VW Caddy Combi 1,9l TDI

Pe o piata dominata de autoturisme, s-au insinuat incet si alte tipuri de autovehicule, mai mult sau mai putin specializate, cum e cazul utilitarelor mici si a derivatelor lor. Ce e interesant, insa, acestea din urma au acaparat si o parte importanta a segmentului pana nu de mult rezervat van-urilor de tip Opel Zafira, Renault Scenic sau VW Sharan. Un astfel de exemplu poate fi noul VW Caddy Combi.

Derivat din varianta Furgon (destinata transportului de marfa), Caddy Combi se preteaza foarte bine transportului de persoane dar si de marfa. Avand o usa laterala culisanta (pe partea dreapta, optional si pe stanga), ofera acces facil persoanelor, catre locurile din spate, dar permite si incarcarea unore bagaje voluminoase. Capacitatea portbagajului, cu bancheta spate pliata, ajunge la o valoare mare de 2239l. Spatiul interior este generos si studiat ergonomic; nu am avut reprosuri pe acest segment.

Fiind o alternativa economica pentru monovolume, dar si pentru break-uri, ne asteptam la un confort spartan in interior. Nu a fost sa fie! Desi caracterul de vehicul utilitar se vede prin multitudinea de spatii de depozitare prezente in interior, totusi, nivelul finisarii se mentine destul de ridicat. Ba chiar jenant de ridicat, daca tinem cont de faptul ca multe din elementele ce compun interiorul lui Caddy sunt comune cu noul Golf V! Sistemul audio, ceasurile de bord, maneta schimbatorului de viteze sunt doar cateva exemple…

Am remarcat printre dotarile de serie ABS, ASR si MSR (Sistem Reglaj Moment Motor), airbag sofer si insotitor, servodirectie macanica, volan reglabil, geamuri termoizolante si…cam atat. Dotarile optionale se platesc. Ar fi fost de dorit ca macar aerul conditionat sa fie standard! Oricum, optional Caddy era echipat cu aer conditionat Climatic, cu reglaj semi-automat (1207 euro DDP), computer de bord (180 euro), usa spate cu ridicare in sus (cu geam) pentru transportul obiectelor lungi (507 euro), radio-CD cu 4 difuzoare (534 euro) . Lista de optionale disponibila este oricum destul de larga, pentru un vehicul semi-utilitar, si permite configurarea dupa dorinta clientului.

Un detaliu interesant: vitezometrul este gradat pana la 260 km/h (probabil pentru Golf GTI…); imi imaginez reactia celor care vad pe bord chestia asta. Probabil prima intrebare care le vine in minte este: “prinde 260?”. Ei bine, nu prinde! Viteza maxima declarata de constructor este de 166 km/h pentru motorul de 1,9l TDI (pe care l-am testat). Noi am atins usor 180 km/h indicati de vitezometrul din bord, in conditii decente de zgomot si fara a se pierde din sentimentul de siguranta.

Nu e cazul sa discutam foarte mult performantele dinamice si tinuta de drum; pentru un vehicul utilitar, Caddy se descurca excelent. Desi pe spate nu are o suspensie foarte complexa, ci doar o clasica suspensie pe arcuri (special pentru sarcini grele), nu se poate spune ca tinuta de drum este afectata. Ajutat de electronica preenta standard, pe toate versiunile, Caddy se mentine sigur in orice conditii de drum. Singurul capitol afectat este confortul pasagerilor, care vor fi deranjati de “topaiala” spatelui, dar si de vibratii usoare ce apar la regimurile intermediare ale motorului. Zgomotul motorului se simte destul de pregnant in interior.

Consumul mediu s-a incadrat aproape perfect in cel dat de constructor, cu o medie de 6,0l la 100 km parcursi, pe traseu interurban, la circa 120 km/h, consumul mediu fiind de doar 5,7l la suta. Adica absolut convenabil pentru un autovehicul cu o masa la gol de circa 1600 kg… Sarcina utila este de 564 kg.

