Amintiri cu parfum RAR

Sa despic in patru procesul de inmatriculare al unui automobil in tara europeana numita Romania? E complicat. Roman cu multiple continuari. Cica ar dura doua ore de la depunerea actelor. Super. Dar actele, actele si alergatura, cat dureaza?

Adica la prima strigare, copii dupa actele firmei, delegatie, carte de identitate, factura masinii, ca n-ai datorii la fisc nici tu nici ala de o vinde, carte de identitate si talon original si copie, RCA valabila, inspectie tehica periodica valabila, certificat de autenticitate (?!?), documente vamale, contract de leasing original si copie autentificata, taxe diverse, chitante platibile in mai multe locuri, fisa de inmatriculare completata, etc. Numarul aproximativ de hartiute difera de la situatie la situatie: minim 30 oricum. Plus drumurile.

Asa. De ce scriu de fapt asta? Ma duc la Targoviste sa inmatriculez o masina. Aveam toate actele ok, dupa o saptamana de alergat. Fiind masina in leasing, nu stiam ca trebuie si certificat de autentificare de la RAR – nici pe site-ul prefecturii Dambovita nu se precizeaza acest act. Altele in schimb da.

In fine, zi pierduta cand aflu ca trebuie identificare. Sun la RAR pentru o programare, ca cica asa se face acum, doar prin programare telefonica. Desigur, ma programeaza a doua zi, la 10 30, adica alt drum Bucuresti Targoviste, alta distractie. In fine, daca faceam asta si ajungeam la 11 la acte la prefectura, cica imi scoteau cartea de identitate, talonul si numerele in doua ore!

Domnisoara care m-a programat a tinut sa imi reaminteasca un fapt neobisnuit pentru mine, cum ca trebuie facuta aceasta identificare si la masina luata in leasing de NOUA, a carui vamuire se incheiase cu 3 zile in urma, fiindca se schimba proprietarul. Bun. Am inghitit-o, desi e clar o noua metoda de facut bani a RAR. Deloc ieftina, la aproape 80 ron…

A doua zi. Zbor incheiat in fata RAR Targoviste. O imensa curte goala. Dau sa intru pe la 10. Portarul se agita si ma intreaba unde merg? “Pai am programare la o identificare zic, trebuie sa imi dati o hartie si merg cu masina inauntru.” Ei as… Vigilentul paznic al RAR imi arata cu degetul un supermarket (da, ati inteles bine) alaturat, spunandu-mi: “nu aveti voie cu masina in curte decat la ora la care sunteti programat. Parcati la aia”.

Marai la el si intorc masina inspre parcarea marketului. Paznicul supermarketului ma ia la rost: “aveti treaba la RAR, parcati la RAR!”. Ce sa ii spun, ca nu ma lasa boul alalalt? Inutil. Caut un loc printre niste tiruri…

10 20. Merg pe jos la RAR la poarta. “Prietene, da-mi hartia aia sa o completez, sa castig timp, ca daca n-ajung pana in 12 la acte, raman si fara numere si fara talon si iau trenul spre capitala”. Asta impasibil: “La 10 30 va dau hartia. Aici la RAR nu merge cu interventii si vrajeli, intrati doar cand aveti programare”.

Zambesc. Pe langa mine se scurg doua Lagune cu numere de Italia, din care ranjesc doi conationali cu lant si dinti de aur. Si ei au programare. La 12. Lasa una din masini in curtea RAR, ca au niste treaba in “angro” si sa nu mai chinuie 2 masini degeaba. Vigilentul paznic e cu fata la pamant. Plecaciuni. “Cum va merge, sefu? Merg afacerile in Italia?”. “Prost” mormaie un burtos, “da lasa ca am bani sa te platesc”. Rade si pleaca cu scartait de roti.

“Mosu” zic, “imi dai si mie fisa aia, ca ma enervez”. Plictisit, bodyguardul intra in ghereta si cauta intre hartii cu viteza melcului infranat. Nu gaseste. “Vezi ca e pe firma”. Ok, la 10 38, am hartia, la 10 40 am patruns in cetatea RAR… Parchez si merg la ghiseu sa platesc, indrumat amabil de dobitocul din poarta.

Oricum, aveam sperante ca ajung la timp. Cat poate sa dureze o identificare? 5 minute e mult. Vii cu scanerul, scanezi seriile si rezultatul iese instantanteu. Hai, juma de ora maxim, ca e Romania si oamenii se misca mai greoi. Evident, la casierie e coada. Romanul s-a nascut la coada, vorba unuia de pe acolo…

Bun, stau frumos la coada, 9 minute dupa ceas, ajung la ghiseu cu un purcoi de acte in mana, imputernicire, buletin, carte identitate, ma rog, ce trebuia. Amabila, duduia imi zice suav: “dar nu v-a scris nimeni nimic pe foaie?”. “Pai am completat-o” raspund precaut. “Nu, afara la masina trebuie sa vina un coleg sa va dea un numar.”

Omit conotatia expresiei, ies afara la 11 fara 5 deja enervat la maxim. Evident, in curte nimeni. Ba da, chiar seful statiei, dadea indicatii – corecte din punctul meu de vedere – salariatilor RAR. Regret, nu le-au respectat odata ce seful a disparut intr-un Logan cu numar de RAR. Daca stiam ca ala e directorul, ce ma descarcam pe el. Am aflat prea tarziu…

11 10. Caut inebunit pe unul sa “imi dea un numar” pe foaia aia. Vadit deranjat si clar fara nici o ocupatie, un inginer RAR ma linisteste: “o sa vin si la dumneavoastra cand termin”. Calm si linistit. Eu: “Sefu, ma scuzi ca insist, eu am programare la 10 30”. Raspuns: inginer calm, departandu-se intr-o directie si mai linistita decat el.

