Cel mai bun motor nou al anului 2006

Dublu succes pentru tehnologia cu supraalimentare dubla – „Cel mai bun motor nou al anului 2006” – propulsorul de pe Golf GT. „Premiul international cel mai bun motor al anului 2006”, pentru motorul Twincharger TSI de la Volkswagen. Noul concept de motor, dotat cu tehnologia de supraalimentare dubla, constand dintr-o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, a impresionat expertii din intreaga lume.

Noul motor de 1,4 litri, dezvoltand o putere de 170 CP, a obtinut doua premii la competitia „Premiile internationale cel mai bun motor al anului 2006”. Noul Twincharger s-a clasat pe primul loc la categoria “1 – 1,4 litri”. In plus, a fost votat de catre juriu drept „Cel mai bun motor al anului 2006”.

Constructorii de la Volkswagen au combinat conceptul inovator de dimensiuni reduse cu o turbina de supraalimentare, care functioneaza in gama de turatii mici a motorului, si un turbocompresor. Succesul poate fi constatat atat in ceea ce priveste puterea (170 CP), cat si consumul (7,2 litri/100 km). Motoul “putere maxima – consum minim” ilustreaza perfect avantajele conceptului TSI. Juriul care decerneaza „Premiile internationale cel mai bun motor al anului 2006” este compus din 61 de jurnalisti auto din 29 de tari. Aceasta competitie este organizata in fiecare an de cel mai mare grup de publicatii tehnice auto din Marea Britanie.

Iata cateva din comentariile membrilor juriului:
„Aceasta directie de tip „hibrid” este conceptul ce va fi valabil in urmatorii 10 ani. Turbinele si compresoarele ofera largi oportunitati de explorare – acesta este un inceput exceptional iar, din punctul meu de vedere, este, de departe, cel mai bun concept nou” – Matt Davis, jurnalist independent, Italia. „Probabil ca este cea mai sofisticata tehnologie disponibila astazi” – Arturo de Andrés, Automóvil, Spania.

„Din nou, Volkswagen TSI se remarca prin puterea oferita per litru de cilindree, ca si prin interesul tehnologic starnit” – Jim Kenzie, The Toronto Star/ jurnalist independent/Prezentator TSN TV, Canada. „Un motor de 1,4 litri care „gandeste” ca unul de 2 litri” – Gary Tsang, Automobile, China. „Un motor remarcabil, care demonstreaza un potential imens pentru alte motoare viitoare, atat in ceea ce priveste puterea dezvoltata cat si economicitatea, in conditii de incarcare partiala” – Jeroen Jongeneel, De Telegraaf, Olanda. „Ce combinatie eleganta de tehnologii, o cilindree uimitor de rafinata si mica cu patru cilindri in line, o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, coordonate fara cusur!” – Jack Yamaguchi, jurnalist independent, Japonia.

“1,4 litri si 170 CP? Acesta este motorul la care trebuie sa fi visat din totdeauna orice inginer. Volkswagen a rezolvat problema sincronizarii a doua tehnologii diferite” – Halit Bolkan, Turcia. „O supraalimentare geniala, cu doua sisteme considerate pana acum ca doua modalitati total diferite de amplificare a puterii motorului. Noul Volkswagen a dovedit ca aceste solutii pot conlucra cu succes” – Gabor Szecsenyi, Auto2, Ungaria.

Productia propulsorului de 1,4 litri TSI a inceput pentru doua clase de performanta. Instalat in modelul sportiv Golf GT, motorul de 1,4 litri TSI cu o putere de 170 CP are nevoie de doar 7,2 litri de benzina Super plus la 100 de kilometri. Pe sosele din afara orasului, noul Twincharger consuma numai 5,9 litri. Volkswagen Golf GT este disponibil cu motorul TSI incepand de la 22.500 Euro. Pe modelul Touran, noul TSI dezvolta 140 CP si consuma 7,5 litri in trafic combinat si 6,2 litri in conditii extra urbane.

