4×4, SUV, captivant, seducator, 7 locuri, Audi Q7? Nu. Automobilul care mi-a starnit aceste controverse in primele secunde in care l-am vazut “pe viu” era un Chevrolet. Mai exact Chevrolet Captiva, primul SUV cu motor diesel al marcii. Si totusi, in aglomeratia dinaintea testului, cand se imparteau masinile, desi doream sa prind un diesel, am dat peste un V6 pe benzina…
A doua zi am condus si diesel-ul, dar intai sa va spun cum sta treaba cu “micutul” V6. Pe scurt: o gramada de cai putere, cutie de viteza automata cu comanda manuala tip secvential, full options inclusiv piele, MP3 si alte dracii, special pentru sefi… Look-ul puternic dar subtil aminteste de Audi Q7, mai ales din lateral, insa liniile sunt fara indoiale originale si placute.
Si destul de imbucurator este pretul… Orice directoras amator de “fitze” se va simti super intr-un Chevrolet Captiva: masina e mare si impune respect, fiind numai buna de facut impresii. La un cost nu foarte mare! Oricum, in ciuda gabaritului, Captiva nu este un 4×4 veritabil, ci se rezuma la a oferi capacitati de trecere peste un autovehicul obisnuit, insa poate satisface cam toate pretentiile unui utilizator normal.
Garda la sol destul de mica si unghiurile de atac fata si spate nu autorizeaza manevre in teren accidentat, fiind puse in pericol parasocurile si pragurile, pentru a se putea folosi in afara soselelor Captiva necesitand multa atentie si indemanare din partea soferului. Acest aspect se observa cu ochiul liber, inclusiv parti ale motorului sau esapamentului fiind montate destul de jos.
Chevrolet a si anuntat, dealtfel, ca acest model, Captiva, nu este un off-roader, ci un vehicul destinat calatoriilor de placere, unde spatiul, numarul de locuri si posibilitatea de a parasi un drum amenajat, sunt cerinte firesti pentru o masina de familie. Nu trebuie uitat insa faptul ca, practic, cu modelul Suburban, inca de acum 70 de ani, Chevrolet a inventat segmentul SUV…
Pe cat de bine arata la exterior, tot asa te impresioneaza si in interior. Frana de mana cu un design inedit, piele, imitatie de lemn destul de bine facuta, look foarte modern al bordului, sunt doar cateva din elementele ce sar in ochi la prima vedere. Scrumiera amovibila iluminata a placut tuturor, fiind utila si inedita.
Ergonomia este buna, minusuri am regasit doar la anumite detalii marunte, dar care nu ar trebui sa existe la un autovehicul cum este Chevrolet Captiva. De exemplu, sistemul de blocare din interior al usilor are niste abtibilduri in loc de insertiile clasice de plastic rosu, abtibilduri care s-au zdrelit si dezlipit dela prima utilizare. Economie unde nu trebuie cum s-ar zice…
In spiritul economic care caracterizeaza restrucutarea prin care trece GM acum, mai multe elemente ale interiorului sunt comune cu alte modele Chevrolet: sistemul audio de buna calitate, cu MP3, este intalnit si pe Aveo, la fel si blocul de comanda al climatizarii, acestea fiind doar doua dintre exemple. S-a mai remarcat o abundenta a imitatiei din lemn (facuta din plastic, evident) care nu deranjeaza insa, aspectul general al interiorului ramanand ingrijit si elegant.
Motorul face fata cu brio caroseriei masive, cu un consum mediu de combustibil nu foarte ridicat, tinand cont de regimul in care s-a testat masina. Dintre cele trei motorizari propuse pe Captiva, propulsorul V6 ramane o alternativa buna, mai ales prin prisma transmisiei automate cu posibilitate de schimbare secventiala a treptelor.
Personal as merge pe varianta diesel, economica si destul de dinamica, dar pentru clasa unde se bate Captiva, rafinamentul unui V6 poate fi un argument decisiv. Iar pretul nu este chiar exagerat pentru ce ofera pana la urma masina…
Foarte intersanta mi s-a parut o fotografie din dosarul de presa Captiva, care ilustreaza elocvent capacitatea de incarcare pe care o poate oferi acest SUV. Comentariile sunt de prisos.
Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, design modern, 7 locuri
– Nu se ofera decat o varianta de caroserie
Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, echipamente interesante, modernitate, frana de mana stil avion, foarte comoda si practica
– Climatizarea automata destul de incerta in reactii, fara dual zone
Confort
+ Instalatia de aer conditionat raceste si torpedoul, oferta spatiu interior, dotari, scrumiera amovibila iluminata cu LED
– Suspensia prezenta unele zgomote, orientata mult spre confort
Motor/Transmisie
+ Cutie de viteze bine etajata, cuplu motor disponibil, forta bruta prezenta
– Zgomot destul de mare al ansamblului motor-transmisie
Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, aptitudini in teren variat
– Nedorit transfer de mase la franare brutala si ocolirea de obstacole, datorat suspensiei moi
Siguranta
+ Dotari la partea de securitate pasiva
– –
Chevrolet Captiva 3,2l V6 | ||||
Motor | 3,2l V6 24 supape | |||
Tip | 6 cilindri in V | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 3195 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 230/6600 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 297/3200 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4635/1850/1280 | |||
Masa proprie (kg) | 1770 | |||
Portbagaj (l) | 465-930 | |||
Garda la sol (mm) | 200 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 8,8 | |||
Viteza maxima (km/h) | 204 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 11,5 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 14,7 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 23 839 euro | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |
am achizitionat un CAPTIVA diesel si fac muschi la picior din cauza ambreajului tare.Asa trebuie sa fie?Va rog dati_mi un sfat
Am 13000 km cu un diesel. M-am jucat cu el pe toate coclaurile si ok; pe sosea e beton si se infige bine dupa 2000 rot/min. Consumul este totusi cam mare da si cazanul e pe masura. Pe zapada este putin supraviratoare si esp-ul nu face fata. M-a determinat s-o iau motorul VM si injectia CR de la Bosch dar si volumul interior imens (folosesc frecvent cele 7 locuri). Garda la sol este prea mica, cutia intermediara fiind cea mai expusa. La 31000 DDP eu zic ca am facut o afacere.
santa fe are euro3 (productie 2006!!!)
Si daca tot iti place sa faci comparatii in materie de ecologie arunca o privire la V8 ul folosit de Volvo care respecta normele de poluare ULEV2(Ultra Low Emission Vehicle)
Felicitari pt. achizitie Bogdane dar te cam grabesti.Cine ti-a zis sau unde ai citit ca Santa Fe are euro3?Din cate stiu eu in clipa de fata in UE nu este permisa inmatricularea autoturismelor noi care nu respecta normele de poluare euro4.Si hai ca ma faci sa rad…..Logan are euro4 si Santa Fe euro3:)))))Poate te referi la vechiul Santa Fe
am deja 3300km si sunt multumit de ea.momentan singurul minus(mare) cuplu foarte mic pana la 2000rtm, in rest ok
vit max pana in momentul de fata 185kmh consum 12-13buc(cu clima) diferenta(f mare) intr-e santa fe si captiva este motorul care la santa fe e de 2,2(150cp) si la captiva 2.0(150cp) iar norma de poluare:captiva euro 4 santa fe euro 3. faceti voi calculele.
mi-am luat o captiva LT 150CP DIESEL
“inca de acum 70 de ani Chevrolet a inventat segmentul SUV”.Suna interesant…Nu vreau sa fiu obraznic dar n-as crede ca cei care au proiectat Captiva sau Antara sunt tot cei care au proiectat Suburban,Tahoe,sau modele ca Truck Masters Birch….Faptul ca se vinde sub marca Chevy nu il face in mod obligatoriu frate de cruce cu Tahoe….Presupun ca au centre de proiectare diferite,in SUA,Europa,Coreea(ma gandesc la fostul Daewoo)…Sau nu sunt eu bine informat?
