Dacia Logan 1,5l dCi

Ultimul facelift aplicat modelului Logan va fi probabil si cel care va marca sfarsitul acestui automobil care a dominat lumea cu succesul sau neasteptat. Surprinzator chiar si pentru creatorii sai, Logan s-a dovedit un automobil practic si robust, fiind primit foarte bine in majoritatea tarilor in care a fost si este comercializat.

Desi a fost si subiectul multor controverse, continua sa fie unul din actorii principali pe aceste piete, ultimele retusuri primite fiind menite sa stabilizeze imaginea deja conturata de automobil cu impact global. Ne-am intalnit cu noul Logan in cadrul unui test organizat de Dacia pentru jurnalisti.

Prima impresie? Masina place, chiar daca este evident ca structural ramane acelasi Logan binecunoscut.
Clasic in cazul unui facelift, prima schimbare se face la elementele exterioare, de obicei barele parasoc si masca fata. In plus, noul Logan are si alte stopuri, faruri, precum si o capota portbagaj modificata.

Noua sigla a marcii apare pe calandrul evident “imprumutat” de la Sandero, efectul vizual fiind mai fin decat la modelele anterioare. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut cum arata… Un ornament cromat mareste impactul vizual cand se priveste din fata masina (standard la toate modelele), un alt element cromat este prezent si la spate, insa doar la anumite versiuni.

Spatele pare a fi cel mai pregnant modificat, lungind usor silueta masinii, eleronul incorporat fiind format si impreuna cu prelungiri ale stopurilor, de mare efect vizual. Nu am priceput de ce capacul de ascundere al locasului pentru carligul de remorcare spate a trebuit sa aiba dimensiunea atat de mare, dar probabil ca exista o noima si in alegerea acestei solutii.

De altfel, nici faptul ca toba de esapament (reclamata de multi in trecut ca fiind nepotrivita pentru masivitatea spatelui de Logan) a ramas la fel, nu este cea mai fericita alegere. Oricum, trecand peste aceste aspecte minore, spatele a devenit mult mai dinamic.

Sunt disponibile acum noi modele de jante din aluminiu si capace de roti, precum si alte culori, aspectul general fiind mult imbunatatit.

Plansa de bord, inaugurata pe Dacia Sandero, este moderna si functionala. Panourile de usi au un design modern, cu manere ergonomice si baghete decorative elegante. Comenzile de pe plansa de bord sunt plasate astfel incat sa fie cat mai accesibile, scrie in documentul de presa, insa in practica actionarea comenzilor climatizarii este destul de anevoioasa.

Scaunul soferului dispune de un nou dispozitiv de reglare care impreuna cu volanul reglabil pe inaltime vrea sa asigure un plus de confort in timpul sofatului, insa pozitia la volan inca mai are nevoie de corectii pentru a fi perfecta.

Noua Dacia Logan a preluat elementele de siguranta care i-au permis modelului sa obtina 3 stele la testul Euro NCAP. Vehiculul este echipat cu sistemul ABS Bosch 8.1 de ultima generatie, cu un repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si cu asistenta la franarea de urgenta (AFU) – element introdus pentru prima oara pe Dacia Sandero.

Sistemul AFU identifica situatiile in care este actionata franarea de urgenta si actioneaza asupra circuitului hidraulic pentru a creste eficienta sistemului ABS prin exercitarea unei presiuni maxime asupra franelor inca de la actionarea acestora.

In planul sigurantei pasive, Noua Dacia Logan este echipata cu o noua plansa de bord, din polipropilena cu structura tip fagure, care diminueaza consecintele unui impact asupra genunchilor. In partea inferioara, plansa de bord urmeaza linia gambelor, reducand astfel presiunea in cazul unui impact.

Protectiile pentru pasager si sofer, care protejeaza zona picioarelor si a gleznelor, completeaza acest dispozitiv de siguranta. Toate cele cinci locuri dispun de centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte. Modelul poate fi echipat in serie (in functie de tara de comercializare) cu doua airbag-uri frontale pentru sofer si pentru pasagerul din dreapta. Airbag-urile dispun de un orificiu de reglare a presiunii in cazul activarii acestora.

Motorul 1.5 dCi reprezinta o referinta tehnologica in domeniu, fiind echipat cu un sistem de injectie directa common rail de a doua generatie, care ofera prestatii de nivel inalt asociate unui consum foarte redus.

Si, in practica, Logan chiar a oferit o surpriza in materie de consum, cu o medie de numai 6,1l la 100 de km, in conditiile in care 70 % din test s-a desfasurat la viteze de circa 140 km/h, cu aerul conditionat pornit tot timpul, in rest trafic de oras. In versiunea mai dinamica, de 85 CP, motorul 1.5 dCi afiseaza un nivel al emisiilor de CO2 de numai 120 g/km.

Ce ar trebui retinut despre noul Logan? Preturile raman identice cu versiunea actuala (de la 6400 euro), garantia va fi de 3 ani sau 100 000 km. Ca noutati, merita amintite introducerea asistentei la franarea de urgenta, coloana de directie reglabila pe inaltime si oglinzile retrovizoare de pe MCV, interiorul similar cu Sandero, noi materiale textile, comenzile sunt deschise incepand din data de 2 iulie 2008.

+ Motor performant, design imbunatatit, climatizare foarte eficienta, consum mic
– Zgomot motor, ergonomie comenzi, scaune incomode fata, capac inestetic locas remorcare spate

 Dacia Logan 1,5l dCi 
 Motor1,5l dCi 8V 
 Tip4 cilindri in linie, diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1461 
 Putere maxima (CP/rpm)85/3750 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)200/1900 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4290/1740/1525 
 Masa proprie (kg)1075 
 Portbagaj (l)510 
 Garda la sol (mm)155 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)13 
 Viteza maxima (km/h)167 
 Consum mediu declarat (l/100 km)4,6 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,1 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP10 050 
    
 Dealer 

No Responses

  1. tyjhuy says:

    cu noul motorash 1,5 dcI>> concum mai mare acelea-si performante ca la cel de 65 ps……..tu ramai prost kand apas pe NOS

  2. 678yui says:

    un gunoi binevenit

  3. vim says:

    e alta diferenta cu noul motor 1.5 dcI

  4. El Magnifico says:

    gunoi cu fatza noua

  5. trayner says:

    Cu siguranta faceliftul aplicat va mari adresabilitatea acestei masini globale.Un facelift bine venit!Felicitari Dacia-Renault!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.