Show-ul a inceput: ziua 1 – antrenamente libere si calificari

Scepticii au fost probabil mahniti, odata cu pornirea primelor motoare din campionatul FIA GT la Bucuresti, in Vodafone Bucharest Challenge 2007. Mult timp au denigrat insasi ideea unor astfel de curse, considerate ca imposibil de desfasurat in tara noastra. Insa, cu sprijinul nemijlocit al Autoritatii Sportive Nationale in Automobilism si Karting, Automobil Clubul Roman, precum si al municipalitatii, visul a devenit realitate. Da, cursele au inceput in Bucuresti, atmosfera este cu adevarat fantastica pe pista si Romania gazduieste cel mai mare eveniment auto din istoria sa sportiva!

Prima zi a relevat imediat rigurozitatea organizatorilor, de la acreditarile de presa, controlul de la intrare cu scanner si mergand pana la respectarea intocmai a programului anuntat. Oricum, sunt amanunte, pe langa sunetul motoarelor, ce se aude aproape in toate cartierele Capitalei. Incepand cu primul antrenament al Formulei 3 Marea Britanie, continuand cu Daciile Logan si extraordinarele automobile din Campionatul Fia GT, sunetul si spectacolul isi merita toti banii…

Nu au lipsit incidentele de cursa, unele foarte spectaculoase, soldate cu distrugerea destul de serioasa a automobilelor de concurs, atat in Cupa Logan cat si in Formula 3 sau Campionatul European FIA GT3. S-a remarcat evolutia pilotilor romani care dau dovada maiestriei lor, situandu-se in plutonul fruntas, la mai toate antrenamentele libere, dar si in calificari.

Impactul mediatic al cursei este urias, centrul de presa supraaglomerat si transmisiunile in direct sau inregistrate sunt vizibile pe toate posturile de televiziune. Da, cu siguranta Capitala a ajuns in aceste momente ambasadorul Romaniei nr. 1 in lume, gazduind curse extraordinare in jurul Palatului Parlamentului, cea de a doua cladire din lume ca marime si prima din Europa.

Nu ratati cursele de sambata si duminica, spectacolul este extraordinar si nici o transmisiune televizata nu se compara cu show-ul vazut “live”, in miros de ambreiaj, benzina si cauciuc ars!

Vodafone Bucharest Challenge in cifre:
– 3 180 m: lungimea circuitului
– 3 106 m: lungimea circuitului pe trasa ideala
– 148,6 km/h: viteza medie cu care se parcurge un tur de pista
– 75,3 s: timpul pentru un tur de circuit (FIA GT)
– 70 000: locuri in tribune
– 5: numarul autospecialelor ACR de interventie pe circuit
– 8: numarul pilotilor romani care concureaza pe Bucharest Ring
– 3: numarul de seturi de pneuri permis la o cursa
– 2-3: numarul maxim de piloti permis pentru o masina
– 16: numarul nationalitatilor pilotilor
– 35 m: numarul de minute pe care il conduce fiecare pilot
– 2: pit-stopuri obligatorii
– 6: piloti fosti si actuali campioni in FIA GT, prezenti la start
– 15: milioanele de euro investite de organizator pentru circuit
– 800 000 euro: pretul celei mai scumpe masini din concurs (Maserati MC12)
– 800 euro: pretul celui mai scump bilet (VIP)
– 20 euro: pretul celui mai ieftin bilet
– 130: numarul tarilor in care se va viziona evenimentul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.