Pe zi ce trece devine evident faptul ca se vor aplica impozite noi autovehiculelor inmatriculate in Romania, din 2007. Nimic deosebit pana la urma, insa fiecare administratie locala are dreptul, conform legii, sa isi stabileasca propriile taxe si impozite locale. Asadar, exista totusi, o mica problema…
Grila de impozitare stabilita recent frizeaza nebunia, ca sa nu zicem prostia. Adica in loc sa se stabileasca o impozitare pe baza valorii automobilului, cum ar parea normal si firesc, s-a optat pentru o impozitare raportata la cilindree.
Scopul declarat al majorarii si regandirii grilei de impozitare ar fi, vezi doamne, o mai “corecta” impozitare a automobilelor de lux, care, pana acum, plateau un impozit modic, raportat la autoturismele obisnuite. O initiativa demna de lauda, ce ar urma sa “arda” la buzunar amatorii de autovehicule luxoase si scumpe… Capitala a aprobat deja o marire a impozitelor deja uriase cu 20%, maximul permis de lege… Rezultatul final al majorarii acestor impozite, obtinut in urma extragerii din adancul “put al gandirii” edililor, se dovedeste a fi insa un fiasco jenant, ce nu va face altceva decat sa produca o imbulzeala a inmatricularilor de autovehicule in judetele invecinate capitalei, cu precadere in Ilfov.
De ce se va intampla asta? Pai e logic. Daca se impoziteaza un automobil de lux din 2006 (de 100 000 euro valoare), de 3,5 litri cilindree, cu 1500 ron anual (valoarea e doar un exemplu), apoi, evident, si o dubita din 1992 cu motor de 3,0 l va scoate din buzunarul proprietarului vreo 1000 ron impozit… Desi valoarea dubei nu sare de 3000 de euro nici la licitatie! Desigur, la care se adauga 20% pentru Capitala! Atunci unde e dreptatea? Unde e logica?
Urmarea fireasca a masurii: firmele mari si mici, posesoare de flote de autovehicule de transport si chiar a unora de lux, inmatriculate in capitala, vor migra probabil catre Ilfov, unde impozitele sunt mai normale ca valoare. Iar efectele impozitarii dorite, dar negandite, vor fi 0 (zero) pentru lux si faliment pentru oamenii obisnuiti sau firmele mici.
Ma uit si incerc sa inteleg de ce nimeni nu gandeste… Si totusi vad o iesire, undeva departe, o solutie exista, trebuie doar judecata cum trebuie. Stau si ma intreb acum, cam cum ar fi lumea asta a noastra, daca s-ar impozita prostia unora? S-ar face grila in functie de cat de mare e creierul, sau s-ar raporta la cat de mare e prostia?
E aiurea de tot statul asta. O sa ne jupoaie pana o sa emigram cu totii. Exemplu: 2998 cmc… 9 milioane impozit… hehe shi asta nu e tot… Aceeasi masina, omologata diferit, aceeashi caroserie… motor de 3005 cmc … 19 milioane shi 2 sute de mii. Shi k sa fie tabloul complet vorbim de un Mercedes W123(cobra) 300 D din anul 1980 cu o valoare de piata de maxim 2000 de Euro. Acum stau shi ma gandesc… Taxe platesc shi prin motorina shi rovinieta shi nu primesc drumuri mai bune decat conducatorul de Dacia Logan de 1,4. Nu ma opreste Don Garcea la stop sa-mi tina o lectie mocca de legislatie. Shi nu am proceduri mai simple de urmat nici macar cand ma duc sa platesc taxa… Asta e, poate sunt un nostalgic, poate sunt un student care cu banii stranshi in 4 ani de vandut telefoane prin Regie, nu am avut bani de Cielo sau Logan… Dar nu mi se pare normal ca intr-un stat democratic, unde prin vot sunt aleshi cei ce ne conduc, trebuie sa fim subjugati de noi inshine… Astept pareri…
tu esti in UK noi in RO…aici e alta Europa sa sti.
sal all!!pai aveti voi dreptate maaarree dar intrebarea mea timpita este pt ce platim inpozitu la masina?? ca taxa de drum este in benzina mai este rovinieta deci cu inpozitu asta ce ce?? io sunt in uk si aici nu platesti decit taxa de drum care este un disk de hirtie ce se ataseaza in geam si asigurare si pa!nu mai zic ca ,cind cumperi o masina nu tre sa te duci nicaieri iti trimit prin posta certificatu de inmatriculare 🙂 merci !sarbatori fericite!!!