TAXA VAMALA E DE 10% !!!!!! Am intrat in UE!!!!
si pentru HYPE:ESTI UN IDIOT CU CEL MAI MARE ,,I“ DIN LUME CUM POTI SCOATE ASEMENEA PROSTII DIN GURA?
cam scump pentru ce poate sa faca mai bine mitsubishi outlander;)
ma referisem la noul RAV-4.Si legat de Opel Antara atat Opel cat si Chevrolet sunt marci ale grupului General Motors…e normal sa aiba acelasi model sub marci diferite ale aceluiasi grup.Gandeste-te la Vauxhall vs. Opel
Am cumparat unul – LT, 7 locuri, diesel : pret cu vama (leasing) 25.000 EURO, pret DDP 30.022 EURO
Leasing : avans 20% +taxe + TVA cam 7000 EURO, rata 60 luni -> 489 EURO (inclusiv TVA si 104 EURO – asigurarea ) + valoare reziduala 20%.
Deocamdata imi place.
pareri sunt multe…
am condus varianta diesel cutie manuala.E chiar ok nu e zgomotos e solid si scoate suta in 10.3 sec. chiar daca are aproape 2 tone. Confortul e la el acasa, manevrabilitate buna catre foarte buna!! este stabil la franare si chiar “infigaret”. Mi-a placut si daca faceti calculul este un suv chiar convenabil la pret! Nu uitati ca si Toyota si Rexton si ce mai vreti voi tot din afara UE vin. Anul asta s-au schimbat taxele si poti sa-l ai la aprox 33.000 DDP. Bafta
BOBY TATA CU CINE AI FACUT GEOGRAFIA?? TAXA DE 30% SE APLICA LA LEASING, DAR NUMAI LA VALOAREA REZIDUALA(DADCA STII CE E AIA) CARE E 20% SI NU FACI NICI O JMEKERIE….CU DOBANZI SI COMISIOANE TOT ACOLO AJUNGI. SI STAI TU LINISTIT CA AI CE SUV SA ITI IEI LA BANII ASTIA…….DA CE IMI TREBUIE MIE SUV?? CAT E CIP LA MASINA ASTA E DDP LA O OCTAVIA COMBI 4X4 CARE E MULT PESTE ACEST CHEVY
unde vezi tu asemanare cu RAV 4?
Nu stiu daca ati auzit de Opel Antara, se va lansa curand pe piata, cel putin in germania cred ca e lansat.
Captiva asta e copia aproape trasa la indigoooo.
Sloganul Chevrolet: idei noi, masini tot proaste
Toyota RAV-4 coreeana?sau americana … ma rog… se vinde sub marca Chevrolet…Asemanarea mi se pare mare
sa nu exageram boby,e 24cip,cu 24mii cip= 2 octavia 2(tot la pret cip)
Fratilor, nu mai vorbiti prostii…masina e beton.Procentul de 30%-taxe vamale extracomunitare nu se mai achita in momentul in care masina se achizitioneaza prin leasing, iar la pretul asta ce suv, nou, iti poti lua? Eu zic ca la un pret de 24.000 , pret la care poti achizitiona Peugeot 407, Skoda Octavia 2….nu se compara, e o masina cu prestanta. Cat despre cat este de rezistenta nu ma pronunt, e doar un chevrolet
putzin seamana cu noul mercedes ML
Robert, masina asta nu prinde in 8.8 secunde suta cat traiesc eu.
din cate vad e motorul V6 de pe VW Touraeg.
ACCIZA 11%, tva 19%, TAXE VAMALE 30%, MASINA ASTA AJUNGE LA 42 DE MII DE EURO.
NU MERITA , SINCER.
robert daca se poate sa ne spui parrea ta completa despre aceasta masina in special varianta diesel . pt ca , cred ca diesel-ul este un pic mai lent decat V6 ,
merci andrei!
Ce greu e in august, ma chinui sa scriu de doua saptamani articolul asta si nu il mai termin… Sincer, dintre cele trei modele testate, dieselul cu transmisie manuala a fost de departe cel mai bun compromis. Performante decente, consum mic, motorul silentios, fara discutie alegerea mea e dieselul. Am ratat pozele cu modelul diesel dar o sa scriu povestea probabil.
Totusi, despre diesel nicio parere?! pentru ca din articol rezulta ca “A doua zi am condus si diesel-ul…”
mda, Hyunday SantaFe