Tuningul in pericol?

Acum cativa ani erau foarte putini constructori de serie care ofereau versiuni sportive ale masinilor produse de ei, in ciuda cererii relativ mari din partea cumparatorilor. Acestia din urma puteau opta, totusi, pentru achizitionarea unui autoturism de serie cu motor mare si puternic, pe care il personalizau apeland la magazine de accesorii auto sau la firme de tuning specializate.

In ultima vreme s-a constatat ca marii constructori doresc sa profite de pe urma dorintei clientilor de a avea o masina „mai altfel“, drept pentru care fiecare marca si-a dezvoltat propriile departamente sport, oferind autoturisme „modificate“ la cheie pentru pasionati.

Fiecare firma care se respecta isi echipeaza versiunile de top cu jante din aliaj usor de diametru mare (17-18”), tren de rulare sportiv, garda la sol redusa si evident, motoare foarte puternice (BMW M5 are…400 CP). De asemenea interiorul dispune de numeroase accesorii sport si …scumpe, incepand de la volan si mergand pana la pedalier din aluminiu, maneta schimbator si maneta franei de mana, geamuri fumurii, trapa, tapiterie din piele, etc.

Intrebarea vine firesc: firmele de tuning ce vor mai face atunci?! Caci nu e usor sa intri in competitie – chiar si la nivel de nisa – cu un constructor de talia lui Ford, de exemplu… Raspunsul sta in imprevizibila natura umana, caci posesorul unui astfel de autoturism modificat nu va fi niciodata multumit daca in lume mai sunt cateva zeci sau sute de masini identice cu a sa (in functie de cat de mare a fost seria limitata in care a fost fabricat acesta). Solutia?

O firma de tuning, ce va gasi acel „ceva“ in plus pentru a scoate in fata dintr-o multime de exemplare de serie un automobil „mai altfel“, fie ca e un BMW M3, un Audi A6 sau un Focus ST170. Astfel, tunerii renumiti nu se sfiesc chiar si in noile conditii ale pietei, sa arunce manusa constructorilor prezentand adevarate „masini infernale“, mult superioare (ca performante, dar si ca…pret) celor de la care s-a plecat.

Exista firme care comit „sacrilegiul” de a altera frumusetea si personalitatea unui Ferrari, Porsche sau chiar Lamborghini, insa rezultatul este extraordinar si de multe ori chiar fabricantii de serie se declara uimiti si incantati de rezultatele obtinute. Asa au aparut firmele de tuning agreate de producatori, printre cele mai renumite fiind AMG (modifica modelele Mercedes), Irmscher (Opel), Abarth sau Zender (Fiat).

Chiar si in noile conditii, viitorul acestora este prezervat, atata timp cat constructorii vor scoate mereu pe piata noi modele, tunerii le vor modifica si ei, raspunzand dorintelor (si conform buzunarului…) clientului. Amatori de masini modificate se vor gasi mereu, inclusiv in tari ca Romania, iar daca nu credeti, uitati-va cu atentie pe strada!

Modele sport pe baza variantelor de serie:
Audi: S3, S4/RS4, S6/RS6, S8
Alfa Romeo: 147 GTA, 156 GTA
BMW: M3, M5, Z3M, M6
Citroen: Saxo VTS, Xsara VTS, C4 VTS
Fiat: Punto HGT, Stilo Abarth
Ford: Focus ST170, RS, Mondeo ST 220
Honda: Civic Type-R, Accord Type-R
Mazda Linie de accesorii foarte bogata
Mercedes: seria AMG
Mini: Cooper S
Mitsubishi: Lancer EVO, RALLYART
Opel: Corsa OPC, Astra OPC, Vectra GTS, Zafira OPC
Peugeot: 106 GTi, 206 S, 307 S
Renault: Clio Sport, Clio V6, Megane Sport
SAAB: Seria AERO
Seat: Ibiza Cupra, Cordoba Cupra, Leon Cupra/R
Skoda: Fabia RS, Octavia RS
Subaru: Impreza STi, WRC
Toyota: Yaris TS, Seria TTE (Toyota Team Europe)
VW: Lupo GTi, Polo GTi, Golf GTI, Beetle RS
Volvo: S40 T,S60 T, C70 T, V70 T, S80 T6

0 thoughts on “Tuningul in pericol?

