Silentios, simplu si sigur. Volvo S40 s-a dezvaluit intr-un test scurt, prezentand o adevarata lectie de design. Scandinav. Aerodinamic si suplu, te cucereste de la prima vedere. Mai ales cand vezi detaliile, atat la nivelul designului exterior, dar in special cand intri inauntru. Lemnul arata superb si e natural. Stejar. Nu imitatii ieftine cum mai vezi prin unele masini cu pretentii.
Nu m-am bucurat foarte mult de modul de actionare al cheii, ma rog, nu era chiar o cheie, ci mai mult o telecomanda. Are un excentric ce se introduce in bord – oricum pozitia de actionare mi s-a parut incomoda, dar cred ca e singurul defect real pe care l-am gasit acestui automobil. Si faptul ca nu avea USB, sau volanul pare cam mare, dar asta e tot ce pot sa spun negativ. In rest, mi-a placut enorm.
Motorul diesel de 136 CP este foarte putin zgomotos, doar la pornire simti ca e diesel, are putere suficienta pentru a permite chiar senzatii sportive si s-a multumit cu un incredibil consum mediu de 7l la suta de km, in conditiile in care l-am alergat un pic. O fi de vina cuplul de 320 Nm?
Consola centrala face toti banii, intr-adevar o lectie de design: simpla, eleganta, pare a fi parte a unui set de mobilier de la Ikea. Si totusi, e deosebit de functionala, ai totul la indemana si conduci relaxat. Sistem audio de top, cu comenzi pe volan si o suita de optiuni de siguranta te fac sa te simti bine atunci cand conduci.
Sa incercam o enumerare: ABS, EBD, DSTC, EBA, WHIPS, SIPS, IC, ISOFIX, IDIS, AQS. Si altele. Evident, nu are sens sa incerc sa le explic, mi-ar trebui 20 de pagini si nu le am. E de bine oricum… Volvo stie cum se fac masinile, a demonstrat-o de mult.
Sistemul de climatizare este bi-zonal (nu bizonic…), in plus S40 mai dispunea de tapiterie din piele, senzor de ploaie, cruise control si aprindere automata a farurilor bi-xenon, oglinzi heliomate si scaune incalzite. Si, desigur, de inca o lista de maruntisuri care sunt standard la Volvo.
Impresii de pe sosea, tot pozitive, nu am simtit deloc drumurile romanesti, suspensia fiind pur si simplu regala, si totusi sportiva, atat cat trebuie. De mirare a fost confortul suspensiei, mai ales in conditiile in care jantele care echipau masina erau de 17”, modelul Spartacus (!).
Transmisia cu 6 trepte este bine acordata cu motorul, schimbatorul fiind o idee cam mic, dar se pare ca asta e moda in ultima vreme. Ma intreaba un coleg daca mi-as cumpara un S40. Daca as avea bani, da. E facut cu grija si bun simt. Si te tine o viata.
+ Ergonomie, calitate materiale interior, design, zgomot interior
– Cheie cu pozitie ciudata si incomoda, lipsa USB, volan diametru cam mare
Volvo S40 2,0l D | ||||
Motor | 2,0l turbo diesel | |||
Tip | 4 cilindri in linie, diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1997 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 136/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 320/2000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4476/1770/1454 | |||
Masa proprie (kg) | 1451 | |||
Portbagaj (l) | 405 | |||
Garda la sol (mm) | 135 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 9,5 | |||
Viteza maxima (km/h) | 205 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,8 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 7,0 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 29 657 euro | |||
Dealer |
Salut … Ma poti ajuta cu un sfat…Intentionez ca achizitionez un volvo S60 D3/136 cp din 2014, 80000 km…Singurul lucru care m-ar da inapoi este fatul ca este Euro 5, si intr-o oarecare masura faptul ca e diesel (fac aproximativ 15000 km/an, 50% urban).
Merita investitia intr-o masina ca aceasta, sau consideri ca ar fi mai indicat sa ma orientez spre un benzinar (Mazda 3 G120, sau un renault megane).
Multumesc anticipat si mult succes in ceea ce faci.
o am de 3 ani si sunt foarte multumit de ea,fara nici o problema majora.nu mi se pare deloc incomoda pozitia cheii,volanul da poate putin cam mare.diselul de 2l psa este perfect pt platforma asta.pe modelul facelift este usb si aux cu toate ca si la prefacelift se poate mufa de usb(mi am pus si suna beton pe sistemul hp).per general 0 masina ok
o super masina
dar am o problema pentru modelul din anul 1996 nu reusesc sa gasesc un defect simplu, nu stiu unde sa caut, nu se aprinde lampa de iluminat de la numarul de inmatriculare din spate.
Astept un ajutor.
Multumesc
O masina buna per ansamblu.Sigura si eficienta.Doar e un Volvo.