Pretul nu este mic, 16 919 euro DDP (fara optionale), dar calitatea VW garanteaza satisfactia clientului. Daca si preturile din service ar fi ajustate pe masura posibilitatilor micilor intreprinzatori romani, Caddy Combi poate fi o optiune interesanta.

Mentiune: pe parcursul drive-testului am avut nesansa de a agata un obiect neidentificat de pe drum, ce a distrus un pneu absolut nou al modelului Caddy. Pe langa neplacerea cauzata importatorului Porsche Romania din aceasta cauza (pneul nefiind acoperit de CASCO), am avut totusi o experienta interesanta. Practic, datorita sculelor (coarba, cheie capace, etc) excelent amplasate si integrate ca design si functionalitate in …cric, schimbarea rotii a fost facuta in mai putin de 6 minute. Bravo VW!

 VW Caddy Combi 1,9l TDI 
 Motor1,9l TDI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1896 
 Putere maxima (CP/rpm)105/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)250/1900 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4405/1802/1833 
 Masa proprie (kg)1577 
 Portbagaj (l)625/2239 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)13,3 
 Viteza maxima (km/h)166 (180 in test) 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,1 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP13 939 euro 
 Pret DDP13 939 euro 
    
 Dealer 

5 Responses

  1. Prius says:

    Da….chestia cu turometrul face toti banii….cand eram in clasa a I a , credeam ca viteza maxima a unei masini este cea data de ultima cifra de pe cadranul vitezometrului ….Extrapolind , daca as respecta acelasi principiu , aceasta furgoneta ar prinde 260 kmh……Intradevar , ciudata optica VW ….probabil , masina asta e facuta din rebuturi ramase de la GTI ….caci nu se explica cum o masina data de fabricant cu viteza max de cca 170 kmh are marja de eroare in plus de inca 100 kmh pe vitezometru (sau o fi avand si NOS !?)….Chestia asta imi reaminteste de vitezometrele universale de acum ceva vreme , folosite atat la Dacii cat si la ARO , U650 , Stalowa Wola , locomotiva diesel si nava Biruinta …Insa la tehnologiile nemtesti atat de ridicate in slavi…..nu ma asteptam …

  2. costy says:

    AM POLO 1.4 BENZINA 2007 LA 12897KM.AU FOST SCHIMBATE AN GARANTIE URMATOARELE PIESE;DISC AMBREIAJ,DE TREI ORI TAMPON MOTOR DREAPTA,care bate si acum.ACUM SCARTIE AMORTIZOR DREAPTA SPATE,NU STIU IN CE TARA E CONSTRUITA PE FACTURA NU SECIFICA,MAJORITATEA PIESELOR SUNT;CHIULOASA-POLONIA,POMPA SERV HUNGARIA ,PLANITARE+AMORTIZOARE SEAT SPANIA,INSTALATIA ELECTRICA ROMANIA S..ALT.PIESELE SCHIMBATE AN GARANTIE AU FOST LA PITESTI SI LA PLOIESTI.CRED CA MASINI CA POLO SUNT CELE MAI SLABE MASINI PE PIATA ROMANEASCA..

  3. MIHAI says:

    AM UN CADDY LIFE TDI 1,9L 105 CP CU CUTIE AUTOMATA DSG 6 ,FULL OPTIONS SI VA POT SPUNE CA ESTE UN VIS SA CONDUCI ASA O MASINA .NU AM AVUT NICI O PROBLEMA PANA IN PREZENT SI POT SPUNE DESPRE ACESTA MASINA CA MERITA FIECARE EURO PE CARE L-AM DAT PE EA!!!!!!

  4. Titus says:

    Ati uitat ce era mai important la aceasta masina, si aproape unic in categoria ei! Se poate echipa cu 7 locuri pentru pasageri!!! Daca nu ar fi diferenta de pret, ar concura Loganul MCV. Doar amandoua sunt utilitare!

  5. Iulian says:

    Conduc un Vw Caddy 2.0 SDI Pickup si vreau sa va spun ca nu am avut nici o problema pana acum in trafic, poate motorul putea avea ceva cai in plus in rest placere si siguranta germana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.