Ce poti face in casa cand afara e zapada de jumatate de metru? E simplu. Faci un drive-test cu noua Mazda 2. Mai usoara si ceva mai scurta, noua varianta ramane spatioasa, dar este mai sprintena si cu un grad de manevrabilitate superior vechii versiuni. Surprinzator, desi afara erau -14 grade Celsius, consumul mediu s-a dovedit a fi absolut rezonabil, cu o valoare de 6,5l la suta de km parcursi.
Forma dinamica, numarul impresionant al dotarilor standard si al sistemelor de siguranta fac din Mazda 2 o alegere perfecta pentru tineri. Dar motorul? Mazda2 in echiparea TE Plus dispunea de un motor de 1,3l si 86 CP, imbinat cu o cutie de viteze cu cinci trepte, corect etajata.
Suficient de dinamic si mai ales silentios, propulsorul garanteaza ca aceasta e una dintre cele mai economice masini din clasa ei. Intr-o mare masura acest fapt se datoreaza si masei reduse cu aproximativ 100 kg fata de modelul precedent. In plus, motoarele sunt optimizate astfel incat frecarea este redusa, iar caroseria are o aerodinamica buna.
Cateva caracteristici contribuie la marirea volumului interior, a vizibilitatii si a senzatiei de masina mai spatioasa decat este: ampatamentul mare, consolele scurte si suprafatele de sticla generoase, in special cea a parbrizului care intra mult in spatiul plafonului. Portbagajul cu un volum de 250 litri este suficient pentru oras dar poate pune probleme in cazul unui drum lung, cu mai multi pasageri.
Interiorul este ingrijit si dispune de spatii de depozitare multiple, bine aranjate. Buzunarele portierelor sunt concepute astfel incat sa depoziteze o sticla de 0,5 litri si un atlas A4. Puteti sa va bucurati de CD-playerul cu redare MP3 care are si o mufa pentru MP3 player extern dar si schimbator de 6 CD-uri in bord, geamuri fata-spate electrice, alarma si dispozitiv de imobilizare a vehiculului, sistem de inchidere si blocare a masinii prin telecomanda si oglinzi ajustabile electric.
Modelul testat avea si oglinzi retractabile automat cu sistem de incalzire, impreuna cu scaune spate rabatabile intr-o proportie de 40/60, DSC(control electronic al stabilitatii) si TC (control al tractiunii). Pe zapada de 30 cm, in combinatie cu pneurile de iarna, sistemul de control al tractiunii face minuni – pur si simplu nu ai nevoie de tractiune integrala ca sa te descurci in conditii grele de iarna.
Tinuta de drum este foarte corecta, sistemele electronice nefiind nevoite sa intervina decat la depasirea oricarei limite de bun simt. Si franele sunt dozate asa cum trebuie, chiar si franarile foarte violente putand fi gestionate fara probleme.
De asemenea climatizarea automata si farurile cu functie Auto sunt standard, alte facilitati deosebit de utile pe vreme dificila. Automobilul poate dispune de pana la 6 airbaguri (in functie de model) si de centuri de siguranta cu pretensionare.
Noua Mazda2 are un habitaclu surprinzator de incapator, in pofida reducerii lungimii si inaltimii automobilului. Aceasta caracteristica este obtinuta gratie designului inspirat si ampatamentului relativ mare, de 2,49 metri. Chiar si pasagerii inalti se pot aseza confortabil pe scaunele din spate, datorita spatiului generos pentru membrele inferioare (883 mm).
Habitaclul asigura un nivel de zgomot redus (doar 71.1 dBA la 60 km/h). Mazda 2 a obtinut 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP, un rezultat cu atat mai remarcabil cu cat masina face parte din clasa mica. Obtinerea acestui rezultat la testele de impact frontal pentru protectia pasagerilor adulti este unul notabil pentru o masina de aceasta talie. Cu 4 stele si 37 de puncte la testul de siguranta a copiilor a reusit unul dintre cele mai bune rezultate din gama la acest capitol.
Bine construita, cu un pret nu foarte mic, dar in acord cu ceea ce ofera, Mazda 2 poate fi o alternativa interesanta, mai ales pentru cei ce stiu sa aprecieze adevaratele calitati ale automobilelor de productie japoneza.
Mazda 2 1,3l TE Plus | ||||
Motor | 1,3l 16V | |||
Tip | 4 in linie MAS | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1349 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 84/6000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 122/3500 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 3900/1695/1475 | |||
Masa proprie (kg) | 1030 | |||
Portbagaj (l) | 250/787 | |||
Garda la sol (mm) | 150 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 12,9 | |||
Viteza maxima (km/h) | 172 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,4 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,4 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 13 690 euro | |||
Dealer |
Recent Comments