro  
  Pret DDP 9459 euro  
       
  Dealer  

0 thoughts on “Renault Clio Symbol 1,4l 8V

  1. clau

    AM SHIMBAT CHIULOASA LA CIELO CU UNA DE OPEL FARA A MONTA SONDA DE SUB DELCOU.LA PORNIRES TUREAZA TARE SI TIMP DE 15 SECUNDE DUPA CARE ISI REVINE LA NORMAL FARA SA MEARGA ROTUND.DACA IAU DIN AVANS PORNESTE BINEDAR IN MERS MERGE BRUSCAT.CARE AR FI CAUZA,AR PUTEA FI CA NU AM MONTAT SONDA ACEEA PE CHIULOASA,TRAGE AER FALS SAU E VREO SUPAPA CARE NU ISI FACE TRABA?DACA E CINEVA IN MASURA SA IMI SPUNA IL ROG SA IMI SPUNA. MULTUMESC.

  2. florin

    am un renault symbol nou dupa o 1300 de km a cedat motorul deci fiabilitate o nu va luati renault sat atat de proate aaa si dua o luna sa blocat inchiderea centralizata si sat cela mai proate masinute posibile nu merita sa va cumparati asa ceva

  3. alexandrul

    SYMBOL sunt masini reusite posed unul si la 9300e avind climatronic si toate dotarile mai putin geamuri electrice spate,jenti aliaj care nu au sens pe o masina de familie sunt foarte multumit are sprint fuge iar consumul este decent 5/100afara-7/100in oras tinind cont ca motorul nici nu ajunge la temperatura de lucru Pe LOGAN trebuie rezolvata problema suspensiei spate (nici un posesor de LOGAN nu recunoaste asta)in rest este FIUL SYMBOL si cind pune amprenta una din fabricile autohtone amprenta se simte la calitate .Oare LOGAN cu dotarile de pe clio meu ce pret ar avea?

  4. yulyan

    beton sunt parerile dvs.CE stiti cind incepe programul RABLA ,este ideal ptr.schimbul cu un SIMBOL FIDJI.

  5. Ionita Daniel

    am si eu o intrebare unde se afla reglajul alarmei, adica sa ii dau sa fie putin mai “atenta” masina cand o atinge cineva sau astea trebuie sa fie un reglaj aveti idee? plss ms mult

  6. sorin

    am un simbol de 7 luni.la cat costa eu zic ca e buna dar cam mul plastic au bagat in ea si de proasta calitate.de familie e foarte buna.sunt curios cu verificarile la 15000 km si la 30000km.am auzit ca te cam costa

  7. flo

    si eu am un clio symbol disel sint foarte multumit consum mic,portbagaj mare ,silentios ,sint super multumit,am mers la 150 km /h fara probleme

  8. NoName

    clio este o masina foarte buna am avut una cu care am facut in jur de 130000 de Km si nu am avut probleme cu ea, cine nu a condus aceasta masina sa nu isi dea cu parerea ca nu stie ce vorbeste,cat despre logan cat dai atata face nu mai faceti comparatii aiurea si nu uitati ca are pe el foarte multe piese de clio deci nu prea are motiv sa nu fie o masina relativ buna,pe moment eu am un logan si sunt foarte multumit de el nu sunt de acord cu ce a zis ( te sperie de la pornire, iar la 110 km/h te scoate afara din masina din cauza zgomotului)nimic mai fals nu te sperie deloc la pornire iar la 110 nu te scoate deloc din masina, adevarat ca zgomotul este mai mare ca la clio dar nu foarte exagerat,iar franele
    te rog sa ma scuzi dar eu nu am vazut nicio diferenta, dupa parerea mea sunt la fel de bune,mentionez ca am facut cu loganul pe care il am acum cam toti atatia Km ca si cu clio si nu am avut nicio problema cu masina nu am fost nici macar sa-i fac verificarile pe garantie,singurele lucruri schimbate la logan au fost doar filtrul de aer si cureaua de distributie pe la 70000 km,
    asa ca va rog nu aruncati cu pietre in niciuna din aceste 2 masini daca nu ati avut de aface cu ele si nu stiti ce vorbiti.

