Opel Corsa 1,3l CDTI

Lupta la clasa mica s-a relansat prin aparitia unor modele noi in 2006, unele doar revizuite usor, altele complet schimbate, atat estetic cat si tehnologic. Renault Clio, Fiat Grande Punto, Peugeot 207 sunt doar cativa din adversarii titrati cu care noul Opel Corsa trebuie sa se lupte pe acest segment foarte dinamic, cu un pronuntat trend crescator.

New Corsa are atuuri deosebite fata de vechiul model, fiind mai mare, mai puternic si cu un design izbitor, ce place la prima vedere. Versiunea testata, echipata cu motorul diesel 1,3l 16V de 90 CP si cutie de viteze manuala cu 6 trepte, se dovedeste a fi o alegere excelenta in gama Corsa, fiind atat economica, cat si suficient de dinamica.

Daca facem abstractie de o neplacuta vibratie care apare la pornirea si oprirea motorului, de lipsa unui minim scut de protectie al motorului si de faptul ca volanul se regleaza prea putin in profunzime, ei bine, Opel Corsa este o masina ce cucereste inimile imediat.

Cu dimensiuni ce se apropie periculos de segmentul compact, finisaje interioare de calitate, scaune sport excelent profilate (piele artificiala-textil), insonorizare foarte buna si look futurist, noul model Corsa poate fi alegerea optima pentru cetateanul urban, dar nici pe autostrada calitatile sale nu raman neobservate.

Impresioneaza imediat silentiozitatea motorului la viteze mari, cutia de viteze cu 6 rapoarte aducandu-si aportul cu brio, la 150 km/h turatia fiind de doar 2500 rpm in treapta a 6-a. Consumul nu a fost foarte mic, cu o medie de 5,7 l, dar motorul era absolut nou, deci dupa 5-10 000 km rulati, consumul va avea valori medii mai mici.

Cat despre dinamica, propulsorul este pus in valoare ideal de cutia de viteze, rezultatul fiind foarte bun pentru “doar” 90 CP. Chiar si cu masina incarcata, motorasul face fata cu brio si urca in ture deosebit de rapid. De remarcat si faptul ca motorul nu necesita interventii majore pana la 250 000 km, fiind echipat cu distributie pe baza de lant. Asadar, motorina buna, reviziile efectuate la timp si exploatarea corecta sunt factori ce pot aduce satisfactii enorme posesorului unui Corsa 1,3l diesel.

Am remarcat noua iluminare a bordului, care, desi pastreaza galbenul pal tipic pentru Opel, considerat de multi plictisitor si neinteresant in raport cu culorile folosite de concurenta, totusi reuseste sa fie deosebita, oferind in premiera butoane translucide, de mare efect. Avantajul culorii folosite de Opel: ramane cea mai odihnitoare pentru ochi.

Alt detaliu interesant al modelului testat se materializeaza in posibilitatea de a imparti portbagajul in doua compartimente distincte, suprapuse, cu volume respectabile. Mai precis, deasupra rotii de rezerva se poate depozita o anumita cantitate de bagaje (destul de mare), dupa care deasupra vine amplasat un capac. Deasupra capacului ramane portbagajul gol, gata pentru a fi umplut cu alte bagaje: foarte interesant si folositor.

Roti de 16″ pe un mini? Da, se poate la noul Corsa, si varianta testata mandrindu-se cu o astfel de echipare. Incaltate cu pneuri 195/55 R16, jantele din aliaj 16×6 cu 7 spite dau o nota sportiva incontestabila. Sistemul de franare, vizibil printre spitele jantelor, indica prezenta discurilor de frana ventilate pe puntea fata si a tamburilor pe puntea spate.

Sistem audio integrat cu CD (inclusiv MP3) si 7 difuzoare, aer conditionat automat, comenzi audio pe volanul imbracat in piele, airbaguri frontale, laterale si cortina, ABS, ESP, kit de instalare telefon mobil cu Bluetooth, geamuri fata si oglinzi retrovizoare cu actionare electrica, proiectoare de ceata: iata sumar o lista cu dotarile Corsa Cosmo, varianta testata avand un pret in jurul a 17 000 de euro cu toate taxele incluse. Scump, dar o versiune de baza Corsa pleaca de la doar 9150 euro DDP…

Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitatea asamblarii, aerodinamica buna, stergatoare parbriz Aero, spatiu marit fata de vechea generatie

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor postului de conducere, dotari optionale oferite, calitatea asamblarii, scaune foarte bine concepute, butoane translucide de mare efect vizual
Volanul se regleaza prea putin in profunzime, distanta mare de la volan la clapetele de actionare a semnalizarii si a stergatoarelor, pozitie neinspirata a cheii in contact

