Renault Laguna 2,0l T LXD

In mai putin de o luna de la prezentarea la Salonul Auto de la Geneva, noul Renault Laguna si-a facut intrarea pe piata romaneasca. Am testat una din versiunile de varf, echipata cu motorul 2,0l Turbo, de 170 CP, pe un parcurs rutier variat, unde Laguna si-a dezvaluit atuurile, dar si partile perfectibile.

Noul design aduce un plus de robustete si dinamism, reprezentand mai mult decat o evolutie stilistica. Aspectul exterior este redesenat, in special in partea din fata, fiind acum mai apropiat de imaginea de marca afisata de ultimele vehicule Renault. Noua bara de protectie fata, cu un aspect dinamic, bombarea accentuata a capotei si gurile duble de aerisire confera noului Renault Laguna o alura mult mai sportiva si fluida. La partea din spate blocurile optice au capatat o alta forma, mult mai pronuntata. Un alt element important il reprezinta disponibilitatea a patru noi culori.

La interior au fost aduse, de asemenea, schimbari importante in ceea ce priveste designul, finisarea, materialele folosite. Noua plansa de bord convinge in principal prin ergonomie. Nu am agreat, insa, amplasarea unor butoane mici, dar cu functii importante (activare-dezactivare ESP sau activare Tempomat), in partea stanga a volanului, unde, sunt practic imposibil de actionat altfel decat pe dibuite. Totusi, partea centrala a bordului a fost in intregime modificata, pentru a usura accesul la comenzi. O bagheta din crom satinat delimiteaza partea de sus a plansei de bord, imbracata intr-un material moale si placut la atingere.

Foarte placuta si comoda in folosire s-a dovedit climatizarea automata cu reglare separata stanga/dreapta. Pe langa cardul de deschidere/inchidere, deja « clasic » la Renault, exista si functia « Maini libere » : mai exact, la apropierea de masina, aceasta se descuia singura. La fel, in momentul indepartarii cardului de autoturism, Laguna se incuia.

Standard, masina avea radio CD 4X30W « Cabasse Auditorium tronic », cu afisaj separat, satelit de comanda (fara MP3 insa…), air-baguri frontale, laterale torace, laterale cap cu posibilitatea de deconectare manuala a airbag-ului pasager, directie asistata hidraulic variabila, imobilizator electronic codat, inchidere automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj.

De asemenea, echiparea Lux Dynamique ofera proiectoare de ceata, frana de parcare automata, tempomat si sistem de « asistenta la parcare », ESP,ABS, AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta), geamuri electrice fata si spate, cu sistem antiprindere, parbriz atermic, stergatoare de parbriz cu senzor de ploaie si luneta « inteligenta ». Oglinzile retrovizoare sunt rabatabile electric si degivrante, cea de pe partea soferului fiind asferica. Singurele optiuni prezente in plus erau vopseaua metalizata (247 euro), tapiteria din piele cu Alcantara (420 euro) si farurile cu Xenon si sistem de spalare (494 euro)

Printre noile atuuri ale noului Renault Laguna in ceea ce priveste siguranta se numara farurile cu xenon eliptice sau cu distanta adaptabila, ceea ce inseamna de doua ori mai multa lumina, noua generatie a sistemului ESP, deconectabil si cu sistem cu reactii autoadaptate, in functie de uzura vehiculului (punti, cauciucuri), sistem antipatinaj ASR (asociat cu ES), care integreaza functia MSR (regleaza cuplul motor in caz de retrogradare; garanteaza ca motorul nu se caleaza indiferent de aderenta, asigura un demaraj controlat pe un sol alunecos).

ABS-ul cu calculator si bloc hidraulic de generatie noua pentru reducerea distantelor de oprire, asigura stabilitatea perfecta a autovehiculului; sistemul HBA (asistenta hidraulica la franare) asociat cu ESP, garanteaza oprirea in siguranta , chiar si in timpul franarilor violente pe viraje. Cel putin in teorie…

Practica, respectiv testul, a scos in evidenta doua lucruri esentiale. Primul este faptul ca Laguna este probabil una dintre cele mai confortabile masini din segmentul sau ; trenul de rulare si silentiozitatea propulsorului la turatii mici te fac sa te simti ca un rege.

