Cele mai proaste service-uri?

Avem cele mai tari masini. Sunt sigur ca, raportat la forta economica a tarii, la infrastructura rutiera si la alte criterii de soiul asta, si absolut invers proportional cu acestea, romanii au, probabil, cele mai tari masini din Europa. Numai daca numaram cate Audi Q7 avem si cred ca batem tot…

Navigand de plictiseala pe forumurile auto(htone), imi sare in ochi o treaba interesanta: da, avem masini de moare lumea, minunate, dar ce facem cand se strica? Nu e de glumit. Situatia service-urilor din Romania este, cel putin in opinia posesorilor de masini de diverse marci (una mai tare decat alta…), absolut dezastruoasa.

Rezumand, prin ochiul clientului service-ul auto se vede cam asa: greu de gasit (in provincie mai ales), scump, intotdeauna ocupat, mecanici incompetenti, tarife monstruoase la manopera si piese, rezultate jalnice si… multe multe povesti, unele stintifico-fantastice, despre problemele masinii.

As scrie trei zile pe subiectul asta si tot as mai gasi cate ceva. E inutil oricum. Un semn de intrebare exista totusi: de ce o revizie trebuie sa coste dublu, fata de pretul real al pieselor si al manoperei? Ne miram de ce nu vine lumea la service-ul marcii sa-si faca revizia si prefera sa mearga la Gigel din colt? Pai cum sa vii sa dai 800 ron pe patru filtre si ulei la reprezentanta, cand le poti lua cu 300 de la magazin si cu 100 le si pui?

Ah, pardon, masina e in garantie, deci esti obligat sa faci revizia la reprezentanta si sa dai 800 ron. Vai, dar chiar e o afacere profitabila… Si cand ma gandesc ca sunt unii care au 5 ani garantie si fac 1-2 revizii anual, cu 1000 ron bucata, la o masinuta de 9000 de euroi. Cat face in cinci ani? 3000 de euroi doar reviziile? Pai dealerii ar trebui sa dea masinile degeaba, ca traiesc bine merci din service.

4 Responses

  1. Petre D. says:

    Pe departe cel mai prost service din tara este Autoglobus Timisoara, reprezentanta Opel, Citroen, Dacia.
    Preturile sunt URIASE, nu repara nimic ci inlocuiesc tot subansamblul, evident cu unul “original” care costa de cateva ori mai mult decat oriunde altundeva, in cazul meu de 24 de ori, si nu glumesc, am devize si facturi.

    Fac testari computerizate platite cu sute de lei, apoi habar nu au: incep sa inlocuiasca piese pe banii tai, apoi daca nu merge mai inlocuiesc alta si tot asa, pana renunti si te prinzi de scam, pentru ca este inselatorie fara dubiu.
    Scamul este urmatorul: prima piesa e mai ieftina, o platesti dar nu rezolva nimic, apoi una / unele ceva mai scumpe, iti spui ca daca tot ai dat banii sa ii dai si pe astia ca se rezolva, apoi vine lovitura unui deviz de 10 – 20 ori cat primele. Sigur ca te prinzi de teapa, renunti si ramai cu paguba si cu masina nereparata, uneori distrusa.

    Devize incarcate, piese facturate dar neinlocuite, mie mi-au distrus motorul si asta m-a costat niste zeci de milioane lei vechi.
    Nu as recomanda nici dusmanilor mizeria aia de “service”.

  2. unu` says:

    cel mai prost service din Romania – cel de la Automobile Bavaria…

  3. Iulian says:

    Bravo BOGDAN! Ai dreptate mecanici buni ii numeri pe degete. Nu am spus ca toti sunt la fel, dar ti se pare normal ca posesor de Chevrolet sa-mi fac revizia la Toyota? Astia de la Chevrolet Romania (si nu numai) nu fac si ei controale pe la service-urile de prin tara? Au pretentii (ma refer la costul unei revizii), dar te lasa de fiecare data cu “buza umflata”.

  4. Iulian says:

    Excelent articol. Asa este! Cei mai incopetenti si neseriosi mecanici din lume in Romania s-au strans. Lucrari de proasta calitate si extraordinar de scumpe. Dupa ei, orice masina este o Dacie 1300 care daca dai mai tare cu cioanul, mai merge un pic. De costul reviziilor nu mai vorbesc. La schimbarea distributiei + revizie mi-au cerut 2000 de RON, iar eu am gasit piesele la 400 RON. Pai diferenta ce puii mei reprezinta? HOTIE!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.