Fiat Bravo 1,4l 16V

Am luat contact cu noul Bravo in cadrul lansarii din Romania si, de la prima vedere, s-a remarcat schimbarea de atitudine, cartea jucata de Fiat fiind Emotia. Bravo este un pursange italian, care isi arata asii dintotdeauna: design sangvin, motoare puternice, spirit sportiv si rude feroce, care fac legea pe circuitele de viteza.

Inginerii, proiectantii, personalul tehnic si departamentul marketing au dorit sa realizeze un “clasic nou” in ceea ce priveste designul – prin referire la traditia stilistica italiana. Prin calitatea materialelor si modalitatea de asamblare, siguranta, exploatarea spatiilor si confort, Bravo doreste sa atraga publicul si se bazeaza si pe liniile curate si simple, fara exagerari sau excese stilistice.

Noul Fiat Bravo se doreste a fi o berlina in 5 usi, cu linii curate si agresive, in acelasi timp eleganta si compacta: ampatament de 2 metri si 60 de centimetri si o capacitate a portbagajului de 400 litri.

Proiectat pentru a obtine punctajul maxim la testele de siguranta pasiva si activa, a luat imediat 5 stele EuroNCAP. Modelul dispune de sisteme electronice avansate, ce monitorizeaza comportamentul dinamic al vehiculului: ABS cu EBD, ESP cu Hill Holder si ASR.

Sistem de climatizare “bi-zona”, sistem audio Hi-Fi, Cruise Control, senzor de ploaie, senzori de parcare, proiectoare de ceata adaptive, motor nervos si economic, in ciuda cifrelor “pasnice” din datele tehnice, Bravo 1,4 16V este un model cu pronuntata tenta sportiva.

Linia exterioara este o succesiune de elemente clasice, perfectionate din linia modelului anterior dar, uimitor, cu grefe provenite de la ultimele modele Fiat. Stilul modelului Bravo combina elemente stilistice ce pana acum erau incompatibile.

Spre exemplu, o parte frontala agresiva dar modelata pentru a respecta standardele privind siguranta pietonilor. In ceea ce priveste interiorul, modelul propune un spatiu de o calitate superioara, cu detalii studiate atent pentru a conferi un autovehicul compact si solid.

Primitor si practic, Fiat Bravo dispune de un spatiu interior generos. Pozitia pedalelor, a volanului, a cotierei, manevrabilitatea schimbatorului de viteze si vizibilitatea instrumentelor de bord si a comenzilor sporesc placerea de a conduce. Totusi, ergonomia este inselata de mutarea unor comutatoare intr-un mod cel putin ciudat: farurile de ceata si stopurile de ceata se aprind din partea dreapta a bordului, destul de incomod as zice…

Datorita adoptarii unor moderne tehnici ergonomice, modelul Fiat Bravo ofera totusi bune rezultate in ceea ce priveste instrumentele de bord si comenzile primare, usor de utilizat. 15.000 ore de calcule, 60 crash teste, 150 simulari si 100 verificari ale pieselor componente si a subsistemelor, subliniaza preocuparea companiei pentru ca Fiat Bravo sa fie unul dintre cele mai sigure autovehicule, nu doar din segmentul sau, ci din intrega lume auto.

“Cuore sportivo” – “Inima sportiva” nu este doar un slogan, ci o realitate. Modelul se simte excelent pe sosea, cu o aderenta a trenului de rulare demna de un circuit de curse, iar motorul arata ce poate doar la turatii mari, oferind si un sunet excelent. In ciuda ritmului alert, cu un traseu muntos, puternic virajat, dar pe alocuri presarat cu linii drepte la capatul carora am atins si viteza maxima, consumul mediu s-a mentinut la un onorabil 7,0l la suta de kilometri. Modest pentru ritmul de mers…

Toate modelele gamei sunt echipate cu discuri de frana ventilate la rotile anterioare, iar la rotile posterioare discuri solide diferite pentru fiecare motorizare deoarece exista diferente de putere si greutate.

Pentru a obtine cel mai bun compromis intre manevrare si confort, Fiat Bravo adopta pneuri de dimeniuni generoase ce optimizeaza performantele autovehiculului, in special in ceea ce priveste tinuta de drum, siguranta si confortul deplasarii.