Al doilea fapt evidentiat la noul Laguna, poate fi mai putin placut pentru amatorii de conducere sportiva… Nu va speriati, motorul nu are nimic ! Trenul de rulare, insa, fantastic de silentios si care « iarta » orice denivelare a soselei si chiar cele mai rele gropi, ei bine, nu este cea mai potrivita solutie pentru motor. La limita (caci are o limita ce se atinge relativ usor), trenul de rulare isi demonstreaza (din pacate…) neputinta de a stapani perfect cei 170 CP superbi… Masina are o garda la sol ridicata si un tren de rulare prea « soft » pentru 170 CP. Punct.

Vorbeam de motor… Of, amatorii de Need for Speed Underground ar avea amintiri placute de la Laguna Turbo… O data de la ceasurile de bord similare cu cele care apar prin celebul joc NFSU, dar mai ales de la comportamentul vorace al propulsorului, odata urcat in ture. E un motor puternic, de sport, pe care il simti, care iti raspunde la cel mai mic impuls al pedalei de acceleratie.

O sa ma intrebati de consum… Ce sa zic ? Ca cine are bani de Laguna Turbo nu se mai uita la consum ? Eu m-am uitat : urban 12,3-12,5l la suta de km, iar mediu, computerul de bord a indicat un prea optimist 9,6l la suta. Oricum, s-a depasit cu mai bine de un litru consumul mediu declarat de constructor, dar convenabil pentru o masina cu motor turbo de 170 CP. Si in ce conditii de test…

Performante ? Sunt acolo, le gasiti la 6500 rpm, la capatul treptei a 6-a a cutiei de viteze, cand, pe bord kilometrajul indica peste 220 km/h si mai erau 400 rpm pana la rosu. Oricum, trebuie sa ai nervii tari prin Romania… Sincer, ajungeam si la rosu, dar se termina si drumul si benzina. Si testul. Vreti sa stiti daca mi-as cumpara o Laguna 2,0l Turbo ? Probabil ca raspunsul e da; practic, nu am suficienti bani…

Laguna 2,0l T Lux Dynamique costa 18 138 euro CIP, adica 22 448 euro cu toate taxele incluse.

Caroserie
+ Calitate foarte buna a realizarii şi asamblarii
– Semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzile retrovizoare ; caroseria ramane doar o evolutie a modelului anterior

Habitaclu
+ Ergonomie buna a comenzilor, calitate deosebita, posibilitati de personalizare a interiorului
– Unele comutatoare cu amplasare perfectibila (ESP, tempomat)

Confort
+ Confort exceptional la rulare, in orice conditii de drum
– –

Motor/Transmisie
+ Excelent ansamblul motor/transmisie. Senzatii deosebite in conducere sportiva
– –

Tinuta de drum
+ Comportament la viteze mari, in linie dreapta
– Pe viraje rapide necesita atentie, datorita suspensiei excesiv de confortabile, mai putin adaptata la potentialul motorului

Siguranta
+ Pachet complet de siguranta, sistem Isofix, 5 stele EuroNCAP
– –

 Renault Laguna 2,0l T LXD 
 Motor2,0l T 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Turbo 
 Capacitate cilindrica (cmc)1998 
 Putere maxima (CP/rpm)170/5000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)270/3250 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4580/1750/1430 
 Masa proprie (kg)1350 
 Portbagaj (l)475/1500 
 Garda la sol (mm)120 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)8,0 
 Viteza maxima (km/h)225 
 Consum mediu declarat (l/100 km)8,4 
 Consum mediu in test (l/100 km)9,6 
    
 Preturi  
 Pret CIP18 138 euro 
 Pret DDP22 448 euro 
    
 Dealer 

47 Responses

  1. 1 says:

    Motorul e praf, ca si masina de altfel. BMW scoare 170 CP dintr-un motor de 1.8l aspirat.

    • Renault driver says:

      am detinut o laguna cu DOAR 150 cp (modelul 2 din 2007, negru-full options)si nu a reusit niciun bmw sa ma intreaca vreodata oricat de puternic ar fi fost (performanta masinii depinde si de sofer) . Plus ca masina arata foarte bine si e mai comfortabila decat un bmw….