  9. valy

    ba fratilor mai terminati odata cu loganu asta ca e stift rau…tabla aia care o tai cu foarfeca:: e un trabant mai nou.pt sec 21 eu am renault symbol de 2 ani si n-am avut nici o problema cu el… cine a avut dacia inainte normal ca intentioneaza sa cumpere stiftu de logan ca e tot dacie.. daca o luam logic loganu e luat de la renault..si mai informati-va.. bye

  10. adita

    ATENTIE! O SA VEDETI ACEEASI DIFERENTA SI LA CASE MAI MARI, WOLKSWAGEN JETTA VS SKODA OCTAVIA 2 ATAT LA FINISARE CAT SI LA PRET, MAI MARE LA FIRMELE MAMA CU 10-15% CU TOATE CA AU ACELEASI MOTOARE ,ACEEASI PLATFORMA TEHNICA! SI INCA CEVA LA TESTELE EURONCAP LOGANUL 3 STELE-CLIO SYMBOL 4 STELE ;OCTAVIA 4 STELE-JETTA 5 STELE! TRAGETI VOI CONCLUZIA!!!

  11. doru

    Am condus multi kilometri si logan dar si renault simbol.Se vede si se simte clar diferenta de calitate in favoarea lui renault,eu as zice la toate capitolele.Iar daca veni vorba de spatiu in portbagaj nu uitati ca la simbol acesta are tot 510l.Dacia,e adevarat,mai are de lucrat la calitate,finisaje s.a.Sa speram ca vom avea o masina autohtona cu care sa ne mandrim.

  12. catalin

    Felicitari pentru autorul articolului!O analiza corecta,obiectiva iar ca posesor de clio sunt pe deplin de acord cu cele scrise despre cele bune/rele ale modelului.Bafta!

  13. mircea

    Sorine ai grija cum si cat il modifici ca scazi viata motorului!Dak vrei sa te tina motorul cat mai mult si fara probleme lasa-l asa,daca ii faci chip tuning ai grija cu cat cresti puterea pt ca motorul e facut sa functioneze la anumiti parametrii iar tu automat o sa-i modifici daca cresti puterea motorului!

  14. Sorin

    Baieti am si eu un simbol de 1.5 dci si vreau sa-l modific un pic … Aveti idee unsite unde gasesc niste informatii sau un service meserias ?!
    Apropo nu stiu care e mai buna logan sau clio , ideea e ca de cate ori i-am propus in gluma unui propietar de logan sa facem schimb a acceptat fara sa stea pe ganduri ..

  15. Robbiew

    Si io ma raliez cu (sau la 🙂 ciocolata… daca aveti info despre cheltuielile de intretinere, as vrea sa stiu si eu. Ah, si inca ceva… daca sunteti buni sa-mi spuneti daca e mai fiabila si/sau mai de calitate ca si Aveo 4usi 1,4 16V. Astept pareri si pentru o asemenea comparatie. Mersi anticipat pentru sugestii.

  16. ciocolata

    fratilor!. dati-mi si mie cat mai multe sfaturi de spre ce cheltuieli de intretinere sunt de facut la acest model! astept cact mai multe pereri pe adresa de mail!.. va astept cu nerabdare mailurile!

  17. Codrut

    Despre Logan nu stiu multe, in schimb despre Clio Symbol da (am asa o masina). Mi se pare una dintre cele mai proaste alegeri tinand cont de raportul calitate/pret. Tocmai ma intorc de la service unde am decartat 2.000 RON pentru revizia de 30.000KM ( au mai descoperit ceva bucse cu jocuri, probleme la directie). Asta in conditiile in care in 4 ani am facut 150.000 KM cu un Fiat Brava si nu m-am atins de directie (stilul de condus l-am pastrat). Mai bine-mi luam Logan, ieseam mai ieftin….