Confort
+ Confort foarte bun la rulare, indiferent de teren

Motor/Transmisie
+ Motorul si transmisia cu 6 trepte se completeaza foarte bine, consum redus de combustibil, insonorizare deosebita pentru clasa masinii (nu simti ca e diesel), lipsa vibratii in mers
Vibratie neplacuta la pornirea si oprirea motorului, lipsa scut motor

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun, directie impecabila

Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent, 5 stele Euro NCAP, ABS, Isofix, multiple airbaguri

Alte opinii: Opel Corsa

  Opel Corsa 1,3l CDTI  
  Motor 1,3l CDTI 16 V, distributie lant  
  Tip 4 cilindri in linie, Diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1248  
  Putere maxima (CP/rpm) 90/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 200/1750-2500  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 3999/1737/1488  
  Masa proprie (kg) 1145  
  Portbagaj (l) 285/1100  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 12,7  
  Viteza maxima (km/h) 172  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 4,6  
  Consum mediu in test (l/100 km) 5,7  
       
  Preturi    
  Pret CIP  
  Pret DDP 16 900 euro  
       
  Dealer  

0 thoughts on “Opel Corsa 1,3l CDTI

  1. gabriel

    m-ar interesa motorizarea de 1,7 cu 125 cp daca e cineva posesor si dispus s-o comenteze ?

  2. gabriel

    la diesel se sta cam mult la coada eu am stat 4 luni in rest e supereconomica sta excelent pe viraje e dinamica ma satisface

  3. micu

    SALUT

  4. doareu

    da oameni gold&platin auzi tu ce nume ..la pamant, servicii proaste si bani multi …ai nostri…va pup..ai dreptate anthrax

  5. giulia

    salut! si eu mi am luat un corsa esentia de 1,3l si am ajuns la 12340 ddp,cu pachetele aer cond+geam el si CD.problema e ca am de asteptat dupa ea pana in oct-noi ,nu au masini pe stoc….si voi ati asteptat?…

  6. Editza

    Super masina, super dotari … dar ascultati pe unu din preajma: NU GOLD&PLATIN!!!HOTIIIIII!!!

  7. Marian

    Da Robert! Se pare ca eu nu mi-am facut temele…intr-adevar daca adaugam si optiunile care le-ai enumerat se cam fac banii. Eu am comandat o corsa de 1,2l esentia cu cateva pachete(a/c, cd, electrice, scaun+volan reglabil) si vopsea bineinteles, iar cu o mica reducere am ajuns la 11400 DDP. Parca mai merge…Oricum masina se comporta bine, eu zic ca merita banii, cine vrea si optiuni in plus n-ar trebui sa fac mutre la banii…

  8. robert

    Regret ca va dezamagesc, Bogdan si Marian, dar modelul Corsa care a fost testat si care se vede in fotografii avea pretul DDP la momentul testului de 16 900 euro. Mai precis pret baza Cosmo 1,3l CDTI 90 CP M6 14600 euro + pachet 7 (jante 16 + climatronic + CD30 MP3) 820 euro + ESP 490 euro + 560 euro kit telefon Bluetooth + Isofix 80 + vopsea metalizata 300 + 30 euro covorase). Asadar nu fiti rai inutil ca ne straduim…

  9. Marian

    Oare acest site nu-si face temele cum trebuie?!!!PACAT…Eu vreau sa cred totusi ca a fost doar o “gresala de tipar”

  10. bogdan

    WWWWW TURATIIII, nu mai induceti lumea in eroare cu acest pret. varianta testata de voi este 14.600 euro ddp si avand in vedere ca masina este si la promotie mai scadem o mie.

    1.7cdti de 125 de cai e 16.500 si poate cu vopseaua metalizata si ce mai avea masina testata se ajunge la 16.900.

    nu vreau sa fiu rau, dar ocupati-va de site daca tot munciti la drive teste 🙂

  11. ikar

    trebuie sa fi sarit sa scoti 18000e pe o corsa,fara suparare

  12. Bogdan

    scumpa,da, a mea ma duce un pic peste 18 000 ddp

  13. KVL

    aprope 17.000 DDP , mult ce pot sa spun !!!

  14. andrei

    sincer mi se pare foarte reusita noua corsa…iar motorul de 1.3CDTi face fata cu brio tuturor provocarilor…dupa cum se stie si de pe modelul de 2005. dar totusi parca e prea scumpa…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.