  2. laguna3 dci 150cp says:

    de inceput,salutare celor care sant posesori de renault si in special laguna,o data pentru totdeauna mai terminati cu masinile germane ca mi sa facut de ele.una ,sant scumpe la cumparare si porma vine partea cu intretinerea,fost propritar de passat2003,mondeo 2001,golf 4,si mondeo a fost super pana ma lasat calculatorul si sa oprit motorul la 150kmpe ora sa urce tir ul pe mine,passat a/c probleme;2 furtune,filtru cu silicagel si freon 29.mil sa nu mai spun telescoape planetare,sistem audiomari probleme,golfu sa tarat saracu dar dupa ce am bagat bani si in el l am maritat.acum am o laguna care are 47000km la bord facuti de mine.regim de exploatare ;pornire motor incalzire pana la 90 grade retineti nu turati peste 2500 ca o sa aveti surprize,dupa shimb vitezele la peste 3000,si am un consum de 7,8 cu a/c pornitviteza de croaziera 150-170km/h si este super,concluzie sant mai mult decat incatat de noua laguna dci 2.0.p.s.este dynamiqe cu magazie c.d mp3 de 230w,xenoane,parctronic spate,am avut piele si nu mai imi trebuie. iar pentru baiatu care are bani si nu stie ce sa aleaga.o varianta este sa caute in franta sau germania MEGANE RS DCI 175CP LUXE PACK se gaseste la un pret de 14000euro din 2007-2008 bafta baieti

  3. vlad says:

    AM O LAGUNA 2 2003 SUPER MASINA ITI ESTE DRAG SA MERGI CU IA ,CONFORT, SIGURANTA, VITEZA, TOT CE VREI ARE consum mic

  4. vlad says:

    AM O LAGUNA 2 2003 SUPER MASINA ITIB ESTE DRAG SA MERGI CU IA ,CONFORT, SIGURANTA, VITEZA, TOT CE VREI ARE

  5. Vasea says:

    Ionutz, tata, o masina noua e asina noua. Cand o sa ai bani, ia-ti ce ti-o pofti inima, inclusiv LAGUNA 3. Pe la 75 demii pot incepe sa te lase consumabilele, si alea te costa.

  6. Dan says:

    Dupa un traseu pina in Germania cu intoarcere prin nordul Italiei,in cca 4500 km am avut un consum de 8,7%.
    Am o fotografie pentru cine nu crede…

  7. razvan says:

    Apropo Am un sfat pentru asa numitii cunoscatori de motoare si performantele acestora , mai bine jucati-va solitare ca si eu o mai fac cand nu cunosc “limba” in care se vorbeste!!! bafta voua!

  8. razvan says:

    Apropo Am un sfat pentru asa numitii cunoscatori de motoare si performantele acestora , mai bine jucati-va solitare ca si eu o mai fac cand nu cunosc “limba” in care se vorbeste!!! bafta voua!

  9. razvan says:

    Sunt posesor de laguna 2 din 2003 si are motorul 1,9dci are 164mii km si se aude k in prima zi cand am porit-o.Ideea este k am mers cu f multe masini marca renault si motoarele sunt f echilibrate mai ales cele benzina turbo la care am ramas uimit de performante.Spre fericirea mea am condus la laguna turbo 2.0 si este ceva de nedescris.Sunt un sofer care caonduce sport iar laguna turbo 2.0 este ideala pt me.O recomand tututor care vor sportivitate,confort si desing cu gust si clasa! Bafta fratilor renault!!!

  10. gabi says:

    stiti voi ca e o vorba : masina e ca femeia ! unele au calitatile lor , altele au pretentiile lor … poti sa ai noroc cand o alegi sau nu … sau poate ea e buna saraca , dar nu estu in stare s-o intretii !
    am avut laguna 1 ( modelul intermediar din 2000 cu motor de 1.8 ) SUPER MASINA !! o masina care pe autostrada am mers cu 200 km / h , am traversat muntii cu ea am intrat pe drumuri forestiere , am urcat iarna la ranca ( fara lanturi ) cand toti spuneau ca drumul e inchis !! ce mai , SUPER MASINA ! acum mi-am luat o laguna 2000 turbo . puii mei , cand apesi acceleratia te simti orgasmic de bine !! iar confort … ca in limuzina !! recomand cu mana pe inima aceasta masina ; consumul e acceptabil : 8.6 saptamana trecuta si am urcat la 2000 m altitudine ; ce dracu vrem la 175 CP ?! daca si asta e consum mare atunci luati-va frate bicicleta !!