11 15. Coada la casierie. Vine inginerul, imi scrie un numar pe foaie, imi arunca scurt “talon si carte identitate pe bord, va luati obiectele de valoare din masina, care va intra pe banda condusa de un angajat RAR. Strainii nu au acces in incinta statiei.” Dispare. Fals, dupa 1 min ma cauta sa le pornesc masina si sa o bag inauntru ca alarma e cu cod si nu se descurca. Era logic.

Stau la coada IAR ca sa platesc, duduia era in ultima zi de munca, vorbea mult pe telefon ca sa isi aranjeze concediul, cand ajung la ghereta, poc, imi inchide in nas si dispare, fara explicatie.

Apare dupa 10 minute, greseste codul fiscal al firmei, nu il gaseste in baza de date, inchide geamul si se volatilizeaza din nou. Vociferarile la coada se intetesc. Pe buna dreptate. Reapare. Platesc.

11 44 Dupa o sesiune de onomatopee si amenintari prin incinta RAR, in sfarsit apare certificatul ala. 3 minute ca la Formula 1 pana la biroul “Inmatriculari”, uit ca trebuie sa scot numerele de pe masina, in fine, ajung.

11 53. La ghiseu un politist, nu foarte tanar, dar se vedea pe el ca e inteligent. Da, departe de imaginea clasica a politistului. Desi dosarul nu era perfect, cu mici scapari datorate unor dobitoci de pe la leasing si alte institutii ale statului, tipul de la ghiseul deasupra caruia trona un afis cu “Nu da spaga!”, ei bine, imi inspira incredere. Cu cinci minute inainte de ora 12, adica ora de la care nu se mai elibereaza acte in aceiasi zi, calmul si rabdarea ofiterului, faptul ca se vedea ca vrea sa ma ajute, imi dau speranta ca nu voi lua trenul spre Bucuresti.

Enervat si el pe sistem si pe idiotenia unora, imi spune o fraza linistitoare: “peste doua ore, la 14 fara 5, la ghiseul 4, sa va luati actele. O zi buna”. Off, “o zi buna si tie, prietene, si… multumesc”. Doua ore fierb pe scaunul masinii fara numere, convins ca merg la ghiseul 4, stau la o coada imensa si acolo vreun politist idiot imi inchide ghiseul in nas!

Dumnezeule! La 14 fara 5, nu era nici o persoana in fata ghiseului, in 2 minute aveam actele si demaram spre casa. Da, asa politisti mai RAR! Cat despre Registrul Auto Roman – intentia e buna, aplicarea e gresita. Faceti reguli pentru oameni, nu impotriva lor, garantat nu se va mai enerva nimeni pe voi!

0 thoughts on “Amintiri cu parfum RAR

  1. Handr3i

    Tot din targoviste si io, ce sa faci frate ca ma chinui de 2 zile sa fac o amarata de programare suna ocupat intruna. Dar stai imi vine geniala idee sa mai caut pe net un numar de la RAR Targoviste si gasesc, sun si raspunde o tanti cu o scarba de neimaginat: “mdea… Registrul Auto..” parca zici ca mi-ar fi raspuns cladirea, o intreb amabil daca mai este vreun mod de a face o programare la amaru ala de RAR si cica programarile se fac la 217600 si imi inchide, am mai incercat sa sun sa pot sa o dau cu capu de masa prin telefon si logic ca suna okupat ca femeia avea treburi nu putea sa puna telefonu in furca.. da plm noi ii alegem ei isi pun in functii rude plictisite si tot noi santem calcati in picioaresi nu il doare pe niciunu de noi … pana la urma om vedea unde om ajunge … si ca o mica concluzie o sa circul cu masina asa pana reusim sa facem ceva cu RAR-u asta.

  2. nazist

    la RAR Ploiesti este identic cu cele prezentate mai sus,,,,avbsolut identic.Doar ca este o Batoza de femeie proasta si mandrea de ea la ghiseu care habar nu are sa vorbeasca cu clientii.Sunt curios daca ar exista concurenta pt RAR .S-ar mai purta la fel cu clientii si si-ar cizela personalul????

    BATEIE DE JOC in Romania zici ca Rar-ul este stat in stat!

  3. florin

    buie sa va spun ca spaga va continua atata timp cat controalele RAR sunt doar de forma.Statiile care dau ITP sunt particulare,deci nu cred ca exista vreun patron care nu vrea profit sau o persoana care este tehician ITP care refuza spaga.Va pot spune ca rapoartele de franare pot fi masluite de la un sigur buton (asa este creat programul respectiv)si daca nu credet intrebati persoanele din bransa. Nici RAR Bucuresti nu are interes sa faca dreptate in privinta spagilor,le-am scris eu despre sumele de spaga ce se obtin prin ITP si persoanele respective.Concluzia-nici in cot nu-i doare

  4. RAR Timisoara

    la RAR la Timisoaracand am sunat pt programare nu a raspuns nimeni la numerele aflate pe internet. am sunat la Bucuresti si mi au confirmat ca aceasta e procedura. am mai incercat dar degeaba. am mers la RAR sa fac planificarea (AFARA din oras si cu aceleasi probleme mari cu parcarea) si cand am intrebat de duduia cucuia de la ghiseu a zis sa fac programrea prin telefon…. DAR NU RASPUNDEEEE CUCUIE!!! mai sunati.. ei bine… am intrebat daca chiar trebuie sa sun din fata ghiseului? si ea a zis ca da…… am sunat si dupa 1 minut a mers cineva in spate acolo si a preluat apelul.

    niste mizerabili la fel de corupti numai cand stim cum altii rezolva cu spaga aia masinile (mai multe) in cateva ore.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.