Din acest motiv, la 1,4l 16V au fost alese pneuri relativ mari, 205/55 R16, montate pe jante din aliaj usor. Parte integranta a sistemului ESP, sistemul Hill Holder asista soferul la plecarea din rampa. Este disponibil, de asemenea, sistemul HBA, sistem de asistenta la franarea de urgenta ce mareste automat presiunea circuitului de franare in timpul franarii de urgenta.

Toate propulsoarele ce echipeaza Fiat Bravo au fost produse de Fiat Powertrain Technologies, un nou sector al Grupului Fiat, ce cuprinde activitatile inovative, de cercetare, proiectare si productie a propulsoarelor si cutiilor de viteze. Conform directivelor europene privind protejarea mediului inconjurator au fost utilizate doar materiale ecologice pentru toate versiunile, atat benzina cat si diesel. Un model nou ca Fiat Bravo nu putea oferi decat sisteme avangardiste.

In acelasi trend se incadreaza si cutiile de viteze, componente determinante pentru placerea condusului si pentru confort. Noul model ofera doua versiuni de cutii de viteza in functie de motorizare: 6 trepte pentru 1.4 16v benzina 90 CP sau 1.9 Multijet 16v si 5 trepte pentru 1.9 Multijet 8v.

Transmisia cu 6 trepte ofera reprize excelente, in combinatie cu motorul, precum si o viteza de croaziera foarte ridicata, pe autostrada un ritm de 160 km/h fiind absolut o placere, prin prisma zgomotului interior redus.

Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, spatiu, design
Semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzile retrovizoare

Habitaclu
+ Design, calitatea materialelor folosite, posibilitati multiple de configurare a scaunelor, spatiu interior mare
Ergonomie discutabila, butoane amplasate aiurea

Confort
+ Suspensie excelenta, suficent de ferma dar in acelasi timp confortabila, orientare spre sport

Motor/Transmisie
+ Motor surprinzator, desi nu pare performant in cifre, in realitate se comporta excelent, vivace si economic
Destul de zgomotos la turatie mare in treptele inferioare

Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, tinuta drum excelenta

Siguranta
+ ABS+EBD+ESP, airbaguri frontale si laterale SRS (6), 5 stele EuroNCAP

 Fiat Bravo 1,4l 16V Dynamic 
 Motor1,4l 16V 
 Tip4 cilindri in linie, benzina 
 Capacitate cilindrica (cmc)1368 
 Putere maxima (CP/rpm)90/5500 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)128/4500 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4366/1792/1498 
 Masa proprie (kg)1205 
 Portbagaj (l)400/1175 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)12,5 
 Viteza maxima (km/h)179 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,7 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,8 
    
 Preturi  
 Pret CIP12 485 euro 
 Pret DDP14 857 euro 
    
 Dealer 

19 Responses

  1. ion says:

    Cele mai proaste motoare tsi-urile 1.4 de la vw urmat de 1.6 thp peugeot 308. Fiatul ca motor cu turbina e chiar reușit în comparație cu cele de mai sus. Restul rămâne la aprecierea fiecăruia (dezign, materiale interioare, tabla etc) Mi-ar fi plăcut un peugeot 308 cu motor de fiat 1.4 de 150cp cuplu de 210 Nm

  2. biggy says:

    Pentru toti cei ce au postat aici si au mentionat ca bravo este de kkt va invit la oun test drive . Am sa va rog sa va postati dupa parerile.

    PS: si pt cei care au solenta’ va rog sa comentati macar atunci cand ajungeti la logan 😉

  3. alin says:

    este frumos fiatul ca estetica dar in rest lasa de dorit….

  4. Prius says:

    Catre fanii sau admiratorii de Fiat . Nu va luati dupa cei care spun ca fiaturile sunt proaste….Vorbesc din auzite.Daca vreunui cunoscut de al lor care a avut Fiat i s-a ars vreodata un bec la far , au trecut aceasta marca la capitolul masini proaste. Eu de regula , am avut masini de cand ma stiu , am deschis ochii pe un Fiat 850 …apoi am avut personal tot felul de fiaturi (inclusiv acum) Daca erau slabe , dupa primul fiat , renuntam .( ca doar nu sunt masochist !) Depinde de cum o si exploatezi . Orice masina , daca nu o utilizezi corespunzator , va pica ceva la ea , mai devreme sau mai tarziu… Momentan mai am inca (si) un Stilo….care merge de trazneste , fara probleme . Logic , cat de curand va urma un BRAVO (probabil 1,4 Tjet 150 CP). Sunt masini frumoase si fiabile in media clasei ….probabil , ptr unii, ar trebui sa mearga 50 de ani fara reparatie , pe munti , prin ape , etc….ptr a impresiona adeptii VW sau BMW .