  11. mihaita says:

    ma ionutz gandestete te rog inainte sa scrii cum naiba sa compari Dacia cu frasu mai mare Renault….normal ca si la 75000km laguna nu se compara cu logan 😀

  12. ionutz says:

    AM GASIT LAGUNA DE 2001 CU MOTOR DE 1.6 16v , e dotat bine( dublu clim , xenon org. , etc.)la 7800 Euro si are 75000km, merita sau logan 1.6 16v?

  13. tractor says:

    faceti laba bai obsedatilor dvan pula mea

  14. dan says:

    Nu conteaza ca are sau nu turbina…puterea ca valoare conteaza.
    E adevarat insa ca la turbo cuplul e mult mai bun…

  15. dan says:

    se poate face flashtuning si se ajunge la 210cp si 330Nm…

  16. unu says:

    nu e mai buna dar se poate compara cu laguna si totusi alfa nu are turbina deci diferenta ar trebui sa fie mai mare nu doar de 5 cai

  17. dan says:

    totusi are cuplu si putere mai mari decit alfa…nu stiu la care alfa te-ai referit,dar alfa e mai buna???

  18. unu says:

    misto masina da motoru mi se pare cam slab, l-am comparat cu o alfa de 2.0 ts si 165 cai si gasesc turbina a fi “insuficienta” insa un chip tuning poate fi foarte folositor, pretul este f bun si masina arata b f bine le doresc drum bun celor detin aceasta masina si numai bine ;):P

  19. eu says:

    salut!!!da am avut cu bieletele suspensia chitul de suspensie la motor cva….pretul mic ddp cu dotari…(skoda vw etc)au optional c are renultul standard si pretul de intretinere foarte mare!!!!de masina nu sunt multumit si am doar 45000km masina de 3 ani!!!!

  20. mircea says:

    Salut!”eu” am si eu o intrebare te rog,ai spus ca ai megane,ai avut probleme cu el pana acum?Multumesc…

  21. dan says:

    Stie cineva diferentele dintre motorul de 170cp si cel de 204cp de pe Laguna GT?
    Ambele de 2 litri,benzina.
    Pentru cei care au scris articolul:modificati turatia de putere maxima la 5000rpm,turatia de cuplu maxim la 3250rpm…Eu am obtinut 9,5 consum mediu doar cind am mers foarte turat(4-6000) de altfel in conditii normale obtin 8,5-9 maxim…
    Si pretul…este 16500CIP cu o gramada de dotari ce erau optionale cind am luat eu masina,in oct 2005!

  22. eu says:

    xxx:cate probleme am auzit la megane…(am deasemeni un sedan)….da sh-urile d afara se aduc q kte 350 000km sh le dau la 100 000 sh nau nici o problema;) nu t contrazic aicitoate au ajuns cam la acelasi nivel si oricum fieru e fier si se strica indiferent de marca!iei la sh clio v6
    k ai dreptate

  23. xxx says:

    In ziua de azi nu mai e valabila ideologia masinii germane,ca masina germana e masina cea mai buna!toate au ajuns cam la acelasi nivel si oricum fieru e fier si se strica indiferent de marca!iei la sh clio v6

  24. eu says:

    xxx:oka ai dreptate aici da la fiabilitate????c mai zici aici???sh na iei glf cu motor d 3,2 si face tot 320cp aaaaaaaa mai zici acuma cva?????

  25. xxx says:

    glofu v gti se compara cu meganu rs si fuge mai tare meganu 😉

  26. eu says:

    xxx : nu t contrazic da daca u imi zici mie k golf v gti fuce mai putin k renaultul inseamna k am inebunit amandoi;)

  27. xxx says:

    `eu` in primul rand laguna e in alta clasa,nu o poti compara cu golfu sau cu astra si iti zic eu ca renaultu fuge mai bine decat vw sau opel!conaches la banii astia poti sa-ti mai iei si ford mondeo sau opel vectra

  28. eu says:

    conaches
    nu ma prea pricep da iti zic un singur lucru:daca vrei “racheta”adek masina de fugareala iati un golf un astra ceva ca sunt mai de fugareala si mai fiabile

  29. conaches says:

    cu 20000 Eur ce masina as putea cumpara ? [comparabila cu R laguna 2.0 turbo ,170 cc,tinand cont de raportul calitate-pret ,optiuni,confort,etc],as vrea parerea unor persoane care stiu sa compare obiectiv. MULTUMESC anticipat.