  18. bogdan

    e normal ca o linie de fabricatie in sec 21 sa contina roboti.
    dar uita-te la craiova unde au lucrati robotii la matiz si cielo ce a putut sa iasa.
    tot ce a fost adus din corea e inca ok, ce s-a fabricat de robotii de la craiova gasesti prin service-uri.
    asta numai din cauza ansamblelor care se fabrica la noi.
    Robotii sunt aceeasi, doar calitatea pieselor folosite la Symbol difera in Turcia, ele fiind fabricate acolo de diversi….

  19. eugen

    mai boby chiar daca clio este facut in turcia sa stii ca in general o masina este facuta de niste roboti de la ambutisarea tablei sudarea caroseriei si prelucrarea pieselor mecanice ca nu sta turcul cu o bara de otel in mana si o pileste sa faca un pinion al cutiei de viteze si acestea sunt facute tot de niste roboti programati prin niste calculatoare care pot fi chiar frantuzesti o fi slab calitativa dar niciodata o dacie nu o sa fie mai fiabila decat un renault iar symbol este facut pentru europa de est si pentru tarile mai sarace pentru ca asta e realitatea sunt si oameni saraci si nu “pentru prostii de romani” de ce nuti iei un maybach ?

  20. bluecat

    decat un frigider pe rotzi ca dacia mai bine un symbol full la 8900 eur. acu` vor sari in apararea Golanului navetistii aia care-si cara porcul, vaca si vreo 3 saci de cartofi si ceapa. daca vreti masina MARE mergeti cu autobuzul.

  21. Grozoiu Bogdan

    Mai oameni buni, de ce sa va luati masina portbagaj cand puteti sa va luati un Clio la un pret ce poate sa rivalizeze cu al celui mai scump Logan. Nu mai fiti atat de nationalisti si de zgarciti, Clio RULEZ. Pt cateva sute de euro, nu se merita sa-ti iei dacie… parerea mea!

  22. vali

    Daca nu ma crezi cu fiabilitatea uita-te in studiile efectuate de J.D. Power.Renault este pe locul 15 inaintea mini(16),citroen(17),peugeot(18),vw(20),seat(22) etc…primele 3 locuri:toyota,mazda,bmw!

  23. vali

    “Uite-l si pe prostu asta” de boby cum vorbeste aiurea in tramvai!Bai prostea am clio symbol de 3 ani si nu am avut nici o problema cu el!DAR NICI UNA!!!Intelegi tu…cat de fiabilitate mai uita-te in studiile efectuate de europeni ca este inaitea vw(al carui fan cred k esti,sau oricum a unei masini germane).Si sloganu ala e de la opel… so fuck off!!!

  24. boby

    lool, ce caruta de masina……renault niciodata nu o sa recunoasca clio symbol in europa de vest…..asta nu e decat o caruta facuta de turci pentru prostii de romani…..mereu cand vad cate unu la volanu unui symbol zic…”uite-l si pe prostu asta”….app Mihai, la renault tot timpul o sa fie reduceri, ca la ce masini au. RUSINICAAA….ULTIMUL LOC IN LUME LA FIABILITATE
    SLOGANUL RENAUL: IDEI NOI..MASINI TOT PROASTE

  25. Alex

    musir bombitza daca vrei sa fii mai bine informat(a) logan-ul e tot masina franceza numai motorul e mai vechi

  26. bombitza

    Niciodata nu o sa se compare Dacia (daca ai cap iati alta)cu Renault. O masina romaneasca nu o sa ajunga niciodata la performantele unei masini franceze!!!!

  27. Mihai

    Am condus si clio si Logan, si vreau sa-ti spun ca nu se compara… Clio e net superior, iar la doar 500 $ diferenta + masina veche… e la mintea gainii(sunt reduceri tari la Renault). Asa ca, fani ai Loganului, mai ganditi-va.

  28. Catalin

    Loganul e la fel ca si motor, ofera un spatiu mai mare si interior si portbagaj, e mult mai ieftin.
    Confortul e mai mic in Logan dar la pretul la care e nu cred ca se pot compara. Motorul e acelasi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.