Acesta este cel de-al treilea premiu obtinut de Volkswagen pentru noul motor cu dubla supraalimentare. Toamna trecuta, Volkswagen a primit premiul pentru produse noi, acordat de cea mai mare revista de stiinta, Popular Science, din Statele Unite, iar in primavara anului 2006 i s-a acordat premiul Paul Pietsch.

Despre VW 1,4 TSI:
“Inovatia de a combina un turbocompresor cu o turbina de supraalimentare pentru a oferi cele mai bune performante din lume dovedeste ca motorul cu ardere interna mai are inca multe de oferit” Frank Markus, Motor Trend. „Din nou, Volkswagen TSI se remarca prin puterea oferita per litru de cilindree, ca si prin interesul tehnologic starnit” – Jim Kenzie, The Toronto Star/ jurnalist independent/Prezentator TSN TV, Canada.

„O aplicatie fara cusur a tehnologiei de crestere a performantelor si reducere a consumului de combustibil” – Graham Johnson, Co-presedinte al competitiei Premiile Internationale Cel Mai Bun Motor al Anului. „Un motor remarcabil, care demonstreaza un potential imens pentru alte motoare viitoare, atat in ceea ce priveste puterea dezvoltata cat si economicitatea, in conditii de incarcare partiala” – Jeroen Jongeneel, De Telegraaf.

„O combinatie inteligenta de super-supraalimentare si performante uluitoare” – Costas Cavathas, 4-Wheels. „Probabil cea mai sofisticata tehnologie disponibila astazi” – Arturo de Andrés, Automóvil. „Un motor de 1,4 litri care „gandeste” ca unul de 2 litri” – Gary Tsang, Automobile. “Acesta este viitorul: putere continua, cuplu mare, fara intreruperi in suplimentarea puterii, nu e nevoie sa fortezi acceleratia!” – Halit Bolkan

„Sa obtii o putere de 170 CP de la un motor de 1,4 litri cu patru cilindri este o realizare in sine” – Farah Alkhalisi, 4Car.

„Corect in toate privintele, redefineste notiunea de „reducere a dimensiunilor” si optimizeaza performantele, consumul eficient de combustibil si controlul emisiilor” – Jack Yamaguchi, journalist independent. „Ce combinatie eleganta de tehnologii, o cilindree uimitor de rafinata si mica cu patru cilindri in line, o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, coordonate fara cusur!” – Jack Yamaguchi, jurnalist independent.

“1,4 litri SI 170 CP? Acesta este motorul la care trebuie sa fi visat din totdeauna orice inginer. Volkswagen a rezolvat problema sincronizarii a doua tehnologii diferite” – Halit Bolkan. Aceasta directie de tip „hibrid” este conceptul ce va fi valabil in urmatorii 10 ani. Turbinele si compresoarele ofera largi oportunitati de explorare – acesta este un inceput exceptional iar, din punctul meu de vedere, este, de departe, cel mai bun concept nou” – Matt Davis, jurnalist independent.

„O supraalimentare geniala, cu doua sisteme considerate pana acum ca doua modalitati total diferite de amplificare a puterii motorului. Noul Volkswagen a dovedit ca aceste solutii pot conlucra cu succes” – Gabor Szecsenyi, Auto2. „Combinand o putere de invidiat cu economia de combustibil, micul Volkswagen turbo ar putea fi deschizatorul unei noi ere pentru motoarele pe benzina” – Massimo Nascimbene, jurnalist independent.