  5. george says:

    heh … da o masina de are lumea vorbeste urat …observ toti asta care criticatzi ati condus vr`o data o italianca ? nu neaparat fiat …. un alfa de exemplu ? dak nu ati condus nu vorbitzi … eu am un fiat bravo dar e modelu vechi din `98 e excelenta masina are 200 de mi in bord iar mototru merge k nou si alearga frt bne avand in vedere motorizarea care este un 1,4 12v ce dezvolta 85 cp

  6. Marius says:

    BRAVO este intradevar peste nivelul mediu al clasei, chiar spre superior. vorbesc in calitate de proaspat posesor de Bravo, Dynamic, 1.4 90 CP. comportament rutier superb, stabilitate, confort, manevrabilitate si in plus calitate superioara a materialelor. Parerea mea este peste Golf V. Oricum la design interior si exterior, nu are rival. exprima-ti parerea doar despre masinile pe care le-ai condus. eu pot face comparatie cu Megane, Octavia, c eed, clio 3, Jetta, Leon, Accent, Aveo, Symbol, s.a. , iar Bravo este superior din multe puncte de vedere.

  7. in acord cu nowayboy says:

    Este cunoscut faptul ca obisnuiesc a-si etala prejdecatile, nestiinta, comentariile rauvoitoare despre produsele noi, unii dintre proprietarii vechiturilor “de marca” si chiar mai cu zel o fac unii dintre cei ce aspira – fara sperante sustenabile – la achizitia unor asemenea vechituri, vocabularul folosit relevandu-le lipsa de respect fata de ei insisi, incapacitatea si chiar refuzul de a se instrui comunicand civilizat.

  8. struguri says:

    Cand vulpea n-ajunge la struguri, zice ca-s acri. Asa ca atunci cand musiu xxzzz si altii ca el isi vor putea permite Bravo, atunci sa latre. Pana atunci, mucles! Si nu, nu sunt proprietar de Fiat, nici n-am fost, da` o sa-mi iau un Bravo 1,4l/150cp ca sa schimb Roveru`!

  9. kazuma says:

    Ieri mi-am luat un Bravo (negru metalizat) de 90cp. Masinuta e tare de tot, isi merita banii si e mai ieftina in service decat altele din aceeasi clasa + are un comprtament ireprosabil pe sosea – absoarbe f. bine denivelarile si “craterele” de pe drumuri. Finisajele din interior sant de super calitate. Intr-un cuvant – My Fiat is fantastic!!! Cat despre cei care cred ca Fiat si “fratele lui” Seat sant k…kat, nu pot decat sa le urez sa aiba drum bun la volanul masinilor lor nemtesti sau japoneze si sa suporte cheltuieli de intretinere cat mai mici )))))

  10. at at at says:

    au combinat un caca si o hartie igienica si au scos un fiat :))

  11. deiu says:

    vorbiti aiurea….este o masina de vis, superba….fara cuvinte… numa bine

  12. lou says:

    corect formulat! cu adevarat de kkt.

  13. bobi says:

    Fiat, muzica s-a schimbat, masini de rahat, la un pret piperat :)) ……..daca intorci invers topul fiabilitatii ei sunt pe primul loc 🙂

  14. Alex says:

    Multumesc sez! Bravo e un pas inainte enorm, mai mare decat Punto, care nu exceleaza atat de mult la interior, cat mai ales la exterior…Bravo, in schimb, salt calitativ evident…

  15. Chumpy says:

    totusi, e fiat … deci e prala!!

  16. sez says:

    auch… frumos a spus Alex… 🙂 cuore sportivo

  17. Alex says:

    Prejudecati…Am Pejo 307 si Opel Astra…Incercati de toate…

  18. radoy says:

    de acord cu alin

  19. alin says:

    …e frumos dar e fiat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.