Zi de iarna, fara zapada, dar cu frig patrunzator… La test, un japonez cu doua “fete”: Nissan Micra Coupe Cabrio. Prima impresie e pozitiva, cu degetele inghetate de frigul de afara, pornim incalzirea scaunelor si incepe sa ne fie ceva mai bine.
Si a doua impresie e pozitiva, cand pornim motorul 1,6l 16V: pe bord, un icon albastru indica faptul ca motorul e rece. Cool man! Vine si prima “problema”, un coleg de 1,85 m nimereste cu capul in tavan cand intra prin dreapta. Sa stea in spate nici vorba! Abia incape geanta…
Trecem in revista interiorul. Sic, trebuie sa recunoastem… Iluminarea cu o nuanta vesela de portocaliu, deloc obositoare, si formele inedite ale bordului, plac din prima! Pedalier din aluminiu, volan imbracat in piele, schimbator cu nuca partial din aluminiu, elemente de plastic vopsite gri, e clar, se vrea sport masinuta asta!
Dupa ce se stinge becul albastru, turam un pic motorul (doar suntem de la Turatii.ro)… Hmmm! Suna bine, chiar prea bine. E timpul sa dansam!
Surpriza! Jucaria chiar alearga, cu un sprint de la 0 la 100 km/h in putin peste 10 s, cu un sound super si cu rosul pe turometru la 6500 rpm. La drum intins, entuziasmul se diminueaza: la 160 km/h motorul are 5000 rpm iar la 180 km/h sare de 6000…
Deci nu e masina de autostrada, ci de fite, e clar. Dar isi tine bine fitele: directia e mai precisa decat la Megane II (desi supraasistarea se simte), ESP-ul e decuplabil, adica ai loc de joaca si, foarte important, sta foarte bine pe drum. Asta in ciuda faptului ca pe jos era ud si afara era frig si pe alocuri polei.
Soc si cand ne uitam la indicatia de consum mediu a computerului de bord: 12,6 la suta! Probabil de la traficul exclusiv urban in care se “strecurase” pana sa ne cada in mana. Resetam computerul si alergam putin ca sa ne facem o parere: dupa vreo 70 de km (de forja), consumul mediu era de 8,5l la suta, dupa intrarea in oras crescand la 8,7l.
Nu ne-a iesit din prima decapotarea masinii (rusinica! noua adica…), dar, e drept, nici nu am citit manualul. Am coborat geamurile complet dar la apasarea pe butonul de actionare a mecanismului acoperisului nu se auzea decat un sunet, deci clar, nu faceam bine ceva. Inghetati destul, am renuntat (va aratam la primavara cum se face…).
Alt soc, pozitiv de data asta, cand am vazut portbagajul: aproape 500 l capacitate, in varianta Coupe. Nota 10! Si ramane cu un portbagaj decent si in varianta Cabrio.
Desi mic, Micra CC are multe spatii de depozitare in interior. Alte facilitati notabile: aer conditionat automat, sistem audio cu schimbator de 6 CD-uri in bord si comenzi pe volan (se auzea bine dar cam zdranganeau boxele din spate…), tapiterie mixta piele textil, faruri de ceata, computer de bord, jante aliaj usor de 16″.
Nu lipsesc ABS, EBD, sistem de asistare la franare. Un minus pentru performantele generale ale masinii poate fi considerat sistemul de franare cu tamburi pe puntea spate. Totusi Micra CC are 110 CP…
Daca pretul variantei full poate parea mare, pretul pentru un CC de 1,4l porneste de la 13 950 euro CIP. Overall, a lasat o impresie buna, cu parerea mea subiectiva ca va fi probabil preferat de domnisoare si doamne. Barbatii vor lua un Megane CC!
Obiectiv vorbind, a intors toate capetele de pe sosea, fiind privit nu ca o ciudatenie, ci admirativ, adica “uite ce chestie interesanta!”. Fetele salivau…
Caroserie
+ Design modern, aerodinamica buna, portbagaj mare in varianta Coupe
– Portbagaj mic in varianta Cabrio
Habitaclu
+ Calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, look bord, spatii depozitare
– Spatiu mic in spate, persoanele inalte aproape ating tavanul, inclusiv in fata, acces greoi la centurile de siguranta fata (tipic la masinile Coupe), trepidatii ale boxelor spate
Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate si chiar si pe drumuri stricate
– Directie prea servoasistata, apar unele zgomote la sistemul de fixare al acoperisului pe drumuri “cariate”
Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze etajata sportiv, sound excelent
– Consum de combustibil ridicat (12-12,6 urban)
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Atentie la garda la sol; pericol de lovire al pragurilor la denivelari
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, ESP decuplabil, ABS
– –
Nissan Micra CC 1,6l 16V | ||||
Motor | 1,6l 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1598 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 110/6000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 153/4400 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 3806/1668/1441 | |||
Masa proprie (kg) | 1540 | |||
Portbagaj (l) | 255/457 (Cabrio/Coupe) | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 10,6 | |||
Viteza maxima (km/h) | 190 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 6,7 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 8,7 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 16 490 euro | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |
mie imi place
prea urata
doar o …scuze da ma grabesc cand scriu:D
salut tuturor!!!!intre aceasta masina si smart fortwo ce ati spune sa aleg???deci pretu nu ma intereseaza si maimult de 2 persoane nu orsa circule cu mine..!!!!cu masina o sa circul dar pana la liceu pregatire si plimbare prin oras….!!!!ce spuneti saaleg…!!1smart fortwo sau aceasta masina din imagini???
este o masina destinatain special femeilor….este mica …incomoda…consuma mult ….si are un pret cam mare nu vi se pare???????
klumea mai faina k r..
cooooooool
Mi-am dat seama ca ai BMW din articolele anterioare 🙂 deci nu are rost sa faci comparatie
ESTE FOARTE FRUMOASA MASINA, DAR MIE MI SE PARE CA ESTE PREA MICA, ADICA NU ESTE INCAPATOARE
Msina pt pizde.
Cum poate la 110 CP sa mearga pana la 6000 rpm ?motor de 1.6