1,8 litri – 2 litri
218 – Volkswagen/Audi, 2 litri, 4 cilindri, Turbo FSI (A3, A4, Golf GTi, Skoda Octavia, Seat Leon, A6)
131 – Honda, 2 litri, 4 cilindri, i-VTEC (Civic Type-R)
126 – Honda, 2 litri, 4 cilindri (S2000 (Europa/Asia))
115 – Toyota diesel 2,2 litri, D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d)
108 – BMW diesel, 2 litri (X3, 120d, 320d, 520d)
97 – Renault/Nissan diesel, 2 litri (Laguna, Mégane, Laguna)

1 litru – 1,4 litri
264 – Volkswagen 1,4 litri, TSI (VW Golf)
250 – Honda Hybrid, 1,3 litri IMA (Civic)
188 – Fiat-GM diesel, 1,3 litri (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)
103 – Peugeot-Citroën/Ford diesel, 1,4 litri (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/Demio, Peugeot 1007, 307)
52 – Toyota diesel, 1,4 litri (Yaris/Echo/Vitz, MINI)
50 – Volkswagen 1,4 litri, FSI (GDI) (VW Polo, Golf)

Cele mai bune motoare noi, 2006
250 – Volkswagen 1,4 litri, TSI (VW Golf)
196 – Toyota 3,5 litri V6 Hybrid (GS450h)
123 – Chevrolet 7 litri V8 (Corvette Z06)
117 – Mercedes-AMG, 6,2 litri (CLK, ML)
102 – Porsche 3,4 litri, Flat Six (Cayman)
81 – Honda 1,8 litri (Civic)

14 thoughts on “Cel mai bun motor nou al anului 2006

  1. liviu b

    vreau cateva informatii despre motorul de 1,2 tsi de pe scoda fabia

  2. Prius

    @Calin – La acest motor este vorba de o supraalimentare produsa de doua surse diferite de aer comprimat . In gama turatiilor mici /medii , aerul de supraalimentare este asigurat de catre un compresor volumetric , antrenat mecanic de motor . La turatii mari , compresorul este decuplat si aerul de supraalimentare este asigurat de catre o turbosuflanta . Avantajul acestui dublu sistem este ca acopera cu aceeasi presiune optima de supraalimentare toata gama de turatii a motorului , folosind avantajele celor doua sisteme ( La turatii mari , turbosuflanta are randamentul cel mai mare , iar la turatii mici , compresorul volumetric este cel mai rentabil !)In cazul 1,4 TSI , interesanta este caracteristica de cuplu , nu cea de putere. Nu s-a facut mai devreme ptr ca nu era necesar . La motoare de cilindree mare , pierderea de putere prin antrenarea mecanica a compresorului este destul de nesemnificativa deci nu necesita si o turbosuflanta care sa lucreze in tandem . Iar la cele mici , puterea obtinuta doar din turbosuflanta era suficienta . De exemplu , unii se mira de micul motor VW care la 1,4 scoate 170 CP. Dar avem exemplu pe cel de 1,6 de la Corsa , care cu doar o turbosuflanta scoate 192 CP . Facand calculul , reiese ca motorul 1,4 TSI atat de uimitor , scoate 121 CP / litru de cilindree , iar motorul de 1,6 de la Corsa OPC scoate 120 CP / litru fara a se folosi de injectie directa si doua sisteme de supraalimentare . In plus , conteaza si pe ce model montezi un astfel de motor .

    • Mugur

      Ce cauti nene cu opelu de 1.6 pe aici,e vorba de VW 1.4 TSI,e vorba de downsizeing,e vorba de cuplu mare la ture mici,e vorba de injectie directa TSI,e vorba de cel mai adevarat ANTILAG pt masini turbo de strada ca pt WRC au vreo trei tipuri de ALS,si ca sa ai de ce sa te miri cauta mai bine ca 1.4 are 250 Nm cuplu si 180 Cp aka 130Cp/L,vezi si pe la ce turatii le are si cam cat de elastic este,asta conteaza si daca mai e si cuplat cu un DSG ceea ce nu e cazul la opc vezi cum ai pune pe totzi calutzii pe asphalt si cu dif XDS nu-ti smulge volanul din mina pe viraje si nu-ti patineaza roata de pe interior ca la opel,focus st,clio rs etc.OZZY buna va doresc!!!

