E bine ca se mai incearca remedierea situatiei dezastruoase a drumurilor autohtone, uneori chiar cu rezultate bune. Din pacate, pe langa latirea unor drumuri europene sau repararea cu produse mai bune calitativ, nu pot sa nu remarc si o tendinta ingrijoratoare: tendinta de a se accepta o “destandardizare” a infrastructurii rutiere.
Practic, pe DN1 daca ne uitam de la Bucuresti pana la Brasov, vom vedea segmente ale aceluiasi drum european cu diferite semnalizari, cu diferite tipuri de separare a sensurilor, cu diferite borduri, cu variate modalitati de sistematizare a intersectiilor, de fapt vom vedea un haos organizat, daca se poate spune asa.
Logica simpla ne arata ca inca atribuirea de lucrari publice firmelor private nu se face pe baza unor caiete de sarcini complete si riguros elaborate, ci tot pe vechile cumetrii atat de aprig dezbatute in mass media. Se cam vede cu ochiul liber…
In comuna “nu stiu care” unde “cutare” are o firma de facut dale, toate trotuarele adiacente sunt pavate cu dale. In comuna urmatoare, intre sensuri nu mai avem separatoare din ciment inalt, ci din alea mici si late. Mai la 20 de km, separatoare din plastic, ca de, astea se fabrica prin zona. Si asa mai departe…
Sincer, circuitul banilor publici in natura nu ma intereseaza catusi de putin (desi poate ca ar trebui), dar ca utilizator al drumurilor patriei, nu pot sa nu imi pun intrebarea fireasca: nu avem si noi un standard dupa care se fac reabilitarile astea rutiere? Adica deja te destabilizeaza, sofer fiind, atatea tipuri de semne, semnalizari si alte chestiuni similare.
De fapt, nici nu stiu de ce ma mir, la noi nici macar autostrazile alea doua nu seamana una cu alta, dar de loc… Poate ne vom trezi cumva cu intrarea in UE si vom adopta si noi un sistem de standardizare european, ca acum totul e la mica intelegere!
Ai perfecta dreptate. Eu nu inteleg de ce noi romanii suntem idioti si ne incapatzanam sa facem borduri din ce in ce mai inalte. Am fost in germania si am vazut ca bordurile la ei au cel mult 10 cm. Asta pentru un acces usor al pietonilor si al masinilor, pentru ca sa stiti ca si acolo se parcheaza pe trotuare, insa nu ca la noi sa nu mai ai loc sa treci pe langa masini. Vedem sute de capace de roti pe marginea drumurilor cu borduri si nu ne gandim ca daca bordura ar fi fost mai joasa nu ar fi cazut, si nici jeanta masinii nu s-ar fi indoit. Pacat de jentile de aliaj si de capacele crapate de borduri inalte. Un politai a oprit odata langa mine sa ma intrebe de ce parchez masina la 1 m de trotuar. I-am raspuns ca altfel nu pot deschide usa pentru ca bordura este prea inalta. A tacut si si-a cerut scuze. Sincer nu de scuzele lui am nevoie ci de o bordura mai “europeana”.