Honda introduce in premiera mondiala un nou sistem airbag pentru motociclete, ce poate reduce severitatea ranilor cauzate de coliziunile frontale. Acesta va fi montat pe noua motocicleta Gold Wing, programata sa fie lansata in Europa la mijlocul anului 2006.
Sistemul airbag al motocicletei este alcatuit din airbag-ul propriu-zis si un dispozitiv pirotehnic; senzorii de impact care monitorizeaza schimbarile in acceleratie si un ECU care efectueaza calcule pentru a detemina momentul coliziunii. Cand are loc un impact frontal sever, cei patru senzori de impact montati pe furca masoara schimbarea in intensitate a acceleratiei, cauzata de impact, si transmit aceste informatii la ECU.
Acesta determina probabilitatea unei coliziuni si, daca este necesar, declanseaza airbag-ul. Daca informatiile generate de ECU indica deschiderea air-bag-ului, ECU trimite un semnal electronic la dispozitivul pirotehnic, iar acesta raspunde instantaneu prin deschiderea airbag-ului.
Activandu-se imediat dupa impact, airbag-ul poate absorbi o parte din energia frontala a motociclistului, reducand viteza la care motociclistul ar putea fi proiectat de pe vehicul. Deasemenea contribuie substantial la reducerea ranilor pe care motociclistul le poate avea in urma impacului cu asfaltul sau cu alte vehicule.
ceea mai mare imbecilitate … ala oricum are casca si nu se loveste cu capul de motor … e problema ca el cade dupa motor … o mare imbecilitate … (cel putin asa pare din poza accea si din articol)
Ce porcarie frate !!!!!
maine punem airbag si la carutza ca e la moda,sa nu se loveasca calul la cap!!!!!HA_HA-HA-HA