  3. Prius

    Fiat Uno scotea doar 118 CP si era un motor de 1,3 l Dar raportat la greutatea mica a masinii era normal sa rupa asfaltul….. Ma refer la Uno-ul stock…desigur…

  4. Nicu

    …Si bineinteles ca printre noi se mai afla si romani care se cred “mari experti”…sunteti lamentabili!
    Nu inteleg ce este asa senzational in a obtine 170 cp de la 1.4l avand in vedere ca e supraalimentat si are cate 4 supape/cilindru! Asta imi aduce aminte de Fiat uno care reusea sa scoata 130 cp dintr-un motor de 1.0l turbo, undeva prin `90 si asta zic io ca e senzational!

  5. Dan

    Inca o data noi romanii ne dovedim mai destepti ca toti. A se vedea opiniile.”Nu vad de ce nu s-a facut mai devreme” @Crovean:ar trebui sa le scrii la VW poate te iau astia acolo.

  6. Calin

    Autorul articolului nu cred ca intelege ce este ala sistem de supralimentare.
    “Noul concept de motor, dotat cu tehnologia de supraalimentare dubla, constand dintr-o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, a impresionat expertii din intreaga lume.”
    Sa o luam pe rind. Un sistem care contine termenul “turbo” se bazaza pe o turbina. Turbina foloseste gazele de esapament pentru a antrena un compresor centrifugal. Nu turbina direct supraalimenteaza motorul. Si in cazul prezentei turbinei, exista un compresor, montat pe acelasi arbore. Asta nu inseaman dubla supraalimentare.
    Deci in cazul TSI este vorba de un sistem turbo “clasic” (turbina-campresor centrifugal si un comresor MECANIC, nu turbocompresor). Dpdv al explicatiilor tehince acest articol este cam varza, imi pare rau sa spun asta.

    • Mugur

      Ai dreptate Calin,articolul pare preluat de un pafarist si tradus cu google translate,intradevar supraalimentarea dubla ,si o spun ca si proprietar de VW POLO GTI 2012,este compusa din compressor mechanic Eaton pina la 3500 rot/min care lucreaza in cascada cu turbine care intra la 3000 rot/min merge in paralel cu compresorul intre 3000 si 3500 iar peste 3500rot/min compresorul iese fiind decuplat de un cuplaj/ ambreiaj asemanator cu cel de la compresorul AC

  7. Crovean

    Catalin nu fi asa de speriat ca nu e chiar asa de rau cu motoru asta 😉
    este simplu iei un motor de 1,4 litri 4 supape per cilindru care dezvolta deja aprox.96 cp il smecheresti un pic la chip e evacuare un pic mai usoara (sa iasa gazele mai usor) si un turbo cu presiunea de turbo-alimentare de vreo 1 bar si ceva si sa rezolvat(asa au facut astia de la VW,nu vad dc nu a fost facuta mai devreme)

  8. Dumbraveanu Radu

    Inca odata tehnologia germana si-a dovedit suprematia in industria automobilistica. Nu degeaba nemtii sunt considerati cei mai buni constructori de masini. Volkswagen a demonstrat inca odata ca au cele mai fiabile motoare din lume. Cred ca este un impuls care va fi dat industriei automobilistice din intreaga lume spre o era in care motoarele economice si puternice sa inlocuiasca motoarele mari si gurmande. Traim intr-o intr-o perioada de criza a petrolului si toata economia mondiala trebuie sa se adateze la aceasta realitate. Poate intr-un viitor nu prea indepartat titlul de “MOTORUL ANULUI” va fi castigat de un motor ecologic si foarte fiabil. Bineinteles sa fie aplicat si in constructia de serie si nu sa ramana doar la stadiu de concept. Va multumesc.

  9. Costin

    Oare cat de fiabil o fi acest motor, foarte comprimat si sofisticat? Si in caz de probleme, cine iti repara motorul asta in Romania?

  10. Catalin

    cea mai “tare” tehnologi sa combini un turbocompresor cu o turbina de supraalimentaree si sa obtii de la un 1.4l 170cp!!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.