  30. costi says:

    probleme fff mari laguna2.0 t
    10.000-schimbat discuri frana
    15.000-rectificat discuri frana la strung
    20.000-schimbat caseta directie
    27.000-schimbat discuri frana
    29.000-tremura volanul la frana…raspuns renault…nu mai stim ce sa-i facem??????
    mai am putin si le dau foc meseriasilor de la renault care mi-au spus sa caut un inginer in otel si sa nu mai trec cu masina prin apa

  31. eu says:

    apar multe nuti lua ai sa ma pomenesti(putini sunt care nau probleme)is varza yo am un megane 2 shi nici acuma nam reusit sal dau.In 10 000 12 000 iati un a4 sdau passat is masini foarte bune si bine vazute(cand o sa vrei so dai o so dai repede)

  32. DAN says:

    Aici e vorba de 2.0T.Te intereseaza acest motor sau in general LagunaII?Intra pe http://www.reno.ro la sectiunea:Generalitati Laguna si Scenic…

  33. Mihai says:

    Buna!As vrea sa-mi cumpar si eu o masina, second hand, si m-am gandit la un Renault Laguna II. As vrea sa stiu la ce sa ma astept de la aceasta masina.Daca in timp apar defecte ascunse sau … intretinerea costa mult?Multumesc!

  34. Mihai says:

    Buna!As vrea sa-mi cumpar si eu o masina, second hand, si m-am gandit la un Renault Laguna II. As vrea sa stiu la ce sa ma astept de la aceasta masina.Daca in timp apar defecte ascunse sau … intretinerea costa mult?Multumesc!

  35. DAN says:

    se poate sa fie asa nu am tinut-o mult timp ca eram in tr2si aveam 100kmh,dar in tr6 nu trece de 5000 si nici nu e nevoie!

  36. robert says:

    In trapta a 5-a a mers acul pana la rosu si a taiat alimentarea cam la 6400, cel putin asa arata acul.

  37. DAN says:

    Totul e corect,mai putin ultimul paragraf:nu trece de 6000rpm(se taie alimentarea),iar in tr.6 maxim de turatie este 5000!!!De unde ati mers voi cu 6500???Eu la 2500rpm in tr.6 am 112 km/h,iar viteza maxima este de 223-225la5000rpm! Chiar nu mai are nimeni un motor din asta??

  38. DAN says:

    Am gresit eu…Presiunea in turbina e sub 1 bar.Laguna GT si Megane RS au acelasi motor(F4R)dar presiuni de 1 respectiv 1,2 bar,avind 205 si 225 CP.Cresterea presiunii in turbina nu este o consecinta a chiptuningului???Alaturi de injectarea unui mic surplus de benzina si de remapare.Mai este vreo varianta pe care nu o stiu?

  39. dan says:

    Poti sa faci chip tuning si fara sa umbli la turbina. E mai bine sa nu ridici presiunea la turbo, are destui cai. Datele sunt de la mama lor, dar s-ar putea sa fi gresit noi. O sa verificam.

  40. DAN says:

    Totusi,motorul meu are 170CP obtinuti la 5000 ture/min,cuplul fiind de 270 Nm la 3250 rot/min. De unde sint datele voastre???!!!

  41. DAN says:

    am o Laguna 2.0T full si este impecabila.A fost prima importata pentru client(6 oct.)dar nu am avut unde sa ,,alerg,, cu mai mult de 210km/h.Am luat-o cu 18000 euro CIP,FULL,si la banii astia nu gaseai absolut nimic.Nu am iesit din tara cu ea,dar abia astept!!! Doresc sa fac chiptuning-205cp/300Nm.Asta implica ridicarea presiunii in turbina de la 1,75 la 2 bar.Merita asumarea riscului? ASTEPT OPINIILE DVS!!!

  42. marius says:

    si mie imi place foarte mult laguna !!!in fiecare zi o conduc dar nu ma satur…formidabil,ce mai…

  43. andrei says:

    e tare laguna!!! am si eu o laguna cu motor 2.0i 118Cp si e tare tare.

  44. robert says:

    La tinuta de drum e mai bun Passat.

  45. Sebi says:

    asta da masina, nu noul Passat…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.