  1. daniel

    buna tuturor, am si eu o rugaminte catre cine are cunostiinta de adrese, email, nr telefon ale unor firme bune pt tuning,ceva domni de aici din uae ar dori sa viziteze romania si in acelasi timp sa modifice si bmw personal, iar eventual, in cazul in care este multumit sa dezvolte o relatie de afaceri- pers are un service auto aici.
    personal sunt afon in domeniu dar dc este o oferta serioasa din parte cuiva va pot face legatura cu domnii respectivi. Multumesc.

  2. GHD IV hair straighteners

    20091218C1HYZ
    This GHD IV Styler Pure is everywhere!? It has just blown up!? Here¡¯s the video for ¡°4 Minutes¡± by Madonna, Justin Timberlake and Timbaland.? I like it Women GHD IV straighteners but I just don¡¯t want to hear it every three seconds on the radio or some hair commercial. Technorati Tags: madonna,justin timberlake,timbaland,video,watc-h,4 minutes,madonna 4 minutes video Share This

  3. catalin

    vechea poveste…..nemtesti vs japoneze sau mai bine zis bnw vs mitsu….
    apropo …nu am auzit pana acum ca un bmw sa bata un evo ..din cate mai stiu si eu evo este imediat dupa GTR- ul asta formidabil caruia ii sufla in ceafa …evo se bate cu direct cu lambo si compania….
    asa ca mai terminati cu bmw m5 de 500 hp …unde este bmw in aceasta competitie ca nu aude imeni de el..evo este si va fi cel mai bun .
    si ca o dovada cautati filmul i care top gear testeaza un gtr si ascultati ce spune acolo de evo …nu spune nimic de bmw…

  4. toma mircea

    vreau sa pun un alt motor de opel sau ford pe dacia

  5. ady_ady

    no va mai certati….bugatti e cel mai tare!

  6. danionut

    tembelizat dk te uiti pe youtube o sa vezi k bmw m5 face orice evo vrei u.si nu compara bmw cu evo.asa k akum cine o fi taran.ai auzit si u de evo si gata…….stai fratica k nu esti u atotstiutor

  7. masea

    cumpar motor de bmw m5 pt al pune pe un bmw e30

  8. japonezu`

    zoloft scrie-mi un mail cu ce anume vrei tu si eu iti arat apoi niste poze si cat costa

  9. japonezu`

    Cu respect domnul dan si serban.Daca tot stiti atat de mult despre firmele astea doua cum vad ca va certati intai uitati-va cum se csriu corect ralliart

  10. zoloft

    Unde pot tuna si eu un Golf V; ma refer doar la design..caroserie un pic si pe la interior (bord, etc) ?
    Dar la preturi nu mari ..

  11. dan

    Atentie prieteni! Avem un expert printre noi! Serban, iti recomand cu caldura definitia din dictionar a cuvantului Tuning. Si da, Rallyart e tot o firma de tuning in esenta, daca nu stiai. Afla ca vand masini de strada modificate sub sigla Rallyart, pe langa activitatea competitionala. Si daca asta nu e suficient, cauta site-ul oficial Abarth sau Rallyart si vezi cum se definesc ei. Lectia s-a terminat. O zi buna!

  12. serban

    Atelierele Abarth preparau masini de competitie care scriau istorie ,cred ca s-ar rasuci in groapa Carlo sa afle ca e definit ca tuner.Cei de la Rallyart sunt tot tuneri ?

  13. un evoluat

    TARANU DE ROMAN CREDE IN CONTINUARE CA BMW E CEA MA TARE MASINA 😀 PACAT CA UN AMARAT DE MITSUBISHI LANCER EVO8 FQ 400 DEPASESTE ABSOLUT ORICE BMW LA TOATE CAPITOLELE IN FARA DE “CONFORT” LA CE FOLOSESTE CONFORTUL INTR-O MASINA PUTERNICA?? IN PAT SA IN FOTOLIU STAU SI ACASA, DE CE SA STAU SI IN MASINA?? M-AS ATROFIA DRAQ. HAI CA VA LAS TARANILOR CU MASINILE VOASTRE GERMANE. PAPA

  14. Crisu Adrian

    Va rog respectuos , daca se poate, sa-mi spuneti daca pot insonoriza mai bine un Opel Astra H 1,7 CDTI si cum ?

  15. bogdanel

    el vorbea mai sus despre un bmw M5 modelul mai vechi nu ala de acum.oricum… acum in Romania au inceput sa apara firme serioase de tuning!

  16. Liviu

    bmw M5 are de ceva vreme 507 CP nu 400 cum scrie mai sus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.